Όπως θέλετε δείτε το: πολυχρηστικά, πολυμορφικά, οικογενειακά, οικονομικά – ως προς τη χρήση, τουλάχιστον. Οι καιροί θέτουν τις προδιαγραφές και τα εργοστάσια υλοποιούν σε νέα πακέτα τα ζητούμενα
Αναφορικά με την ονομασία και μόνο, είμαστε κάθετα αντίθετοι, και ποτέ δε θα καταλάβουμε γιατί αυτό το αυτοκίνητο δεν ονομάστηκε «Grande Panda», «Panda XL» ή κάτι άλλο, τέλος πάντων, πάντως όχι «500»! Αν το γεγονός της εισόδου του στην αμερικανική αγορά είναι τόσο σημαντικό ώστε να πρέπει με το ζόρι οι καταναλωτές να πειστούν ότι οδηγούν ένα «500», τότε πάσο… Περί αντιλήψεων μάρκετινγκ… κολοκυθόπιτα, οπότε προσπερνάμε.
Επίσης, και πάντα συγκριτικά με το B-MAX, εδώ έχουμε αφθονία αποθηκευτικών χώρων (22 συνολικά), συν τον επιπλέον χώρο στο πορτ μπαγκάζ (341-400 λίτρα έναντι 318 για το B-MAX), με τα πίσω συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα σε κανονική διάταξη. Αισθητικά, η εικόνα είναι ομολογουμένως πολύ πιο ευχάριστη από τη συντηρητική του B-MAX, χάρη στη διχρωμία των κατά τα άλλα σκληρών και ποιοτικά υποδεέστερων του Ford πλαστικών. Το ταμπλό του 500L, θυμίζοντας βασικά Panda, δεν είναι αυτό που θα κινδυνέψει να «μπαγιατέψει» με τον καιρό, είναι όμως εντυπωσιακό και ταυτόχρονα λειτουργικό, τόσο αναφορικά με την εργονομία των χειριστηρίων όσο και χάρη στους ευρύχωρους αποθηκευτικούς χώρους εμπρός από τον συνοδηγό.
Μια τέτοια λεπτομέρεια έχει να κάνει και με τη λειτουργία του MultiJet. Ενός κινητήρα που, κατά τα λοιπά, μας έχει κερδίσει σε άλλες εκδοχές του (βλ. Lancia Ypsilon με 95 ίππους). Εδώ τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, η ελαστικότητα είναι χαρακτηριστικό άγνωστο προς το σύνολο και, μη θέλοντας να φανούμε προκατειλημμένοι, θα σημειώσουμε ότι το 5άρι κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις χαντακώνει τα όποια καλά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Η αίσθηση που μένει στον χρήστη παραπέμπει σε εκείνη ενός αδιάφορου ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα, με μόνη διαφορά ότι εδώ ο κόφτης έρχεται λίγο πριν από τις 5.000 σ.α.λ. Η απροθυμία γίνεται αντιληπτή από την πρώτη στιγμή που θα πιέσεις βαθιά το δεξί πεντάλ. Το εύρος λειτουργίας του είναι χαρακτηριστικά μικρό, και μόνο χαμηλά, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα και με τα όργανα μετρήσεων, όπου για τα 80-110 χλμ. με 3η 4η και 5η χρειάζεται 11,6, 8,8 και 13,0 δλ., όταν για το B-MAX απαιτούνται 5,6, 7,5 και 9,8 δλ.