Με το Skoda Karoq 1.5 DSG εξερευνούμε τη νεοφερμένη Ε.Δ. «Δάφνη» του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Δεν αποτελεί σύμπτωση το ότι βρεθήκαμε έξω από τις Ερυθρές, και μάλιστα σε διπλή αποστολή. Έχοντας ακούσει για την ειδική διαδρομή Δάφνη, που αντικατέστησε την παραδοσιακή Θήβα. Αντίστοιχα, γνωρίζουμε καλά το Karoq, οπότε σε συνδυασμό με την ανανέωσή του και με δεδομένο το DNA της Skoda, που είναι σαφώς συνδεδεμένο με αγώνες -σε χώμα ή αλλού-, να ’μαστε επί σκηνής…
Συνθήκες ιδανικές
Πρόκειται για διαδρομή… του ονείρου, που σε συνδυασμό με τον αξιόπιστο Τσέχο λειτουργεί και ως κατασταλτικό στις υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο κατακαλόκαιρο. Κάποιοι κόπιασαν για τον εντοπισμό της ειδικής διαδρομής, που μπήκε αμέσως στο «κάδρο» με την υπογραφή της αλυτάρχη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κ. Ανίτας Πασαλή. Άλλωστε, η ευαισθησία της σε νέες προτάσεις, οι οποίες δεν αλλοιώνουν το χαρακτήρα του αγώνα που αποτελεί ευθύνη της, είναι αποδεδειγμένη.
Αν δεν προκύψει υπερβολή στη χρήση της Δάφνης, θα κερδίσουν ευρύτερα οι ελληνικοί αγώνες μια ειδική με εξαιρετικό οδόστρωμα. Με καλό χώμα, σε σχετικά φαρδύ δρόμο, χαρακτηριστικό που από τη μία προστατεύει το αυτοκίνητο και από την άλλη προβάλλει τις αρετές του πληρώματος… Ακόμα και το πρώτο ανηφορικό κομμάτι με τις φουρκέτες μέχρι το οροπέδιο, όπου πραγματικά επικρατεί συνωστισμός από ανεμογεννήτριες, αποδεικνύεται απαιτητικό.
Εύκολα χάνεις την είσοδο στη στροφή και καθυστερώντας στα φρένα μπορεί να βρεθείς στο άνοιγμα διαφυγής και να χάσεις χρόνο. Χώρος για επαναφορά χωρίς μανούβρα δεν προκύπτει και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πρωταγωνιστές -σε κάθε επίπεδο- θα έχουν τα σημάδια τους ώστε να μη χάσουν ό,τι θα προσπαθήσουν να κερδίσουν. Ενδιαφέρον είναι ότι από την τρίτη κιόλας φουρκέτα μπορείς να απολαύσεις όλο το ανέβασμα, οπότε και θα ξεχωρίσεις τους άστοχους από τους εύστοχους, που μπορεί στο μάτι να φαίνονται πιο αργοί.
Όλοι θα περιμένουν να τελειώσει το ανέβασμα για να οδηγήσουν στο οροπέδιο, όπου είναι και περιορισμένο το χάντικαπ από τον «βρόμικο» δρόμο. Στενεύει σε αρκετά σημεία, αλλά είναι έτσι χαραγμένος ο δρόμος ώστε να ευθυγραμίσεις αυτοσχεδιάζοντας, από τη στιγμή μάλιστα που ψάξε και ύπουλες πέτρες δε θα βρεις. Οι φυτεμένες, ακριβώς εκεί που αρχίζει η κατηφόρα, δεν επηρεάζουν, και για 5 χλμ. έχεις να ασχοληθείς με ταχύτατο κατέβασμα επιπέδου Χαλκιδικής, και ακόμα πιο δύσκολο.
Στενεύει, γλιστράει στα φρένα αλλά και σε κάποιες αθώες φαινομενικά καμπές, όπως και δύο φορές, από τα πάρα πολλά χιλιόμετρα «πέφτει» στα πολύ λίγα, και πρέπει να προσέξεις ώστε το λάθος να μην ξεπεράσει την αστοχία μόνο στο χρονόμετρο, πληγώνοντας την ανάρτηση και το αμάξωμα. Μπορεί να προκύψει καταστροφή εκεί, σε συνδυασμό με τα λάστιχα, που παρά τις εναλλαγές που θα επιλέξουν πολλοί χάρη και στις δύο διαθέσιμες ρεζέρβες, θα είναι σε κακή κατάσταση. Πάντως οι φθορές δε θα επηρεάσουν επαγγελματίες και ερασιτέχνες.
Οι θεατές, πηγαίνετε από πολύ νωρίς και αξιοποιήστε τη μοναδική ενδιάμεση πρόσβαση, από τον τερματισμό της παλιάς ε.δ. του Οσίου Μελετίου, που οδηγεί στο 8,05 χλμ. της ειδικής. Θα χρονομετρήσετε κερδισμένους στο ανέβασμα και με τον τελικό χρόνο θα ξέρετε και ποιοι απάντησαν κατηφορίζοντας.
Το Skoda Karoq
Συνειδητή η επιλογή του ανανεωμένου Karoq. Τέτοιες ημέρες παρουσιάστηκε και το νέο αγωνιστικό Fabia, ενώ στο γκρουπ της VW, όταν αναφέρονται σε λίφτινγκ, γνωρίζεις ότι γίνονται και ουσιαστικές επεμβάσεις, που δεν αναφέρονται. Ίδιο τυπικά το αμάξωμα, άλλο αυτοκίνητο στην ουσία. Σε σχέση με την αισθητική, είναι οι ζάντες του πανάκριβου δικού μας (τιμή πάνω από 40.000 ευρώ) που κάνουν τη διαφορά. Εδώ ο 1.5 των 150 ίππων με την τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου είναι ο σωστός κινητήρας, ειδικά όταν συνδυάζεται με το αυτόματο 7άρι DSG της VW.
Ταξιδεύεις με ποιότητα στην άσφαλτο, στον παλιό εθνικό δρόμο της Μάνδρας με τις παγίδες, παρά τον νέο ασφαλτοτάπητα. Στη συνέχεια, επιλέγεις το πρόγραμμα Sport από την κεντρική κονσόλα, απενεργοποιείς τον έλεγχο της πρόσφυσης και πας χώμα. Όπου ελάχιστα SUV της αγοράς προσαρμόζονται αντίστοιχα!
Ένα κομμάτι μέταλλο και… ποιότητα συμπεριφοράς στο χώμα ανάλογη αυτού του Skoda έχουμε συναντήσει μόνο στο προηγούμενο Qashqai. Δε θα το παραδεχτούν, αλλά έχουν εργαστεί στους συνδέσμους της ανάρτησης, στα αμορτισέρ και στα ελατήρια, ενώ η ρύθμιση κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει την καθυστέρηση στην αντίδραση που συναντάς ακόμα και στο Q2.
H δουλειά στο αμάξωμα είναι αναμενόμενα εξαιρετική, έχοντας ξεπεράσει κάθε προσδοκία, αναδεικνύοντας ένα πολύ καλά φτιαγμένο SUV με έναν ευφυέστατο τιμοκατάλογο, και ψάξε και θα βρεις ποιο σου ταιριάζει, επιλέγοντας τα απαραίτητα.
Στα μάτια μας και για τις απαιτήσεις μας το Karoq «θέλει» μόνο 1.5 TSI και μόνο αυτόματο κιβώτιο, και είναι τόσο ισορροπημένο ώστε να μην απαιτείται τετρακίνηση, με τις διαστάσεις και την ποιότητά του να το τοποθετούν πολύ ψηλά σε σχέση με τις ελκυστικές προτάσεις της κατηγορίας.
Αντίθεση θεσμών
Από τη μία, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, όπου ο Έλληνας με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις διδάσκει οργάνωση και πλέον και προβολή, με την επικοινωνία να προσφέρεται για σεμινάριο. Από την άλλη, ένα ρεσιτάλ του savoir-faire της Kosmocar, που συνδυάζει υποδειγματικά το σύγχρονο συμβατικό σε έκδοση SUV με τη διαχρονική αξία σε σχέση με την ευγενική υπέρβαση με στοιχεία του μέλλοντος που δε συναντάς. Επενδύοντας σε βάθος στην ηλεκτροκίνηση και ακόμα παραπέρα, με ό,τι συνδέεται με τη δίκυκλη μετακίνηση του σύγχρονου Ευρωπαίου… Σεβασμός._ Σ. Χ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
SKODA KAROQ 1.5 TSI 150 PS DSG7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.389×1.841×1.603 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.638 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 521 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.395 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8.9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 139 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 30.900 ευρώ
TAYTOTHTA
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
ΜΗΚΟΣ Ε.Δ.: 13,99 χλμ.
OΔΗΓΟΥΝ: «ΣΤΡΑΤΙΣΙΝΟ», ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΖΑΚΑΣ, «ΕΛ-ΕΜ»