X
Ειδικές Διαδρομές

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Με Ford Ranger Stormtrak στις Ε.Δ. «Λιβαδειά» & «»Ελάτεια-Ρεγκίνι»

Με στοιχεία από το παρελθόν η σχεδίαση του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και, σε συνδυασμό με τις λίγες, σχεδόν νέες ειδικές διαδρομές που θέλουν «αναγνώριση», πήγαμε βουνό με το Ford Ranger Stormtrak.

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ψάξε και -με εξαίρεση την ήδη περιβόητη Δάφνη- εντελώς καινούργια ειδική δε θα βρεις. Σχεδίαση για σεμινάριο, ώστε να διατηρείται ο χαρακτήρας, με πινελιές, και ακόμα πιο σημαντικές προσαρμογές, ανάλογα και με τις συνθήκες. Απίστευτο αλλά αληθινό, συχνά το layout συνδέεται και με την επικοινωνία του αγώνα, σε σχέση και με τοπικούς φορείς, χωρίς ποτέ να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του. Νόμος Ανίτας Πασαλή αυτός, που σέβονται όλοι όσοι σχετίζονται και με το πολιτικό κομμάτι. Οι δημιουργοί – κακά τα ψέματα.

Checklist

Η βόλτα με άποψη πριν από τον αγώνα απαιτεί τα απαραίτητα. Συνδεδεμένα με τον κατάλληλο δίπλα σου, σε σχέση με το roadbook και την ευρύτερη γνώση. Όλα μοιάζουν, στην καρδιά της χώρας μυρίζει «Ακρόπολις», κάποτε έτρεξες εδώ, άλλοτε εκεί, και τώρα κάπου εδώ γύρω έχει αγώνα. Αφήγημα που απέχει από την πραγματικότητα, και το λιγότερο είναι ότι θα χαθείς, όταν σίγουρα θα ταλαιπωρηθείς, ενώ το χειρότερο, ότι θα εκτεθείς. Θέλεις τον σωστό δίπλα σου και το «ειδικός» δεν αρκεί, αφού η σοβαρότητα του ανδρός ξεπερνάει ακόμα και όσα κολακευτικά και αληθινά κατά καιρούς έχουν γραφτεί.

Ο «ΕΛ-ΕΜ» έκλεψε χρόνο από τις υποχρεώσεις του, που αφορούν την οργάνωση του αγώνα, και να τος μαζί μας. Ο «ΕΛ-ΕΜ», που ξέρει πως με SUV δεν πάμε πουθενά, ο «ΕΛ-ΕΜ», που έχει τις λεπτομέρειες σε σχέση και με τις προσβάσεις των θεατών – σημαντικά στοιχεία πληροφόρησης που αρνείται να αποκαλύψει προστατεύοντας την επικοινωνία του αγώνα. Σεβόμαστε τη φιλοσοφία του, και για αυτό άλλωστε τον παραδεχόμαστε, αφού δε διαπραγματεύεται τις αρχές του.

Με Ford Ranger της Car Center

Σε έκδοση Stormtrak και, όπως σοφά προέβλεψε ο Νώντας Καρανικόλας (σ.σ.: σε άψογη συνεργασία με τον Γιάννη Κάττωριτς της Ford Motor Ελλάς), «αυτό το Ranger θα σας βολέψει καλύτερα».

Δεν το κρύβουμε, ακόμα ένα εργαλείο της Ford σε έκδοση pickup ενθουσιάζει, και ρισκάρουμε την υπερβολή να σχολιάσουμε «ποιο Raptor;». Καταναλώνει λιγότερο, είναι πιο άνετο -το ζητούμενο και για τον Θ.Η. στο πίσω κάθισμα ως Αμερικανός roadrunner-, ενώ το 8άρι κιβώτιο δένει περίφημα με τον κινητήρα. Τα λάστιχα, που επηρεάζουν θετικά και το τιμόνι, είναι επιλεγμένα από τον Νώντα για την περίσταση, οπότε η συνέχεια σε σχέση με την αξιοπιστία της αποστολής εξαρτάται από τον πηδαλιούχο. Το κάθισμα; Προσφέρεται η θέση οδήγησης για σεμινάριο στους ανταγωνιστές τους και, κακά τα ψέματα, μπορεί το Ranger να υστερεί ανταγωνιστικά σε κάποιους τομείς, όμως συνολικά είναι το κορυφαίο. Μακράν, μάλιστα, και το σχόλιό μας αφορά τη μικτή χρήση. Εντός και εκτός ειδικών διαδρομών…

Απλώς ένα αξιόπιστο πολυεργαλείο από τη Ford, που εδώ υπενθυμίζει και την καταγωγή της.

Λιβαδειά και Ελάτεια-Ρεγκίνι Ιnut

Για τη «Λιβαδειά» ανηφορίζεις μία από τις πλέον αντιπαθείς απλές διαδρομές του αγώνα μέχρι να φτάσεις στην αφετηρία της ειδικής, που σε συνδέει με το παρελθόν. Η φετινή «Λιβαδειά» είναι μια παραλλαγή της παλιάς ε.δ. «Ευαγγελίστρια», που τελευταία φορά χρησιμοποιήθηκε το 2005. Ξεκινάει στο ίδιο ακριβώς σημείο και έπειτα από 5,65 χλμ. στρίβει αριστερά και αλλάζει πορεία, οπότε και δε θα βρεις τα κλασικά νερά στη γνωστή αλλαγή πορείας. Τα τελευταία χιλιόμετρα της γνωστής από τα παλιά διαδρομής, με το ωραίο, γρήγορο κομμάτι με τα «χασίματα», έχει πλέον ασφαλτοστρωθεί.

Έτσι, φέτος ακολουθεί ένα τελείως καινούργιο και ιδιαίτερο κομμάτι, με έξυπνες εναλλαγές, όπου οι παγκόσμιοι θα βρουν χώρο ώστε να ευθυγραμμίζουν ισοπεδώνοντας θάμνους και διευρύνοντας τον εξαιρετικά δουλεμένο δρόμο. Διαδρομή που περνάει μέσα από δύο εγκαταλελειμμένα νταμάρια, οπότε και δημιουργούνται ενδιαφέρουσες εικόνες. Περίπου στο 13ο χλμ. φτάνεις κάθετα στην άσφαλτο, στο δρόμο που έρχεται από την Αγ. Άννα. Ακολουθούν τα επίσης γνωστά 8,30 χλμ. μέχρι τον τερματισμό, πριν από το χωριό Ελικώνας. Το πρώτο και το τελευταίο κομμάτι ενθουσιάζουν και, ειδικά στο τελευταίο, όλοι θα πιέσουν, είτε για να καλύψουν είτε για τη διαφορά. Για το μεσαίο κομμάτι απαιτούνται εργασίες στο οδόστρωμα και επί του προκειμένου είναι εξασφαλισμένη η συνεργασία του μετρ της οργάνωσης. Άσκηση όπου η τέχνη συναντάει την υπομονή με την επιμονή.

Αλλαγή σελίδων, και από τη δεύτερη ημέρα (αφού η Πέμπτη με εκκίνηση και SSS στο ΟΑΚΑ αποτελεί το πρώτο σκέλος) πάμε στην τέταρτη και τελευταία. Κατευθυνόμαστε στην προτελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, που θα έχει τη σημασία της, αφού όλοι θα κάνουν υπολογισμούς για τον επίλογο, τη Wolf Power Stage στο γνωστό «Ελευθεροχώρι».

Η ε.δ. «Ελάτεια-Ρεγκίνι», όπως ονομάζεται, ξεκινάει περίπου 2,5 χλμ. από το χωριό Ελάτεια, με κατεύθυνση τα Βασιλικά και τελικό προορισμό το Ρεγκίνι. Έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές με την αντίθετη φορά τη δεκαετία του 2000, και με την ίδια φορά σε συνδυασμό με τη χωμάτινη «ανάβαση» της Ελάτειας τελευταία φορά στο Ακρόπολις του 2002. Ιδιαίτερα ανηφορική, με πολλές κλασικές φουρκέτες που τις αντιλαμβάνεσαι αμέσως, οπότε είναι σίγουρη και η τέλεια εκτέλεση στα πρώτα 4 χλμ. της. Ακολουθεί ένα πολύ γρήγορο κομμάτι για περίπου 2 χλμ., μέχρι την αλλαγή πορείας με κατεύθυνση αριστερά. Σε 760 μέτρα βρίσκουμε το γνωστό πέρασμα από τα νερά και μετά ξεκινάει μια ποιοτική κατηφόρα με αρκετές φουρκέτες μέχρι την εκκλησία στο 11,36 χλμ., όπου και ο τερματισμός. Λόγω στενότητας χώρου, τόσο στην εκκίνηση όσο και στον τερματισμό ο δρόμος θα κλείσει 2,5 χλμ. πριν, οπότε υπολογίστε ότι η μόνη πρόσβαση θα είναι από το χωριό «Παναγίτσα».

Επιστρέφοντας

Είναι οι σταθερές αξίες μέσα από το έργο των ανθρώπων που μας δένουν με την ιστορία, δημιουργώντας την προοπτική. Έργο της κ. Ανίτας Πασαλή η οργάνωση, με κορυφαίους συνεργάτες που αποτελούν τον πυρήνα της προσπάθειας.

Ατού οι πολύπειροι Νικόλας Μανώλης, Πασαλής και Καραλής, ο… ιπτάμενος «ΕΛ-ΕΜ», ο αξιόπιστος Μάκης Ματζίνος, οι πολύτιμοι Παπασταθόπουλοι κ.ά. Όπως ο boss στο SP Κωνσταντίνος Σταύρου και ο γίγαντας Γιώργης Διονυσόπουλος. Κοκτέιλ-φωτιά που ακολουθεί τα αυστηρά πρότυπα της FIA.

Με τους τεχνικούς, τους αρχηγούς στα «συνεργεία» των ε.δ., με εργάτες-κριτές και τους ενδιάμεσους-κλειδιά, τους πλοηγούς και τους οδηγούς των ανθρώπων της FIA, το ράλλυ μας είναι σε υπερηχητική πτήση._ «Στρατισίνο»

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ : ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΛΗΡΩΜΑ: «ΣΤΡΑΤΙΣΙΝΟ»-«ΕΛ-ΕΜ»

ΕΔ 6 ΛΙΒΑΔΕΙΑ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Μήκος: 21,03 χλμ.

Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 15:15

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 12:12

ΕΔ 15 ΕΛΑΤΕΙΑ-ΡΕΓΚΙΝΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Μήκος: 11,26 χλμ.

Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου: 10:11

Ωράριο κλεισίματος διαδρομής: 07:08

FORD RANGER STORMTRAK

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: π/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 213 ίπποι /3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 500 Nm/1.500 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 10 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά Ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Άκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.359×1.977×1.848 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.220 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 2.246 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 11,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 242 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 53.237 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!