Οδηγούμε την κορυφαία Porsche Taycan, την Turbo S των 761 ίππων και των 1.050 Nm ροπής.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης, Radu Chindris, Μ. Σαλ.
Επιβιβαζόμαστε σε μια πτήση προς το μέλλον με ενδιάμεσο σταθμό το παρόν, όπως αυτό ορίζεται από το καλύτερο ηλεκτρικό όχημα της εποχής μας, την Porsche Taycan!
Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν είναι υπερβολικός, πολλώ δε μάλλον όταν αναφερόμαστε σε αυτή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, την μπαταρία των 93,4 kWh και το χαρακτηριστικό «Turbo S» να τη συνοδεύει, το οποίο δεν έχει κυριολεκτική έννοια, αλλά προσδιορίζει ότι αυτή, στο ιδιαίτερο λευκό του πάγου, που είμαστε έτοιμοι να οδηγήσουμε, είναι η κορυφαία της γκάμας!
Διαβάστε επίσης τα πάντα για την Porsche εδώ!
Η ροπή περνά στο δρόμο μέσω δύο κιβωτίων (μονής σχέσης εμπρός και δύο σχέσεων πίσω), ενώ η ηλεκτρική διασύνδεση δημιουργεί ένα σύστημα τετρακίνησης με πέντε φορές ταχύτερες αντιδράσεις σε σύγκριση με ένα μηχανικό σύστημα.
Porsche Taycan Turbo S: Οδηγώντας
Το σύστημα των δύο κινητήρων μπορεί μάλιστα να αυξάνει σημαντικά την overboost απόδοση στη διαδικασία του launch control, με αποκορύφωμα η Porsche Taycan Turbo S να αποδίδει 761 ίππους και 1.050 Nm ροπής. Το βάρος των 2.295 κιλών σχεδόν νομίζεις ότι είναι τυπογραφικό λάθος στα τεχνικά χαρακτηριστικά, αφού το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 2,8 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, 9,6 δλ. για το «0-200» και μόλις 10,7 δλ. για την κάλυψη των 400 μέτρων.
Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Πολύ απλά, ότι με εξαίρεση την τελική ταχύτητα που εδώ περιορίζεται στα 260 χλμ./ώρα (318 θυμίζουμε η GT3), το ηλεκτρικό «θεριό» με την αγγελική σιλουέτα και την αθόρυβη συμπεριφορά είναι πιο γρήγορο από το απόλυτο θερμικό GT της εποχής μας. Πραγματικό σοκ(!), που αλλάζει την αυτοκινητιστική σου κοσμοθεωρία.
Την ίδια ώρα, όσο γρήγορα πάει, άλλο τόσο αποτελεσματικά φρενάρει και ακινητοποιείται. Φιλοσοφία άλλωστε των κορυφαίων, και σημειώστε εδώ διάμετρο 420 χλστ. για τα εμπρός δισκόφρενα και 410 χλστ. για τα πίσω.
Οδηγικό χαρακτηριστικό όλων των Taycan, ακόμα και της Turbo S, είναι ότι, ανεξαρτήτως ταχύτητας με την οποία κινείσαι μαζί της, οι θόρυβοι και οι κραδασμοί λάμπουν διά της… απουσίας τους, και είναι μόνο εκείνη η επιλογή για τον σπορ -ηλεκτρονικό- ήχο εκεί για να σου θυμίσει μέσα σε πόσο αποτελεσματική κατασκευή βρίσκεσαι και τον καταιγιστικό ρυθμό που μπορείς να κινηθείς μαζί της.
Διαβάστε επίσης: Αποστολή στη Στουτγάρδη
Η λειτουργία της ανάρτησης είναι πραγματικό μαγικό χαλί σε κάθε συνθήκη, ειδικά μάλιστα αν αναλογιστεί κανείς ότι μιλάμε για μια κατασκευή 2,3 τόνων με μήκος 4.963 χλστ. και ελαστικά 265/35 ZR 21 εμπρός και 305/30 ZR 21 πίσω, ενώ την ίδια ώρα το εξαιρετικό τιμόνι σού επιτρέπει να σημαδεύεις και να πυροβολείς με ακρίβεια ελεύθερου σκοπευτή και να αναρωτιέσαι ποιο είναι το μυστικό, ειδικά σε αυτό τον τομέα που την ξεχωρίζει ακόμη και από τον συγγενή της, το κορυφαίο Audi RS e–tron GT.
Porsche Taycan Turbo S: “Φορτίζοντας”
Χαρακτηριστική είναι και η φιλοσοφία της εταιρείας σε ό,τι αφορά την ανάκτηση ενέργειας, η οποία είναι περιορισμένη στο άφημα του πεντάλ του γκαζιού (πολύ μικρότερη ανάδραση σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και γίνεται κυρίως όταν ο οδηγός φρενάρει, όπου σχεδόν το 80% των επιβραδύνσεων διενεργείται από τους ηλεκτροκινητήρες, και μόνο σε πιο ακραίες καταστάσεις ενεργοποιείται το συμβατικό κύκλωμα φρένων.
Γενικότερα, πάντως, τα θέματα της διαχείρισης της ενέργειας και η λειτουργική κατάσταση της μπαταρίας είναι εκείνα που περνούν σε πρώτο πλάνο. Η εργοστασιακή μέση αυτονομία για την κορυφαία Turbo S είναι το εύρος των 440-468 χλμ.
Χάρη σε συστήματα όπως το Battery Management System Predictive και το Thermal Management System, η μπαταρία διατηρείται πάντοτε σε ιδανική κατάσταση λειτουργίας και στη σωστή θερμοκρασία, προκειμένου να διευκολύνεται η αποτελεσματικότερη φόρτιση, ενώ με το Range Management Prediction ο οδηγός έχει πάντοτε σαφή εικόνα της προβλεπόμενης αυτονομίας (με το σύστημα να λαμβάνει υπ’ όψιν τη χαρτογράφηση, τον καιρό, την κυκλοφορία και τον τρόπο οδήγησης), με σαφείς συστάσεις για τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Η Taycan έχει δυνατότητα φόρτισης 11 kW AC και έως 270 kW σε DC ταχυφορτιστή._ Μ. Σαλ.
Porsche Taycan Turbo S
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες> ΙΣΧΥΣ: 761 ίπποι (με overboost σε διαδικασία launch control)> ΡΟΠΗ: 1.050 Nm (με overboost σε διαδικασία launch control)> ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης εμπρός και διπλής σχέσης πίσω >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 93,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.963×1.966×1.378 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.900 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 366 (πίσω)/84 (εμπρός) λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.295 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 2,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 260 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 23,4-21,9 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 440-468 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 9 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 8%–80% (DC): 22,5 λεπτά (270 kW) >ΤΙΜΗ: 207.000 ευρώ