X
Ειδικές Διαδρομές

Οδηγούμε την Porsche 911-992- GT3 – The Last Dance

Ποιος να συγκριθεί μαζί της; Αλήθεια τώρα, είναι δυνατόν να ενταχθεί κάπου η Porsche 911-992 GT3;

Η παράδοση θέλει κάθε νέα Porsche 911 να θεωρείται η κορυφαία. Μέχρι την επόμενη. Εδώ όμως πρόκειται για την εξαίρεση, με διαχρονική αξία εξήντα ετών, ακόμα και αν η hybrid εκδοχή, που αναμένεται το καλοκαίρι, προσφέρεται και σε έκδοση GT3. Τίποτα δε θα μας εκπλήξει από τη μεριά του Τσουφενχάουζεν, από τη στιγμή που θα πρόκειται για την «911». Σε κάθε περίπτωση, αυτή η GT3 επιβεβαιώνει ότι είμαστε τυχεροί που οδηγήσαμε και απολαύσαμε την κορυφαία «911» όλων των εποχών

Purosangue

Ο παραπάνω μεσότιτλος στα ιταλικά σημαίνει «καθαρόαιμο». «Κλεμμένος τίτλος από το SUV της Ferrari», θα σχολιάσετε, αλλά καμία σχέση. Και όχι μόνο διότι οι «911» δε συγκρίνονται με Ferrari, όπως και αντίστροφα.

Καθένας από αυτούς τους δύο εμβληματικούς κατασκευαστές-θρύλους ακολουθεί με συνέπεια τον δικό του δρόμο, σε μονοπάτια πέρα από την αξιοπιστία και την ευκολία στη χρήση, όπου άλλωστε και οι δύο ξεπεράστηκαν.

Γεγονός είναι πως αυτή η «911», η «καθαρόαιμη», προσεγγίζει ενδεχομένως μια 458 Speciale, η οποία, ως επίσης η τελευταία των φανατικών, είναι ο γνήσιος απόγονος της 430 Scuderia.

GT3

Το ήθελαν το καθαρόαιμο, το απόλυτα οδηγοκεντρικό για την πίστα και την ειδική διαδρομή. Καθυστερημένα κάπως, προέκυψε με την «996», ενώ ακολούθησαν οι «997» και «991», πριν φτάσουμε στην «992», όπως είναι η «δική μας», που παραδόθηκε στα χέρια τα σωστά από την ελληνική αντιπροσωπεία, με την κ. Σοφία Μητράκη της εμπορικής διεύθυνσης να πρεσβεύει τον έντιμο τρόπο – ό,τι ταιριάζει στον Όμιλο Κυριακόπουλου.

Οι προδιαγραφές γνωστές, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα να συνδυάζεται με την κίνηση πίσω και, στις σύγχρονες εκδοχές, το κιβώτιο τύπου PDK να προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό. Το 6άρι χειροκίνητο είναι προαιρετικό. Όπως ακριβώς στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, διανύοντας 1.000 χιλιόμετρα σε δώδεκα ώρες.

Δίνοντας χρόνο και στους Γιάννη Κουσκούτη και Μανώλη Σαλούρο να την απαθανατίσουν, με σημείο αναφοράς το χρώμα της και την πίσω αεροτομή. Μικρότερη, αλλά αντίστοιχα επιβλητική με την έκδοση RS. Ο τόνος δίνεται από τη σκουρόχρωμη πινελιά στο καπό τύπου Scuderia και από τους προσεκτικά σχεδιασμένους τροχούς, με τα Pirelli που σχεδιάστηκαν μόνο για την GT3.

Σε ιδανικό περιβάλλον

Οι δρόμοι γλιστρούν και στεγνοί, αλλά έχει γίνει δουλειά σε Βοιωτία, Φωκίδα και Φθιώτιδα. Πάντως, δεν έχουν ξεχαστεί λακκούβες, ενώ οι συνθήκες φαίνονται ιδανικές, αφού η κίνηση είναι περιορισμένη. Δε βρίσκεσαι στην Τοσκάνη ή στην Αρκαδία και γενικότερα στην Πελοπόννησο – ή εναλλακτικά κάπου προς Καρπενήσι. Ούτε στο Πήλιο, οπότε δεν προκύπτει παιχνίδι με τα χρώματα.

Δυστυχώς, η ευρύτερη περιοχή δεν προσφέρεται ούτε για στάση για έναν καλό καφέ, οπότε να η ευκαιρία για οδήγηση non-stop… Ανεφοδιασμός στην Αταλάντη και, για 500 χλμ., με ψύχραιμη τη χρήση του πεντάλ της βενζίνης (sic), πληρώσαμε περίπου 150 ευρώ για V-Power.

Με αιτία

Γνωρίζεις πολύ καλά και από πρώτο χέρι ότι η GT3 δεν είναι ακόμα μία «911» -που άλλωστε ονειρεύεσαι τα τελευταία πενήντα χρόνια-, ενώ έχεις σχετική γνώση του 4λιτρου flat-6 κινητήρα, με τους 500 ίππους και κόκκινη γραμμή στις 9.000 σ.α.λ. Γνωριμία που προέκυψε από την καλή Porsche Cayman του SpeedSector. Την τύπου 718 GT-RS, αν προτιμάτε… Οι διαφορές σε προδιαγραφές αποτελούν «λεπτομέρειες» που κρύβουν αλήθειες και τότε, στον Χολομώντα, σε συνδυασμό με την BMW M2, ονειρευτήκαμε, σχολιάζοντας πως αυτόν τον 6κύλινδρο τον θέλουμε σε «911».

Με BMW M2 και Porsche 718 GT4 RS στον Χολομώντα

Να τον ακούς, και όχι μόνο, αφού παραμένει ζητούμενο το δέσιμο του σασί με τα μηχανικά μέρη. Σασί όπως της Cayman μόνο στην GT3 βρίσκεις, οπότε έχεις πολλούς λόγους ώστε να χάσεις τον ύπνο σου από τη λαχτάρα για μια ιδιαίτερη δοκιμή, που άλλωστε προκύπτει όλο και πιο σπάνια.

Κακά τα ψέματα

Σπάνιο, αλλά συμβαίνει οι ανάγκες της φωτογράφισης να περιορίζουν τη διαδρομή. Επί του προκειμένου, από το πρώτο μέτρο είναι σαφές πως τίποτα δε σε σταματά. Αυτή η «μηχανή», πέρα από τον κινητήρα της, έχει φτιαχτεί για να σκοτώνει τη μιζέρια. Για να μεταβάλλει τον διαχρονικά απαισιόδοξο -λόγω συνθηκών ή χαρακτήρα- σε ευτυχισμένο…

Η αγωνία αρχίζει με την ευθύνη της χρήσης και ολοκληρώνεται με την προσπάθεια να διαχειριστείς τις αρετές της, προσαρμόζοντάς την σε κάθε περιβάλλον στην αστείρευτη ελληνική γη. Ο λόγος που ταξιδεύεις Πέμπτη πρωί από τις 7:00 π.μ. δε συνδέεται με το να ολοκληρώσεις εντός χρόνου. Αυτήν τη φορά απλώς θέλεις δικό σου χρόνο για να απολαύσεις. Αυτός άλλωστε είναι και ο βαθύτερος λόγος για τον οποίο εξέλιξες το χόμπι σου σε δουλειά.

Από το πρώτο μέτρο θέλεις τον ήχο του κινητήρα αποθηκευμένο στο δίσκο σου, μαζί με αυτόν από τον αγωνιστικό κινητήρα του 240 RS και του V10 της BMW Μ5. Σε κάθε του έκφανση, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητες, το αποτέλεσμα είναι ορχηστρικό, υψηλού επιπέδου και συντονίζεται από εσένα! Είναι συνολικά απίστευτη η… τιμιότητα που εκπέμπει.

Δε σε καπελώνει, δε σε περιορίζει, σε αναδεικνύει και, αφού αντιλαμβάνεσαι πως πρέπει να είσαι διακριτικός όπως με οποιαδήποτε «911», προσαρμόζεσαι, αλλά και προσαρμόζεται. Το μέγεθος «911» στη μέγιστη τιμή από το πρώτο μέτρο. Έχεις διαθέσιμα τα ηχεία της Bose, αλλά τα αγνοείς. Σέβεσαι, οπότε τα ακούσματα έχουν να κάνουν μόνο με τον 4λιτρο flat-6. Λειτουργεί από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ ο ήχος αλλάζει κάθε 2.000 σ.α.λ.

Ακολουθούμε με υπομονή την προδιαγραφή της αλλαγής σχέσης ανά 1.500 σ.α.λ., όπως απαιτείται για τη γνωριμία μαζί της. Κάθεσαι τέλεια σε μπάκετ που κάποτε σε ενοχλούσε αλλά σχεδιάστηκε ξανά, ενώ αυτός ο επιλογέας συνδυάζεται με συμπλέκτη του ονείρου, καταργώντας καθετί αυτόματο που κάνει τη δουλειά για σένα. PDK μόνο για την Touring, χωρίς την αεροτομή και τον κλωβό ασφαλείας. Εδώ δεν είμαστε με μια 911 RS, αλλά στη σύγχρονη Carrera GT, και θέλουμε να την οδηγούμε ακόμα και στην κίνηση του κέντρου της πόλης, με την ανάρτηση να προσαρμόζεται περίφημα.

Στην Τέλεια Διαδρομή

Αφήνουμε πίσω τους συνεργάτες μας να φωτογραφίσουν ακόμα ένα ηλεκτρικό SUV και επιλέγουμε τα μέρη τα γνωστά, που αναφορικά με το οδόστρωμα αποδεικνύονται και τα σωστά. Το αυτοκίνητο εδώ υπερέχει του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι, και είναι ευθύνη σου να το προσαρμόσεις στο περιβάλλον. Είτε κατηφορίζεις προς την Ιτέα, είτε ανηφορίζεις από την Άμφισσα στον Μπράλο.

Στο χέρι σου το καλύτερο πλαίσιο αυτοκινήτου, που παράγεται ώστε να το απολαύσουν απαιτητικοί. Η GT3, με φτερούγα ή χωρίς, αξίζει να βρίσκεται μόνο στα χέρια συνειδητοποιημένου που ξέρει. Δένεσαι μαζί της και, αφού γνωρίζεις πού βρίσκεσαι, δημιουργείς. Περισσότερο το μέγεθος παρά το βάρος της είναι αυτό που προδίδει την εξέλιξή της σε διαδρομή εξήντα ετών.

Η ευελιξία που προκύπτει είναι αποτέλεσμα του πόσο καλά ζυγισμένη είναι, ώστε με τη σωστή ανάρτηση να ακολουθεί τις επιλογές σου, που φτάνουν στο δρόμο από το τιμόνι της. Σε Sport ρύθμιση, αφού πλέον έχει καταργηθεί το Sport+, ενώ δεν προκύπτουν προϋποθέσεις επιλογής Track, που είναι μόνο για την πίστα.

Αφαιρείς τα ηλεκτρονικά συστήματα μόνο για τη φωτογράφιση, και είναι συγκλονιστικό το πώς σκαρφαλώνει σε γλιστερό οδόστρωμα αλλά και πώς κατηφορίζει. Αξιοποιώντας τον κινητήρα από τις 4.000 μέχρι τις 5.000 στροφές και ανεβαίνοντας μόνο ευκαιριακά στις 6.000, όπου και η μέγιστη ροπή του, δίνεις εξετάσεις ισορροπίας για το τέλειο πάτημα που της ταιριάζει.

Η δυσαρέσκειά της προκύπτει όταν κλειστείς νωρίς σε αργή στροφή και, όντας φοβισμένος και διστακτικός, ο εμπρός άξονας παρασύρει τους τροχούς στην έξοδο και αποσυντονίζεται η τελειότητα. Απαιτείται αποφασιστικότητα, όπως άλλωστε και ευρύτερα μαζί της, και εδώ κάπου στις αντιδράσεις της προδίδεται ο χαρακτήρας της, που οφείλεις να διαχειριστείς ώστε να μην εκτεθείς.

Τα φρένα είναι πενήντα χρόνια μπροστά από τα ευαίσθητα κεραμικά που χρησιμοποιούσαμε πριν από δεκαπέντε χρόνια. Δεν ασχολείσαι μαζί τους, ακόμα και αν χρειαστεί να τα αξιοποιείς συχνά σε ένα παιχνίδι όπου από τα πάρα πολλά πέφτεις στα λίγα χιλιόμετρα. Κάτι που πάντως δεν της ταιριάζει. Το κυριότερο, ακόμα και αν παρασυρθείς από ήχους και αντιδράσεις, από το «ανεβάζω-κατεβάζω ταχύτητες» και τοποθετηθείς λάθος, σού επιτρέπει να διορθώσεις την τροχιά.

Κινητήρας για αγώνες, αλλά είναι το πλαίσιο που κάνει τη διαφορά. Το στοιχείο που δε σε αφήνει να ησυχάσεις. Ό,τι σε παρασύρει ώστε να μην ξεπεράσεις ποτέ το ζητούμενο, που παραμένει η οδήγηση με το αυτοκίνητο, το οποίο σε γοητεύει με τη συμπεριφορά του.

Οδηγώ και οπλοφορώ (για τελευταία φορά)

Ιεροσυλία να την απατήσεις. Τη θέλεις για πάντα αποθηκευμένη στη μνήμη σου, ψύχραιμα προσαρμοσμένη στις αισθήσεις σου. Να ζεις λοιπόν για οτιδήποτε με τροχούς και θερμικό κινητήρα. Στο χώμα ή στην άσφαλτο, αλλά εδώ για έναν παραπάνω λόγο, που ξεπερνάει την απόλαυση ευκαιρίας δοθείσης. Για να αποδώσεις τη μέγιστη τιμή στους μάγους μηχανικούς στο Τσουφενχάουζεν.

Αν το «ποιος να συγκριθεί μαζί σου;»… δικαιωματικά ανήκει στην 911 GT3, το ίδιο πρέπει να ειπωθεί και για τους μηχανικούς που την εξέλιξαν. Μόνο αυτοί μπορούν να μετεξελίξουν το σπορ αυτοκίνητο του αιώνα -όπως είναι η «911»- σε πολεμική μηχανή του ονείρου με στυλ που μόνο στην GT3 θα βρεις. Απόδειξη η 992-GT3, και σταυρώνεις δάχτυλα κάνοντας την ευχή: μέχρις εδώ. Φτάνει αυτή η «τρέλα Porsche», όπου το καλό κάθε φορά γίνεται καλυτερότερο._ Σ. Χ.

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Porsche 911 (992) GT3
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 6κύλινδρος ατμοσφαιρικός μπόξερ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 3.996 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 510 ίπποι/8.400 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 470 Nm/6.100 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.573×1.852×1.279 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.457 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 132 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.418 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 320 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 293 γρ./χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!