Επιβιβαστείτε μαζί μας στη δεύτερη γενιά της BMW M2, πλέον, των 460 ίππων!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Uwe Fischer (BMW M)
Ζεις, κοιμάσαι και ξυπνάς για αυτές τις αποστολές. Είναι το όνειρο του οποίου κάθε στιγμή εύχεσαι να απολαύσεις, ακόμα και αυτές των ατελείωτων ωρών αναμονής στα αεροδρόμια ή των πτήσεων που απαιτεί μια τέτοια υπερατλαντική αποστολή.
Ποιο τζετ λαγκ; Φύγαμε! Όπως έχουμε κάνει στο παρελθόν με πολλά ολοκαίνουργια μοντέλα της BMW, μεταξύ άλλων και με την πρώτη γενιά της M2 στη Laguna Seca το 2016. Για τα επόμενα λεπτά, επιβιβαστείτε μαζί μας στη δεύτερη γενιά της BMW M2, πλέον, των 460 ίππων!
BMW M2: Αθήνα – Λονδίνο – Scottsdale – «Παράδεισος»
Ξημερώματα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αναχωρούμε με την πτήση της British για Λονδίνο, και από εκεί, μερικές ώρες αργότερα, με τελικό προορισμό το Φοίνιξ της Αριζόνα. Από τον αέρα κιόλας ξεκινάει η ταξιδιωτική μας εμπειρία, αφού έχουμε πετάξει στο παρελθόν με «A380» και «Jumbo» αλλά ποτέ έως σήμερα με το λίγο πιο κόμπακτ αλλά υπερσύγχρονο Airbus A350-1000. Ο ορισμός της φιλοξενίας και του καλοτάξιδου αεροσκάφους, αλλά, δυστυχώς, δεν καταφέρνουμε να κλείσουμε μάτι, με το βιολογικό μας ρολόι να χτυπάει ακόμη σε… τόνο Ευρώπης.
Ώρα τοπική 18:15 και προσγειωνόμαστε στο Φοίνιξ. Ανά χείρας το διαβατήριο, το χειρόγραφο «Customs Declaration» που μας έδωσαν να συμπληρώσουμε στο αεροπλάνο και, φυσικά, το απαραίτητο ταξιδιωτικό έγγραφο για την είσοδο στις ΗΠΑ, την περίφημη ESTA (Electronic System for Travel Authorization), διάρκειας δύο ετών από τη στιγμή που θα την εκδώσεις ηλεκτρονικά, με κόστος της τάξης των 75 ευρώ. Παραλαβή στις αφίξεις των λιγοστών Ευρωπαίων που έχουμε φτάσει για την παρουσίαση από τους διοργανωτές και, έπειτα από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης, να ’μαστε στο Σκότσντεϊλ, και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο «Andaz», που αποτελεί το κέντρο της παγκόσμιας παρουσίασης των BMW XM και Μ2.
Το Σκότσντεϊλ είναι μια πόλη στο ανατολικό τμήμα της κομητείας Μαρικόπα στην Αριζόνα των Ηνωμένων Πολιτειών και αποτελεί μέρος της μητροπολιτικής περιοχής του Φοίνιξ. Η ευρύτερη περιοχή είναι γνωστή και ως «Paradise Valley», που όμως, όπως μας εξηγεί χαρακτηριστικά ένας ντόπιος, από τον Ιούνιο και μετά μετατρέπεται σε… «Death Valley» στην κυριολεξία, αφού οι υψηλότατες θερμοκρασίες (κοντά στους 50 βαθμούς Κελσίου) που σημειώνονται εδώ τους καλοκαιρινούς μήνες (περίπου 25 είχαμε εμείς τις μέρες της παρουσίασης), σε συνδυασμό με τα βράχια και τα χρώματα της περιοχής, δημιουργούν ένα σεληνιακό τοπίο, στο οποίο καταφέρνει να ευδοκιμεί μόνο το σήμα κατατεθέν της Αριζόνα, ο κάκτος «Σαγκουάρο». Ένα είδος ενδημικό απειλούμενο με εξαφάνιση, που συναντάται αποκλειστικά στην Έρημο Σονόρα, με το ύψος του να μπορεί να ξεπεράσει τα 12 μέτρα παρά την αργή του ανάπτυξη, ενώ κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες εκτιμάται ότι μπορεί να ζήσει 150-200 χρόνια.
Στο ξενοδοχείο προσκομίζουμε την απαραίτητη Διεθνή Άδεια Οδήγησης (την εκδίδει η ΕΛΠΑ, και για διάρκεια ενός έτους κοστίζει 50 ευρώ) στους ανθρώπους της BMW Μ και πλέον όλα είναι έτοιμα για τις δύο ημέρες που θα ακολουθήσουν.
Το επόμενο απόγευμα πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση, παρουσία του CEO της BMW M, Φρανσίσκους φαν Μιλ, αλλά και του Head of Development, Ντικ Χάκερ, τους οποίους πραγματικά απολαμβάνεις να ακούς για τους πειρασμούς που προκύπτουν από την αυτοκινητιστική οικογένειά τους. Όλοι όμως περίμεναν με ανυπομονησία το ξημέρωμα…
BMW M2: Εντυπωσιακή εντός και εκτός
Με τον 3λιτρο 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 460 ίππων, το (προαιρετικά) χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους πίσω τροχούς, η δεύτερη γενιά της BMW M2, σε αυτό το ιδιαίτερο «κόκκινο-πορτοκαλί» του λανσαρίσματος (Toronto Red), ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί στη μακρινή Αριζόνα.
Η νέα BMW M2, προερχόμενη από το εργοστάσιο του BMW Group στο Σαν Λουίς Ποτοσί, κοντά στα μέρη της παρουσίασης στο Μεξικό, συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ κόμπακτ μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της BMW 2002 Turbo, ενώ θα προσπαθήσει να επεκτείνει την επιτυχία της προκατόχου της, που κατέγραψε σχεδόν 60.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Διαβάστε εδώ και τη δοκιμή της BMW XM
Οι κόμπακτ διαστάσεις (4.580x1.887x1.403 χλστ. και μεταξόνιο 2.747 χλστ.) μαζί με την τεχνολογία κινητήρα και πλαισίου, προσαρμοσμένη από τις BMW M3 και M4, στα καλύτερά τους! Σε μήκος είναι κατά 214 χλστ. μικρότερη από την BMW M4 και το μεταξόνιό της είναι μόλις κατά 110 χλστ. πιο κοντό.
Την ίδια στιγμή, το πλάτος του οχήματος και τα μετατρόχια υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της νέας BMW Σειράς 2. Σε αντίθεση με την πρώτη γενιά, η νέα M2 βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Ο λόγος για την Cluster Architecture του BMW Group, την οποία συναντάμε ακόμα και σε πολύ μεγάλα μοντέλα της BMW, με αποτέλεσμα το βάρος του αυτοκινήτου να είναι στα 1.700 κιλά (υπολογίστε συν 25 κιλά με το αυτόματο κιβώτιο), σε σχεδόν τέλεια ισορροπημένη κατανομή βάρους όμως, σε αναλογία 50:50.
Η μεγάλη, χωρίς πλαίσιο μάσκα νεφρών BMW με τις οριζόντιες μπάρες της συνδυάζεται με μια κάτω εισαγωγή αέρα τριών τμημάτων με σχεδόν ορθογώνιο περίγραμμα, που χαρίζει στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου μια γνώριμη εμφάνιση «M». Η σχεδίαση έχει γίνει με γνώμονα τις τεχνικές απαιτήσεις σε επίπεδο παροχής αέρα ψύξης και αεροδυναμικής ισορροπίας. Οι επιφάνειες είναι σχεδιασμένες με σαφήνεια, ενώ οι προτεταμένες πλαϊνές ποδιές και τα μυώδη τόξα θόλων των τροχών δίνουν τον τόνο στην πλάγια όψη του οχήματος.
Το πίσω μέρος της νέας BMW M2 -σαφέστατα πιο εντυπωσιακό από το εμπρός, κατά την ταπεινή μας άποψη- χαρακτηρίζεται από το ενσωματωμένο στο χείλος του πορτ μπαγκάζ σπόιλερ, τα κάθετα διατεταγμένα κάτοπτρα, τον ενσωματωμένο στην πίσω ποδιά διαχύτη και τα δύο ζεύγη απολήξεων του συστήματος εξαγωγής που έχουν τοποθετηθεί μακριά από τα εξωτερικά άκρα. Σημειώστε εδώ ότι για πρώτη φορά προσφέρεται προαιρετικά μία οροφή M Carbon, η οποία μειώνει το βάρος του οχήματος κατά περίπου 6 κιλά.
Τοποθετούμε τα αυτοκόλλητά μας και ανοίγουμε με ανυπομονησία τις πόρτες του οδηγοκεκτρικού εσωτερικού. Δύσκολα θα μας βγάλουν από εδώ, σκεφτόμαστε, και χαμογελάμε, ενώ έχουμε αρχίσει ήδη και εντοπίζουμε στοιχεία που υιοθετούνται σε μεγαλύτερα μοντέλα των Βαυαρών.
Τα μάτια μας στο BMW Curved Display, που απαρτίζεται από δύο οθόνες 12,3 και 14,9 ιντσών. Γινόμαστε στην κυριολεξία ένα με τα στάνταρντ σπορ καθίσματα, τα οποία είναι ειδικά και φέρουν επένδυση Sensatec/Alcantara. Τα καθίσματα M Sport, με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητη επένδυση από δέρμα Vernasca/Sensatec, διατίθενται προαιρετικά, όπως και τα μπάκετ M Carbon, που χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία της έδρας και της πλάτης, μειώνοντας το βάρος του οχήματος κατά περίπου 10,8 κιλά.
Στα περί εξοπλισμού, εκτός από το M Traction Control, το M Drive Professional (στάνταρντ εξοπλισμός) περιλαμβάνει επίσης το M Drift Analyser και το M Laptimer. Επιπλέον, το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα μπορεί να χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση τόσο του βαθμού παρεμβατικότητας του συστήματος υποβοήθησης οδηγού όσο και του περιεχομένου που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών και στο Head-Up Display, με επιλογή των ρυθμίσεων Road, Sport και Track.
BMW M2: Συν 90 ίπποι και κορυφαίο στήσιμο
Η έκδοση του 6κύλινδρου εν σειρά συνόλου με τεχνολογία M TwinPower Turbo διαφέρει μόνο σε λίγες λεπτομέρειες από τον κινητήρα που χρησιμοποιείται στις M3 και M4. Η μονάδα των 2.993 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 460 ίππων στις 6.250 σ.α.λ., δηλαδή 90 ίππους περισσότερους από την πρώτη γενιά, και μέγιστη ροπή 550 Nm παράγεται μεταξύ 2.650 και 5.870 σ.α.λ., με το μοτέρ να έχει μέγιστο όριο περιστροφής τις 7.200 σ.α.λ.
Με τι κιβώτιο διαλέξαμε τη «δική μας»; Πρωί πρωί και έχουμε «old–school» διάθεση, οπότε επιλέγουμε αυτήν που διέθετε το χειροκίνητο 6 σχέσεων με Gear Shift Assistant (μπορεί να απενεργοποιηθεί στο μενού του M Setup), που εξασφαλίζει λειτουργία χωρίς ολίσθηση στα κατεβάσματα κατά το φρενάρισμα στις στροφές, ενώ η στάνταρντ επιλογή για το μοντέλο είναι το 8τάχυτο αυτόματο της οικογένειας M Steptronic, με Drivelogic και paddles πίσω από το τιμόνι.
Φεύγουμε λοιπόν, έχοντας μπροστά μας μια διαδρομή 188 μιλίων (σε μίλια υπολογίζονται όλα στις ΗΠΑ, αποστάσεις και ταχύτητα, οπότε προσαρμοζόμαστε αντίστοιχα και στη γραφή μας) από το ζεστό Σκότσντεϊλ στο αρκετά πιο ψυχρό Πρέσκοτ, στο οποίο φτάνοντας θα συναντήσουμε έως και χιόνια στις κορυφές των βουνών, όπως μας προϊδεάζουν. Μεγάλη προσοχή στα όρια, αλλά ευτυχώς και οριοθετημένο σημείο με την παρουσία αστυνομίας (Sheriff), που μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε σε… άλλο ρυθμό.
Να τοι λοιπόν οι παραπάνω ίπποι, αποκαλύπτονται αμέσως, με το σύνολο να εντυπωσιάζει με την άμεση απόκριση και τη γραμμικότητά του έως πολύ ψηλά. Κορυφαίο σημείο του στροφομέτρου για να το δουλεύεις, ανάμεσα περίπου στις 3.000 με 6.000 σ.α.λ. Η αύξηση της απόδοσης του κινητήρα συνοδεύεται από έναν γεμάτο ήχο, που παράγεται από το ειδικό σύστημα εξαγωγής «M» με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια, κάτι που σε συνδυασμό με το μαγικό σε αίσθηση και ουσία χειροκίνητο κιβώτιο σε κάνει να θες να παίζεις τη δική σου «μουσική», σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, πολλές φορές έως και περιττά.
Στην πράξη; Ανόθευτη δύναμη! Η νέα BMW M2 φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ. με το χειροκίνητο 6άρι (4,1 δλ. με το 8τάχυτο M Steptronic κιβώτιο), ενώ το «0-200» έρχεται σε 14,3 δλ. και 13,5 δλ,. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και στις δύο περιπτώσεις και μπορεί να «εκτιναχθεί» στα 285 χλμ./ώρα με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package.
Από εκεί και πέρα, ιδανική είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Η νέα BMW M2 και η Μ4 μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική, ωστόσο για τις ανάγκες της μικρότερης, όσο και αν μεγάλωσε η Μ2, τα εμπρός ελατήρια διαθέτουν πιο σκληρή ρύθμιση, για περισσότερη ακρίβεια στο turn-in, ενώ τα πίσω πιο ήπιο set-up, για περισσότερο «ανάλαφρη» αίσθηση στην κορυφή των στροφών. Το «παρών» στην αποκλειστικά πισωκίνητη νέα Μ2 δίνουν και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Μ4, με διαφορετικές όμως και εδώ ρυθμίσεις.
Η στάνταρντ λειτουργία M Traction Control είναι επίσης σχεδιασμένη για να μπορεί ο οδηγός να δοκιμάζει με ασφάλεια τα όρια απόδοσης του οχήματος, θέτοντας μεμονωμένα όρια παρέμβασης του συστήματος για τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε… δέκα στάδια.
Ένα ακόμα στοιχείο που συμβάλλει στη μαγική οδηγική συμπεριφορά της M2 είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό διαφορικό στον πίσω άξονα. Περιλαμβάνεται στον στάνταρντ εξοπλισμό και μπορεί να προσφέρει απρόσκοπτα ποσοστό εμπλοκής έως 100% όποτε είναι απαραίτητο. Αυτό βελτιστοποιεί, για παράδειγμα, την πρόσφυση σε επιφάνειες με διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης ανάμεσα στον αριστερό και τον δεξιό πίσω τροχό. Παράλληλα, βελτιώνει τη μεταφορά ισχύος κατά την έντονη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.
Τόσο ο εμπρός άξονας δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων όσο και ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων διαθέτουν ειδική κινηματική για μοντέλα «M». Η γκάμα του στάνταρντ εξοπλισμού για τη νέα BMW M2 περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης Μ Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode και ισχυρά φρένα M Compound με εξαπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω.
Το βάρους 1.700 κιλών αμάξωμα φρενάρει το ίδιο εντυπωσιακά όσο επιταχύνει, με το ενσωματωμένο σύστημα φρένων να προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει επίσης το M Race Track Package, που αποτελείται από το M Driver’s Package μαζί με την οροφή M Carbon, τα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τις διακοσμητικές λωρίδες εσωτερικού σε φινίρισμα Carbon Fibre και τα ελαστικά για χρήση σε πίστα. Στάνταρντ είναι επίσης οι ζάντες των 19 και των 20 ιντσών.
Μπορεί λοιπόν το καλό να γίνει ακόμη καλύτερο; Όταν έχεις να κάνεις με τους μετρ του Μ Division αυτό είναι το μόνο σίγουρο, και μάλιστα σε σημείο που να τους έχεις 101% εμπιστοσύνη, ακόμη και στο ενδεχόμενο ότι αυτή η κόκκινη που έχεις τώρα στα χέρια σου είναι η τελευταία μη εξηλεκτρισμένη.
Τι θα θυμόμαστε έως ότου ξανασυναντηθούμε μαζί της σε ευρωπαϊκά εδάφη; Ήρθαν και έδεσαν οι 90 παραπάνω ίπποι σε ένα στιβαρό πλαίσιο, με το χειροκίνητο κιβώτιο να αποτελεί το κερασάκι στις απαιτήσεις του κάθε petrolhead. Αναμφίβολα, αυτή είναι η καλύτερη «Μ» όλων των εποχών! Έως την επόμενη…_ Μ. Σαλ.
BMW M2: Δείτε το βίντεο
BMW M2: Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με M TwinPower Turbo >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 460 ίπποι/6.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 550 Nm/2.650-5.870 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πέντε συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.580×1.887×1.403 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.747 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.700 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250* χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 226 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 92.000 ευρώ