top icon
Παρουσιάσεις

DS 3 Crossback: To οδηγούμε

Οδηγούμε στη Νίκαια της Γαλλίας το νέο DS 3 Crossback και ευπειθώς αναφέρουμε.

Το νέο DS 3 Crossback βασίζεται στην πλατφόρμα Common Modular Platform (CMP) του γαλλικού ομίλου που θα δούμε λίαν συντόμως να υιοθετείται από ένα πλήθος νέων μοντέλων του. Αρχής γενομένης από τα νέα «208» και Corsa. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του αυτοκινήτου είναι μόλις 4,118 μ., το πλάτος του οριακά κάτω από τα 1,8 μ., ενώ το μεταξόνιό του ορίζεται στα 2,558 μ. Ο δε χώρος φόρτωσης φτάνει τα 350 λίτρα (1.050 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), τιμή αρκούντως ανταγωνιστική για τα δεδομένα του μεγέθους και φυσικά της κατηγορίας των B-SUV.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ασφαλώς και οι κινητήριες μονάδες του νέου DS 3 Crossback, που ουσιαστικά αποτελεί τον «έμμεσο» αντικαταστάτη του 3θυρου DS3 που από το 2019 και μετά θα πάρει την άγουσα για τα αποδυτήρια. Πιο συγκεκριμένα, κάτω από το καπό θα υπάρχει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.2 PureTech βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις με 100, 130 και πλέον και με 155 ίππους (σ.σ.: όλοι πληρούν την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6.3), ενώ η επιλογή σε ότι αφορά στους πετρελαιοκινητήρες Euro 6.2 θα είναι ο 4κύλινδρος BlueHDi 1.500άρης του PSA Groupe, απόδοσης 100 και 130 ίππων. Το «παρών» φυσικά θα δίνει και το νέο, ιαπωνικής προέλευσης (βλ. Aisin) αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το γνωστό EAT6 και είναι στάνταρ στη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 και 155 ίππων, καθώς και στην πετρελαιοκίνητη των 130 ίππων (οι υπόλοιπες συνδυάζονται με χειροκίνητο 6άρι).

Το νέο DS 3 Crossback, κατά την πάγια τακτική της DS, θα είναι διαθέσιμο με μια ποικιλία στοιχείων εξατομίκευσης. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το γαλλικό εργοστάσιο στην επίσημη ενημέρωσή του, οι συνδυασμοί τροχών (10 στο σύνολο), εξωτερικών χρωμάτων (επίσης 10), αποχρώσεων σε οροφή, καθρέπτες κτλ., αλλά και επενδύσεων στο εσωτερικό, φτάνουν τους 2.000. Από εκεί και πέρα, το γαλλικό SUV είναι εφοδιασμένο με full LED φώτα με τεχνολογία Matrix Beam και Matrix Led Vision, καθώς και με μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το DS Park Pilot (αυτόματο παρκάρισμα) και DS Drive Assist, το οποίο λειτουργεί έως και τα 180 χλμ./ώρα επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθήσει τη ροή της κίνησης χωρίς παρέμβαση του οδηγού.

Και στην πρίζα

Μέσα στο 2019, η DS θα λανσάρει και μια 100% ηλεκτρική έκδοση του «3» Crossback, η οποία θα συνοδεύεται από το διακριτικό όνομα E-Tense και εξοπλίζεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh κι έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππους και 260 Nm. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της PSA, η αυτονομία που θα εξασφαλίζει το παραπάνω «πακέτο» θα ανέρχεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του WLTP στα 320 χλμ. – ή στα 430 χλμ., σύμφωνα με τη νόρμα του απελθόντος NEDC. Με το «0-100» να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,7 δλ., η DS υποστηρίζει πως οι συσσωρευτές θα μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια έως και το 80% της μέγιστης χωρητικότητας τους σε χρόνο κοντά στα 30 λεπτά μέσω ταχυφορτιστών των 100 kW. Με τη χρήση wallbox των 11 kW, η πλήρη φόρτιση θα διαρκεί σχεδόν 5 ώρες. Αξίζει να σημειωθεί πως οι μπαταρίες του νέου DS3 Crossback βρίσκονται εγκατεστημένες στη θέση του παραδοσιακού ρεζερβουάρ καυσίμου, στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης καθώς και κάτω από τα καθίσματα, χωρίς να «κλέβουν» ωφέλιμο χώρο.

Στο δρόμο

Στην τέλεια διαδρομή, με στοιχεία ειδικής και να η ευκαιρία ώστε να παίξουμε με τα όριά του αξιοποιώντας και τον φρέσκο-νεοφερμένο 1.2 βενζίνης με τους 155 ίππους σε άψογη συνεργασία με το αυτόματο 8άρι τους – ένα από τα καλύτερα της αγοράς. Ο κινητήρας; Σκεφτόμαστε πως θα δένει στο 308 που παραμένει αρχηγός και στο νέο 208, χαμογελάμε και αφιερώνουμε τη «στιγμή» στο νέο DS 3.

Κλασικό Β-SUV, το νέο DS 3 δικαιολογεί απόλυτα τη σφραγίδα premium. Με τέρμα γκάζι για απόσταση 200 χλμ. δύσκολα μένεις κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. με τον καλό κινητήρα, όντας γεμάτος από χαμηλά, αλλά μουγκρίζει. Από την άλλη, σίγουρα δε γέρνει, ενώ έχεις και το σωστό τιμόνι τόσο στην ευθεία, όσο και οδηγώντας με τη δική μας έννοια. Άλλωστε, εμείς το κατατάσσουμε δίπλα στο αγαπημένο μας Α1 και σε ένα all time classic 5θυρο Mini που σεβόμαστε, διατηρώντας στα όνειρά μας το μπιζού, την 3θυρη καθαρόαιμη εκδοχή.

Έχουν δουλέψει σκληρά και εφ’ όλης της ύλης. Η νέα τους πλατφόρμα από εδώ ξεκινάει την καριέρα της. Θα χρησιμοποιηθεί τόσο στο «208» όσο και στο Opel Corsa, όπως αναφέραμε και παραπάνω, αλλά εξελίχθηκε για την περίσταση με την ανάρτηση και το αμάξωμα του DS. Στόχος το γνωστό, περίπου ακατόρθωτο. Ο συνδυασμός σφιχτού και άνετου. Σφιχτό όπως ήταν το DS 3 που ξέρουμε σε σημείο που να ενοχλεί και άνετο όπως τα C3 – ως συνειδητή επιλογή. Εδώ έχουμε την απόλυτη εξέλιξη του πακέτου «208» που γνωρίζουμε. Αν στη θεωρία πρόκειται για SUV με τη σωστή απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης που ταιριάζουν με τους μεγάλους τροχούς, η συνέχεια στο δρόμο είναι διαφορετική. Πρόκειται για το GTi της κατηγορίας και δε χρειάζεται να επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση για να αξιοποιήσεις το στιβαρό, τέλεια ρυθμισμένο πλαίσιο. Στις λακκούβες οδοστρωτήρας, στο βουνό σε στυλ 3008, με τις μικρότερες διαστάσεις να αυξάνουν τα περιθώρια για ακόμα υψηλότερη μ.ω.τ.. Έχουν κάνει διάνα στο δέσιμο της ανάρτησης με τη νέα πλατφόρμα και το νέο πολυτάλαντο αμάξωμα. Ευχάριστη έκπληξη και το τιμόνι κλάσης C5 Aircross και πλέον είναι σαφές πως μπήκαν στο δρόμο “Peugeot” και δημιουργούν. Καλό το διαφορετικό, αλλά σίγουρη είναι η προσαρμογή στο πετυχημένο, με πινελιές να κάνουν τη διαφορά.

Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την ηλεκτρική έκδοση, με αυτονομία 320 χλμ. όταν με το Peugeot θα έχεις ρεύμα για 350, αλλά και τις πιο γήινες. Όπως αυτήν με τον 1.2 (130 PS) βενζίνης ή με τον 1.5 (130 PS) πετρελαίου. Σε όλες τις περιπτώσεις με το αυτόματο 8άρι. Αν το επιλέξετε για το μοναδικό του ύφος και την ποιότητα των υλικών εσωτερικά και δε σας ενδιαφέρουν οι επιδόσεις, ο 1.5 πετρέλαιο με τους 100 προσφέρεται μόνο με το χειροκίνητο 6άρι που θα το βρείτε ως πλάνο Β και με τον 130άρη.

Τι θα αλλάζαμε; Το ταμπλό τύπου DS, αφού ποτέ δεν ξέρεις αν είσαι εύστοχος με τα κουμπιά αφής, με το κλασικό πλέον i-Cockpit της Peugeot. Άλλωστε και εδώ οβάλ είναι το τιμόνι, γιατί να μην έχουμε και τους διακόπτες με τη συμβατική λειτουργία και στη σωστή θέση;

Στη χώρα μας το νέο DS 3 Crossback αναμένεται μέσα στον προσεχή Μάιο._Σ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ