top icon
Οδοιπορικά

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Road trip στο μέλλον! Ένα οδοιπορικό βγαλμένο από το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης και της ζωής μας. Τότε που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να μας ταξιδέψουν χωρίς το άγχος της φόρτισης, μακριά από την πόλη, ακόμα και σε… άβατα νησιά. Ή μήπως μπορούν ήδη;

Μέχρι τότε όμως… μην το δοκιμάσετε στο σπίτι, αλλά ταξιδέψτε μαζί μας, αφού το εθνικό οδικό μας δίκτυο -μέχρι στιγμής- δεν ενδείκνυται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ειδικά σε αυτήν την κατεύθυνση της Πελοποννήσου, εξαιτίας της απουσίας φορτιστών. Αφήστε εμάς λοιπόν να σας ταξιδέψουμε σε μια τοποθεσία ρομαντική και οικολογική, αφού το… άβατο για τα αυτοκίνητα (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) νησί των Σπετσών αποτελεί έναν από τους πιο γραφικούς και ιδιαίτερους προορισμούς της χώρας μας. Για να μην «προσβάλουμε» αυτή του την ιδιαιτερότητα, επιλέξαμε να το επισκεφθούμε με ένα απόλυτα καθαρό και σύγχρονο αυτοκίνητο, όπως το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-Tense.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Περιπέτεια πραγματική, η οποία μόλις ξεκίνησε από το πάρκινγκ του περιοδικού, με το 100% φορτισμένο E-Tense να αναφέρει ως range… 260 χιλιόμετρα. Θα φτάσουμε, δε θα φτάσουμε; Και αν φτάσουμε, θα μας μείνει υπόλοιπο για να πραγματοποιηθεί το οδοιπορικό και η φωτογράφιση στις Σπέτσες; Και αν όλα αυτά γίνουν, την επόμενη ημέρα θα έχουν φορτίσει αρκετά οι μπαταρίες του για να μας εξασφαλίσουν την επιστροφή μας στην Αθήνα;

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Απορίες που αναζητούν απαντήσεις

Με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας, έχουμε επιχειρήσει και στο παρελθόν να ταξιδέψουμε σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά ποτέ έως σήμερα σε δρόμους που δεν έχουν ταχυφορτιστές, ή έστω «απλούς», ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Στην Κορινθία και την Αργολίδα, σε περίπου 190 χιλιόμετρα έως την Κόστα, δεν υπάρχει ούτε ένας φορτιστής, με τις απλές οικιακές πρίζες να αποτελούν μονόδρομο αν χρειαστείς «φουλάρισμα», το οποίο στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου σαν αυτού της δοκιμής μας, σε τέτοια πρίζα, είναι της τάξεως των… 16 ωρών. Για να αντιληφθείτε αμέσως τη διαφορά, σημειώστε ότι σε έναν σύγχρονο σταθμό ταχείας φόρτισης 100 kW, μπορεί να επιτευχθεί το 80% της φόρτισης των μπαταριών μόλις σε 30 λεπτά της ώρας, ενώ η φόρτιση έως το 100% της χωρητικότητας των μπαταριών μπορεί να γίνει μέσα σε μόλις 5 ώρες με επιτοίχιο φορτιστή 11 kW.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Ώρα 10:00, και το ταξίδι μας έχει ξεκινήσει, με πατημένο το Eco (Normal και Sport τα άλλα δύο) από την εκκίνηση, τον κλιματισμό ρυθμισμένο στους 23 βαθμούς Κελσίου για να μην πιέζουμε πολύ το σύστημα, e-Pass για να αποφεύγουμε το «ηλεκτροφάγο» σταμάτα-ξεκίνα στα διόδια, και το ρυθμό μας να μην είναι σβέλτος όπως συνήθως, για χάρη της κατανάλωσης, οπότε η ταχύτητά μας κυμαίνεται από 90 έως 110 χλμ./ώρα. Σημειώστε εδώ ότι η τελική του περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.

Το ολοκαίνουργιο DS 3 Crossback E-Tense είναι εφοδιασμένο με μία συστοιχία μπαταριών 50 kWh, που καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. και δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα των 100 kW (136 ίππων) και ροπής 260 Nm. Με δεδομένη την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης, η αίσθηση των εξαιρετικών επιδόσεων -στο Sport- είναι αμέσως αντιληπτή και χωρίς περιττές τυμπανοκρουσίες. Αθόρυβα και αποτελεσματικά, λοιπόν, όπως κάθε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, ενώ για τα πολύ σημαντικά στις αστικές μετακινήσεις 0-50 χλμ./ώρα, το E-Tense χρειάζεται μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Η κάλυψη δε του χιλιομέτρου έρχεται σε 31,4 δλ., με το εργοστάσιο να αναφέρει ως μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας τις 17 kWh/100 χλμ.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Αφήνουμε τη Νέα Ε.Ο. στο ύψος των Λουτρών Ωραίας Ελένης, και πλέον στο επαρχιακό τμήμα του δρόμου μετά τον Ισθμό, καταφέρνουμε να κινούμαστε συνεχώς σε περιοχές λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος που, στα αριστερά του μικρού πίνακα οργάνων, αποτυπώνονται ως μπλε-ECO ή ακόμα και πράσινο-CHARGE ρυθμός, ενώ εκμεταλλευόμενοι τη φόρα, τις σταθερές γραμμές και τις μεγάλες κατηφόρες, αποφεύγουμε συνεχώς το λευκό POWER. Όλα αυτά, θέλοντας και μη, μας βάζουν συνεχώς στην… πρίζα να προσπαθούμε για τη λιγότερο ενεργοβόρα οδήγηση.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Πρώτη πίστα, τσεκ!

Η ώρα είναι 12:30 και είμαστε ήδη στην Κόστα! Πρώτη αποστολή εξετελέσθη με απόλυτη επιτυχία, αν αναλογιστεί κανείς ότι δυόμιση ώρες μετά (μαζί με στάση για καφέ), είμαστε ήδη στο λιμάνι, έχοντας διανύσει, με το ρυθμό και τα οδηγικά tips που σας προαναφέραμε, απόσταση 190 χιλιομέτρων, καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 15 kWh/100 χλμ. και -το σημαντικότερο στην προκειμένη περίπτωση- έχοντας εμβέλεια ακόμη 130 χλμ., ικανών να μας καλύψουν και το κομμάτι της φωτογράφισης του αυτοκινήτου μας στο νησί (δείτε και το αντίστοιχο βίντεο στο τέλος του κειμένου).

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

H ώρα έχει φτάσει 13:30 και επιβιβαζόμαστε στο φέρι «KATERINA STAR», με κόστος 11 ευρώ για το αυτοκίνητό μας και 2,5 ευρώ ανά άτομο. Η εντύπωση που έχει προκαλέσει το DS μας είναι τεράστια, και στα δεκαπέντε λεπτά που διαρκεί το ταξίδι, οι ερωτήσεις που δεχόμαστε είναι ασταμάτητες και ποικίλες. Από το τι μάρκα είναι, εξαιτίας του όμορφου και ασυνήθιστου λογοτύπου της DS, μέχρι το τι θα γίνει με την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, πώς καταφέραμε και φτάσαμε έως εδώ, πού θα φορτίσουμε το βράδυ, αλλά και πώς πήραμε άδεια, αφού στο συγκεκριμένο νησί έχουν δικαίωμα να φέρουν το IX τους μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι, οι οποίοι μάλιστα έχουν τον περιορισμό να μην το μετακινούν, αλλά μόνο να το έχουν σταθμευμένο στο σπίτι τους.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Εννοείται πως για να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο οδοιπορικό είχαμε την έγκριση από το Δήμο Σπετσών, με την κ. Ευγενία Φραγκιά να φροντίζει για την εξασφάλιση της «ειδικής άδειας», όπως χαρακτηρίζεται, ενώ το στολίδι του νησιού, «Poseidonion Grand Hotel», μας φιλοξένησε υποδειγματικά, παρέχοντας και την απαραίτητη… οικιακή πρίζα για να εξασφαλίσουμε -στην κυριολεξία- την επιστροφή μας.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Σε σχέση με το «απλό» DS 3, δε θα διαπιστώσεις πολλές αλλαγές. Όμορφο και ποιοτικό εσωτερικό, με τον επιλογέα drive-by-wire του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων να παραμένει στη θέση του, και με τη δερμάτινη επένδυσή του να έχει εντυπωμένο το «Ε» από το E-Tense. Η νέα λειτουργία έχει να κάνει με το πρόγραμμα «B», που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Τα ανανεωμένα γραφικά στις οθόνες επιτρέπουν την παρακολούθηση της ροής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.

Αποβίβαση, τυπικός έλεγχος από τον ευγενέστατο εκπρόσωπο του Λιμενικού Σώματος, και όλα είναι έτοιμα! Κατευθυνόμαστε αριστερά, ξεκινώντας για το παλιό λιμάνι των Σπετσών. Σαφέστατα το πιο γραφικό μέρος του νησιού, με τον πλακόστρωτο παραλιακό δρόμο να αποτελεί μία από τις ωραιότερες καρτ ποστάλ της χώρας μας. Με τη ματιά μας συνεχώς στο range, oι κινήσεις μας είναι συγκεκριμένες, o κλιματισμός δεν είναι ανοιχτός όταν δε χρειάζεται, τα πολλά μπρος-πίσω αποφεύγονται και σε γενικές γραμμές είμαστε σε τακτική ειδικών δυνάμεων φωτογράφισης: χτυπάμε και φεύγουμε!

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Στο παλιό λιμάνι θα έρθουμε και για το ηλιοβασίλεμα· τώρα ας πάμε προς τις όμορφες παραλίες του νησιού, ξεκινώντας από τα δεξιά, όπως βγαίνεις από το πλοίο. Πρώτη στάση στο μπρούντζινο άγαλμα της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, έργο της γλύπτριας Ναταλίας Μελά, εγγονής του μακεδονομάχου Παύλου Μελά, το οποίο στέκεται αγέρωχο μπροστά από το εντυπωσιακό Poseidonion Grand Ηotel. Στη συνέχεια, κατευθυνόμαστε προς την αγαπημένη παραλία των νεαρών επισκεπτών του νησιού, τον πευκόφυτο Βρέλο. Λίγα χιλιόμετρα μετά βρίσκεται η παραλία Ζωγεριά, την οποία χαίρονται κυρίως όσοι την επισκέπτονται εν πλω, και φυσικά οι πεζοπόροι, οι ποδηλάτες και οι δικυκλιστές.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Στη νοτιοδυτική πλευρά του νησιού, περνάμε από τις παραλίες της Αγίας Παρασκευής, με φόντο το πλούσιο πευκοδάσος, και τη δημοφιλή των Αγίων Αναργύρων, η οποία είναι και αρκετά οργανωμένη. Εδώ αξίζει να δείτε και την όμορφη σπηλιά του Μπεκίρη ή Σπηλιά των Ερωτευμένων, που βρίσκεται στα 100 μέτρα από τη δεξιά πλευρά της, ενώ και αυτήν την παραλία, όπως και τις περισσότερες στο νησί, μπορείτε να την επισκεφθείτε και με καΐκι από την Ντάπια. Κυκλώνοντας πλέον τις Σπέτσες, και λίγο πριν από το παλιό λιμάνι, βρίσκεται η Αγία Μαρίνα, με την εντυπωσιακή θέα στο ιδιωτικό νησάκι της Σπετσοπούλας, ιδιοκτησίας της οικογένειας Νιάρχου.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Καθαρό, οικονομικό αλλά και σωστά ζυγισμένο

Η διαδρομή δεν είναι μεγάλη, αλλά έχει αρκετό οδηγικό ενδιαφέρον, οπότε δεν κρατιόμαστε, ρισκάρουμε και επιλέγουμε έστω για λίγο… Sport. Το πολύ πολύ να μείνουμε και αύριο εδώ, σκεπτόμαστε, αφού ακόμη και αυτό το τόσο διαφορετικό φθινόπωρο του 2020 είναι προτιμότερο να βρίσκεσαι στις Σπέτσες, παρά στην Αθήνα.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Το DS 3 Crossback είχε σχεδιαστεί από την αρχή για να είναι 100% ηλεκτρικό, για αυτόν το λόγο η αρχιτεκτονική της νέας multi-energy πλατφόρμας Common Modular Platform (CMP) ενσωματώνει την μπαταρία ιόντων λιθίου κάτω από το δάπεδο, χαρίζοντας μεταξύ άλλων και χαμηλό κέντρο βάρους. Το ακόμα καλύτερο ζύγισμα σε ένα έτσι και αλλιώς σωστό πλαίσιο το καταλαβαίνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα βρεθείς μαζί του, σε στριφτερή διαδρομή. Ταυτόχρονα, στο μπλοκάκι με τις σημειώσεις σου καταγράφεις αμέσως το ακριβές, γρήγορο και ικανοποιητικό σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, αλλά και γενικότερα την άνεση που προσφέρει το σύνολο.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Το E-Tense ξεχωρίζει από τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Matrix LED, την κυψελωτή μάσκα και τη διαμόρφωση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω. Επιπλέον, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο διατίθεται με μια αποκλειστική βαφή «Crystal Pearl», μαζί με το φινίρισμα από σατινέ χρώμιο, το σήμα E-Tense και την απουσία της εξάτμισης από τον πίσω προφυλακτήρα, που «προδίδει» τον διαφορετικό χαρακτήρα του.

Οι ρυθμίσεις στον τομέα των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι προσανατολισμένες ακριβώς σε αυτό. Στην άνετη και πολιτισμένη μεταφορά, παρά το σχετικά κοντό μεταξόνιο, και αυτό σου το δείχνει αμέσως, όπως κάθε άλλο DS 3 Crossback (βενζίνης ή ντίζελ), με την προσθήκη στην εξίσωση του ακόμη καλύτερου ζυγίσματος, στην περίπτωση του ηλεκτρικού. Κλίσεις υπάρχουν, εξαιτίας και των 170 χλστ. που απέχει από το έδαφος, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα προβληματίσουν τον οδηγό του αυτοκινήτου.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Ταξιδεύω… ηλεκτρικά!

Η δράση-bonus της εποχής ονομάζεται «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αλλά εμείς σε ένα τόσο ιδιαίτερο τεύχος είπαμε να την πάμε ένα βήμα παραπέρα, κάνοντας πράξη το «ταξιδεύω ηλεκτρικά», και μάλιστα με ρίσκο, λόγω της περιοχής που επιλέξαμε. Ολοκληρώσαμε τη φωτογράφιση στις 20:30 και βάλαμε το DS 3 Crossback Ε-Tense να φορτίσει σε μία από τις «απλές» πρίζες του ξενοδοχείου μας. Την επόμενη ημέρα δεν τολμήσαμε (σωστά όπως αποδείχθηκε) να φύγουμε με το φέρι των 13:00, αλλά με εκείνο των 16:30, και με περίπου 80% ρεύμα στις μπαταρίες μας. Ο κλιματισμός έκλεισε, ο ρυθμός έπεσε και άλλο, αλλά στις 19:10 μπαίναμε στο πάρκινγκ του περιοδικού και συνδέαμε το αυτοκίνητό μας για φόρτιση, έχοντας μόλις 36 χιλιόμετρα range και μέση κατανάλωση οδοιπορικού 414 χιλιομέτρων, επιπέδου 16,2 kWh/100 χλμ.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

H επόμενη ημέρα στην αυτοκίνηση, και γενικότερα στη μετακίνηση, έχει ήδη έρθει. Μπορεί η χώρα μας να χωλαίνει σοβαρά σε υποδομές σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, αλλά κάποια στιγμή θα λυθούν και αυτά τα προβλήματα. Έως τότε, κινηθείτε με το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο μέσα στην πόλη και από το σπίτι στο γραφείο, αλλά ταξιδέψτε μόνο στο εθνικό οδικό δίκτυο προς Ιωάννινα και με πολλές προϋποθέσεις προς Θεσσαλονίκη, και αφήστε για εμάς αυτά τα οδοιπορικά από το όχι και τόσο μακρινό… μέλλον!_ Μ. Σαλ.

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Ευχαριστούμε πολύ το στολίδι του νησιού, «Poseidonion Grand Hotel», το οποίο μας φιλοξένησε υποδειγματικά. Άνοιξε τις πόρτες του για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1914, χαρίζοντας στο νησί κοσμοπολίτικη λάμψη. Έπειτα από μια πορεία εργασιών ανακαίνισης η οποία διήρκεσε πέντε χρόνια, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στις σύγχρονες υποδομές αλλά και στη διατήρηση του πρωτότυπου αρχιτεκτονικού σχεδίου του κτιρίου, το ανακαινισμένο «Poseidonion Grand Hotel» άνοιξε ξανά τις πόρτες του το καλοκαίρι του 2009, για να υποδεχθεί νέους επισκέπτες. Το ξενοδοχείο αποτελείται από δύο κτίρια, τα οποία διαθέτουν πολυτελή δωμάτια και εντυπωσιακές σουίτες, οι περισσότερες με ιδιωτικό κήπο ή μπαλκόνι, ενώ παράλληλα προσφέρει μοναδική θέα στο λιμάνι της Ντάπιας και στη θάλασσα. Πληροφορίες: www.poseidonion.com

DS 3 Crossback E-Tense: Οδοιπορικό στις Σπέτσες

Το οδοιπορικό στο άβατο νησί των Σπετσών ήταν μια ιδέα που βρήκε άμεση ανταπόκριση από τον Δήμο Σπετσών και την κ. Ευγενία Φραγκιά, την οποία και ευχαριστούμε πολύ για την εξασφάλιση της «ειδικής άδειας», όπως χαρακτηρίζεται.

DS 3 CROSSBACK E-TENSE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 100% ηλεκτροκινητήρας

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ: Ιόντων λιθίου 50 kWh

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 kW/ 136 ίππους

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 260 Nm

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.118×1.802×1.536 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 χλστ.

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 350-1.050 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.649 κιλά

0-50 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,5 δλ.

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ.

0-1.000 Μ.: 31,4 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 17 kWh/100 χλμ.

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 16,2 kWh/100 χλμ.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 320 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ*: E-Tense So Chic: 35.919 ευρώ

E-Tense So Chic Connected: 37.238 ευρώ

* Στις τιμές έχουν συνυπολογιστεί το οικολογικό bonus και η επιδότηση απόσυρσης.

Παράλληλα με τα οικονομικά κίνητρα αγοράς, οι κάτοχοι ενός αμιγώς ηλεκτρικού DS 3 Crossback E-Tense επωφελούνται και από σημαντικά φορολογικά κίνητρα, όπως:

> Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

> Ελεύθερη στάθμευση σε ελεγχόμενες ζώνες

> Εξαίρεση της αγοράς από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη

> Μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης

> Άλλα σημαντικά φορολογικά κίνητρα για εταιρείες

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ