Το νέο ASX εκμεταλλεύεται με τον δικό του τρόπο τη σύμπραξη δυνάμεων στα πλαίσια της συμμαχίας των Renault, Nissan και Mitsubishi και ρίχνεται εκ νέου στην αρένα της κατηγορίας των B-SUV.
Το «badge engineering» δεν είναι κάτι το καινοφανές. Υπήρχε έντονα στο προσκήνιο, και μάλιστα για δεκαετίες τώρα, και θα υπάρχει, όπως όλα μαρτυρούν, για πολύ περισσότερες. Τόσο στο χώρο της αυτοκίνησης, όσο και ευρύτερα στην κατασκευαστική βιομηχανία.
Επί της ουσίας, πρόκειται για μια πρακτική κατά την οποία ένας κατασκευαστής παίρνει το προϊόν μιας άλλης «ομογάλακτης» μάρκας και αλλάζει μερικές μόνο λεπτομέρειες, που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων άπτονται του σχεδιασμού, αλλά και άλλες, ελάσσονος σημασίας παραμέτρους, όπως οι επιλογές χρωμάτων και τα καλούδια που το εξοπλίζουν. Και φυσικά το όνομα του «νέου» προϊόντος.
Αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση του ASX δεύτερης γενιάς, ενός οχήματος που χρησιμοποιεί ως «δότη», ήδη από τα μέσα του 2023, το Captur, εκμεταλλευόμενο δίχως… ντροπές τις οικονομίες κλίμακας που προκύπτουν για την ακόμα πιο «ενεργή» στην Ευρώπη Mitsubishi στα πλαίσια της συμμαχίας της με τις Renault και Nissan.
Το ASX είναι ξεκάθαρα ένα B-SUV. Και συνάμα ένα ακόμα μέλος στην τετράτροχη οικογένεια επιβατικών αυτοκινήτων της ιαπωνικής εταιρείας, δίπλα στο μικρό Space Star, το νέο Colt και το plug-in υβριδικό Eclipse Cross, ενώ μέσα στο 2024 την πρεμιέρα του θα πραγματοποιήσει ένα νέο μοντέλο-ναυαρχίδα με επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης και το 2025 ένα ολοκαίνουργιο BEV που θα προέλθει και αυτό από τους κόλπους της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας.
Mitsubishi ASX: Εκτός και εντός
Με πανομοιότυπες τις βασικές εξωτερικές του διαστάσεις σε σχέση με τον δίδυμο αδελφό του από τη Γαλλία (4.228×1.797×1.573 χλστ.), το ASX διαφοροποιείται κατά τι οπτικά χάρη σε λεπτομέρειες που επιχειρούν να του προσδώσουν τον πολυπόθητο «χαρακτήρα Mitsubishi». Όπως η μάσκα Dynamic Shield στο εμπρός μέρος που αναδεικνύει το γνώριμο λογότυπο με τα τρία διαμάντια, τα λογότυπα «ASX» περιμετρικά του αμαξώματος και την αναγραφή του ονόματος του κατασκευαστή κατά μήκος της πέμπτης πόρτας. Οι διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, τα πέντε μεταλλικά φινιρίσματα Crystal White, Sunrise Red, Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey και το απλό Charcoal Blue, μαζί με την Onyx Black απόχρωση της οροφής που μπορεί να παραγγελθεί στην έκδοση Intense Plus, ολοκληρώνουν το «πακέτο» των διαφοροποιήσεων.
Στο εσωτερικό, οι τελευταίες είναι ακόμα λιγότερες, καθώς ακόμα και το πιο έμπειρο μάτι δεν θα εντοπίσει αποκλίσεις σε σχέση με το γαλλικό B-SUV -πέραν του λογοτύπου της Mitsubishi στο κέντρο του τιμονιού. Το πίσω κάθισμα, που είναι συρόμενο κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου σε μια απόσταση 160 χλστ., είναι εδώ, αυξάνοντας το χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος κατά 114 λίτρα, πλέον των 442 λίτρων που παρέχονται μεταξύ του δαπέδου του πορτ μπαγκάζ και των καθισμάτων μέχρι το ύψος της πλάτης του. Από εκεί και πέρα, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν θα ενθουσιάζουν, αλλά ούτε και θα απογοητεύσουν με δεδομένο το μήκος των 2.639 χλστ. του μεταξονίου, ενώ «λίαν καλώς» είναι ο βαθμός που αποσπά του νέο B-SUV της Mitsubishi στον τομέα της απτής ποιότητας, χάρη και στα μαλακά πλαστικά στο άνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και της εργονομίας, επωφελούμενο από την πολύ καλή θέση οδήγησης και την επάρκεια αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.
Κατά τα λοιπά, η υπόλοιπη εικόνα είναι αυτή που γνωρίζουμε. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη Smartphone-link Display Audio (SDA) λειτουργεί ως η κύρια διεπαφή μεταξύ του οδηγού και των συστημάτων που αφορούν το όχημα και το infotainment. Αυτή διατίθεται σε οριζόντια ή κάθετη διάταξη, με διαγώνιο 7 και 9,3 ίντσες για τις εκδόσεις Invite Plus και Intense Plus αντίστοιχα, αμφότερες με στάνταρ δυνατότητα συνεργασίας με Apple CarPlay και Android Auto. Πίσω από το τιμόνι με την χορταστική στεφάνη βρίσκεται μια οθόνη ενδείξεων που καθορίζεται επίσης από το… πορτοφόλι σας. Στην πρώτη εξοπλιστική εκδοχή της έκδοσης με τον 1.300άρη βενζινοκινητήρα συναντάμε έναν αναλογικό πίνακα οργάνων με ενσωματωμένη μια μικρή οθόνη 4,2 ιντσών, ενώ στο δεύτερο «σκαλοπάτι» μια πλήρως ψηφιακή διάταξη που μπορεί να εξατομικευτεί πλήρως, με διαγώνιο 10 ιντσών.
Mitsubishi ASX: Η mild-hybrid καρδιά
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας «ζει» ένας ακόμα παλιός μας γνώριμος. Εν προκειμένω, ο 1.300άρης βενζινοκινητήρας με το ήπια υβριδικό σύστημα των 12V που είδαμε, για παράδειγμα, στο Qashqai, επίσης με μέγιστη απόδοση 140 ίππων και ροπή που φτάνει τα 260 Nm, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 1.750 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste gate και συνεργάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, εξασφαλίζοντας στο βαρύ αμάξωμα με απόβαρο 1.799 κιλά αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ. και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα). Τραβά θετικά από τις χαμηλές στροφές, και δεν προβληματίζει στο… τέρμα γκάζι, ωστόσο δεν διακρίνεται για την πλέον πολιτισμένη του λειτουργία, ενώ και η οικονομία του δεν διεκδικεί δάφνες κυμαινόμενη με μέσους ρυθμούς κίνησης λίγο κάτω από το άτυπο φράγμα των 9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα κίνησης.
Στο δρόμο το ASX είναι ευκολοδήγητο. Το τιμόνι με τις σχεδόν 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη συμβάλει σημαντικά σε αυτό, όπως και η «ανάλαφρη» αίσθησή του, που με τη σειρά της δεν θα προβληματίσει σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφικτή σε ρύθμιση, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε… βαρύ τίμημα όσον αφορά την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες στην καμπίνα, παρά τις περιστασιακά απότομες αντιδράσεις του ημιάκαμπτου πίσω άξονα όταν οι αντίστοιχοι τροχοί περνούν πάνω από τις έντονες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Τα φρένα δε, παρά την παρουσία ταμπούρων στον πίσω άξονα, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και απαιτήσεων, κάτι που ισχύει και για τις κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα υπό πίεση. Και εδώ, το ASX δεν θα εκπλήξει τον οδηγό του, με τη συνήθη αντίδρασή του στο λάθος ή την υπερβολή να είναι η παρέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων που, ως επί το πλείστον, θα «πνίξουν» τις τάσεις υποστροφής στο όριο και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής.
Κάνοντας ταμείο με το νέο Mitsubishi ASX
Το νέο ASX διατίθεται μια παλέτα συστημάτων κίνησης που έρχεται να καλύψει μια πλειάδα απαιτήσεων. Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,0 λίτρου και απόδοση 91 ίππων, ενώ αμέσως μετά την «δική» μας, το «παρών» δίνουν δύο υβριδικές, η Full-Ηybrid, με 143 ίππους, και η plug-in hybrid με 160 ίππους.
Για την ήπια υβριδική της δοκιμής μας, η Mitsubishi προσφέρει την έκδοση Invite Plus και την Intense Plus, με την πρώτη να διαθέτει στον βασικό της εξοπλισμό 17άρες ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, αναλογικό πίνακα οργάνων και οθόνη 7 ιντσών, σύστημα εισόδου και κλειδώματος χωρίς κλειδί, cruise control με speed limiter, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω και κάμερα, προβολείς LED, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, αισθητήρα βροχής, θερμαινόμενο τιμόνι και μπροστά καθίσματα, καθώς και συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως Forward Collision Mitigation,System (FCM), Lane Depa..rture Warning (LCA), Lane Keeping Assist (LKA) και Traffic Sign Recognition (TSR), στην τιμή των 28.990€.
Η πιο πλούσια έκδοση, με επιπλέον 18άρες ζάντες αλουμινίου, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και οθόνη SDA 9,3 ιντσών, δύο πρίζες USB στην καμπίνα, επενδύσεις καθισμάτων με ύφασμα και δέρμα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα Multi Sense που επιτρέπει την επιλογή διαφορετικών drive mode, ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος καθίσματα και επιπλέον συστήματα υποβοήθησης όπως Αποτροπή Υπερβολικής Ταχύτητας, Adaptive Cruise Control (ACC) και Blind Spot Warning (BSW), κοστίζει 32.940€.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ASX, όπως και όλα τα μοντέλα της Mitsubishi στην Ελλάδα, είναι διαθέσιμα τώρα με 5 χρόνια εγγύηση/100.000 χλμ. και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις, που περιλαμβάνει το κόστος εργασίας και ανταλλακτικών στα πλαίσια του προγράμματος περιοδικής συντήρησης.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + mild hybrid > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.333 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/4.500-6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 260/1.750-3.500 σ.α.λ.> ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.228 x 1.797 x 1.573 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 442 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.799 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 193 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130-131 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 28.990 ευρώ