top icon
Δοκιμές

Δοκιμή: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Μπορεί το νέο Civic να βρίσκεται πλέον προ των εμπορικών πυλών, παρ’ όλα αυτά όμως, η… μπογιά της ένατης γενιάς του μοντέλου και ειδικότερα της έκδοσης Tourer με τον καταξιωμένο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων της Honda, φαίνεται πως ακόμα περνά.

Μπορεί οι αγοραστές της Ευρώπης να έχουν εμφανώς στρέψει την προσοχή τους στα πάσης λογής SUV μοντέλα, αυτό όμως δε σημαίνει πως οι… πατροπαράδοτες στέισον βάγκον προτάσεις έχουν χάσει την όποια αίγλη και αξία τους. Και φυσικά τις γνώριμες μεταφορικές και όχι μόνο ικανότητές τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της έκδοσης Tourer του Honda Civic, η οποία επανέφερε και πρακτικά τους Ιάπωνες, μετά το «ξεχασμένο» Aerodeck που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το μακρινό 1998, στην κατηγορία των μικρομεσαίων προτάσεων του είδους.

Φυσικά, το Tourer βασίζεται στο 5θυρο Civic ένατης γενιάς διατηρώντας αναλλοίωτα τα σχεδιαστικά γνωρίσματα του τελευταίου έως και τη μεσαία κολώνα. Γιατί, από εκεί και πίσω, τα πάντα είναι διαφορετικά. Αλλά και… μεγαλύτερα βέβαια, με την τολμηρή σε αισθητική ουρά να προσθέτει στο συνολικό μήκος της κατασκευής επιπλέον 235 χλστ. Το δίχως άλλο, η φουτουριστική διάθεση του αυτοκινήτου σε επίπεδο αισθητικής είναι κάτι παραπάνω από πασίδηλη, επιλογή που έγινε συνειδητά ώστε το Tourer να διαφέρει από τις άχρωμες, ως επί το πλείστον, προτάσεις του είδους. Χωρίς να προκαλεί στο μάτι, το Civic Tourer είναι, κατά γενικά ομολογία, ένα από τα πιο κομψά αυτοκίνητα του είδους. Αλλά και ένα από τα πιο συμπαγή, μιας και το συνολικό του μήκος υπερβαίνει οριακά τα μόλις 4,5 μ. Μάλιστα, το σμίλευμα των εξωτερικών επιφανειών επέφερε σημαντικά επιτεύγματα και στον τομέα της αεροδυναμικής με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μην ξεπερνά την τιμή 0,31.

Αν η εξωτερική περιβολή αποτελεί ένα σημαντικό, πλην όμως υποκειμενικό, ατού στη φαρέτρα του Civic Tourer, τότε σίγουρα οι μεταφορικές ικανότητες του χώρου φόρτωσης είναι ο αδιαμφισβήτητος άσσος στο μανίκι του. Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα, η «φαμίλια» ή τα μέλη μιας πολυμελούς παρέας, θα αντικρύσουν ένα επίπεδο και πρακτικό στη φόρτωση πόρτ μπαγκάζ, με «τετράγωνο» άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που απέχει κάτι περισσότερο από μισό μέτρο από το έδαφος, και χωρητικότητα 624 λίτρα. Σε αυτά προστίθενται τα επιπλέον 117 λίτρα του κρυφού αποθηκευτικού χώρου που βρίσκεται κάτω ακριβώς από το δάπεδο, στον οποίο μπορούν να βολευτούν έως και δύο μικρές βαλίτσες. Από εκεί και πέρα, το Tourer μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μίνι… φορτηγάκι με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, των γνωστών Magic Seats της Honda, κάτι που αυτομάτως εκτινάσσει τις μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος σε αντικείμενα και αποσκευές σχεδόν στα 1,7 κυβικά μέτρα.

Η υπόλοιπη καμπίνα δε διαφοροποιείται σε σχέση με εκείνη των 5θυρων Civic. Τόσο σε ποιότητα, όσο και σε αισθητική. Τα πλαστικά στο χώρο διαβίωσης των επιβατών, χωρίς να κατατάσσονται στα κορυφαία του είδους, εμπνέουν εμπιστοσύνη όσον αφορά στο «δέσιμό» τους σε βάθος χρόνου. Την ίδια στιγμή, το ταμπλό συνεχίζει να… αποπροσανατολίζει, μιας και το μάτι καλείται να εστιάσει στα αναλογικά όργανα πίσω από το τιμόνι (βλ. στροφόμετρο και δείκτες θερμοκρασίας νερού και στάθμης καυσίμου), στην ψηφιακή ένδειξη για την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου λίγο πιο ψηλά, σε μια μικρή οθόνη δεξιότερα, στην οποία απεικονίζονται μεταξύ άλλων οι λειτουργίες του trip computer, αλλά και στις ενδείξεις μιας μεγαλύτερης με διάμετρο 7 ίντσες που βρίσκεται εγκατεστημένη στην κεντρική κονσόλα. Η δε θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει την πλειοψηφία όλων όσων βρεθούν πίσω από το τιμόνι, παρ’ ότι δεν θυμίζει… Honda, μιας και το κάθισμα και ειδικότερα η βάση του, βρίσκεται τοποθετημένη πιο ψηλά απ’ ότι θα περίμενε κανείς. Και ειδικότερα, για εκείνους που το ανάστημά τους υπερβαίνει τα 1,85 μ.

To Civic Tourer προσφέρεται αποκλειστικά με τον ήδη γνωστό, όσο και καταξιωμένο για τις αρετές του, 1.600άρη i-DTEC πετρελαιοκινητήρα της Honda, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Επί του πρακτέου, έχουμε να κάνουμε μ’ ένα μηχανικό σύνολο που δύσκολα μπορεί κανείς να του προσάψει κάποιο… τρανταχτό μείον. Είναι οικονομικό, καθώς μόλις 6,4 λίτρα είναι αρκετά για την κάλυψη μιας «μικτής» διαδρομής μήκους 100 χλμ., άμεσο στην απόκριση ακόμα και από χαμηλά και συνάμα επαρκή σε αποθέματα στις υψηλές στροφές. Όλα τα παραπάνω, εξασφαλίζουν αξιοπρεπή ρυθμό στο ταξίδι και περισσή ευκολία οδήγησης εντός της πόλης, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να καταφύγει συχνά στον εύχρηστο επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίού ταχυτήτων της ιαπωνικής εταιρείας τόσο στην πρώτη, όσο και στη δεύτερη περίπτωση.

Οδηγικά, το Civic Tourer δεν εισάγει καινά δαιμόνια, παρά την παρουσία του συστήματος προσαρμοζόμενης πίσω ανάρτησης με το οποίο εξοπλίζεται. Το τελευταίο -Adaptive Damping System, το αποκαλούν οι Ιάπωνες- έχει την ικανότητα να ρυθμίζει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου την απόσβεση των πίσω αμορτισέρ ανάλογα με το φορτίο του πίσω άξονα και φυσικά με δεδομένες τις μετρήσεις που λαμβάνει η κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος με την αρωγή μιας πλειάδας αισθητήρων. Τεχνικά, αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας, η οποία καθορίζει τη ροή του ρευστού που βρίσκεται μέσα στα αμορτισέρ. Τόσο απλά. Αξίζει να προσθέσουμε πως το σύστημα υπολογίζει διαρκώς και σε πραγματικό χρόνο τις ανάγκες προσαρμόζοντας αναλόγως τη σκληρότητα των αμορτισέρ μέσα στα πλαίσιο που ορίζουν οι ρυθμίσεις Dynamic, Comfort και Normal.

Επί του πρακτέου, το ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει να κινηθεί άνετα στο ταξίδι, με την ανάρτηση να δημιουργεί μια «στιβαρή» αίσθηση, που πολλές φορές φαντάζει καλύτερη ακόμα και από εκείνη των 5θυρων εκδόσεων της σειράς. Μέσα στην πόλη, η απόσβεση είναι ικανοποιητική, ενώ με τους τροχούς υπό γωνία το τιμόνι, όντας ταχύ (2,5 στροφές από άκρη σε άκρη), παρέχει συγχρόνως και επαρκή πληροφόρηση. Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν λογικές, η κατευθυντικότητα απροβλημάτιστη και τα επίπεδα πρόσφυσης επαρκή ακόμα και στην… υπερβολή. Διακριτικά σπορτίφ, λοιπόν, αλλά συνάμα και άνετο.

Συνολικά, αν τα 4θυρα ή 5θυρα οικογενειακά της κατηγορίας σας φαίνονται μικρά και τα μικρο-μεσαία SUV εκτός… ρεπερτορίου, τότε σίγουρα το Civic Tourer αξίζει της προσοχής σας, όντας μια αξιόλογη και εξαιρετικά τίμια πρόταση για όσους επιμένουν… οικογενειακά. Και ασφαλώς, ιαπωνικά. Έχει ένα πορτ μπαγκάζ που χωράει τα πάντα, κινείται αξιοπρεπώς, χωρίς να καταναλώνει πολλά, χάρη στον 1.600άρη i-DTEC κινητήρα και «πατά» απροβλημάτιστα κοστίζοντας στην κορυφαία έκδοση Lifestyle στην οποία διατίθεται στη χώρα μας, 26.750 ευρώ.

Κυβισμός: 1.597 κ.εκ., Κύλινδροι: 4 σε σειρά Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/4.000 σ.α.λ., Μέγιστη ροπή: 300 Nm/2.000 σ.α.λ. Ανάρτηση: Γόνατα Μακφέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος άξονας πίσω Διαστάσεις: 4.590×1.770×1.480 χλστ. Μεταξόνιο: 2.595 χλστ. Χώρος αποσκευών: 624 λίτρα

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ