top icon
Δοκιμές

Δοκιμή Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi

Μπορεί στην χώρα μας ο εμπορικός δρόμος για ένα μοντέλο, που ανήκει στην μεσαία κατηγορία και έχει μία στέισον κοψιά, να μην είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αυτό όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο τις οικογενειακές ικανότητες του Mondeo Wagon.

Αν και η μεσαία κατηγορία έχει ταυτιστεί με σεντάν αμαξώματα, εντούτοις στην χώρα μας η νέα γενιά του Mondeo έχει ξεκινήσει την καριέρα της βασιζόμενη στην πεντάθυρη έκδοση, ενώ η εναλλακτική αφορά στο στέισον, το οποίο από πλευράς διαστασιολόγησης παρουσιάζει ορισμένες ιδιαιτερότητες. Σε σύγκριση λοιπόν με την πεντάθυρη έκδοση, το στέισον έχει οριακά μικρότερο μήκος και ελαφρά μεγαλύτερο ύψος, κάτι που όμως στο εσωτερικό μεταφράζεται σε κάπως μικρότερο εσωτερικό ύψος εμπρός αλλά μεγαλύτερο πίσω. Ξεπερνώντας όμως αυτές τις μικρές παραξενιές, δεν μπορεί να μην σταθεί κανείς στο πολύ μεγάλο άνοιγμα του χώρου αποσκευών που διευκολύνει την φόρτωση όλης της οικογενειακής προίκας. Η χωρητικότητα ξεκινάει από τα 488 λτ. με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων ή τα 500 λτ. με την στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης και μπορεί να φθάσει μέχρι τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Πρόκειται σαφώς για ένα αυτοκίνητο με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες, αλλά η αλήθεια είναι ότι σε απόλυτα νούμερα, μοντέλα όπως το Passat και η Octavia έχουν ένα προβάδισμα.

Η εμφάνιση διατηρεί τον δυναμισμό που προσφέρει το νέο πρόσωπο του Mondeo, με μία κομψή σιλουέτα που καταφέρνει να μην αφήνει «επαγγελματικά» υπονοούμενα. Στο εσωτερικό τα υλικά ικανοποιούν με την εικόνα τους, στην κεντρική κονσόλα τις εντυπώσεις κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος SYNC2, ενώ θα θέλαμε λιγότερο συνωστισμό στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο χώρος στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας είναι μεγάλος, αλλά δύσκολα προσβάσιμος κάτι που δεν ισχύει για τις υπόλοιπες θήκες μικροαντικειμένων που είναι διάσπαρτοι στην καμπίνα. Το αίσθημα άνεσης, που προκύπτει από την αφθονία των χώρων για τους επιβάτες, έρχεται να ενισχύσει η λειτουργία της ανάρτησης που απορροφάει με εντυπωσιακό τρόπο την πλειοψηφία των ανωμαλιών. Μπορεί έτσι οι κλίσεις του αμαξώματος να μην είναι αμελητέες, αφαιρώντας μερικούς πόντους από το εκείνη την σπορτίφ αίσθηση που συνοδεύει τα περισσότερα μοντέλα της Ford, αυτό όμως δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της οδικής συμπεριφοράς, που παραμένει πάντοτε εντός ασφαλών και προβλέψιμων πλαισίων.

Kάτω από το καπό δεν βρίσκεται ο νέος 1500αρης ντίζελ που γνωρίσαμε στο Focus, αλλά ο δοκιμασμένος TDCi των 1,6 λίτρων με απόδοση 115 ίππων. Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.440 κιλών, ο κινητήρας τα καταφέρνει καλά, για τα δεδομένα των οικογενειακών μετακινήσεων. Είναι αρκούντως ελαστικός και αρκετά ικανοποιητικός στο ταξίδι, αλλά εάν ο οδηγός ζητήσει κάτι παραπάνω, τότε θα αρχίσουν οι «διαμαρτυρίες». Θα θέλαμε το τιμόνι του να είναι λίγο πιό βαρύ, ενώ πολύ θετικά είναι τα σχόλια σχετικά με την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης. Η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ., τιμή που μπορεί να μειωθεί οριακά κάτω από τα 7λτ./100 χλμ. στο ταξίδι με προσεκτική οδήγηση.

Παράλληλα το Mondeo Wagon είναι διαθέσιμο και σε έκδοση Econetic, όπου χάρις σε κάποιες μικροαδιαφορές (μεταξύ αυτών και η μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης), η εργοστασιακή κατανάλωση είναι χαμηλότερη και οι εκπομπές CO2 βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Οι υποψήφιοι αγοραστές όμως θα πρέπει  να έχουν υπόψιν τις πολύ μικρότερες ικανότητες ρυμούλκησης της έκδοσης Econetic που δεν ξεπερνούν τα 400 κιλά. Οι τιμές της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης ξεκινούν από τα 26.465 ευρώ (25.035 ευρώ), ενώ πολύ μικρή είναι η διαφορά της έκδοσης Econetic που τιμάται στα 26.665 ευρώ (25.235 ευρώ με απόσυρση), πάντα για το επίπεδο εξοπλισμού Trend._4T

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΟΝΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ

Κυβισμός (κ.εκ.)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)

Κιβώτιο σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός

Ανάρτηση πίσω

Διάσταση ελαστικών

ΜxΠxΥ (χλστ.)

 Χ Χ

Μεταξόνιο (χλστ.)

Χώρος αποσκ. (λτ.)

Βάρος (κιλά)

Εκπομπή CO2  (γρ./χλμ.)

Τιμή (ευρώ)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

0 – 400 μ. (δλ.)

0 – 1.000 μ. (δλ.)

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΔΟΚ 2

ΜΟΝΤΕΛΟ

Κυβισμός (κ.εκ.)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)

Κιβώτιο

ΜxΠxΥ (χλστ.)

Μεταξόνιο (χλστ.)

Χώρος αποσκ. (λτ.)

Βάρος (κιλά)

CO2  (γρ./χλμ.)

Τιμή (ευρώ)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0 – 100 χλμ./ώρα (δλ.)

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΔΟΚ 3

ΜΟΝΤΕΛΟ

Κυβισμός (κ.εκ.)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)

Κιβώτιο

ΜxΠxΥ (χλστ.)

Μεταξόνιο (χλστ.)

Χώρος αποσκ. (λτ.)

Βάρος (κιλά)

CO2  (γρ./χλμ.)

Τιμή (ευρώ)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΔΟΚ 4

ΜΟΝΤΕΛΟ

Κυβισμός (κ.εκ.)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)

Κιβώτιο

ΜxΠxΥ (χλστ.)

Μεταξόνιο (χλστ.)

Χώρος αποσκευών (λτ.)

Βάρος (κιλά)

CO2  (γρ./χλμ.)

Τιμή (ευρώ)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

120-0 χλμ./ώρα (μ.)

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ