X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το plug-in υβριδικό VW Golf GTE

Συνδυάζοντας την ελευθερία κίνησης ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου μοντέλου και τον σπορ χαρακτήρα με την «κυκλοφορία» ακόμα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό VW Golf GTE αποτελεί ξεκάθαρα την εναλλακτική εκδοχή του καταξιωμένου «χάτς» της γερμανικής εταιρείας με τη διακριτική ονομασία «GTI».

Στην πολυσχιδή γκάμα εκδόσεων του VW Golf έρχεται τώρα να προστεθεί σε επίπεδο διαθεσιμότητας μία ακόμα, που δίχως περιστροφές και «ναι μεν αλλά» αποτελεί την alter ego εκδοχή του γνωστής και μη εξαιρετέας παραλλαγής του μοντέλου με το διακριτικό «GTI».

Αν μη τι άλλο, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο με ξεκάθαρα σπορτίφ προσανατολισμούς σε σχέση με την πιο ήπια αλλά επίσης plug-in υβριδική έκδοση eHybrid των 204 ίππων, που έρχεται να «υποστηρίξει» ιδανικά την πλούσια βενζινοκίνητη φαρέτρα του μοντέλου των 1,0 και 1,5 λίτρων με τους 110, 130 και 150 ίππους, αλλά και την 2λιτρη GTI των 245 ίππων που πλαισιώνεται με τη σειρά της στην top-end προϊοντική πυραμίδα από την GTI Clubsport των 300 ίππων που οδηγήσαμε στη Γερμανία και την τετρακίνητη R, των 320 για την περίσταση ίππων.

Το φαίνεσαι του VW Golf GTE

Σχεδιαστικά, το VW Golf GTE διαφοροποιείται σε σχέση με τα συμβατικά, αμιγώς βενζινοκίνητα αδέλφια του μέσα από πολύ διακριτικές επεμβάσεις. Πέραν της σχετικής θύρας για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης στο εμπρός αριστερό φτερό που αποτελεί κοινό στοιχείο με το «μικρότερο» eHybrid των 204 ίππων, οι αποκλίσεις αισθητικού περιεχομένου αφορούν στα χαρακτηριστικά λογότυπα «GTE» εμπρός και πίσω, τις σχετικές διακοσμήσεις στα μαρσπιέ και την κομψή μπλε λωρίδα, η οποία απαντάται στο τελείωμα του καπό, ανάμεσα στα LED Plus φωτιστικά σώματα και πάνω ακριβώς από τη στενή μάσκα. Από εκεί και πέρα, το πιο διακριτικό μάτι θα εντοπίσει και άλλα στοιχεία, όπως τη διαφορετική διαμόρφωση του διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος, το νέο σπόιλερ στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, την… αφανή απόληξη της εξάτμισης του θερμικού σκέλους της μονάδας κίνησης, τις κόκκινες δαγκάνες του συστήματος πέδησης καθώς και τις ζάντες ελαφρού κράματος των 17 ή 18 ιντσών.

Το εσωτερικό αποτελεί… κόπια του γνωστού «περιβάλλοντος εργασίας» που συναντάμε εδώ και καιρό στις κορυφαίες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις του μικρομεσαίου μοντέλου της VW. Και εδώ όμως οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας έχουν προσθέσει τις δικές τους χαρακτηριστικές πινελιές, άμεσα συνδεδεμένες με την εμφάνιση και τη λειτουργικότητα. Χαρακτηριστικό εδώ είναι το Digital Cockpit Pro των 12,3 ιντσών με τις ουκ ολίγες διαφοροποιήσεις εμφάνισης των ενδείξεων του, ενώ δυναμικό «παρών» δίνει και η δεύτερη «10άρα» οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και επικοινωνίας, η οποία είναι προσαρμοσμένη στα υβριδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

VW Golf GTE: Μηχανολογικά και άλλα…

Το VW Golf GTE τροφοδοτείται από ένα μικτό σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν θερμικό και υπερτροφοδοτούμενο ασφαλώς κινητήρα με χωρητικότητα 1.395 κ.εκ. της οικογένειας ΕΑ211 TSI, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους. Ο τελευταίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με «αυτόνομη» απόδοση 110 ίππων, ενώ το όλο «πακέτο» συνεργάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 6 στο σύνολο σχέσεις που μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Συνδυαστικά, χάρη στη διαφορετική ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης της μονάδας, η μέγιστη ισχύς του συνόλου είναι 245 ίπποι, όσοι και στο VW Golf GTI και 41 επιπλέον σε σχέση με την επαναφορτιζόμενη έκδοση eHybrid, με τη μέγιστη αποδιδόμενη ροπή να φτάνει από τα 350 στα 400… χορταστικά Nm.

Η απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια αντλείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13 kWh (+50% σε σχέση με το προηγούμενο Golf GTE), η οποία φορτίζεται μέσω αναγεννητικής πέδησης και εξωτερικής πηγής, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία έως και 62 χλμ. Ο χρόνος… αναμονής για τη φόρτισή της στην τελευταία περίπτωση εξαρτάται άμεσα από το είδος της παροχής – εν προκειμένω, σε οικιακή πρίζα των 230V με ισχύ 2,3 kW, το «γέμισμα» ολοκληρώνεται σε 5 ώρες, χρόνος που μειώνεται σε 3 ώρες και 40 λεπτά με τη χρήση επιτοίχου φορτιστή της VW ή παροχής των 380 V με ισχύ 3,6 kW.

Ο οδηγός του VW GTE έχει στη διάθεσή του δύο «στρατηγικές» λειτουργίας: την Hybrid (τα προγενέστερα Battery Hold και Battery Charge έχουν ενσωματωθεί σε αυτή) και την E-Mode, με ανώτατη για την περίσταση ταχύτητα κίνησης τα 130 χλμ./ώρα. Στη δεύτερη περίπτωση, υπό την προϋπόθεση ότι η μπαταρία υψηλής τάσης έχει ικανά ενεργειακά αποθέματα, το γερμανικό «χάτς» κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με πραγματική αυτονομία πέριξ των 50 χλμ., ενώ στο πρόγραμμα Hybrid η κεντρική μονάδα ελέγχου είναι εκείνη που αποφασίζει για την ιδανική εκμετάλλευση του θερμικού και ηλεκτρικού σκέλους της μονάδας κίνησης. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι ο οδηγός του VW Golf GTE έχει επίσης τη δυνατότητα να διατηρήσει τα επίπεδα φόρτισης του συσσωρευτή ενέργειας στα επιθυμητά επίπεδα, έτσι ώστε η εναπομένουσα ηλεκτρική ενέργεια να αξιοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο (μέσα στην πόλη, για παράδειγμα), ενώ το «παρών» μέσω του προαιρετικού DCC Adaptive Chassis Control δίνουν και τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Eco, Comfort, Sport και Individual) που προσαρμόζουν ανάλογα την αίσθηση του πηδαλίου, την απόσβεση της ανάρτησης και την απόκριση της μονάδας κίνησης – το προγενέστερο και «επιθετικό» προφίλ οδήγησης με τη διακριτική ονομασία «GTE» απουσιάζει, όντας πλέον ενσωματωμένο στο πρόγραμμα Sport.

Οδηγώντας το VW Golf GTE

To VW Golf GTE ξεδιπλώνει με το καλημέρα τις σπορ αρετές του τόσο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς όσο και επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ., τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα). Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση αποτελεί, δίχως περιστροφές. το βασικό «κλειδί» για την αποτελεσματικότητα σε όλα τα «τερέν» και την απόλυτα ισορροπημένη αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός στο δρόμο, καθώς καταφέρνει απορροφά με απόλυτα ικανοποιητικό τρόπο της ανωμαλίες του δρόμου (ειδικά στο πρόγραμμα Comfort), ενώ στο σαφώς πιο επιθετικό Sport εκμηδενίζει τις κλίσεις του πλαισίου εμπνέοντας περισσή αυτοπεποίθηση στον οδηγό ώστε να «κυνηγήσει» τα όρια της κατασκευής.

Εδώ, σύμμαχος του εκάστοτε χειριστή που θα φιλοξενηθεί ιδανικά σε σπορ καθίσματα του αυτοκινήτου είναι τόσο τα δυνατά φρένα, όσο, πρωτίστως, το «στιβαρό» τιμόνι, που στο πρόγραμμα Sport αποκτά το βάρος που περιμένεις από μια σπορ κατασκευή. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε το πλεονάζον grip που προσφέρουν οι (προαιρετικοί) τροχοί των 18 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 225/40, την διακριτική παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού XDS, αλλά και την έξτρα… ώθηση που προσφέρει στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος συνεπικουρεί με τον καλύτερο τρόπο τόσο τον «ψυχωμένο» αλλά σχετικά τραχύ στις υψηλές στροφές 1.400άρη TSI κινητήρα της VW όσο και το γρήγορο DSG κιβώτιο των Γερμανών.

Αυτή είναι η μια εκ των δύο πτυχών του νέου VW Golf GTE, με τη δεύτερη να είναι άμεσα συνυφασμένη με την οικονομία. Στο ερώτημα «πόσο καίει;», η απάντηση κάθε άλλο παρά μονοσήμαντη είναι, καθώς το σχετικό τίμημα είναι άμεσα συνυφασμένο με το «περιβάλλον» στο οποίο κινείται το Golf GTE και τη φροντίδα φυσικά που επιδεικνύει ο ιδιοκτήτης όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας. Με την τελευταία φορτισμένη πλήρως, μέσα στην πόλη η ένδειξη «0» είναι η προφανής στο πρόγραμμα E-Mode, ενώ έξω από αυτή και με τη σχετική ένδειξη των αποθεμάτων του συσσωρευτή στο 100% εφικτή είναι μία μέση τιμή της τάξης των 3 λίτρων για μία μικτή διαδρομή μήκους 100 χλμ. Σε περίπτωση… αδειάσματος της μπαταρίας, η μέση κατανάλωση καυσίμου, και κατ’ επέκταση η αυτονομία που προσφέρει η σχετική δεξαμενή των 39,5 λίτρων, ποικίλει ανάμεσα στις τιμές «6 λιτ./100 χλμ.» και «8 λιτ./100 χλμ.», ανάλογα με το στιλ οδήγησης, το επιλεχθέν drive mode και το φορτίο του οχήματος.

Κάνοντας ταμείο με το VW Golf GTE

Το νέο VW Golf GTE κοστίζει στη χώρα μας 43.550€ στην έκδοση με τις 17άρες ζάντες (+490€ για τις 18άρες) και χωρίς το DCC Adaptive Chassis Control, το οποίο επιβαρύνει  το κόστος της κατασκευής κατά 640€. Ο εξοπλισμός κρίνεται κάτι παραπάνω από πλήρης περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων το Digital Cockpit Pro, τους προβολείς IQ.Light LED, Park Pilot, Travel Assist, αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatron τριών ζωνών, Keyless Start κ.α. Για λόγους σύγκρισης αξίζει να επισημάνουμε ότι το αντίστοιχης ισχύος Golf GTI, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, εκκινεί από τα 38.650€.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΙΚΑ

ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ > β/κ 1.4 λιτ. + 1 η/κ ΙΣΧΥΣ β/κ > 110 ίπποι ΙΣΧΥΣ η/κ > 110 ίπποι ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ > 245 ίπποι ΣΥΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ > 400 Nm KΙΒΩΤΙΟ > Αυτόματο διπλού συμπλέκτη ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ > Γόνατα ΜακΦέρσον ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ > Πολλαπλών συνδέσμων MHK.xΠΛ.xYΨ. > 4.287 x 1.789 x 1.484 χλστ. METAΞONIΟ > 2.630 χλστ. ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ > 39,5 λιτ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ* > 6,7 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ* > 225 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤ. ΔΟΚΙΜΗΣ > 3 έως 8 λιτ./100 χλμ. ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ > 62 χλμ.* ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2* > 25 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ >  Από 43.550 ευρώ

*Εργοστασιακές τιμές

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Θάνος Ηλιόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!