top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το VW Touran 1.6 TDI 115 PS DSG BMT

Ο γνωστός TDI πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων της VW απέκτησε και στην περίπτωση του MPV μοντέλου της γερμανικής εταιρείας πέντε επιπλέον ίππους. 

Μπορεί τα πάσης φύσεως και μορφής «Sport Activity Vehicles» να έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να κλέψουν ένα σημαντικό τμήμα της προτίμησης του κοινού εις βάρος των παραδοσιακών MPV μοντέλων, αυτό όμως δεν μειώνει σε τίποτα την απτή αξία των τελευταίων στην καθημερινή και όχι μόνο χρήση τους από τα μέλη μιας πολυμελούς οικογένειας ή παρέας. Το μεσαίο VW Touran, που πέρσι πρωτοστάτησε στην κούρσα των πωλήσεων στην Ευρώπη αποσπώντας συνολικά 112.000 πωλήσεις, εμπίπτει σε αυτήν ακριβώς την περίπτωση προσφέροντας… βασιλικές ανέσεις σε πέντε ενήλικους επιβάτες, αλλά και επαρκείς, απλώς, χώρους για τη μεταφορά δύο ακόμα μικρών παιδιών. Αν οι απαιτήσεις περιορίζονται στους πέντε, η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να αποθηκευτεί πολύ εύκολα στο πάτωμα δημιουργώντας έναν επίπεδο και φουλ εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 743 λίτρων, έως το άνω άκρο της πλάτης των εμπρός καθισμάτων, ή  1.040 λίτρων, έως την οροφή με τη χρήση διαχωριστικού. Αν όμως οι ανάγκες μεταφοράς ταυτίζονται υποχρεωτικά με τον αριθμό «7», τότε θα πρέπει να βάλετε αρκετό νερό στο κρασί σας, μιας και ο ελεύθερος διαθέσιμος χώρος για «μπαγκάζια» δεν υπερβαίνει τα μόλις 137 λίτρα. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Touran δεν είναι παρά ένα διευρυμένο σε μήκος Golf, με μεταξόνιο επιπέδου Passat όμως, για 5+2 επιβάτες. Με την αναδίπλωση πάντως των δύο πίσω, αλλά και των τριών ανεξάρτητων και συρόμενων κατά 200 χλστ. και κατά το διαμήκη, φυσικά, άξονα καθισμάτων που βρίσκονται αμέσως μετά τα δύο μπροστινά, το Touran μετατρέπεται σε μινι… φορτηγό, με τις μέγιστες για την περίσταση μεταφορικές του δυνατότητες να εκτοξεύονται για την περίσταση στα 2 κ.μ. παρά 20 λίτρα!

Από εκεί και πέρα, ο οδηγός κάθετα ψηλά και χάρη στις ουκ ολίγες ρυθμίσεις των επενδεδυμένων με αλκαντάρα καθισμάτων που συνοδεύουν την έκδοση R-Line της δοκιμής μας, θα βρει εύκολα και με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς τη θέση που ταιριάζει στο σωματότυπο του. Η εργονομία είναι τυπικά γερμανική, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για το καθημερινό ευ ζειν, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός της καμπίνας δεν ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα του Ομίλου VW. Τα χειριστήρια στο τιμόνι, οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι –47 στο σύνολο και με σχετική πρόβλεψη ακόμα και στην οροφή- ο κλιματισμός τριών ζωνών και το εύχρηστο στο χειρισμό του σύστημα επικοινωνίας και διασύνδεσης, το οποίο ελέγχεται μέσω μιας έγχρωμης οθόνης αφής με διάμετρο 6,5 ίντσες, κάνουν ακόμα πιο εύκολη τη ζωή των επιβαινόντων. Το ταμπλό απαρτίζεται στην πλειοψηφία του από μαλακά πλαστικά που με τη σειρά τους έρχονται να ενισχύονται την προσεγμένη και ποιοτική εν γένει εικόνα του εσωτερικού, ενώ ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, με προεξέχον το προσαρμοζόμενο Adaptive Cruise Control (ACC) που λειτουργεί πλέον από τα 0 έως και τα 210 χλμ./ώρα σε συνδυασμό με το DSG κιβώτιο, συγκαταλέγονται σίγουρα στα συν της κατασκευής.  

Σε ότι αφορά στα… απόκρυφα μέρη του Touran, όπως προείπαμε, η ουσιαστική διαφορά έγκειται στον πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων που πλέον αποδίδει 115 ίππους, αντί για 110, σταθερά από τις 3.250 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Η ροπή του παράμεινε αμετάβλητη στα 250 Nm, με τη διαφορά ότι πλέον «εμφανίζεται» από τις 1.500 έως και τις 3.250 σ.α.λ. Στην πράξη το δίδυμο «1.6 TDI-DSG» αποδεικνύεται επαρκές παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις του (βλ. 1.560 κιλά μαζί με τον οδηγό). Ο TDI τραβά θετικά από το ρελαντί, είναι εύστροφος έως τα «κόκκινα», ενώ το DSG κιβώτιο, αν και… άγαρμπο στις εκκινήσεις από στάση, πραγματοποιεί τις αλλαγές των 7 σχέσεων με υποδειγματικό τρόπο και μάλιστα σε βαθμό που να σε αναγκάζει πολλές φορές να συμβουλευτείς τη σχετική ψηφιακή ένδειξη στο ταμπλό ούτως ώστε να δεις σε ποια ταχύτητα έχεις «ανέβει». Ο θόρυβος του κινητήρα που περνά στην καμπίνα δεν είναι και από τους χαμηλότερους, σε καμία περίπτωση, όμως, δεν ενοχλεί στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, πολλώ δε μάλλον στις αστικές μετακινήσεις. Συνολικά, πρόκειται για ένα «πακέτο» με ελάχιστα μειονεκτήματα και ασυγκρίτως περισσότερα πλεονεκτήματα, στα οποία περιλαμβάνεται και η κατανάλωση. Στην πόλη, ο υπολογιστής ταξιδίου σταθεροποιείται πέριξ της ένδειξης «6,5», ενώ σε διαδρομές που περιλαμβάνουν εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, εύκολα μπορεί να δει κανείς μέχρι και 5,8 λιτ./100 χλμ. και μάλιστα σε ρυθμούς που δεν σε κατατάσσουν στην κατηγορία του «κινητού εμποδίου».

Σε συμπεριφορά, το VW Touran παραμένει ένα τυπικό δείγμα γραφής της σύγχρονης γερμανικής σχολής. Το τιμόνι, χωρίς να διεκδικεί βραβεία, μεταφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση στα χέρια σου, τα φρένα είναι δυνατά, ενώ η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τα… κιλά της κατασκευής διατηρώντας τις κλίσεις σε επίπεδα αντίστοιχα με εκείνα των καλών και «χαμηλών» επιβατικών. Οι έξτρα τροχοί της έκδοσης R-Line είναι σίγουρα καλοδεχούμενοι –σίγουρα σε αισθητική, συγχρόνως όμως και σε σχέση με την πρόσφυση που εξασφαλίζουν- το ίδιο και οι επιλογές στη ρύθμιση ελατηρίων και αμορτισέρ, που μπορεί να «κοπανούν» στα εγκάρσια σαμαράκια και τις «βαθιές» λακκούβες της πόλης, αναμφίβολα όμως ελέγχουν αποτελεσματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τους εμπρός τροχούς υπό γωνιά, αλλά και στο ταξίδι με υψηλές μ.ω.τ.

Με τη βασική έκδοση Active να εκκινεί από τα 25.350 ευρώ. το VW Touran σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «χρυσή ευκαιρία», παρά την πληρότητα του εξοπλισμού του. Οι υπηρεσίες του 7τάχυτου DSG ανεβάζουν το κόστος για τη βασική έκδοση Active στα 26.950 ευρώ. Για το επίπεδο εξοπλισμού που φέρει την ονομασία Advance, χρειάζεται να καταβάλετε 27.100 ευρώ, με τη φορολογία δυστυχώς να εκτοξεύει την τιμή αυτοκινήτου στην περίπτωση που σε αυτό «προσθέσει» κανείς το «7άρι» DSG, στα 31.200._Χ.Α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ              

Κυβισμός: 1.598 κ.εκ. Κύλινδροι: 4 Ισχύς: 115 ίπποι/3.250 -4.000 σ.α.λ. Ροπή: 250 Nm/1. 500-3.250 σ.α.λ. Βάρος: 1.560 κιλά Διαστάσεις (ΜxΠxΥx): 4.527×1.829×1.659 χλστ. Μεταξόνιο: 2.791 χλστ. Χώρος αποσκευών: Από 743 έως 1.980 λίτρα 0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ. Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ