Έχοντας δεχθεί ανεπαίσθητες πινελιές ανανέωσης, το Suzuki Ignis συνεχίζει να διατηρεί στοιχεία όπως τετρακίνηση και υβριδική τεχνολογία, που το καθιστούν μοναδικό στην κατηγορία του.
Από όποια σκοπιά και αν το δούμε, το Suzuki Ignis σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Το μικρό αυτοκίνητο της ιαπωνικής μάρκας, που εντάσσεται στην κατηγορία Α αλλά δανείζεται στοιχεία από crossover, ανανεώθηκε στις λεπτομέρειες, έχοντας όμως παραμείνει σταθερό σε όσα το έκαναν να ξεχωρίσει. Αυτό επιβεβαιώσαμε οδηγώντας την τετρακίνητη έκδοση του υβριδικού συνόλου, που αποδίδει 83 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Όταν έκανε πρεμιέρα το 2016, ήταν φανερό πως η δεύτερη γενιά του Suzuki Ignis διέθετε την προσωπικότητα ώστε να μην αποτελεί «ακόμα ένα αυτοκίνητο» στην κατηγορία Α. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιζε η ξεχωριστή του εμφάνιση, που στην πορεία απέκτησε αρκετούς οπαδούς αλλά και… haters. Όμως, στοιχεία όπως η παρουσία τετρακίνησης και η χρήση υβριδικής τεχνολογίας το έχουν καταστήσει μοναδική πρόταση για αυτή την κατηγορία. Οι λόγοι είναι προφανείς, αφού το Ignis εξυπηρετεί σε μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλο αυτοκίνητο του μεγέθους του τις ανάγκες καθημερινής κίνησης εντός πόλης, αλλά και εξορμήσεων ακόμα και εκτός δρόμου.
Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε, οπότε περίπου τρία χρόνια αργότερα οι Ιάπωνες προχώρησαν σε facelift, το οποίο πάντως σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την… κεντρική ιδέα. Στις ανεπαίσθητες εμφανισιακές αλλαγές εντάσσονται η νέα εμπρός γρίλια, η επανασχεδίαση των προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, οι διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα, οι ποδιές σε χρώμα αλουμινίου, καθώς και τρία νέα χρώματα αμαξώματος.
Αμετάβλητη παραμένει και η λογική του εσωτερικού, το οποίο διατηρεί το νεανικό χαρακτήρα του προκατόχου του. Ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί εκ νέου, ενώ το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και οι λαβές των θυρών δέχθηκαν χρωματική επένδυση σε λεπτομέρειες μπλε και ασημί απόχρωσης, που ταιριάζουν με εκείνη των καθισμάτων. Παρά τα σχετικά σκληρά υλικά, η αρχιτεκτονική παραμένει εργονομική και ο οδηγός ελέγχει το σύστημα συνδεσιμότητας μέσω μιας οθόνης 7 ιντσών. Το Ignis ξεχωρίζει για την ευρυχωρία της καμπίνας, και ιδιαίτερα των πίσω θέσεων, προσφέροντας άνετη μετακίνηση για τέσσερις επιβάτες. Από εκεί και έπειτα, η χωρητικότητα αποσκευών στην τετρακίνητη έκδοση δεν εντυπωσιάζει, αφού φτάνει στα 227 λίτρα εφόσον επιλεγεί η διάταξη πέντε σταθερών καθισμάτων, ενώ, σε περίπτωση που προτιμηθεί εκείνη των τεσσάρων με συρόμενο πίσω κάθισμα, ορίζεται στα 204 λίτρα.
Η «καρδιά» του Suzuki Ignis χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη. Το πρώτο έγκειται στον γνωστό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 στροφές, δηλαδή 7 λιγότερους από τον άμεσο προκάτοχό του. Το έτερο αφορά το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V, που βασίζεται στην παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου και μίας ηλεκτρογεννήτριας/μίζας. Κατά το φρενάρισμα ή τη διαδικασία coasting, το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου φορτίζει την μπαταρία χωρητικότητας 10 Ah (από 3 Ah του προκατόχου), η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται επιστρέφει αργότερα υπό μορφή υποβοήθησης της κίνησης, προσφέροντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συντελώντας στην επίτευξη μειωμένων τιμών κατανάλωσης. Η προσθήκη της μπαταρίας δημιουργεί αύξηση βάρους της τάξης των 15 κιλών, που πάντως δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Στην πράξη, το ανανεωμένο Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid AllGrip δεν προκαλεί αρνητικές εκπλήξεις στον οδηγό. Με μήκος 3,7 μ., μεταξόνιο 2,435 μ. και ακτίνα στροφής 4,7 μ., είναι ιδιαίτερα ευκίνητο εντός πόλης, στοιχείο στο οποίο συντελεί και το ελαφρύ τιμόνι. Το μοναδικό σημείο που ίσως προβληματίσει κατά τις αστικές μετακινήσεις είναι η ορατότητα του οδηγού προς τα δεξιά, απότοκο του σχεδιασμού του Ignis, λόγω της μεγάλης κολόνας σε κάθε πλευρά. Επιστρέφοντας στην οδική συμπεριφορά, η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση και το τιμόνι διατηρεί μια καλή (αν και όχι απόλυτη αν ανέβουν τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο) αίσθηση. Το ελαφρύ αμάξωμα (910 κιλά) βοηθά ώστε η τετρακίνητη έκδοση του Ignis να διατηρεί έναν ευχάριστο χαρακτήρα, χωρίς πάντως να προσφέρεται για αναζητήσεις που θα παρέπεμπαν σε αμιγώς σπορ αυτοκίνητο. Άλλωστε, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων απέχουν από αυτό το χαρακτηριστικό, καθώς η άνεση υπερτερεί των απόλυτων επιδόσεων.
Τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά, για διαφορετικούς μεταξύ τους λόγους, είναι οι κωδικές ονομασίες «AllGrip Auto» και «Hybrid». Η τετρακίνηση του Ignis βασίζεται σε συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος φροντίζει για τη βέλτιστη κατανομή ροπής και στους δύο άξονες. Επιπλέον, το σύστημα Grip Control βοηθά, σε συνεργασία με τα Hill Hold και Hill Descent, την ομαλή κίνηση -και εκκίνηση- σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης σε γλιστερό οδόστρωμα, όπως χιόνι ή λάσπη, και παράλληλα ανιχνεύει ποιοι τροχοί ολισθαίνουν, προσφέροντας επιπλέον ροπή σε εκείνους που διαθέτουν την καλύτερη πρόσφυση. Συνολικά, η τετρακίνηση λειτουργεί ευεργετικά, είτε πρόκειται για γλιστερή άσφαλτο -όπως συμβαίνει σε μεγάλο μέρος του εθνικού μας δικτύου- είτε για καλό χώμα. Στη δεύτερη περίπτωση, σημαντικό ρόλο παίζει η απόσταση 180 χιλιοστών από το έδαφος, που δίνει στο Ignis την πρωτοκαθεδρία ανάμεσα σε οχήματα αυτού του μεγέθους, επιτρέποντας την κίνηση σε καλό χωματόδρομο χωρίς δυσκολία.
Από την άλλη, το υβριδικό σύστημα στέκεται αρωγός στην απόδοση του Suzuki Ignis, από πλευράς τόσο επιδόσεων όσο και κατανάλωσης. Η αποθηκευμένη ενέργεια που επιστρέφει υπό μορφή επιπρόσθετης ροπής επιδρά στην καλή απόκριση του κινητήρα σε όλο το εύρος στροφών, γεγονός που, σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, συνεισφέρει στην ευχάριστη αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Στην περίπτωση της κατανάλωσης, η επίδραση της ανάκτησης ενέργειας φαίνεται τόσο στην αυτονομία που απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων, όσο και στο καθαρά αριθμητικό σκέλος. Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις της Suzuki δίνουν ως μέση κατανάλωση τα 4,2 λίτρα/100 χλμ., η οποία στην περίπτωση της δοκιμής μας ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ. Η εκπομπή ρύπων, στην έκδοση της δοκιμής μας ήταν 95 γραμμάρια CO2/χλμ.
Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (GL, GL+, GLX), και στην έκδοση GL+ που οδηγήσαμε εφοδιαζόταν με τροχούς διαστάσεων 175/60R16 και ζάντες αλουμινίου, καθώς και καλούδια εξοπλισμού όπως θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προβολείς τεχνολογίας LED ή ράγες οροφής. Από τεχνολογικά συστήματα, πέραν όσων έχουμε ήδη αναφέρει, διέθετε ακόμη σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Brake Assist), προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και βέβαια Start & Stop. Η τιμή του Suzuki Ignis Hybrid AllGrip ξεκινά από τα 14.780 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός > 1.197 κ.εκ. Μέγ. ισχύς > 83 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγ. ροπή > 107 Nm/2.800 σ.α.λ. Κίνηση > Στους 4 τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων > Χειροκίνητο 5 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός/πίσω > Γόνατα ΜακΦέρσον/Άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια Χώρος αποσκευών > 227 λτ. Βάρος > 910 κιλά 0-100 χλμ./ώρα > 12,8 δλ. Τελική ταχύτητα > 165 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής > 5,7 λτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 > 95 γρ./χλμ. Τιμή έκδοσης δοκιμής > 15.900 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ