X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το SsangYong Tivoli 1.6D MY2017

Οι αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό ασφάλειας και οι μικρές διορθωτικές κινήσεις σε επιμέρους τομείς επανατοποθετούν το SsangYong Tivoli στην καρδιά των μικρών SUV.

Η νέα εποχή για την SsangYong βρίσκει τους Κορεάτες να έχουν γυρίσει οριστικά την πλάτη τους στις «βαριές» και ενεργοβόρες SUV προτάσεις του παρελθόντος ενστερνιζόμενοι με άρμα το σαφώς πιο «ευρωπαϊκό» σε προσανατολισμό Tivoli μια πιο… προσγειωμένη, πιο προσιτή σε κόστος, αλλά και πιο φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση στην ανερχόμενη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Για το 2017, η εταιρεία κάνει ένα ακόμα βήμα πιο μπροστά «εισάγοντας» στη γκάμα του μικρού της SUV περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα που προάγουν τον δείκτη ενεργητικής ασφάλειας του μοντέλου, αλλά και βελτιώσεις σε τομείς άμεσα συνδεδεμένους με την εργονομία και την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Ας τις δούμε αναλυτικά.

Σε ότι αφορά στην ασφάλεια, η SsangYong προίκισε το Tivoli, ήδη από το επίπεδο εξοπλισμού DLX, με Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake) και Ενημέρωσης για Επικείμενη Εμπρόσθια Σύγκρουση (Forward Collision Warning). Τα εν λόγω βοηθήματα είναι στάνταρ ασφαλώς και στην πλουσιότερη DLX 2Tone, η οποία επιπρόσθετα διαθέτει στη φαρέτρα της τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning), Υποβοήθησης Παραμονής στη Λωρίδα (Lane Keeping Assist), Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), καθώς και το High Beam Assist, το οποίο αναγνωρίζει αυτόματα τα αντίθετα διερχόμενα οχήματα απενεργοποιώντας αυτόματα τους προβολείς του οχήματος. Όλη η γκάμα του μοντέλου για το 2017 επωφελείται από μικρές, πλην όμως καθοριστικές σε ότι αφορά στο «ευ ζην» προσθήκες, όπως είναι το τιμόνι με τηλεσκοπική ρύθμιση και το διπλό δάπεδο του χώρου αποσκευών, στοιχεία που απουσίαζαν από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Ο… σύντομος κύκλος των αλλαγών ολοκληρώνεται από τις ρυθμιζόμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων που πλέον διαθέτουν και υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, καθώς και από τα νέα σχέδια των ζαντών ελαφρού κράματος.

Από εκεί και πέρα, το SsangYong Tivoli παραμένει όπως ακριβώς το ξέραμε. Το εσωτερικό του είναι καλοφτιαγμένο, όχι όμως και κορυφαίο σε απτή ποιότητα για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η σχεδίασή του παραμένει σύγχρονη και ευχάριστη μαρτυρώντας, όμως, σε αρκετά σημεία τις απωανατολίτικες καταβολές της. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα ωστόσο είναι αρκετές, ενώ πολύ καλοί αποδεικνύονται για μια ακόμα φορά οι διαθέσιμοι χώροι στο πίσω κάθισμα, ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και σωστά, με το κάθισμα να στηρίζει όπως ακριβώς πρέπει το σώμα του. Η ορατότητα εμπρός και πλάι είναι απροβλημάτιστη, όχι όμως και προς τα πίσω, εξαιτίας των φαρδιών κολώνων Γ, ενώ μικρό ατόπημα σε επίπεδο εργονομίας αποτελούν τα μικροσκοπικά μπουτόν με τα οποία ελέγχει κανείς τη λειτουργία του κλιματισμού.

Την κίνηση στην πετρελαιοκίνητη και προσθιοκίνητη, για την περίσταση, έκδοση του SsangYong Tivoli εξακολουθεί να παρέχει ένας κορεατικής σχεδίασης και κατασκευής 1.600άρης τούρμπο κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους σταθερά από τις 3.400 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Σημασία όμως δεν έχει τόσο η δύναμη του «in-house» 16βάλβιδου κινητήρα ντίζελ της SsangYong, όσο η ροπή που αποδίδει, η οποία φτάνει τα 300 Nm από τις 1.500 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη, το όλο «πακέτο», αν και σχετικά τραχύ στη λειτουργία του, αποδεικνύεται απόλυτα επαρκές για το χαρακτήρα και το λογικό βάρος των 1.355 κιλών της κατασκευής. Όπως αναφέραμε, όμως, ο πραγματικός άσσος στο μανίκι του δεν «ξεδιπλώνεται» στις υψηλές στροφές, αλλά στις χαμηλομεσαίες, με την απόκριση και τα αποθέματα ροπής πάνω από τις 1.600 με 1.700 σ.α.λ. να εντυπωσιάζουν. Μάλιστα, το πέρασμα της βελόνας του στροφόμετρου από το συγκεκριμένο σημείο περιστροφής συνοδεύεται από ένα χαρακτηριστικό «τίναγμα» επιτάχυνσης, κάτι που πλέον δύσκολα συναντά κανείς στις μέρες μας. Από το ρελαντί έως και εκείνο το σημείο, η έλλειψη ροπής είναι μεν αισθητή, όχι όμως και ενοχλητική. Ενοχλητικός ίσως αποδειχτεί στα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης τόσο ο απότομος τρόπος με τον οποίο «πιάνει» ο συμπλέκτης, όσο και ο «σφικτός» επιλογέας, ειδικά κατά την επιλογή της πρώτης σχέσης.

Στο δρόμο, το Tivoli συνεχίζει να αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Η ανάρτησή του είναι σφικτή και παρά το θεωρητικό μείον που συνεπάγεται η «εγκατάσταση» στο πίσω μέρος ενός ημιάκαμπτου άξονα, δεν κοπανά, ενώ ακόμα και στα «πολλά» δεν αφήνει το αμάξωμα να «γεννήσει» φαινόμενα πλεύσης. Την ίδια στιγμή, τα φρένα είναι δυνατά και εμπνέουν εμπιστοσύνη, ενώ το τιμόνι με τις τρεις ρυθμίσεις «βαρύτητας», τις comfort, normal και sport, ουδέποτε θα αφήσει δυσαρεστημένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Περνώντας στο… ταμείο, η απόκτηση του SsangYong Tivoli με τον κινητήρα ντίζελ (σ.σ.: διαθέσιμος είναι και ένας βενζίνης, επίσης στα 1,6 λίτρα, με 128 όμως ίππους), το χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο (σ.σ.: υπάρχει και αυτόματο «6άρι» της Aisin) και την κίνηση στους εμπρός τροχούς (σ.σ.: μόνο ο ντίζελ κινητήρας προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις), θα σας κοστίσει, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού που θα διαλέξετε, από 19.140 ευρώ έως και 25.340 ευρώ. Αξίζει να προσθέσουμε πως μετά την έκδοση Base, μπορείτε να «ταθείτε» στις STD (20.340 ευρώ) και DLX (21.840), πριν καταλήξετε στην κορυφαία DLX 2Tone._Χ.Α.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Ντίζελ Κυβισμός: 1.597 κ.εκ. Κύλινδροι: 4 Ισχύς: 115 ίπποι/3.400-4.000 σ.α.λ. Ροπή: 300 Nm/1.500 -2.500 σ.α.λ. Εκπομπή CO2: 109 γρ./χλμ. Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα Βάρος: 1.355 κιλά ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος: 4.202×1.798×1.590 χλστ. Μεταξόνιο: 2.600 χλστ.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!