top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Skoda Octavia Scout 1.6 TDI 4X4

Απέναντι στα σύγχρονα εξωστρεφή SUV, το Skoda Octavia Scout αντιπροτάσει μία χαμηλών τόνων εμφάνιση, τετρακίνηση και άφθονους χώρους.

Όταν το 2006 πρωτοαντικρύσαμε τον «πρόσκοπο» της Skoda, η ιδέα ενός στέισον με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τονισμένη εμφάνιση δεν ήταν νέα. Ήταν όμως εκτός ελληνικής πραγματικότητας, μιας και αφορούσε αυτοκίνητα όπως το Audi A6 Allroad, το Subaru Outback και το Volvo Cross Country, με υψηλό κόστος κτήσης και μεγάλου κυβισμού κινητήρες. Η Skoda όμως περιέβαλε την δική της ιδέα με έναν προσιτό χαρακτήρα και η ανταπόκριση ήταν άμεση. Τηρουμένων των αναλογιών, το Scout (ως Octavia, γιατί κάτι άλλες παραλλαγές που εμφανίστηκαν αργότερα με τα αμαξώματα των Fabia και Roomster ήταν μάλλον ανούσιες) γνώρισε μεγάλη απήχηση στην χώρα μας και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που του έδωσαν τον χαρακτηρισμό, πολυεργαλείο.

Το Skoda Octavia Scout διεκδικεί την θέση του

Σήμερα λοιπόν το Octavia Scout συνεχίζει να διεκδικεί μία θέση στον διευρυμένο χάρτη της κατηγορίας των SUV οχημάτων. Όντας μάλιστα διαθέσιμο αποκλειστικά σε έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς, τοποθετείται απέναντι σε παραπλήσιου κόστους ντίζελ τετρακίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού, όπως τα Nissan Qashqai 1.6 130ps και το 2λιτρο Seat Ateca των 150 ίππων.

Ο 1600αρης κινητήρας του Skoda Octavia Scout καλείται να τα βγάλει πέρα με ένα αμάξωμα 1.360 κιλών και τα καταφέρνει καλά. Δεν συμπαθεί τις πολύ χαμηλές (κάτω από τις 1.700 σ.α.λ.) στροφές λειτουργίας, αλλά στο υπόλοιπο φάσμα τραβάει ικανοποιητικά, εκμεταλλευόμενος την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου και την μέγιστη ροπή των 250 Nm που διατηρείται σταθερή μέχρι τις 3.000 σ.α.λ.

Απέναντι στους άμεσους ανταγωνιστές που αναφέραμε παραπάνω, την διαφορά στις επιδόσεις κάνουν τα μεγαλύτερα περιθώρια ισχύος και ροπής των άλλων. Μπορεί το Scout να είναι ελαφρύτερο (1.360 κιλά την στιγμή που οι άλλοι δύο ξεπερνούν τον ενάμισι τόνο), αλλά αυτό δεν αρκεί για να του δώσει κάποιο προβάδισμα στις επιδόσεις. Από την άλλη όμως τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά (όντας μάλιστα ταχύτερο σε αρκετές ρεπρίζ) απέναντι σε παραπλήσιας ιπποδύναμης δικίνητα ντίζελ SUV, όπως τα Nissan Qashqai, Ford Kuga και VW Tiguan. Φυσικά εκείνοι που θα ήθελαν κάτι ισχυρότερο, μπορούν να στραφούν στην 2λιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, την δοκιμή της οποίας μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες στα περίπτερα.

Οι περιπέτειες του Skoda Octavia Scout

Τα υπονοούμενα που αφήνει ο χαρακτήρας του Skoda Octavia Scout, έρχεται να υποστηρίξει η ανάλογη προίκα, μιας και υπάρχουν προστατευτικές ποδιές, αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 171 χλστ. και τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς. Το τελευταίο συνεπάγεται και την υιοθέτηση της «καλής» πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που έχει καταλυτική συμβολή σε θέματα άνεσης και ποιότητας κύλισης (πάντα σε σύγκριση με έναν ημιάκαμπτο άξονα). To συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης δεν διαθέτει κάποιο διακόπτη εμπλοκής και η όλη διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, αναλαμβάνοντας την κατανομή της ροπής ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης.

Αν πάντως θελήσετε να φθάσετε πέρα από ομαλούς στεγνούς χωματόδρομους, θα χρειαστεί κάτι παραπάνω στο θέμα των ελαστικών, καθώς τα αμιγώς ασφάλτινα Pirelli Cinturato P7 δεν επαρκούν για πιο κακοτράχαλες συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (μία επιπλέον «χωμάτινη» τετράδα τροχών μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη, ενώ σε κάθε περίπτωση ο οδηγός μπορεί να έχει ήσυχο το κεφάλι του σχετικά με πιθανές ζημιές στα ελαστικά, χάρις στο πρόγραμμα της Κosmocar Skoda που προσφέρει δωρεάν τριετή εγγύηση ελαστικών).

Στην άσφαλτο πάντως όπου το Skoda Octavia Scout θα κληθεί να περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, όλα εξελίσσονται απολύτως ομαλά. Οι μαλακές ρυθμίσεις και οι αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης, δεν προδιαθέτουν σε πιο γρήγορους ρυθμούς, εξασφαλίζουν όμως μία ουδέτερη συμπεριφορά. Θετική είναι η συνεισφορά του συστήματος driving profile σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του κινητήρα, ενώ μέσω του προγράμματος offroad, μπορεί κανείς να ενεργοποιήσει το σύστημα που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα σε μία απότομη κατηφόρα.

Καθώς η έκδοση Scout βασίζεται στο στέισον αμάξωμα του Octavia, οι χώροι αποτελούν ένα από τα ισχυρότερα ατού. Στις πίσω θέσεις οι επιβάτες έχουν πολύ μεγάλο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, κάτι που δεν απαγορεύει την μεταφορά ακόμα και ενός πέμπτου επιβάτη χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα του πόρτ μπαγκάζ, αφού μόλις ανοίξει η μεγάλη πέμπτη πόρτα (ηλεκτροκίνητα μάλιστα στην συγκεκριμένη περίπτωση), αποκαλύπτεται ένας τεράστιος χώρος φόρτωσης 610 λτ., ο οποίος με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 1.740 λτ.

Το «πολυεργαλείο» λοιπόν της Skoda αποτελεί μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική απέναντι στα κάθε λογής SUV, διατηρώντας στο ακέραιο όλα τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου, αυξάνοντας κατακόρυφα την εμπορικότητα του χάρις στον 1600αρη πετρελαιοκινητήρα του. Διατίθεται σε ένα και μόνο επίπεδο εξοπλισμού, με το κόστος να διαμορφώνεται στα 27.700 ευρώ, ενώ η 2λιτρη έκδοση των 150 ίππων τιμάται στα 32.900 ευρώ.

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.598

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

110/3.200 – 4.000

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

250/1.500 – 3.000

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

Διάσταση ελαστικών

225 / 45 R17

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.685 x 1.814 x 1.531

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.679

Χώρος αποσκ. (λτ.)

610 – 1.740

Βάρος (κιλά)

1.330

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.)

124

Τιμή (ευρώ)

27.700

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

12,1

0 – 400 μ. (δλ.)

18,1

0 – 1.000 μ. (δλ.)

33,8

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

4,6

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

7,4 / 9,1

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

8,6 / 10,5

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

57,2

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

7,3

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ