Εκτόξευση από τη Saab με ένα μοντέλο που, εκτός από τον… αεριωθούμενο χαρακτήρα του, διαθέτει και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης.
Remove before flight
Γνωρίζοντας καλά ότι από τη στιγμή που θα το θέσουμε σε λειτουργία και μετά θα υπάρξουν άλλα πράγματα για να μας κινήσουν το ενδιαφέρον, αποφασίζουμε να ασχοληθούμε αρχικά με τα εντός και τα εκτός του. Ξεχάστε για λίγο όσα σας αναφέραμε για τετρακίνηση και ιπποδυνάμεις, αφού το μοντέλο της δοκιμής μας παραμένει ένα αυθεντικό Saab, με όλη την αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης που μπορεί να σημαίνει αυτό. Ειδικά στην εκδοχή Sport Hatch της δοκιμής μας, έντονη είναι η αίσθηση ευρυχωρίας που σου δημιουργείται, ενώ υπάρχει πλήθος από ηλεκτρονικά καλούδια – must για την κατηγορία.
Περισσότερη δύναμη και XWD οι κρυφοί άσοι του
Κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι οι 255 ίπποι στους οποίους μας είχε συνηθίσει ο κινητήρας V6 των 2,8 λίτρων δεν ήταν αρκετοί, αλλά οι 280 που αποδίδει -σε αυτήν την εκδοχή του- έπειτα από αύξηση της πίεσης του τούρμπο από 0,5 σε 0,8 bar στην κυριολεξία απογειώνουν το Aero! Ξημερώματα στο Ακραίφνιο -για να έχουμε τη σωστή θερμοκρασία για τούρμπο και άσφαλτο- απενεργοποιούμε το ESP, εκμεταλλευόμαστε την έξυπνη τετρακίνηση (XWD) και απογειωνόμαστε για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. (7,2 δλ. το 255άρι), που ήρθαν με 2η σχέση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά και αυτόματο σειριακό, με επιβάρυνση 2.700 ευρώ).
Στην έξοδο από στροφή με βίαιη επιτάχυνση μέχρι 80% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς, για να βοηθήσει τον οδηγό στον έλεγχο της ουράς του οχήματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, όταν δεν τίθεται θέμα πρόσφυσης, μόνο 5%-10% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, με στόχο την οικονομία σε καύσιμο. Αξιοσημείωτο είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα (eLSD), που θα διατίθεται στον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα αναλαμβάνει το διαμοιρασμό της ροπής ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, κάνοντας ακόμα πιο ουδέτερη τη συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές.
Επιτυχής προσγείωση!
Ξεχάστε τις υστερίες και το ψάρεμα των μπροστινών τροχών, αφού οι Σουηδοί απέδειξαν ότι μπορούν να τα καταφέρουν και σε αυτόν τον τομέα. Το 9-3 Aero Sport Hatch διαθέτει περισσή δύναμη, η οποία όμως περνά πολύ σωστά και με ασφάλεια σε δρόμο και πίστα, εξαιτίας της ευφυέστατης τετρακίνησης που διαθέτει. Με βασική τιμή τα 54.300 ευρώ (52.500 το σεντάν), αποκτάς ένα πλήρες σύνολο, ικανό να καλύψει μια μεγάλη γκάμα πελατών που αναζητούν άνεση, χώρους, χλιδή και φυσικά… επιδόσεις!_ 4Τ