top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Saab 9-3 Aero Sport Hatch XWD

Εκτόξευση από τη Saab με ένα μοντέλο που, εκτός από τον… αεριωθούμενο χαρακτήρα του, διαθέτει και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης.

Σημαντική στιγμή για τη σουηδική εταιρεία, αφού έφτασε η ώρα να εφοδιάσει τα «πυραυλοκίνητα» Sport Sedan και Hatch της με ένα ενεργό σύστημα τετρακίνησης που ακούει στα αρχικά «XWD». Η νέα αυτή σελίδα στην ιστορία της Saab φανερώνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να πρωταγωνιστήσει σε διάφορα επίπεδα, προσθέτοντας στην γκάμα της ένα μοντέλο που μπορεί να συγκινήσει και τους πιο δύσπιστους, αφού, μαζί με την τετρακίνητη λογική του, σημειώστε την «ντοπαρισμένη» ιπποδύναμη του γνωστού μας κινητήρα 2.8 V6 με τους 280 ίππους! Ένα όπλο εδάφους εδάφους, λοιπόν -παρά την «Aero» ιστορία που το συνοδεύει-, γεμάτο και έτοιμο να το χρησιμοποιήσουμε σε δρόμο, πίστα και μετρήσεις, για να δούμε την αποτελεσματικότητά του. Έτοιμοι για μάχη;

Remove before flight
Γνωρίζοντας καλά ότι από τη στιγμή που θα το θέσουμε σε λειτουργία και μετά θα υπάρξουν άλλα πράγματα για να μας κινήσουν το ενδιαφέρον, αποφασίζουμε να ασχοληθούμε αρχικά με τα εντός και τα εκτός του. Ξεχάστε για λίγο όσα σας αναφέραμε για τετρακίνηση και ιπποδυνάμεις, αφού το μοντέλο της δοκιμής μας παραμένει ένα αυθεντικό Saab, με όλη την αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης που μπορεί να σημαίνει αυτό. Ειδικά στην εκδοχή Sport Hatch της δοκιμής μας, έντονη είναι η αίσθηση ευρυχωρίας που σου δημιουργείται, ενώ υπάρχει πλήθος από ηλεκτρονικά καλούδια – must για την κατηγορία.

 
Σημειώστε τo μπουτόν Set στην αριστερή πλευρά του σπορ τιμονιού, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίζεις, σύμφωνα με τις δικές σου προτιμήσεις, τις παραμέτρους λειτουργίας του κλιματισμού, των αισθητήρων βροχής και παρκαρίσματος, του συναγερμού και του ρολογιού και, φυσικά, να απενεργοποιείς το διακριτικό ESP, αν θελήσεις να οδηγήσεις σε πραγματικά σβέλτους ρυθμούς, γνωρίζοντας πάντα ότι έχεις 280 ίππους κάτω από το δεξί σου πόδι.
 
Πρακτικό είναι και το σύστημα που συνδέει αυτόματα το τηλέφωνο με το bluetooth, ενώ πλούσιος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας, που, εκτός των άλλων, περιλαμβάνει ενεργά προσκέφαλα, που βοηθούν στη μείωση πιθανού τραυματισμού στον αυχένα. Ουσιαστικά, το μοντέλο που εισάγει για πρώτη φορά τη Saab στην κατηγορία των premium wagon εντυπωσιάζει και με την εξωτερική του εμφάνιση, αφού το μυώδες κόμπακτ look διατηρείται και συνδυάζεται πολύ καλά με την πολυχρηστικότητα ενός wagon με υπεραρκετό χώρο φόρτωσης, ο οποίος μεταβάλλεται από 419 σε 1.273 λίτρα.

Περισσότερη δύναμη και XWD οι κρυφοί άσοι του
Κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι οι 255 ίπποι στους οποίους μας είχε συνηθίσει ο κινητήρας V6 των 2,8 λίτρων δεν ήταν αρκετοί, αλλά οι 280 που αποδίδει -σε αυτήν την εκδοχή του- έπειτα από αύξηση της πίεσης του τούρμπο από 0,5 σε 0,8 bar στην κυριολεξία απογειώνουν το Aero! Ξημερώματα στο Ακραίφνιο -για να έχουμε τη σωστή θερμοκρασία για τούρμπο και άσφαλτο- απενεργοποιούμε το ESP, εκμεταλλευόμαστε την έξυπνη τετρακίνηση (XWD) και απογειωνόμαστε για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. (7,2 δλ. το 255άρι), που ήρθαν με 2η σχέση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά και αυτόματο σειριακό, με επιβάρυνση 2.700 ευρώ).

 
Η πτήση συνεχίζεται και τα πρώτα 1.000 μ. καλύπτονται σε 27,8 δλ., τη στιγμή που το ταχύμετρο δείχνει 190 χλμ./ώρα. Βλέπετε, 40,8 κιλά ροπής μόλις από τις 2.150 σ.α.λ. είναι αυτά… Άνεση και ασφάλεια όμως και στην προσγείωση, αφού το βάρους 1.807,5 κιλών αμάξωμα ακινητοποιείται από τα 120 χλμ./ώρα σε μόλις 57 μ. και με δεδομένο ότι τα 18άρια Pirelli P Zero Nero ήταν και λίγο ταλαιπωρημένα από μία γρήγορη «βόλτα» στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων.
Τι σημαίνει, όμως, XWD; Cross Wheel Drive. Πρόκειται για ένα ενεργό σύστημα τετρακίνησης που συνεχώς κατανέμει τη ροπή του κινητήρα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συνεκτικού συμπλέκτη τύπου Haldex. Σε αντιδιαστολή με αντίστοιχα συστήματα, η διαφορά είναι ότι στο XWD ο εγκέφαλος στέλνει ροπή στον πίσω άξονα πριν ολισθήσουν οι εμπρός τροχοί, «διαβάζοντας» τις συνθήκες, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας απότομης εκκίνησης.
 

Στην έξοδο από στροφή με βίαιη επιτάχυνση μέχρι 80% της ροπής μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς, για να βοηθήσει τον οδηγό στον έλεγχο της ουράς του οχήματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, όταν δεν τίθεται θέμα πρόσφυσης, μόνο 5%-10% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα, με στόχο την οικονομία σε καύσιμο. Αξιοσημείωτο είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα (eLSD), που θα διατίθεται στον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα αναλαμβάνει το διαμοιρασμό της ροπής ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, κάνοντας ακόμα πιο ουδέτερη τη συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές.

Επιτυχής προσγείωση!
Ξεχάστε τις υστερίες και το ψάρεμα των μπροστινών τροχών, αφού οι Σουηδοί απέδειξαν ότι μπορούν να τα καταφέρουν και σε αυτόν τον τομέα. Το 9-3 Aero Sport Hatch διαθέτει περισσή δύναμη, η οποία όμως περνά πολύ σωστά και με ασφάλεια σε δρόμο και πίστα, εξαιτίας της ευφυέστατης τετρακίνησης που διαθέτει. Με βασική τιμή τα 54.300 ευρώ (52.500 το σεντάν), αποκτάς ένα πλήρες σύνολο, ικανό να καλύψει μια μεγάλη γκάμα πελατών που αναζητούν άνεση, χώρους, χλιδή και φυσικά… επιδόσεις!_ 4Τ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ