X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Renault Megane 1.3 TCe των 140 ίππων

O νέος βενζινοκινητήρας εμπλουτίζει το τεχνολογικό προφίλ, αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του γαλλικού μικρομεσαίου μοντέλου.

Η τέταρτη γενιά του Megane, που ξεκίνησε την καριέρα της το 2016, αντί για κάποια τυποποιημένη ανανέωση σε επιμέρους λεπτομέρειες, διαθέτει πλέον στο «οπλοστάσιό» της μία πολύ σημαντική προσθήκη, που έρχεται να εμπλουτίσει το τεχνολογικό προφίλ του μικρομεσαίου γαλλικού αυτοκινήτου, το οποίο ήδη διέθετε στοιχεία όπως την ενεργητική τετραδιεύθυνση (έκδοση GT), το head-up display και το σύστημα πολυμέσων R-Link.

Κάτω από το καπό του Megane βρίσκεται πλέον ο πολυαναμενόμενος κινητήρας, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Mercedes και έχει ήδη κλέψει τις εντυπώσεις σε άλλα μοντέλα των Renault, Dacia, Nissan και Mercedes, όπου τον έχουμε δοκιμάσει. Σε σχέση με το απερχόμενο σύνολο των 1,2 λίτρων, ο νέος κινητήρας έχει ελαφρώς μεγαλύτερη χωρητικότητα, που φτάνει τα 1.333 κ.εκ. Εκτός από το χαρακτηριστικό «δελτοειδές» σχήμα της κυλινδροκεφαλής, την τεχνολογία περιορισμού των τριβών, το μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και εξαγωγής, ο κινητήρας διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, με την αντλία να λειτουργεί σε υψηλή πίεση που φθάνει τα 250 bar. Προσφέρεται σε εκδόσεις με 115, 140 και 160 ίππους (η τελευταία θα αντικαταστήσει τον 1.6 των 165 ίππων), οι οποίες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το αυτόματο EDC 7άρι διπλού συμπλέκτη. Στην προκειμένη περίπτωση είχαμε στη διάθεσή μας τη μεσαία έκδοση ιπποδύναμης με χειροκίνητο κιβώτιο, με τους 140 ίππους και τη ροπή των 240 Nm που αποδίδεται στις 1.600 σ.α.λ.

Αμέσως αντιλαμβάνεσαι πόσο πιο γεμάτο και ζωντανό δείχνει το νέο σύνολο σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας. Η εντύπωση αυτή μάλιστα γίνεται ακόμα εντονότερη μέσω του multi-sense και των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης, που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο τιμόνι και στη λειτουργία του κλιματισμού. Στο οικονομικό πρόγραμμα η απόδοση φιμώνεται προς χάριν μιας χαμηλότερης κατανάλωσης, ενώ στο κανονικό πρόγραμμα το τράβηγμα είναι πολύ καλό ήδη από τις 1.800 σ.α.λ. Στο σπορ πρόγραμμα όμως η διαφορά γίνεται ακόμα πιο αντιληπτή, με τον κινητήρα να δείχνει πολύ πρόθυμος χαμηλά και αρκετά ζωντανός σε υψηλότερες σ.α.λ., όταν ο απερχόμενος 1.200άρης χαρακτηριζόταν από μια υποτονικότητα στο χαμηλό φάσμα. Έτσι ο οδηγός δε χρειάζεται να πιέζει τον κινητήρα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην κατανάλωση. Σε ένα ήρεμο ταξίδι σε επαρχιακό δρόμο η τιμή μπορεί να πλησιάσει τα 5 λτ./100 χλμ., ενώ στην εθνική, με ταχύτητες κοντά στο νόμιμο όριο, η τιμή αυξάνεται περίπου κατά 1 λίτρο. Κατά μέσο όρο, πάντως, σε αστικές συνθήκες η τιμή βρίσκεται στα 8 λτ./100 χλμ.

Πολύ ποιοτική είναι η εικόνα που αφήνει το εσωτερικό του Megane, ενώ τις ψηφιακές εντυπώσεις κλέβουν ο πίνακας οργάνων (με τις αρκετές εναλλακτικές δυνατότητες απεικόνισης) και το όρθιο tablet των 8,7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Το Megane μπορεί να μη θεωρείται από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, καταφέρνει πάντως να προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για δύο επιβαίνοντες στις πίσω θέσεις και να συνθέτει μια πολύ καλή θέση οδήγησης (κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για τον συνοδηγό, ο οποίος κάθεται ενοχλητικά ψηλά, χωρίς κάποια σχετική δυνατότητα ρύθμισης). Το κάθισμα στηρίζει πολύ αποτελεσματικά το σώμα του οδηγού (τα έξτρα σπορ καθίσματα πάντως είναι ακόμα αποτελεσματικότερα), ενώ λιγότερο ικανοποιημένος θα μείνει κανείς από το μέγεθος του πορτ μπαγκάζ (με εφεδρικό τροχό 15΄΄) και από το ευμέγεθες κατώφλι φόρτωσης που δημιουργεί ο ογκώδης προφυλακτήρας.

Μπορεί ακόμη να μην έχουν ξεθωριάσει οι εντυπώσεις από τη σπορτίφ έκδοση R.S. που είχαμε πριν από λίγο καιρό στη διάθεσή μας, στις απλούστερες εκδόσεις του Megane όμως η εταιρεία δίνει προτεραιότητα σε θέματα άνεσης και ποιότητας κύλισης. Οι μαλακές ρυθμίσεις καταφέρνουν να τα βγάλουν πέρα με τις άφθονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, τη στιγμή που τα οδικά χαρακτηριστικά διατηρούνται εντός των τυπικών ορίων μιας ασφαλούς συμπεριφοράς. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, ενώ το «βάρος» του δε μεταβάλλεται σημαντικά, ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά το κόστος, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του Megane ξεκινούν από τα 17.205 ευρώ (1.3 TCe 115 PS) και οι πετρελαιοκίνητες από τα 19.860 ευρώ (1.5 dCi 115 PS). H βενζινοκίνητη έκδοση των 140 ίππων ξεκινάει από τα 20.855 ευρώ για την έκδοση Expression και εκείνη των 160 ίππων από τα 24.700 ευρώ στην έκδοση Dynamic. Η έκδοση Dynamic των 140 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας τιμάται στα 21.770 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη αυτόματη παραλλαγή με το 7άρι διπλού συμπλέκτη ανέρχεται στα 25.295 ευρώ. Ο εξοπλισμός αυτής της έκδοσης Dynamic περιλαμβάνει τα προγράμματα οδήγησης multi-sense, το σύστημα πολυμέσων R-Link με οθόνη αφής 8,7 ιντσών και δυνατότητα πλοήγησης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος, φωτεινότητας και βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, cruise control, φώτα ομίχλης, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών, ενώ το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος χρεώνεται έξτρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.333 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/1.600 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.359×1.814×1.447 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.669 χλστ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: – δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: – χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 125 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: Από 20.855 ευρώ (Expression)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!