X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6

Βασιζόμενο στην επιτυχημένη συνταγή του μοντέλου δεύτερης γενιάς, το Peugeot 208 φρεσκάρεται στα σημεία και -πρωτίστως- εξηλεκτρίζεται ακόμα περισσότερο, με σημείο αναφοράς ένα νέο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Το Peugeot 208 είναι από τα μοντέλα για τα οποία δε χρειάζεται να πει κανείς πολλά. Με περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο στην υπάρχουσα γενιά του από το 2019, έχει δικαίως κατακτήσει όχι μόνο την καρδιά, αλλά και την προτίμηση των αγοραστών στην πολυπληθή και εξόχως ανταγωνιστική αρένα των σουπερμίνι αυτοκινήτων, με όπλα τη γαλλική του αύρα, τη μοντέρνα και διαφορετική σχεδίαση εντός και εκτός, τη «ζωντανή» οδική συμπεριφορά και την πολυσχιδή «2+1» γκάμα των κινητήριων συνόλων του.

Ωστόσο, ο γαλλικός «Λέων» δεν εφησυχάζει και δεν επαναπαύεται στις δάφνες του, καθώς σήμερα, με αφορμή την ανανέωσή του στα σημεία και τη σχεδόν αναγκαστική, λόγω ρύπων, τοποθέτηση στο χρονοντούλαπο της ιστορίας των πετρελαιοκίνητων παραλλαγών του, ενσκήπτει με ακόμα περισσότερη θέρμη στο δόγμα της αποδοτικότητας, αθροίζοντας στην γκάμα των διαθέσιμων εκδόσεών του δύο υβριδικές παραλλαγές· με κορυφαία τη Hybrid 136 e-DCS6.

Αυτές οι εκδόσεις παίρνουν κίνηση από έναν νέο, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης της οικογένειας PureTech της Peugeot με νέα έως και 40% εξαρτήματα και χωρητικότητα 1,2 λίτρων, ο οποίος υιοθετεί για την περίσταση τον θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Ταυτόχρονα, διαθέτει άμεσο ψεκασμό με πίεση στα 350 bar, καδένα χρονισμού και υπερσυμπιεστή με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Το όλο «πακέτο» συμπληρώνουν κατ’ αποκλειστικότητα ένα νέο, 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την ονομασία «e-DCS6», μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432 kWh και ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο κιβώτιο, με ονομαστική ισχύ 21 kW και ροπή 55 Nm, ο οποίος μπορεί να κινήσει ηλεκτρικά το σουπερμίνι της Peugeot σε πολύ ήπιες συνθήκες κίνησης.

Μάλιστα, η υβριδική αυτή μονάδα είναι διαθέσιμη σε δύο παραλλαγές, με μέγιστη ισχύ 100 και 136 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., οι οποίες αποδίδουν αντίστοιχα ροπή 205 και 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη η «υβριδοποίηση» του γνώριμου από το παρελθόν, αν και ανανεωμένου εκ βάθρων βενζινοκινητήρα της Peugeot μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί. Παρά τον υποστηρικτικό του ρόλο, ο ηλεκτροκινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του σε χαμηλές ταχύτητες και σε αστικό κυρίως περιβάλλον, ξεκινώντας, για παράδειγμα, το υβριδικό «208» από την κατάσταση ακινησίας από ένα φανάρι, ενώ την ίδια στιγμή υποστηρίζει διακριτικά το θερμικό σύνολο στο ταξίδι με σταθερό ρυθμό κίνησης. Βέβαια, περαιτέρω δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας δεν υπάρχουν, όπως σε άλλα full-hybrid σουπερμίνι της αγοράς με υψηλότερης ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία με μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο – ας μην ξεχνάμε πως και εδώ το όλο σύστημα βασίζεται στη λογική των mild-hybrid υλοποιήσεων και στην παραγωγή πρόσθετης ισχύος από ένα σύστημα μέσω ιμάντα που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 PureTech 100 S&S

Ο ρόλος του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DCSC6, που πλέον παραλαμβάνει τη σκυτάλη από το γνώριμο έως τώρα EAT8 της Aisin το οποίο διέθετε μετατροπέα ροπής, αποδεικνύεται εξίσου καταλυτικός, καθώς το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνεργάζεται αρμονικά μαζί του. Αυτό αποδεικνύεται όχι μόνο από τον ομαλό, αν και κατά τι πιο απότομο τρόπο διαδοχής των σχέσεων στο αυτόματο πρόγραμμα (σ.σ.: εδώ υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών στο πρόγραμμα «Μ» μέσω των γνωστών paddles πίσω από το τιμόνι), αλλά και από τη δυνατότητα του όλου συνόλου να περιορίσει τις μέσες απαιτήσεις σε καύσιμο στο επίπεδο των 6,5 λίτρων ανά 100 χλμ. μέσα στην πόλη και πολύ κοντά στα 7 λίτρα για την ίδια απόσταση σε μικτές συνθήκες. Τα κέρδη σε εκπομπές ρύπων είναι εξίσου αδιαμφισβήτητα, με τα 104 γρ. CO2 της έκδοσης των 136 ίππων της δοκιμής μας να μεταφράζονται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο. Από εκεί και πέρα, το υβριδικό «208» θα κινηθεί με μπρίο σε όλα τα τερέν, θα διατηρήσει απροβλημάτιστα τον… γοργό ρυθμό του στο επαρχιακό δίκτυο, ενώ εξόχως ανταγωνιστικό αποδεικνύεται και στον τρόπο που επιταχύνει, με το τυπικό «0-100» να ολοκληρώνεται σε 8,1 δλ. και την τελική να σκαρφαλώνει στα 210 χλμ./ώρα.

Οι διαφοροποιήσεις στους υπόλοιπους τομείς

Σχεδιαστικά, η συνολική σιλουέτα του νέου «208» παραμένει πρακτικά αναλλοίωτη, ούσα χαρακτηριστική αλλά και φρέσκια συνάμα, με τη νέα φωτιστική υπογραφή στο εμπρός μέρος, που είδαμε αρχικά στο 9X8 Hypercar και εν συνεχεία στα «508» και «2008», να έχει τον πρώτο λόγο. Εδώ οι τρεις κάθετες νυχιές είναι μετατοπισμένες στα άκρα, και πλέον είναι ενσωματωμένες στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα του προφυλακτήρα.

Από εκεί και πέρα, διαφορετική είναι και η μάσκα, που τώρα αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με το υπόλοιπο εμπρός μέρος, ενισχύοντας τον μοντέρνο χαρακτήρα του γαλλικού σουπερμίνι. Στο δε πίσω μέρος, νέα είναι τα φωτιστικά σώματα με τις οριζόντιες πλέον φωτιστικές νυχιές. Επίσης, η Peugeot εισάγει νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, καινούργιους εξωτερικούς χρωματισμούς και διαφορετικές γραμματοσειρές για τα λογότυπα. Στο εσωτερικό οι επενδύσεις είναι νέες (σ.σ.: στην γκάμα περιλαμβάνονται και επιλογές με αλκαντάρα), ενώ στις εκδόσεις Allure και GT, όπως αυτή με την οποία διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα το υβριδικό σύστημα κίνησης των 136 ίππων, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει διαγώνιο 10 ίντσες. Από εκεί και πέρα, όλα τα νέα Peugeot 208 συνοδεύονται από κεντρική οθόνη για το σύστημα Peugeot i-Connect, που τώρα έχει διαγώνιο 10 ίντσες.

Στο τέλος της ημέρας

Η υβριδική έκδοση των 136 ίππων έρχεται να εξασφαλίσει το στοιχείο που χρειαζόταν το νέο «208», με δεδομένο το μεγάλο και οριστικό «αντίο» των πετρελαιοκίνητων παραλλαγών του. Που δεν είναι άλλο, φυσικά, από την απαραίτητη την εποχή του εξηλεκτρισμού αποδοτικότητα· και μάλιστα, χωρίς να χαθούν σε επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο όλα τα γνώριμα στοιχεία που χρόνια τώρα έχουν καταξιώσει το «208» στη συνείδηση του κόσμου. Όλα αυτά συνοδεύονται -με ξεχωριστό πάντα στυλ εντός και εκτός- από το υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης GT, στην οποία και διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα το νέο 208 Hybrid 136 e-DCS6.

Το τίμημα για όλα αυτά δεν είναι χαμηλό, και μεταφράζεται σε 31.500 ευρώ, ενώ εκείνο για τις παραλλαγές του γαλλικού σουπερμίνι με το ίδιο σύστημα κίνησης, αλλά με τους 100 για την περίσταση ίππους, ορίζεται πιο χαμηλά, και συγκεκριμένα στα 23.400, τα 23.900 και τα 29.500 ευρώ για τις εκδόσεις Active, Allure και GT._ Χ.Α.

PEUGEOT 208 HYBRID 136 e-DCS6
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.055×1.745×1.430 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 352 λτ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,0 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ. > TIMH: 31.500 ευρώ (GT)

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!