top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Opel Mokka X 1.4T 140 PS Auto

Προσεγγίζουμε το μίγμα που δημιουργεί στην προσθιοκίνητη έκδοση του Mokka X ο συνδυασμός του αυτόματου κιβωτίου με τον καθ’ όλα γνώριμο 1.400άρη κινητήρα των 140 ίππων.

Το γράμμα «Χ» ήρθε να εισάγει μια σαφώς πιο… περιπετειώδη νότα στην οικογένεια του Opel Mokka. Τόσο σε αισθητική, όσο και σε δυνατότητες, με τη γκάμα να περιλαμβάνει εκδοχές του γερμανικού crossover που εξοπλίζονται και με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Επιλογή που σίγουρα αυξάνει τη δυναμική του μοντέλου, αλλά πρωτίστως, το εν τοις πράγμασι πεδίο δράσης του. Εν προκειμένω, ωστόσο, έχουμε να κάνουμε με την πιο «λαϊκή» έκδοση της οικογένειας Mokka X που για την περίσταση «παντρεύει» την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τον κλασσικό 1.400άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο της Opel με το πιο πρακτικό αυτόματο «6άρι» κιβώτιο της εταιρείας.

Για τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.364 κ.εκ. που φιλοξενείται κάτω από το καπό, οι… πολλές συστάσεις είναι μάλλον περιττές. Θυμίζουμε ότι διαθέτει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και σύστημα άμεσου ψεκασμού αποδίδοντας 140 ίππους από τις 4.900 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm από τις 1.850 έως και τις 4.900 σ.α.λ. Όσο για το κιβώτιο, πρόκειται για ένα συμβατικό «6άρι» που διαθέτει, πέραν του αυτόματου προγράμματος διαδοχής των σχέσεων (D) και χειροκίνητο mode λειτουργίας (M).

Στην πράξη, όσον αφορά αυτό καθ’ αυτό το κιβώτιο, το νόμισμα έχει δύο όψεις. Την καλή και την κακή. Στη γρήγορη οδήγηση, το χαρακτηριστικό πατινάρισμά του στο πέρασμα από τη μια σχέση στην άλλη δεν είναι και ό,τι καλύτερο, εικόνα μάλιστα που επιδεινώνεται και από το αργό kickdown όταν ο οδηγός αποφασίσει να βυθίσει το πεντάλ του γκαζιού προκειμένου να εκμεταλλευτεί, σε ένα προσπέρασμα για παράδειγμα, όλη την ικμάδα του κινητήρα. Από εκεί και πέρα, μελανό επίσης σημείο κρίνουμε πως είναι και η απόφαση των ανθρώπων της Opel να εγκαταστήσουν στο άνω τμήμα του επιλογέα ένα πλήκτρο, με τις χαρακτηριστικές αφαλώς ενδείξεις «+» και «-», για τη χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων. Πρόκειται για μια επιλογή που σίγουρα θα δυσκολέψει αρκετούς. Τα καλά νέα τώρα, πέραν του γεγονότος ότι το κιβώτιο «κρατάει» τον κόφτη στη χειροκίνητη επιλογή, έρχονται όταν αποφασίσει κανείς να κινηθεί πιο… καθημερινά. Με πιο αγχολυτικούς ρυθμούς κίνησης δηλαδή και λιγότερο ποσοστό βύθισης του γκαζιού. Εδώ το κιβώτιο μεταμορφώνεται, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται «γλυκά», χωρίς τινάγματα ή σημαντικές καθυστερήσεις.

Από εκεί και πέρα, ο συνδυασμός του κιβωτίου με τον 1.400αρη κινητήρα τούρμπο αποδεικνύεται επαρκής σε επίπεδο επιδόσεων. Σε αυτό συμβάλλει και η γραμμική απόδοση του 16βάλβδιου συνόλου, ο οποίος είναι και εύστροφος και «ροπάτος» από χαμηλά. Συγχρόνως όμως είναι και αρκετά τραχύς όσο οι ρυθμοί περιστροφής ανεβαίνουν. Την… ανιούσα παίρνει και η ένδειξη μέσης κατανάλωσης του υπολογιστή ταξιδίου, η οποία σε μικτές συνθήκες πολύ δύσκολα κατεβαίνει κάτω από τα 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Οι πιο συνηθισμένες, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είναι εκείνες που κυμαίνονται από 9,3 έως και 9,5 λιτ./100 χλμ.

Γυρνώντας το συμβατικό κλειδί εκκίνησης του κινητήρα, το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει ένα φιλικό οδηγικό προφίλ. Η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να παράγει ανεπιθύμητες αναπηδήσεις στα «κατσαρά», οι κλίσεις διατηρούνται στις… προβλεπόμενες για την κατηγορία ποσότητες και τα όρια πρόσφυσης παραμένουν υψηλά επιτρέποντάς σου να διαγράψεις σβέλτα την τροχιά που επιθυμείς κινούμενος έξω από τα όρια της πόλης. Τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη και το τιμόνι, παρ’ ότι ελαφρύτερο απ’ ότι θα θέλαμε, στέκεται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων στο ύψος των περιστάσεων.

Από εκεί και πέρα, το Mokka X με το αυτόματο κιβώτιο και τον 1.400αρη κινητήρα βενζίνης παραμένει όπως το γνωρίζαμε. Η καμπίνα του… φωνάζει Astra και αυτό είναι σίγουρα κάτι το θετικό όσον αφορά στην ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Και πλέον και σε εργονομία, μιας και οι διακόπτες είναι… τακτοποιημένοι με την χαρακτηριστική οθόνη πολλαπλών λειτουργιών να συγκεντρώνει πολλές από τις επιμέρους λειτουργίες των βοηθητικών και όχι μόνο ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Οι χώροι, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα «μικρό» crossover με μήκος που δεν υπερβαίνει τα 4,3 μ., είναι ανταγωνιστικοί, ο δε χώρος φόρτωσης των 356 λίτρων, σίγουρα επαρκεί για τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων επιβατών.

Το αυτόματο, βενζινοκίνητο και προσθιοκίνητο Opel Mokka X προσφέρεται στη χώρα μας στην τιμή των 24.500 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού Color Active, με την αντίστοιχη τετρακίνητη εκδοχή του να διατίθεται με τον δυνατότερο 1.400άρη των 152 ίππων της εταιρείας στην έκδοση Innovation με κόστος 28.100 ευρώ. Με ποια στοιχεία εξοπλισμού συνοδεύεται η έκδοση Color Active; Όπως μαρτυρά και η ονομασία της, με το ομώνυμο αισθητικό πακέτο, που αποτελείται από μαύρη οροφή, εξωτερικούς καθρέπτες και ζάντες αλουμνίου με διάμετρο 18 ιντσών και ελαστικά 215/55. Από εκεί και πέρα, εξοπλίζεται επιπλέον της βασικής Active με το Navi 900 IntellLink2, το οποίο συνεργάζεται με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, καθώς και με το γνωστό σύστημα Opel OnStar, την προσωπική υπηρεσία εξυπηρέτησης και συνδεσιμότητας της εταιρείας._Χ.Α.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Βενζίνης Κυβισμός: 1.364 κ.εκ. Κύλινδροι: 4 Ισχύς: 140 ίπποι/4.900-6.000 σ.α.λ. Ροπή: 200 Nm/1.850 -4.900 σ.α.λ. Εκπομπή CO2: 149 γρ./χλμ. Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα Βάρος: 1.409 κιλά ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος: 4.275×1.781×1.658 χλστ. Μεταξόνιο: 2.555 χλστ. Χώρος αποσκευών: 356 λίτρα Ελαστικά: 215/55 R18

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ