X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.2 Turbo 145 PS

Οδηγούμε το Opel Astra σε 5θυρη έκδοση hatchback με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει 145 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Με το νέο Opel Astra, οι Γερμανοί εστίασαν σε αλλαγές ουσίας έχοντας ως απώτερο σκοπό, να το διατηρήσουν στην αφρόκρεμα της ανταγωνιστικής κατηγορίας των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Από το 1991 -όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως διάδοχος του Kadett- μέχρι σήμερα και έχοντας καταγράψει περισσότερες από 14 εκατομμύρια πωλήσεις, το Opel Astra αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της μάρκας από το Russelheim. Για αυτό το λόγο, κάθε νέα γενιά ή ανανέωσή του, συνιστά σημαντικό εγχείρημα για τους ανθρώπους της Opel.

Η ανανεωμένη εκδοχή του Astra παρουσιάστηκε στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, λίγες ημέρες πριν από την Διεθνή Έκθεση Φρανκφούρτης. Οι αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης είναι μικρές αλλά ουσιαστικές για τη βελτίωση της απόδοσης σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, ενώ η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στους νέους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Αλλαγές σε… αεροδυναμικές λεπτομέρειες

Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, η 5θυρη έκδοση Hatchback του νέου Opel Astra δε διαθέτει μεγάλες αλλαγές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτές, έγκεινται κυρίως στο σχεδιασμό της εμπρός μάσκας και του προφυλακτήρα, καθώς και στις πλευρικές “γραμμώσεις”. Ο επανασχεδιασμός του αυτοκινήτου -το οποίο είναι ελαφρύτερο έως 200 κιλά από το προηγούμενο- είχε ως κύριο στόχο την βελτίωση της αεροδυναμικής, που εκτός από τις καλύτερες επιδόσεις, συνεισφέρει στη μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Για αυτό το λόγο, στο χώρο κάτω από τον κινητήρα και το κιβώτιο έχει τοποθετηθεί ποδιά, ενώ το εμπρός μέρος του πατώματος εφοδιάζεται με ειδικά πάνελ. Επιπλέον, ανάλογα με την έκδοση, η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη έως κατά 10 χιλιοστά. Οι αριθμοί αποδεικνύουν των προθέσεων το… επιτυχές, καθώς το Opel Astra Hatchback έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, έναντι 0,29 της προηγούμενης γενιάς, που το καθιστά σε μια από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, σε επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης.

Ευρυχωρία και τεχνολογία

Στο εσωτερικό, οι Γερμανοί προσανατολίστηκαν σε αλλαγές που αφορούσαν κυρίως τον ψηφιακό χαρακτήρα του  Opel Astra. Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως παρέλειψαν να ασχοληθούν με την κατασκευή και την αρχιτεκτονική του. Η ποιότητα των υλικών είναι αναμενόμενα καλή, αντάξια κάθε Opel που σέβεται τον εαυτό του, ενώ το θερμαινόμενο παρμπρίζ κάνει, όπως διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι κατά τις κρύες ημέρες του Ιανουαρίου, πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.

Παράλληλα, η εργονομία είναι προσεγμένη, ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση σε όλα όσα χρειάζεται, είτε αυτό αφορά στην οδήγηση καθαυτή, είτε σε ψηφιακά συστήματα. Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και περιλαμβάνει οθόνη διαστάσεων 3,5 ιντσών. Την ψηφιακή εικόνα συμπληρώνει η ανανεωμένη οθόνη αφής 7 (από τη βασική έκδοση) ή 8 ιντσών (προαιρετικά), που συνδυάζεται με το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro. Η ασύρματη φόρτιση smartphone, προσφέρει λύση σε ένα σημαντικό “πρόβλημα” της πολυάσχολης, σημερινής καθημερινότητας. Επιπλέον, το Opel Astra διαθέτει νέα κάμερα στο εμπρός και πίσω μέρος. Μάλιστα, η εμπρός κάμερα έχει βελτιωθεί ώστε εκτός από ανθρώπους και οχήματα, να αναγνωρίζει ακόμη περισσότερα σήματα κυκλοφορίας.

Όσο για την ευρυχωρία, αυτή ήταν πάντα στα δυνατά σημεία του Astra και η νέα γενιά συνεχίζει την παράδοση. Η χωρητικότητα αποσκευών του είναι 370 λίτρα, φτάνοντας έως και τα 1.210 λίτρα αν πέσουν τα πίσω καθίσματα, ενώ τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο ώστε να αισθάνονται άνετα σε αστικές ή υπεραστικές μετακινήσεις.

Ο νέος κινητήρας

Η σημαντικότερη αλλαγή του Opel Astra, έγκειται στα νέα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Στην Ελλάδα, το ανανεωμένο Astra προσφέρεται σε μία έκδοση βενζίνης και 2 εκδόσεις πετρελαίου. Αυτή που οδηγήσαμε, διαθέτει τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, που αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 στροφές και εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Χάρη στον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, επιτυγχάνεται ροπή 225 Nm μεταξύ 2.000-3.500 στροφών. Σε επίπεδο απόδοσης, το Astra έχει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,3-4,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 99-101 γραμμάρια CO2/χλμ. σε κύκλο NEDC, ενώ οι αντίστοιχες μετρήσεις σε κύκλο WLTP είναι 5,2-5,5 λίτρα/100 χλμ. και 119-126 γραμμάρια CO2/χλμ.

Στην πράξη

Το Opel Astra 1.2 Τurbo κινείται στο υψηλό επίπεδο που αναμέναμε. Οι κραδασμοί από τον κινητήρα είναι ελάχιστοι, χάρη στην χρήση αντικραδασμικού άξονα στο μπλοκ του αλουμινένιου κινητήρα, ενώ ο ήχος του 3κύλινδρου συνόλου σε καμία περίπτωση δεν είναι ενοχλητικός. Η παρουσία του τούρμπο, βοηθά ώστε το Astra να είναι “ζωντανό” από τις 2000 στροφές, γεγονός στο οποίο συνεισφέρει και η ροπή των 225 Nm. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική, χωρίς “ξεσπάσματα” που θα μπορούσαν είτε να εκπλήξουν δυσάρεστα τον οδηγό, είτε να αυξήσουν τις τιμές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Σημειώστε, ότι το νέο Astra πετυχαίνει έως και κατά 21% χαμηλότερες εκπομπές CO2, όντας ήδη εναρμονισμένο με τους ακόμη πιο αυστηρούς κανονισμούς Euro 6d, που θα τεθούν σε ισχύ του χρόνου.

Από εκεί και έπειτα, το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων αποκρίνεται χωρίς πρόβλημα, ενώ η κλιμάκωσή του είναι όσο πυκνή χρειάζεται, ώστε αφενός το Astra να παραμείνει αποδοτικό από πλευράς κατανάλωσης και αφετέρου, να μην απωλέσει τις σπορ επιρροές του. Οι οποίες σπορ επιρροές, τονίζονται από τα νέα αμορτισέρ ή το προαιρετικό πλαίσιο με τον σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.Τα παραπάνω συνεισφέρουν ώστε, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, το αυτοκίνητο να παρουσιάζει προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, χωρίς να παίρνει κλίσεις που θα μπορούσαν να τρομάξουν τον οδηγό, ακόμη και αν επιδιώξει το κάτι παραπάνω. Σε αυτό έπαιζαν ρόλο και οι οι ζάντες 17 ιντσών, που στο Astra της δοκιμής συνδυάζονταν με ελαστικά 225/45, καθώς οι συχνές αναπηδήσεις που συναντά κάποιος στο ελληνικό οδικό δίκτυο, δε γίνονται εύκολα αντιληπτές. Το σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνει δίσκους εμπρός και πίσω, είναι αποτελεσματικό σε κάθε περίπτωση. Τέλος, αν και το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ για πιο άνετη κίνηση σε αστικές περιοχές, η πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό από το σύστημα διεύθυνσης, αν ανέβει λίγο ο ρυθμός, είναι ακριβής.

Εν κατακλείδι, το Opel Astra αποτελεί μια πλήρη πρόταση σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Ατού στο εγχείρημα, είναι το γεγονός ότι προσφέρεται σε μια έκδοση που συνδυάζει μικρή χωρητικότητα κινητήρα με αυξημένη ισχύ, καλύπτοντας ποικιλία αγοραστικών “θέλω” σε προσιτή τιμή. Συστήματα όπως cruise control με περιοριστή ταχύτητας ή παρακολούθηση πίεσης ελαστικών διατίθενται από τον βασικό εξοπλισμό και την έκδοση Edition. Από την έκδοση Elegance και χάρη στο πακέτο Opel Eye, το Astra εξοπλίζεται με ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, υποβοήθηση επαναφοράς και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Φτάνοντας στο σκέλος του κόστους, η τιμή του νέου Opel Astra με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo, ξεκινά από 19.750 ευρώ στη βασική έκδοση Edition, ενώ είναι 21.480 και 21.650 ευρώ στην έκδοση Elegance και την πιο σπορ GS-Line, αντίστοιχα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας > 1.2 Turbo Κυβισμός >1.199 κ.εκ. Κύλινδροι > 3 Μεγ. ισχύς > 145 ίπποι/5.500 σ.α.λ. Μεγ. ροπή > 225 Nm/2.000 σ.α.λ. Κιβώτιο > Χειροκίνητο 6 σχέσεων 0-100 χλμ./ώρα > 10,3 δλ. Τελική ταχύτητα > 220 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση > 5,2 λιτ./100 χλμ. (WLTP) Εκπομπή CO2 > 119 γρ/χλμ. (WLTP) Μήκος > 4.370 χλστ. Πλάτος > 1.871 χλστ. Ύψος > 1.485 χλστ. Μεταξόνιο > 2.662 χλστ. Χώρος αποσκευών > 370 λίτρα Τιμή: Από 19.750€

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!