top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Nissan Juke Nismo RS 4WD X-Tronic

Το κορυφαίο Nissan Juke, αυτό με τον κωδικό Nismo RS, διατίθεται πλέον και σε τετρακίνητη έκδοση. Το οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους.

Από την ημέρα της παρουσίασής του, το Nissan Juke Nismo RS ήταν διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν από αρκετούς μήνες, ήταν προσθιοκίνητη, εφοδιασμένη μάλιστα με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Μπορεί να μη μας είχε ενθουσιάσει ως καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, αλλά αυτό δεν αναιρούσε ότι διέθετε σπορ χαρακτήρα και αντίστοιχα χαρακτηριστικά. Πλέον στη διάθεσή μας έχουμε τη δεύτερη και για κάποιους αναβαθμισμένη έκδοση, η οποία εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης και τύπου CVT κιβώτιο οκτώ προεπιλεγμένων σχέσεων, χωρίς, ωστόσο, οι αλλαγές συγκριτικά με το προσθιοκίνητο μοντέλο να περιορίζονται μόνο σε αυτά τα δύο στοιχεία.

Σχεδιαστικά, οι δύο εκδόσεις δε διαφέρουν. Το αμάξωμα παραμένει το ίδιο επιθετικό χάρη και στα αεροδυναμικά βοηθήματα και τους μεγάλους τροχούς. Για να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για το τετρακίνητο μοντέλο πρέπει να περάσεις στο εσωτερικό. Εκεί εστιάζεις στο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με τη συγκεκριμένη έκδοση. Τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα της Recaro δεσπόζουν στην καμπίνα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβουν οι μεγάλες πεταλούδες πίσω από το τιμόνι των τριών ακτίνων με επένδυση αλκαντάρα, που φέρνουν σε GT-R. Βέβαια, οι όποιες ομοιότητες με το ιαπωνικό supercar, σταματούν ακριβώς εδώ.

Η τετρακίνηση εκδοχή διαθέτει ελαφρώς διαφοροποιημένη χαρτογράφηση του κινητήρα, με αποτέλεσμα η ισχύς και η ροπή να είναι κατά τι μειωμένες. Έτσι, η απόδοση του υπερτροπφοδοτούμενου συνόλου άμεσου ψεκασμού των 1.6 λίτρων, αγγίζει τους 214 ίππους, σε αντίθεση με τους 218 του 2WD, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι διαφορά αναφορικά με τη ροπή, αφού από τα 280 Nm, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από τις 3.600 έως τις 4.800 σ.α.λ., το τετρακίνητο έχει πέσει στα 250 Nm στις 2.400, αλλά έως τις 6.000 σ.α.λ. Η διαφορά στις επιδόσεις ανάμεσα στις εκδόσεις είναι σημαντική και αξίζει να σημειώσετε ότι για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση απαιτούνται 8,2 δλ., αντί για 7,3 της δικίνητης εκδόσης. Βέβαια, σε αυτό παίζουν το ρόλο τους δύο στοιχεία. Καταρχάς, το αυξημένο βάρος, αφού η τετρακίνητη έκδοση ζυγίζει 1.450 κιλά, 150 περισσότερα από το δικίνητο Nismo RS, αλλά και η παρουσία του τύπου CVT κιβωτίου.

Φυσικά, το σημείο αναφοράς και η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στο σύστημα μετάδοσης. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, αλλά κατ’ επιλογήν μέσω του Torque-Vectoring System. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι σχετικά απλός. Οι πληροφοριές που προκύπτουν από σένσορες (όπως ταχύτητα, σπινάρισμα τροχού, γωνία τιμονιού κ.ά.) αναλύονται από την κεντρική μονάδα η οποία και αναλαμβάνει να μοιράσει κατάλληλα τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς. Κεντρικό διαφορικό δεν υπάρχει και ουσιαστικά η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός άξονα που είναι συνδεδεμένος με το εμπρός διαφορικό. Το πίσω, έχει αντικατασταθεί από δύο συμπλέκτες, οι οποίοι μοιράζουν τη ροπή στους δύο πίσω τροχούς ανάλογα με το ποσοστό πρόσφυσής τους. Παράλληλα, διαφορετική είναι και η αρχιτεκτονική της πίσω ανάρτησης, αφού το τετρακίνητο Juke Nismo διαθέτει πολλαπλών συνδέσμων, σε αντίθεση με το δικίνητο με τον ημιάκαμπτο άξονα, το οποίο επιπλέον διαθέτει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εμπρός.

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στο δρόμο; Από την πρώτη στιγμή έχεις μία απορία αναφορικά με την ύπαρξη των 214 ίππων. Δεν είναι μόνο το επιπλέον βάρος, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του CVT κιβωτίου των οκτώ σχέσεων που παίζει το ρόλο του σε αυτό. Πατάς το γκάζι και περιμένεις μερικά δευτερόλεπτα μέχρι να αντιδράσει, αλλά ακόμα και τότε τίποτα δραματικό δε συμβαίνει. Οι στροφές παραμένουν κοντά στο όριο περιστροφής, επιταχύνοντας -όπως σε κάθε τυπικό CVT- και αυξάνοντας δραματικά τα επίπεδα θορύβου. Η κατάσταση βελτιώνεται κάπως στη χειροκίνητη λειτουργία, αλλά και πάλι σε τίποτα δε θυμίζει τη λειτουργία των αυτόματων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη που συναντάμε στις περισσότερες σπορ κατασκευές σήμερα. Ξεκινώντας με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ευδιάκριτη είναι η απουσία του μπλοκέ διαφορικού. Το Juke έχει την τάση να σπινάρει στο γλιστερό οδόστρωμα και να υποστρέφει, ενώ μόλις σηκώσεις το πόδι από το γκάζι το πίσω μέρος θα υπερστρέψει σχετικά απότομα. Η διόρθωση είναι εύκολη με το καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, αλλά πρέπει να βρίσκεσαι συνεχώς σε ετοιμότητα. Όταν πατήσεις το σχετικό διακόπτη και η κίνηση αρχίσει να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, η εικόνα αλλάζει άρδην. Σε καλή άσφαλτο, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά και μπορείς να κινηθείς γρήγορα. Όταν βρεθείς σε πιο γλιστερές επιφάνειες, οι τάσεις υποστροφής είναι κατά πολύ μικρότερες, εμφανίζοντας στο όριο περισσότερο την τάση να γλιστρήσει με “τα τέσσερα”, παρά με το πίσω μέρος.

Το Nissan Juke Nismo RS με την κίνηση στους εμπρός τροχούς αποτελούσε μία διαφορετική εναλλακτική στην κατηγορία των γρήγορων χάτσμπακ. Μπορεί να μην ήταν κάτι το μοναδικό, αλλά ήταν ευχάριστο στην οδήγηση, με την παρουσία και τον τρόπο λειτουργίας του μπλοκέ διαφορικού να προσθέτει το κάτι παραπάνω. Η τετρακίνητη εκδοχή έχει απωλέσει μέρος αυτού του χαρακτήρα. Η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση βελτιώνει την οδική του συμπεριφορά, χωρίς να ενθουσιάζει, αλλά το τύπου CVT κιβώτιο αλλοιώνει τελείως τα όποια σπορτίφ χαρακτηριστικά του. Αν είστε θιασώτες της Nissan και των κατασκευών που φέρουν την υπογραφή της Nismo, η προσθιοκίνητη εκδοχή είναι αυτή που ταιριάζει στη φιλοσοφία του σχετικού τμήματος της ιαπωνικής εταιρίας, και μάλιστα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος κτήσης, αφού η τετρακίνητη εκδοχή ξεκινάει από τα 34.050 ευρώ, σε αντίθεση με την προσθιοκίνητη που έχει τιμή εκκίνησης τα 28.150 ευρώ._Π.Τ.

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.618

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

214/6.000

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

250/2.400

Κιβώτιο

M-CVT 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

Διάσταση ελαστικών

225/45/18

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.165Χ1.765Χ1.565

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.530

Χώρος αποσκ. (λτ.)

207 – 786

Βάρος (κιλά)

1.446

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.)

172

Τιμή (ευρώ)

34.050

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

8,2

0 – 400 μ. (δλ.)

16

0 – 1.000 μ. (δλ.)

29,4

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)

4,1

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)

5,0/6,1

120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)

5,1/6,6

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)

61,6

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

11,2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ