top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Swift 1.2

Μπορεί να φαίνεται ίδιο, όμως το νέο Swift έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές: ο κινητήρας είναι πλέον 1,2 λίτρων, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει σε αμάξωμα, σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση.

Μπορεί να φαίνεται ίδιο, όμως το νέο Swift έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές: το αμάξωμα έχει μεγαλώσει, ο κινητήρας είναι πλέον 1,2 λίτρων, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει σε αμάξωμα, σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση.
 
Η αλήθεια είναι πως με την πρώτη ματιά δύσκολα φαίνεται ότι πρόκειται για νέο Suzuki Swift. Γιατί, όμως, οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν άλλαξαν πολλά στην εμφάνισή του; Η απόφαση λήφθηκε συνειδητά, με δεδομένο ότι δεν ήθελαν να επέμβουν σε κάτι που εξακολουθεί να είναι φρέσκο και ευχάριστο στο μάτι, έτσι ώστε να μη χαλάσει μια ομολογουμένως επιτυχημένη συνταγή. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι το… επανένταξαν απροστάτευτο στη σκληρή μάχη της κατηγορίας. Κάθε άλλο, μάλιστα, αφού οι επεμβάσεις που δέχθηκε είναι αρκετές και ουσίας, σε σημείο μάλιστα να μιλάμε για κάτι περισσότερο από ένα τυπικό face lift.
 
Upsizing στις διαστάσεις
Το νέο Swift, έχοντας να αντιμετωπίσει την τάση της εποχής, που θέλει πλέον τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του να φλερτάρουν με τα 4 μ., επιμηκύνθηκε – όσο αυτό ήταν δυνατόν. Πατώντας στην ίδια μεν, τροποποιημένη δε πλατφόρμα, το μήκος έφτασε στα 3.850 χλστ. (αύξηση κατά 9 εκ.), συμπαρασύροντας το μεταξόνιο (+5 εκ.), όπως και τα μετατρόχια, που έχουν αυξηθεί κατά 20 χλστ. εμπρός και κατά 15 πίσω. Σε επίπεδο παρεχόμενης άνεσης, το σημείο όπου γίνεται πιο αισθητή η αύξηση του μεγέθους είναι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, και όχι ο αποθηκευτικός, ο οποίος αυξήθηκε μόλις κατά 10 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 211, αριθμό που όμως υπολείπεται αρκετά από τα 300άρια που μας έχουν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια οι εκπρόσωποι της κατηγορίας. Εκεί όπου οφείλουμε να συγχαρούμε τους Ιάπωνες, με δεδομένο ότι έχουν ενισχύσει το πλαίσιο σημαντικά, είναι στο γεγονός ότι, ενώ θα περίμενε κανείς και ανάλογη αύξηση βάρους, η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής σε καίρια για την ακαμψία σημεία παίζει το ρόλο της στη σχετική εξοικονόμηση βάρους (-25 κιλά συγκριτικά με τον προκάτοχό του, με το συνολικό βάρος να περιορίζεται κάτω από τα 1.000 κιλά). 

[[PAGEBREAK]] 

Downsizing στον κινητήρα
Ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.242 κ.εκ. έχει αυξημένη απόδοση κατά 2 ίππους σε σχέση με το 1.300άρη που εφοδίαζε την προηγούμενη γενιά του Swift. Συγκεκριμένα, αποδίδει 94 ίππους και 12 χλγμ. ροπής, και μάλιστα αρκετά ψηλά, στις 4.800 σ.α.λ. Έχει, όμως, λίγο πιο εύκολο φορτίο, όχι μόνο λόγω του μειωμένου βάρους, αλλά και χάρη στην αισθητά πιο σφιχτή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου. Ο συνδυασμός (κινητήρας-κιβώτιο) είναι σαφώς πιο ευχάριστος από πριν, με το σύνολο να είναι γραμμικό και με ικανοποιητική δύναμη και να παρουσιάζεται πιο πλήρες από πριν. Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, τα ΜακΦέρσον εμπρός έχουν διαφορετική γεωμετρία και διαφορετική στήριξη της αντιστρεπτικής και των ελατηρίων. Πίσω οι σχετικές επεμβάσεις στον ημιάκαμπτο άξονα έχουν ως αποτέλεσμα ο ίδιος να είναι κατά 50% πιο άκαμπτος από τον αντίστοιχο του Swift προηγούμενης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο ευχάριστο και πιο αποτελεσματικό σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου. Το νέο Swift είναι πιο ομοιογενές και πιο ικανό, τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο, δίνοντας αίσθηση επάρκειας. Μοναδικό μεμπτό σημείο η απροθυμία της ανάρτησης να ακολουθήσει το ομοιογενές πλαίσιο, τη στιγμή που ο οδηγός θα αποφασίσει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Σημαντικές από εκεί και πέρα είναι και οι αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο, χάρη στο μεταβλητό βήμα της κρεμαγιέρας, αποδεικνύεται πιο άμεσο σε μικρούς ελιγμούς, βοηθώντας το αυτοκίνητο να αντιδρά ταχύτερα (π.χ. στην αρχή μιας στροφής), και πιο ελαφρύ στο όριο περιστροφής των τροχών. Σε κάθε περίπτωση, σε υψηλές ταχύτητες η αίσθηση δεν παύει να είναι τεχνητή. 

[[PAGEBREAK]] 

Ο στόχος επετεύχθη!
Συζητώντας με ανθρώπους των εταιρειών, εύκολα μπορείς να καταλάβεις ότι είναι απόλυτα ευχαριστημένοι όταν καταφέρνουν ένα πολύ καλό προϊόν να το βελτιώνουν στα σημεία και να το κάνουν καλύτερο. Με αυτό το σκεπτικό, οι Ιάπωνες δικαιολογημένα μπορούν να πανηγυρίζουν, αφού τώρα πια στέκονται απέναντι από τον ανταγωνισμό, έχοντας περισσότερα εφόδια στις αποθήκες τους. Φυσικά, το έργο του νέου Swift είναι παραπάνω από δύσκολο, αφού οι μεγάλες δυνάμεις της κατηγορίας, όπως το VW Polo και το Toyota Yaris, δύσκολα αντιμετωπίζονται και οι παραδοσιακές, όπως το Seat Ibiza και το Ford Fiesta, δύσκολα θα χάσουν την επαφή τους με την κορυφή του πίνακα των ταξινομήσεων. Παράλληλα, δεν απέχει πολύ η στιγμή που στην κατηγορία θα εισβάλει και το νέο Nissan Micra, «θολώνοντας» ακόμα πιο πολύ τα νερά. Ο πόλεμος των σουπερμίνι βρίσκεται σε εξέλιξη…_ 4Τ
 
ΥΠΕΡ Κινητήρας / Κοντή κλιμάκωση κιβωτίου / Κατανάλωση
ΚΑΤΑ Ελαφρια-τεχνητή αίσθηση στο τιμόνι / «Απροθυμία» της ανάρτησης σε γρήγορο ρυθμό
 
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
• Οι στάνταρ 7 αερόσακοι, όπως και το ESP, στον εξοπλισμό του
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ…
• Να έχει μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ ή ένα συρόμενο πίσω κάθισμα και φυσικά A/C η βασική έκδοση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 94/6.000
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) 12,0/4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,6
50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) 6,9
80-110 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 9,6
120-140 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 16,6
120-0 χλμ./ώρα (μ.) 58,9
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος (χλστ.) 3.850×1.695×1.510
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.410
Χώρος αποσκευών (λιτ.) 211
Βάρος αμαξώματος (κιλά) 945
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ