Χιλιάρη … μόνο στα χαρτιά
Το downsizing του γκρουπ ολοένα και κατεβαίνει χαμηλότερα. Έτσι μετά τον 1200αρη TSI, τώρα πια η γκάμα του Leon ξεκινάει πλέον από τα 1.000 κ.εκ. Τρικύλινδρος με άμεσο ψεκασμό και έναν μικρό υπερσυμπιεστή, το πολύ κόμπακτ αυτό σύνολο, αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής.
Μην σταθείτε στον χαμηλό κυβισμό, γιατί τότε θα χάσετε, την ομολογουμένως πολύ καλή ουσία. Αν εξαιρέσουμε μία υποτονικότητα κάτω από τις 1.800 σ.α.λ., από εκεί και πέρα αυτό ο μικροκαμωμένος κινητήρας ικανοποιεί, τόσο με την λειτουργία του (ούτε ακούγεται, ούτε παράγει κραδασμούς, παρά την απουσία εξισοροπηστικού άξονα), όσο και με τις επιδόσεις που εξασφαλίζει.
Δείχνει «γλυκός» σε ολόκληρο το φάσμα λειτουργίας, ακόμα και αν η βελόνα του στροφόμετρου έχει ξεπεράσει τις 5.500 σ.α.λ. Επειδή πολλές φορές η αίσθηση ξεγελάει, ρίχνουμε μια συγκριτική ματιά στα νούμερα των επιδόσεων της έκδοσης με τον 1200αρη TSI που μόλις πριν από μερικούς μήνες είχαμε δοκιμάσει (συνεχίζει να διατίθεται και είναι φθηνότερη κατά 600 ευρώ για τον ίδιο εξοπλισμό, σε σχέση με τα 16.540 ευρώ που κοστίζει με απόσυρση το νέο χιλιάρη Leon, αλλά και από την άλλη το 1.4 με τους 125 ίππους είναι μόλις 350 ευρώ ακριβότερο).
Με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι ο νεοφερμένος χιλιάρης είναι παντού σημαντικά ταχύτερος. Όσο μάλιστα αυξάνεται η ταχύτητα, τόσο μεγαλώνει και η διαφορά, που ενδεικτικά φθάνει τα 4(!) δλ. στην ρεπρίζ 120-140 χλμ./ώρα με 6η. Φυσικά το ζητούμενο δεν είναι κανείς να κατεβάζει χρόνους στην πίστα, αλλά είναι πολύ σημαντικό ότι παρά το «κούρεμα» στην χωρητικότητα, όχι μόνο δεν χρειάζεται να κάνεις θυσίες, αλλά κερδίζεις και από πάνω. Και για να δώσουμε μία ακόμα αποδείξει των πλεονεκτημάτων του downsizing, σκεφθείτε ότι οι επιδόσεις του σημερινού 1000αρη κινητήρα, βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά που είχαμε μετρήσει προ δεκαετίας για έναν 2λιτρο ατμοσφαιρικό FSI των 150 ίππων και των 200 Nm. Καθώς λοιπόν ο σημερινός Eco TSI δεν χρειάζεται να πιέζεται καταναλώνει κατά μέσο όρο 7,1 λτ./100 χλμ., έχοντας και την συνεισφορά των αεροδυναμικών παρελκομένων της έκδοσης Ecomotive.
To συμπέρασμα όλων των παραπάνω είναι ότι το downsizing φέρνει αποτελέσματα και με κινητήρες όπως ο συγκεκριμένος, το δίλημμα σε σχέση με το ντίζελ, δυσκολεύει ολοένα και περισσότερο. Αν μάλιστα δεν υπάρχει θέμα μεγάλων αποστάσεων, τότε δεν υπάρχει και δίλημμα, με τον Eco TSI να επικρατεί._4Τ
Κυβισμός (κ.εκ.) |
999 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
115/5000 |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) |
200/2000 |
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Ανάρτηση εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική |
Διάσταση ελαστικών |
205/55 – 16 |
ΜxΠxΥ (χλστ.) |
4.535 Χ 1.816 Χ 1.454 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.636 |
Χώρος αποσκ. (λτ.) |
380 |
Βάρος (κιλά) |
1.202 |
Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) |
99 |
Τιμή (ευρώ) |
16.540 (με απόσσυρση) |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ) |
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
10,3 |
0 – 1.000 μ. (δλ.) |
31,7 |
50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) |
4,4 |
80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) |
6,3 / 8,5 |
120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) |
6,5 / 9 |
120 – 0 χλμ./ώρα (μ.) |
57,1 |
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.) |
7,1 |