Το ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα της Stellantis με τον γνώριμο πλέον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW έρχεται να ενταχθεί στη γκάμα του Peugeot 2008 διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο «παλμαρέ» εκδόσεων για το γαλλικό best-seller.
Αν μη τι άλλο, το Peugeot 2008 αποτελεί την ραχοκοκαλιά της γκάμας του γαλλικού «Λέοντα», μαζί ασφαλώς με το κλασικό «208», με το οποίο έχουν δημιουργήσει εδώ και αρκετά πλέον χρόνια ένα ακαταμάχητο εμπορικό δίδυμο που σταθερά φιγουράρει στην κορυφή της κατηγορίας Β.
Τώρα, το B-SUV των 4,3 μ., ακριβώς όπως συνέβη και με την «χαμηλή» 5θυρη παραλλαγή του, έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το εμπορικό του έρεισμα και με αφορμή την «αθόρυβη» κατάργηση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων να αθροίσει στην παλέτα των διαθέσιμων επιλογών την αυτοφορτιζόμενη ήπια υβριδική παραλλαγή με την ονομασία «Hybrid e–DCS6».
Αυτή η έκδοση, που έρχεται να πλαισιώσει τις ήδη γνωστές βενζινοκίνητες παραλλαγές των 100 και 130 ίππων αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική των 156 ίππων, παίρνει κίνηση από έναν νέο, 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης της οικογένειας PureTech της Peugeot με νέα έως και 40% εξαρτήματα και χωρητικότητα 1,2 λίτρων, ο οποίος υιοθετεί για την περίσταση τον θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Ταυτόχρονα, διαθέτει άμεσο ψεκασμό με πίεση στα 350 bar, καδένα χρονισμού και υπερσυμπιεστή με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Το όλο «πακέτο» συμπληρώνουν κατ’ αποκλειστικότητα ένα νέο, 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την ονομασία «e-DCS6», μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432 kWh (σ.σ.: η μικτή φτάνει τις 0,9 kWh) και ένας ηλεκτροκινητήρας ενσωματωμένος στο κιβώτιο, με ονομαστική ισχύ 21 kW και ροπή 55 Nm, ο οποίος μπορεί να κινήσει ηλεκτρικά το B-SUV της Peugeot σε πολύ ήπιες συνθήκες κίνησης – πρακτικά, η ηλεκτρική αυτονομία δεν υπερβαίνει το 1 χλμ.
Για το «2008», αυτή η μονάδα είναι διαθέσιμη στην πιο ισχυρή παραλλαγή της. Έτσι, η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και η ροπή στα 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη η «υβριδοποίηση» του γνώριμου από το παρελθόν, αν και ανανεωμένου εκ βάθρων βενζινοκινητήρα της Peugeot, μόνο ως επιτυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί. Παρά τον υποστηρικτικό του ρόλο, ο ηλεκτροκινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του σε χαμηλές ταχύτητες και σε αστικό κυρίως περιβάλλον, ξεκινώντας, για παράδειγμα, το υβριδικό «2008» από την κατάσταση ακινησίας από ένα φανάρι, ενώ την ίδια στιγμή υποστηρίζει διακριτικά το θερμικό σύνολο στο ταξίδι με σταθερό ρυθμό κίνησης. Βέβαια, περαιτέρω δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας δεν υπάρχουν, όπως σε άλλες full-hybrid προτάσεις με υψηλότερης ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία με μεγαλύτερο ενεργειακό περιεχόμενο – ας μην ξεχνάμε πως και εδώ το όλο σύστημα βασίζεται στη λογική των mild-hybrid υλοποιήσεων και στην παραγωγή πρόσθετης ισχύος από ένα σύστημα μέσω ιμάντα που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V.
Ο ρόλος του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DCSC6, που παραλαμβάνει για την περίσταση τη σκυτάλη από το γνώριμο έως τώρα EAT8 της Aisin το οποίο διέθετε μετατροπέα ροπής, αποδεικνύεται εξίσου καταλυτικός, καθώς το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνεργάζεται αρμονικά μαζί του. Αυτό αποδεικνύεται όχι μόνο από τον ομαλό, αν και κατά τι πιο απότομο τρόπο διαδοχής των σχέσεων στο αυτόματο πρόγραμμα (σ.σ.: εδώ υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών στο πρόγραμμα «Μ» μέσω των γνωστών paddles πίσω από το τιμόνι), αλλά και από τη δυνατότητα του όλου συνόλου να περιορίσει τις μέσες απαιτήσεις σε καύσιμο στο επίπεδο των 6 λίτρων ανά 100 χλμ. μέσα στην πόλη και πολύ κοντά στα 7 λίτρα για την ίδια απόσταση σε μικτές συνθήκες. Τα κέρδη σε εκπομπές ρύπων είναι εξίσου αδιαμφισβήτητα, καθώς η συγκεκριμένη μονάδα προσφέρει εκπομπή CO2 έως και 26 γρ./χλμ. λιγότερη της βενζινοκίνητης έκδοσης PureTech 130 EAT8. Από εκεί και πέρα, το υβριδικό «2008» θα κινηθεί με μπρίο σε όλα τα τερέν, θα διατηρήσει απροβλημάτιστα τον… γοργό ρυθμό του στο επαρχιακό δίκτυο, ενώ εξόχως ανταγωνιστικό αποδεικνύεται και στον τρόπο που επιταχύνει, με το τυπικό «0-100» να ολοκληρώνεται σε 8,3 δλ. και την τελική να σκαρφαλώνει στα 206 χλμ./ώρα.
Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, τα πράγματα παραμένουν όπως ακριβώς τα αφήσαμε στις αμιγώς βενζινοκίνητες εκδόσεις, με την μαλακή, όχι όμως και χαλαρή ανάρτηση, να απορροφά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με… γαλλικό τρόπο (σ.σ.: σε αυτό συνηγορεί και το υψηλό προφίλ των ελαστικών του αυτοκινήτου μας), ελέγχοντας ικανοποιητικά συγχρόνως τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Εδώ, οι κλίσεις παραμένουν αισθητές, όχι όμως και ενοχλητικές, ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει τόσο η απόδοση του συστήματος πέδησης όσο και εκείνη του υποβοηθούμενου τιμονιού που διαθέτει το πρέπον «βάρος» όσο ο ρυθμός κίνησης ανεβαίνει.
Εντός και εκτός
Πέρα από την επιγραφή Hybrid στο πίσω μέρος, τίποτε δεν διαφοροποιεί οπτικά την εν λόγω έκδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες θερμικές. Εξωτερικά η, νέα «φωτιστική υπογραφή» στο εμπρός μέρος που είδαμε για πρώτη φορά στα νέα «508» έχει ως σήμα κατατεθέν τις τρεις κάθετες «νυχιές», οι οποίες είναι ενσωματωμένες στον προφυλακτήρα (σ.σ.: όλες οι εκδόσεις του «2008» διαθέτουν αυτή τη νέα υπογραφή). Στο πίσω μέρος, τα νέα φώτα LED που απαντώνται σε όλες τις εκδόσεις του Peugeot 2008 επανερμηνεύουν τα τρία εμβληματικά «νύχια» αποτελούμενα από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές λωρίδες, που συμβάλλουν στην οπτική διεύρυνση της του αυτοκινήτου. Τα φώτα όπισθεν και τα φλας είναι επίσης LED, ενώ χαρακτηριστική εδώ είναι και η νέα επιγραφή «Peugeot» που διατρέχει πλέον την πέμπτη πόρτα. Από εκεί και πέρα, ευχάριστες «πινελιές» συνιστούν τα νέα σχέδια ζαντών -16 ιντσών στις εκδόσεις Active, 17 ιντσών στις Allure και GT και προαιρετικά 18 ιντσών για την τελευταία- οι νέες χρωματικές επιλογές αμαξώματος, αλλά και οι στάνταρ μαύροι εξωτερικοί καθρέπτες.
Στο εσωτερικό το υβριδικό «2008» εξαργυρώνει στο ακέραιο την επιτυχία των θερμικών παραλλαγών του που ανανεώθηκαν πέρσι. Έτσι, πέραν των αναβαθμισμένων υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα, στις εκδόσεις Allure και GT ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι στάνταρ, διαθέτοντας νέα γραφική απεικόνιση αλλά και δυνατότητα παραμετροποίησης των ενδείξεων που προβάλλει. Η ανάγνωσή των τελευταίων, πάνω από το χαρακτηριστικό πηδάλιο της Peugeot, παραμένει… κουίζ που θα προβληματίσει τους οδηγούς διαφόρων αναστημάτων, γεγονός που αποτελεί και το μοναδικό στοιχείο γκρίνιας στον κατά τ’ άλλα ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο και ευχάριστο τόσο σε όψη όσο και σε αφή θάλαμο διαβίωσης του νέου Peugeot 2008. Από εκεί και πέρα, νέα σε σχέση με την προ facelift εποχή είναι και η στάνταρ οθόνη αφής των 10 ιντσών (έναντι 7 ιντσών) του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Κάτω από αυτή παραμένουν οι γνώριμοι φυσικοί διακόπτες, σε στιλ πλήκτρων πιάνου, που παρέχουν άμεση πρόσβαση, με ένα πάτημα, σε διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Το πακέτο των αλλαγών συμπληρώνουν οι τρεις θύρες USB-C, συν μία USB-A στο πίσω μέρος, που είναι στάνταρ στην εκδόση Allure, οι αναβαθμισμένες σε ανάλυση κάμερες εμπρός και πίσω, καθώς και το σύστημα Peugeot i-Connect, το οποίο δίνει το «παρών» σε όλες τις παραλλαγές, προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα μέσω ασύρματου κατοπτρισμού (Apple CarPlay και Android Auto).
Εν τέλει
Το υβριδικό Peugeot 2008 έρχεται να καλύψει με τον καλύτερο τρόπο την «αποχώρηση» των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων επιτυγχάνοντας άκρως ανταγωνιστικές τιμές αποδοτικότητας καυσίμου, που συνδυάζονται με την δέουσα ζωντάνια σε επίπεδο επιδόσεων.
Τέλος, σε ότι αφορά το κόστος εν Ελλάδι, το νέο Peugeot 2008 Hybrid e-DCS6 διατίθεται στην εισαγωγική, πλην όμως πλούσια εξοπλισμένη, έκδοση Active έναντι του ποσού των 28.600€. Η αμέσως μεγαλύτερη διαθέσιμη παραλλαγή, με το εν λόγω πάντα σύστημα κίνησης, είναι η Allure, η οποία και κοστίζει 30.800€. Η κορυφαία έκδοση GT τιμάται στα 33.300€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος τούρμπο 1,2 λίτρων > ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.304×1.815×1.550 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 434 > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 206 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2 λιτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 28.600€ (έκδοση Active)
Φωτογραφίες: Θανος Ηλιόπουλος