Η πολυπόθητη ολοκλήρωση είναι πλέον γεγονός στην έβδομη γενιά του Astra
O εκπρόσωπος της Opel στην μικρομεσαία κατηγορία (είτε ως Kadett τα παλιά χρόνια, είτε ως Astra στην σύγχρονη εποχή) είναι από τα πλέον καταξιωμένα μοντέλα . Σε εμπορικό επίπεδο οι επιτυχίες του είναι αδιαμφισβήτητες, μέσα όμως από ένα δημοσιογραφικό πρίσμα αξιολόγησης , πάντοτε βρίσκαμε στο απερχόμενο μοντέλο κάποια μικρότερα ή μεγαλύτερα «αλλά», που του στερούσαν μία κορυφαία επίδοση.
Οι άνθρωποι της Opel όμως στο νέο μοντέλο δεν θέλουν να αφήσουν τίποτε στην τύχη. Από την στιγμή που η απερχόμενη γενιά ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, το νέο μοντέλο δεν μπορούσε παρά να μικρύνει. Προτού δημιουργηθούν οι όποιες αμφιβολίες να διευκρινίσουμε ότι τα οφέλη είναι πολλαπλά, αφού και το βάρος μειώθηκε και οι χώροι βελτιώθηκαν. Αυτό το τελευταίο αφορά κυρίως την καμπίνα των επιβατών, μιας και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ έχει διατηρηθεί στα 370 λίτρα (δυστυχώς διατηρήθηκε και το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης).
Φυσικά οι αισθητικές αλλαγές είναι εκτεταμένες. Εξωτερικά έχει διατηρηθεί μία γενικότερα γνώριμη εικόνα, με την νέα γενιά να είναι αεροδυναμικότερη και να ξεχωρίζει από επιμέρους λεπτομέρειες σε μάσκα, φώτα και προφυλακτήρες. Ανάλογη έκταση έχουν οι αλλαγές και στο εσωτερικό, με βελτιωμένα υλικά, πιο προσεγμένη εργονομία, ακόμα καλύτερα καθίσματα και ένα λειτουργικότερο ταμπλό. Θα ξεχωρίσουμε την έγχρωμη ευανάγνωστη οθόνη στον πίνακα οργάνων, αλλά και την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, που βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο του ταμπλό.
Η νέα πλατφόρμα διατήρησε την ίδια κατά βάση αρχιτεκτονική στην ανάρτηση, η οποία αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (στις δυνατότερες εκδόσεις, όπως και στην προκειμένη περίπτωση, ο πίσω άξονας υιοθετεί επίσης έναν σύνδεσμο Watt). Το αποτέλεσμα σε ότι έχει να κάνει με την συμπεριφορά στον δρόμο, εστιάζεται στην καλή ποιότητα κύλισης. Είναι ιδιαίτερα ήσυχο και αρκούντως άνετο. Στις στροφές εμπνέει μεγάλη σιγουριά όντας ιδιαίτερα σταθερό και φιλικό. Μπορεί να μην έχει αποκτήσει κάποιον αξιοσημείωτο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα (με το τιμόνι, το κιβώτιο και τα φρένα να βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος), αλλά ο μέσος οδηγός θα κινηθεί ταχύτατα. Σε αυτό, καταλυτική είναι η συμβολή ενός από τους καλύτερους 1600αρηδες πετρελαιοκινητήρες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στην μικρομεσαία (και όχι μόνον) κατηγορία. Είναι πολύ ελαστικός και αρκετά οικονομικός. Όσο μάλιστα ανεβαίνει η βελόνα του στροφόμετρου, εκεί που οι περισσότεροι ντίζελ «λαχανιάζουν, ο συγκεκριμένος CDTi συνεχίζει με το ίδιο τέμπο μέχρι τον κόφτη, ξεδιπλώνοντας τους 136 ίππους της μέγιστης ισχύως του.
Το τεχνολογικό highlight του Astra, δεν είναι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού μέσω της κάμερας Opel eye είναι στάνταρ από την αρχική έκδοση excellence του μοντέλου των 136 ίππων), αλλά τα φώτα intellilux τεχνολογίας LED matrix (έξτρα εξοπλισμός 1.300 ευρώ ή στάνταρ στην πλουσιότερη έκδοση Dynamic). Με απλά λόγια κάνουν την νύκτα μέρα, ενώ η πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία της μεγάλης σκάλας είναι μία πραγματικά μοναδική εμπειρία. Ανάλογα συστήματα υπάρχουν σε μεγαλύτερα και πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα, είναι όμως η πρώτη φορά που συναντάμε κάτι τέτοιο σε αυτό το επίπεδο κατηγορίας και τιμής. Σε ότι αφορά το τελευταίο, η κορυφαία έκδοση του πετρελαιοκίνητου Astra τιμάται στα 22.200 ευρώ και τα 24.500 ευρώ αντίστοιχα για τις εκδόσεις excellence και dynamic (20.884 ευρώ και 23.070 ευρώ με απόσυρση), ενώ το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει το κόστος κατά 1.400 ευρώ.
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
136/3.500 |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) |
320/2.000 |
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Ανάρτηση εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt |
Διάσταση ελαστικών |
225/45 – 17 |
ΜxΠxΥ (χλστ.) |
4.370 Χ 1.809 Χ 1.485 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.662 |
Χώρος αποσκ. (λτ.) |
370 |
Βάρος (κιλά) |
1.350 |
Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) |
103 |
Τιμή (ευρώ) |
22.200 (20.884) |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ) |
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
9,3 |
0 – 400 μ. (δλ.) |
16,6 |
0 – 1.000 μ. (δλ.) |
30,8 |
50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) |
3,3 |
80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) |
5 / 6 |
120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) |
5,3 / 6,4 |
120 – 0 χλμ./ώρα (μ.) |
58,1 |
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.) |
6,6 |