Η νέα γενιά του Colt, που βασίζεται στο τεχνολογικό υπόβαθρο του Clio αξιοποιώντας τη συμμαχία της Mitsubishi με τη Renault-Nissan, έρχεται να αναβαθμίσει την εικόνα της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Για να λέμε την αλήθεια θυμόμασταν το Mitsubishi Colt αλλιώς, ως ένα ανεξάρτητο ιαπωνικό μοντέλο με δεκαετίες σταδιοδρομίας στην παγκόσμια αγορά και πολλές γενιές πλέον στην «πλάτη» του. Ήταν τόσο χαρακτηριστική η παρουσία του στη γκάμα της εταιρείας, που στα πρώτα χρόνια της εκπροσώπησής της στις ευρωπαϊκές αγορές, όλοι την ανέφεραν ως «Colt». Το ίδιο συνέβη και στη χώρα μας, όπου οι Έλληνες πρώτα την γνώρισαν ως «Colt», ώσπου αργότερα έμαθαν το «Mitsubishi».
Στις δεκαετίες του ’70 και του ’80 το θυμόμαστε το αυτοκίνητο ως μικρό σεντάν… ιαπωνικών διαστάσεων (αν έπαιρνες ταξί μέρα μεσημέρι από την Ομόνοια για να πας στο Χολαργό και σου τύχαινε Colt, από το στριμωξίδι στο εσωτερικό του και τον ιδρώτα έφτανες στον προορισμό σου δύο κιλά ελαφρύτερος). Στη νέα χιλιετία οι χώροι είχαν πλέον αυξηθεί κατά πολύ και το αυτοκίνητο έκανε επιτυχημένη πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά ως ένα αξιόπιστο και πρακτικό hatchback. Επιπλέον, το γνωρίσαμε και σε σπορ έκδοση, αλλά και σε cabrio (ήταν μάλιστα μία από τις τελευταίες δουλειές του studio Pininfarina ως ανεξάρτητη εταιρεία). Όμως, η γνωριμία μας μαζί του το 2024, ήταν διαφορετική.
Ύστερα από αρκετά χρόνια η Mitsubishi αναβαθμίζει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, στην οποία η πορεία της ήταν υποτονική. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τις Renault και Nissan και αξιοποιώντας το τεχνολογικό υπόβαθρο που της παρέχει απλόχερα πλέον η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία, επιστρέφει δυναμικά. Στη γηραιά ήπειρο, φυσικά και στην Ελλάδα, έβαλε στη γκάμα της δύο μοντέλα της supermini κατηγορίας, που χρησιμοποιούν ως «μήτρα» το Renault Captur στην περίπτωση του νέου ASX (διαβάστε εδώ τη δοκιμή της έκδοσης 1.3T MHEV 140 PS) και το Renault Clio σε εκείνη του επίσης νέου Colt.
Για την κατασκευή του Mitsubishi Colt έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα CMF-B, με τη συναρμολόγηση του ιαπωνικού μοντέλου να γίνεται στην Προύσα της γειτονικής Τουρκίας. H oμοιότητα με το Renault Clio ασφαλώς δεν κρύβεται, με τις αλλαγές στο ιαπωνικό αυτοκίνητο να αφορούν κυρίως τα λογότυπα. Πιο συγκεκριμένα, σε σύγκριση με το γαλλικό supermini το νέο Mitsubishi Colt έχει μικρές διαφορές στη μάσκα, όπως επίσης και στους κάθετους προβολείς. Στο εσωτερικό, η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει διαστάσεις 7 ιντσών στη βασική έκδοση και φτάνει μέχρι τις 9,3 ίντσες στα υψηλότερα επίπεδα εξοπλισμού. Ασφαλώς, υπάρχει δυνατότητα να συνδυαστεί και με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Renault Clio.
Στην οροφή της γκάμας του νέου Mitsubishi Colt βρίσκεται η έκδοση Full Ηybrid, η οποία αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο βενζίνης με χωρητικότητα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με συνδυαστική απόδοση 143 ίππων. Στη βάση του μοντέλου υπάρχει μια τρικύλινδρη έκδοση με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αμέσως μετά μια turbo παραλλαγή του, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων. Η ισχύς του ανέρχεται στους 67 ίππους και 91 ίππους και η ροπή στα 95 και 160 Nm αντίστοιχα.
Η έκδοση των 91 ίππων, με πλήρη εξοπλισμό για την κατηγορία του αυτοκινήτου, είναι εκείνη της δοκιμής μας. Στο δρόμο το αυτοκίνητο μας ήταν ήδη γνωστό, λόγω του Renault Clio, από το οποίο φυσικά δεν διέφερε σε οδική συμπεριφορά, ούτε σε ανέσεις. Εν κατακλείδι, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε τέτοια κλίμακα δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στην αυτοκινητοβιομηχανία, το είδαμε και πρόσφατα με το Mazda 2 Hybrid και το Toyota Yaris.
Οι τιμές πώλησης του νέου Mitsubishi Colt
1.0 Inform: 18.700€
1.0 Inform+: 19.490€
1.0 Invite+: 20.760€
1.0-T Invite+: 21.920€
1.0-Τ Intense+: 24.470€
1.0-T Instyle: 27.470€
1.6 Hybrid Invite+: 29.170€
1.6 Hybrid Intense+: 30.360€
1.6 Hybrid Instyle: 32.690€