X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο MG3 Hybrid+, με την εντυπωσιακή τιμή

Το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Η MG Motor κάνει την κίνηση ματ με το MG3, ενός supermini, με full υβριδική τεχνολογία και τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.

Η επίθεση της MG Motor είναι ολομέτωπη, καθώς έχει στη γκάμα της μοντέλα από κάθε κατηγορία. Σχεδόν δηλαδή, καθώς μέχρι τώρα έλειπε ένα μικρό μοντέλο, στην κατηγορία των supermini. Αυτήν που όλοι οι κατασκευαστές εγκαταλείπουν για χάρη των πιο ποθητών SUV. Ελάχιστοι είναι αυτοί που κρατάνε ακόμα αντίσταση, διατηρώντας στη γκάμα τους μοντέλο του είδους, με την MG να είναι μία από αυτές. Και μάλιστα με την προσθήκη ενός νεότευκτου μοντέλου. Του MG3 Hybrid+.

Στόχος η δημιουργία ενός αποδοτικού μοντέλου, για το λόγο αυτό και ακολουθεί την εξηλεκτρισμένη οδό, με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, -το πρώτο της κινεζικής φίρμας-, με εντυπωσιακές μάλιστα προδιαγραφές. Τη βάση για τη δημιουργία του συνόλου αποτελεί ένα εντελώς νέο μοντέλο, που δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του.

Μια νέα αρχή για το MG3

Ένα εντελώς νέο μοντέλο, που απαιτεί συστάσεις είναι το MG3 Hybrid+. Σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί, όσον αφορά το πλαίσιο, αλλά και την αισθητική του, η οποία δεν ξεκόβει εντελώς τους δεσμούς της με τα αδελφά μοντέλα της κινεζικής φίρμας.

Το σφηνοειδές σχήμα, χαρακτηριστικό των μοντέλων της MG, υιοθετείται και στο μικρό 3άρι. Η αιχμηρή εμπρός όψη, με το καπό που ξεχωρίζει για τα νεύρα του και κατεβαίνει χαμηλά, αποτελούν την ταυτότητα του MG3. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα ενισχύει το δυναμισμό, με τους πλαϊνούς οβάλ αεραγωγούς να συμπληρώνουν την εικόνα.

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τριγωνικού σχήματος αποτελούν τη φωτεινή ταυτότητα του κινεζικού supermini, με το σμιλεμένο προφίλ του, με το κυματοειδές νεύρο που διατρέχει το άνω μέρος των θυρών να καταλήγει σε ένα πιο ήπια σχεδιασμένο πίσω μέρος που αποφεύγει τις υπερβολές.

Εκ των έσω…

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές πάτησαν πάνω στο μεγαλύτερο MG4 και σχεδίασαν μια υπό κλίμακα καμπίνα. Όχι όμως και όσον αφορά την πρακτικότητα, η οποία για το μέγεθος του MG3, που έχει μήκος 4.113 χλστ. και μεταξόνιο 2.570 χλστ., ξεχωρίζει. Όχι ότι είναι μικρό το MG3, το αντίθετο μάλιστα, αφού με τις διαστάσεις του, τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των supermini.

Οι δυο ανεξάρτητες οθόνες (7 και 10,25 ιντσών), είναι τοποθετημένες όμορφα στο άνω μέρος του ταμπλό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο με ευανάγνωστες ενδείξεις. Το τιμόνι ακολουθεί την πολυγωνική σχεδίαση της MG, που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, ενώ την πιο… ηλεκτρική εικόνα του MG3 συμπληρώνει ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων.

Από την άλλη η διατήρηση κάποιων φυσικών διακοπτών δίνει πόντους στην εργονομία. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στην πλειονότητά τους σκληρά σε υφή, με τα μαλακά ένθετα εμπρός από τον οδηγό να αναβαθμίζουν την εικόνα. Ο οδηγός κάθεται άνετα και σε σωστή θέση, όπου όμως το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος. Η ορατότητα είναι απρόσκοπτη, προς όλες τις κατευθύνσεις, με την εμπρός κυρτή κολώνα να είναι το μοναδικό υπό συνθήκες εμπόδιο.

Οι χώροι μπορεί να μην είναι κορυφαίοι, αλλά είναι απόλυτα ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα με αποσκευές που έχουν όγκο 293 λίτρα, ενώ σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να διαιρείται η πλάτη του πίσω καθίσματος  Το σχήμα του χώρου αποσκευών είναι κανονικό, χωρίς προεξοχές, ενώ κάτω από το πάτωμα φωλιάζει η συμβατική μπαταρία, αφήνοντας λίγο χώρο για τα παρελκόμενα, όπως το τρίγωνο κτλ.

Στα θετικά αναντίρρητα οι παροχές σε επίπεδο εξοπλισμού, με θύρες φόρτισης για τους εμπρός, αλλά και τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα έχουν στη διάθεσή τους και αεραγωγούς, που συνήθως βρίσκουμε σε υλοποιήσεις ανώτερης κατηγορίας. Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνονται στην ομπρέλα του MG Pilot, υπάρχουν μεταξύ άλλων, το Lane Keep Assist, το Adaptive Cruise Control, αλλά και το Forward Collision Warning.

Ο πρωταγωνιστής…

Στο εντελώς νέο MG3 Hybrid+, μπορεί πολλά να είναι αυτά που έχει να επιδείξει, με συστάσεις σε όλους τους τομείς, αλλά αυτό που πρωταγωνιστεί είναι το πλήρως υβριδικό σύστημα που διαθέτει. Και αυτό νέο είναι με τη σειρά του, καθώς μέχρι τώρα η MG είχε στη γκάμα της ηλεκτρικά μοντέλα, θερμικά και Plug-in Hybrid, αλλά όχι αυτοφορτιζόμενο σύνολο.

Στα μονοπάτια της Toyota, η οποία επιμένει και… πετυχαίνει με την υιοθέτηση πλήρως υβριδικών συστημάτων σε διάφορα μοντέλα και πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τον άμεσο ανταγωνιστή του MG3, το Yaris Hybrid. Πιο περισπούδαστο και αναμφίβολα πιο αποδοτικό από τα διαφόρων ειδών ήπια υβριδικά συστήματα, εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές του, έχοντας σε περίοπτη θέση τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Αναλυτικότερα, το MG3 εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππους, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και διακρίνεται για τη θερμοδυναμική του απόδοση που είναι 41%. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων, που μοιάζουν λίγες, αλλά στην πράξη, συνεπικουρούμενο από τον ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα 136 ίππων και 250 Nm ροπής, δεν αποτελεί πρόβλημα.

Μια μεγάλη (για τα δεδομένα των full hybrid συστημάτων) μπαταρία 1,83 kWh φροντίζει να παρέχει ενέργεια στο σύστημα, με την απόδοση να είναι πάνω από ικανοποιητική. Η συνδυαστική ισχύς είναι 194 ίπποι και είναι πολλοί για μοντέλο του είδους, αφήνοντας αρκετά πίσω του τον ανταγωνισμό. Στην ευθεία δεν έχει ανταγωνισμό, τουλάχιστον υβριδικό, καθώς επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (5 δλ. χρειάζονται μόλις για την ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα) , με το αυτοκίνητο να «ακούει» σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, δείχνοντας ιδιαίτερη… προθυμία να σπάσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών, χωρίς κόπο μάλιστα.

Η ανάρτηση είναι ήπια ρυθμισμένη, με σφιχτό πάτημα, όχι κουραστικό όμως και απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις δεν απουσιάζουν, αλλά ελέγχονται αποτελεσματικά και δεν επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του μικρού υβριδικού μοντέλου. Εξάλλου η φιλοσοφία της κατασκευής απαιτεί πιο ήπιους ρυθμούς κίνησης για την πλήρη αξιοποίηση και του υβριδικού συστήματος σε επίπεδο αποδοτικότητας.

Κάτι που θα καταφέρεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο, αν δεν σε συνεπάρει η δύναμη και βρεθείς να πιέζεις για να απολαμβάνεις τις δυνατές επιταχύνσεις του. Σε πιο ήπιου ρυθμούς μια τιμή κατανάλωσης κοντά στα 5,5 με 5,8 λίτρα/100 χλμ. μοιάζει ρεαλιστική, ενώ και με σχετική πίεση δεν θα ξεφύγει πολύ πάνω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. και ανάλογα με την πίεση.

To εμπορικό κερασάκι

Το νέο MG3 Hybrid+ είναι το εντελώς νέο μοντέλο το οποίο μπορεί να δώσει την ώθηση που η κινεζική εταιρεία αναζητά. Ο υβριδικός χαρακτήρας του προσφέρει την αποδοτικότητα που αναζητάς από ένα μοντέλο του είδους, ενώ συνδυάζεται και με απρόσμενα μεγάλη δύναμη που του προσδίδει και έναν πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί μία ασυναγώνιστη τιμή, αλλά και το πακέτο Triple7 (περιλαμβάνει επταετή διάρκεια εγγύησης, οδικής βοήθειας και ελέγχου).

Σύμφωνα λοιπόν με τις ανακοινώσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας, το υβριδικό MG3 tων 195 ίππων, θα ξεκινά στην βασική του έκδοση Excite από τις 20.450 ευρώ. Για τον πρώτο καιρό του λανσαρίσματος, θα υπάρχει μάλιστα μία  έκπτωση 500 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι η τιμή εκκίνησης του MG3 Hybrid+ βρίσκεται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ, δηλαδή στις 19.950 ευρώ. Αντίστοιχα οι πλουσιότερες εκδόσεις μαζί με την έκπτωση λανσαρίσματος, θα τιμώνται στα 21.450 ευρώ για την έκδοση Exclusive και τα 22.950 ευρώ για την κορυφαία έκδοση  Luxury.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος ακόμα και από την βασική έκδοση Excite η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, 8 συστήματα υποβοήθησης και ασφάlειας (ADAS) , αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, τις δύο ψηφιακές οθόνες 7 και 10,25 ιντσών στο ταμπλό, καθώς και το πακέτο συνδεσιμότητας iSmart.

Η επόμενη έκδοση Exclusive εμπλουτίζεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, keyless entry, αναδιπλούμενους καθρέπτες, αεραγωγούς στις πίσω θέσεις, ενώ η κορυφαία έκδοση Luxury διαθέτει επιπλέον συστήματα υποβοήθησης, κάμερα περιμετρικής θέασης 360 μοιρών, θερμαινόμενα καθίσματα/τιμόνι και επενδύσεις από οικολογικό δέρμα και ύφασμα.

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

MG3 Hybrid+

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 4κυλ β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 102 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 128 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 136 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 250 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 194 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 3 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.113×1.797×1.5602χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.570 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 293 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.285 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:  5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Αναμένεται

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!