Με νέα κινητήρια μονάδα εν όψει 2025, το υβριδικό Hyundai Kona συνεχίζει το δρόμο που χάραξε με επιτυχία το μοντέλο δεύτερης γενιάς που είδαμε στα μέσα περίπου του 2023.
Το Hyundai Kona δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μπορεί το 2017, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά, να μην μπόρεσε να αποσπάσει αυτό που της αναλογούσε στην αγορά ακόμα και μετά το facelift του 2020, σίγουρα όμως η δεύτερη κατάφερε με το καλημέρα να ταράξει τα νερά στα μέσα περίπου του 2023, όταν και αποκαλύφθηκε, διαθέτοντας αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις, προκειμένου να «γεφυρωθεί» το κενό ανάμεσα στο Bayon και το Tucson, αλλά και μια σχεδίαση που μόνο απαρατήρητη δεν πέρασε.
Σήμερα, η παραπάνω συνταγή, ενόψει της αναμενόμενης, ελέω 2025, ανανέωσης του μοντέλου, διατηρείται απαρέγκλιτα από την Hyundai, αν και εμπλουτισμένη πλέον με μια νέα γκάμα κινητήριων συνόλων. Έτσι, στην αφετηρία της πυραμίδας βρίσκεται πλέον ο 3κύλινδρος 1.000άρης T-GDi των 100 ίππων «συνοδεία» ενός ήπια υβριδικού συστήματος των 48V, ενώ αμέσως μετά συναντάμε έναν 1.600άρη, επίσης με τούρμπο, και απόδοση 138 ή 170 ίππων (σ.σ.: η τελευταία παραλλαγή αποκλειστικά με κιβώτιο DCT και δυνητικά και με τετρακίνηση). Στην κορυφή δε φιγουράρει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, δηλαδή η φουλ υβριδική παραλλαγή των 1,6 λίτρων με την χαρακτηριστική ονομασία «Hybrid».
Για την περίσταση, η ισχύς του κινητήριου συνόλου -που δεν μπαίνει στην πρίζα- διαμορφώνεται τώρα στους 129 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., έναντι 141 ίππων στις ίδιες σ..α.λ. που ήταν έως τώρα – η μέγιστη ροπή διατηρείται αναλλοίωτη στα 265 Nm. Καμία αλλαγή δεν εντοπίζεται ούτε και στη «διάταξή» του, με τον ατμοσφαιρικό 1.600άρη της οικογένειας Smartstream να συνεχίζει να αποτελεί την καρδιά του και τον ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων να τον υποστηρίζει συνεισφέροντας 43 ίππους και 170 Nm. H δε μπαταρία των 240V εξακολουθεί να διαθέτει χωρητικότητα 1,32 kWh.
Όπως και στο παρελθόν, πρωταρχικός στόχος του υβριδικού συνόλου είναι η χαμηλή κατανάλωση που προκύπτει μέσα από ένα ήπιο στιλ οδήγησης. Σε αυτό το πλαίσιο χρήσης λοιπόν και ειδικά στο κλεινόν άστυ, το υβριδικό Kona του 2025 τα καταφέρνει πολύ καλά, επιτυγχάνοντας καταναλώσεις που μπορεί σύνεση και σωστή αξιοποίηση της ανάκτησης να πέσουν ακόμα και κάτω από τα 5 λιτ./100 χλμ, με την μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 5,6 λιτ./100 χλμ.
Εάν τώρα ο οδηγός θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα, τότε η κατανάλωση φλερτάρει με τα 7 λιτ./100 χλμ. Σε αυτές τις συνθήκες, ο θερμικός κινητήρας προδίδει την ατμοσφαιρική του αναπνοή και δείχνει να πιέζεται εάν η βελόνα του στροφόμετρου χρειαστεί να ανέβει ψηλά, ενώ το κιβώτιο αντιδρά ράθυμα στο kickdown. Ενδεικτικό των όχι και τόσο σπορτίφ προσανατολισμών του όλου πακέτου είναι τα 12 δλ. που απαιτούνται για το τυπικό «0-100», έναντι 11,2 δλ. για το απερχόμενο μοντέλο, καθώς και η αμετάβλητη σε σχέση με πριν τελική ταχύτητα των 165 χλμ./ώρα.
Οδηγικά, παρά τα διακριτικά N-Line, που δεν μαρτυρούν τίποτε περισσότερο από το ανώτερο εξοπλιστικό σκαλοπάτι της σειράς, το υβριδικό Kona αποδεικνύεται αρκετά ευχάριστο, όπως και πριν. Δεν είναι σφικτό σε ρυθμίσεις, ούτε όμως και μαλακό, με αποτέλεσμα οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να μην προβληματίζουν. Την ίδια στιγμή, ταξιδεύει άνετα και μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, χάρη και στην αποτελεσματικότητα των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, χωρίς να σε προδιαθέτει όμως για σπορτίφ καταστάσεις, παρά το απενεργοποιούμενο σε δύο στάδια) ESP και το σπορ πρόγραμμα οδήγησης.
Ένα Kona για όλη την οικογένεια
Η απαράλλαχτη καμπίνα του υβριδικού Kona είναι ξεκάθαρο ότι αντλεί έμπνευση από το Ioniq 5.Τον πρώτο λόγο έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που ενσωματώνει τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών η κάθε μία. Υπάρχουν δύο σειρές διακοπτών, με την ανώτερη να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών, ενώ η κατώτερη είναι αφιερωμένη στο έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού.
Χαμηλότερα, ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται η κεντρική κονσόλα που προσφέρει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα και δύο (πτυσσόμενες) ποτηροθήκες. ;Όσον αφορά τον περιστροφικό διακόπτη στο κέντρο, δεν αφορά το κιβώτιο, αλλά την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης. Και αυτό γιατί ο επιλογέας του κιβωτίου, όπως και στο Ioniq5, έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας τον χώρο, ο οποίος πλέον χρησιμοποιείται για την τοποθέτηση του τηλεφώνου και τις θύρες φόρτισης.
Από πλευράς χώρων, πέντε επιβάτες θα βολευτούν άνετα στην καμπίνα. Οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος βγάζουν κερδισμένο και τον χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος, ο οποίος παραμένει στα 466 λίτρα.
Στο ταμείο με το νέο Kona 1.6 Hybrid
Μπορεί να έχασε λίγη από την ισχύ του υβριδικού του συνόλου, εν τούτοις το υβριδικό Hyundai Kona δεν έχει απολέσει τίποτα από τα… πάγια πλεονεκτήματά του. Όπως η χαμηλή κατανάλωση, ο ευφάνταστος σχεδιασμός εντός και εκτός, οι άπλετοι χώροι για τους επιβάτες και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Χαρακτηριστικά που προσφέρονται από την Hyundai σε συνδυασμό με τρία διαφορετικά εξοπλιστικά πακέτα (Premium, Distinctive και N Line), τα οποία θα σας κοστίσουν αντίστοιχα 31.590€, 33.290€ και 35.290€.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.580 κ.εκ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 129 ίπποι/5.700 σ.α.λ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 265 Nm/4.000 σ.α.λ. > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 1,32 kWh > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.385×1.825×1.580 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466-1.300 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.485 έως 1.600 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,6 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 103-108 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 31.590 ευρώ (N-Line: 35.290 ευρώ)