X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i20 1.0Τ 100 PS 6ΜΤ

Αέρας ανανέωσης για το Hyundai i20, με επιλεκτικές και στοχευμένες επεμβάσεις που έρχονται να δώσουν νέα ώθηση στο σούπερ μίνι μοντέλο των Κορεατών με την πλούσια γκάμα εκδόσεων.

Το Hyundai i20 είναι μια γνωστή ποσότητα στην πολυπληθή αρένα των σούπερ μίνι μοντέλων που δικαίως έχει καταφέρει να ανελιχθεί εμπορικά και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των αγοραστών όχι μόνο με την ποιότητα και τον μοντέρνο του σχεδιασμό, αλλά και την πολυσχιδή γκάμα εκδόσεων. Σήμερα, ήρθε η ώρα για την ανανέωση του κορεατικού «μικρού» – που είδαμε για πρώτη φορά το μακρινό πλέον 2008 – το οποίο φρεσκάρεται επιλεκτικά τόσο σε στιλ όσο και σε εξοπλισμό, χωρίς να αλλοιώνεται ο γνώριμος σχεδιαστικός χαρακτήρας του.

Επί της ουσίας, το σχήμα του εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και το μοτίβο της μάσκας, έχουν επαναπροσδιοριστεί, ενώ την ίδια ώρα στο πίσω μέρος πινελιές ανανέωσης κοσμούν και τον προφυλακτήρα καθώς και τα φωτιστικά σώματα σχήματος Ζ. Στη γκάμα προστέθηκαν επίσης νέας σχεδίασης ζάντες 16 και 17 ιντσών. Από εκεί και πέρα,το i20 διατηρεί τον σπορ χαρακτήρα του σε επίπεδο αισθητικής, χάρη στη χαμηλή οροφή και το μεταξόνιο των 2,58 μ., έχοντας ταυτόχρονα βελτιώσει κατά τι την αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος.

Πλέον, το Hyundai i20, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης 1.0Τ 100 PS της δοκιμής μας, είναι διαθέσιμο σε 8 εξωτερικά χρώματα και προαιρετική μαύρη δίχρωμη οροφή. Τα τρία καινούργια χρώματα της Hyundai είναι τα Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl και Meta Blue Pearl, τα οποία πλαισιώνουν τα Atlas White, Phantom Black Pearl, Aurora Grey Pearl, Dragon Red Pearl και Mangrove Green Pearl.

Το Hyundai i20 εκ των έσω

Στο εσωτερικό, το «φρεσκαρισμένο» i20 διαθέτει στάνταρ οθόνη αφής LCD 4,2 ιντσών, USB type-C, eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται στο δίκτυο 4G και ενημερώσεις χαρτών Over-the-Air. Από εκεί και πέρα, συνεχίζει να προσφέρει λειτουργίες και χαρακτηριστικά που ήταν ήδη δημοφιλή στην προηγούμενη έκδοση, όπως ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις και η προαιρετική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (στάνταρ μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive), η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού και η πιο πρόσφατη ενημέρωση της τηλεματικής Bluelink.

Από εκεί και πέρα, περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας της σουίτας Hyundai Smart Sense διατίθενται πλέον ως στάνταρ. Για παράδειγμα, το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) με τις λειτουργίες «City», «Interurban» και «Pedestrian» περιλαμβάνει πλέον την «Cyclist». Προαιρετικά, προσφέρονται τα Rear Cross-Traffic Collision Assist (RCCA), το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο (BCA) και το Smart Cruise Control (NSCC).

Στους υπόλοιπους τομείς, το i20 των 4,04 μ. παραμένει ακριβώς όπως το ξέραμε. Με προσεγμένη εργονομία, εξοπλισμό που περιλαμβάνει ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα σούπερ μίνι και επαρκείς χώρους στο πίσω κάθισμα, καταφέρνει να αποπνέει συγχρόνως μια ευχάριστη αύρα και σε επίπεδο σχεδιασμού. Ο χώρος αποσκευών δε των 352 λίτρων δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβητήσεις, πολλώ δε μάλλον με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που «ανεβάζει» τις μεταφορικές δυνατότητες στα 1.165 λίτρα.

Κάτω από το καπό του Hyundai i20

Το νέο Hyundai i20 που κατασκευάζεται στο Izmit της Τουρκίας, τροφοδοτείται στη βάση της προϊοντικής πυραμίδας από έναν 1.200άρη κινητήρα με φυσική αναπνοή και απόδοση 84 ίππων. Ωστόσο, το διαμάντι της γκάμας είναι ο υπερτροφοδούμενος 1.000άρης βενζινοκινητήρας, γνωστός με τα αρχικά Τ-GDI, ο οποίος είναι διαθέσιμος με και χωρίς mild-hybrid σύστημα με μίζα/γεννήτρια των 48V, αποδίδοντας 100 ίππους και 172 Nm, σταθερά από τις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 1.500-4.000 σ.α.λ., και στις δύο περιπτώσεις. Στη δική μας έχουμε να κάνουμε με την πιο «απλή» εκδοχή των 100 ίππων, και μάλιστα σε συνδυασμό με ένα «παραδοσιακό» μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων – διαθέσιμο είναι και ένα διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, καθώς και το έξυπνο iMT, αποκλειστικά όμως στην έκδοση με τον «μικροϋβριδικό» 3κύλινδρο κινητήρα.

Όπως και στο παρελθόν, ακόμα και ο «απλός» 100άρης της Hyundai, συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις με την πολύ καλή απόκρισή του. Από εκεί και πέρα, μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του με τέρμα γκάμα, ωστόσο αποδεικνύεται απόλυτα επαρκής για τα αστικά καθήκοντα του μοντέλου αλλά και για… εκστρατείες εκτός πόλης, όπου και θα καταναλώσει σε μικτές συνθήκες και με σβέλτο ρυθμό κίνησης όχι περισσότερα από 7,4 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο i20 παραμένει ένα απόλυτα φιλικό στη χρήση σούπερ μίνι με αρκετά μάλιστα… ψήγματα σπορ χαρακτήρα. Και αυτό, χάρη στη «δεμένη» ρύθμιση της ανάρτησης, που παρά τις σχετικά «ξερές» αντιδράσεις του πίσω άξονα στις λακκούβες των ελληνικών δρόμων, καταφέρνει περίφημα να ελέγχει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Δεν θα γείρει υπερβολικά λοιπόν, θα υποστρέψει μόνο στην υπερβολή, ενώ καλή πληροφόρηση για κάθε τεκταινόμενο στον εμπρός άξονα παρέχει το τιμόνι με τις 2,7 στροφές από άκρη σε άκρη.

Hyundai i20: Τι πρέπει να πληρώσω;

Το «νέο» Hyundai i20 προσφέρει πλουραλισμό – εκτός από τις εκδόσεις – και στις τιμές του. Για την έκδοση των 100 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο θα χρειαστεί να εκταμιεύσει κανείς για τις εξοπλιστικές εκδόσεις Exclusive, Premium και Distinctive το ποσό των 19.390, 20.390 και 22.290 ευρώ (περιλαμβάνεται έκπτωση 500 ευρώ, όχι όμως και τα 490 ευρώ που κοστίζει το μεταλλικό χρώμα). Σε αυτά το ποσά πρέπει να προσθέσει κανείς 1.400 ευρώ στη περίπτωση επιλογής των αντίστοιχων «διπλοσύμπλεκτων» εκδόσεων. Τέλος, όπως και στο παρελθόν, όλα τα i20 συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, 5 χρόνια εγγύηση βαφής και 5 χρόνια δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – HYUNDAI i20 1.0T 100 PS 6MT
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500-6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040×1.775×1.450 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.065-1.175 κιλά > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 352 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 117-127 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 19.390 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!