Δίνοντας περισσή έμφαση σ’ ένα ακόμα πιο ραφιναρισμένο, πιο ισχυρό και εξίσου αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, το νέο Ford Kuga με τον κωδικό «PHEV» έρχεται σήμερα με ακόμα περισσότερες αξιώσεις να παγιώσει την ηγετική του θέση του στην αρένα των αυτοκινήτων του είδους.
Το ευρωπαϊκό ταξίδι της Ford στην κατηγορία των C-SUV ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις και με κεντρικό άρμα το Kuga, το μακρινό 2008. Έκτοτε, βέβαια, πολύ νερό κύλισε στο αυλάκι της εν λόγω κατηγορίας, με το μεσαίο SUV της μπλε οβάλ εταιρείας να κερδίζει δικαίως την εμπιστοσύνη των αγοραστών και στις τρεις διαθέσιμες γενιές του. Και όλα αυτά, πρωτίστως χάρη στο οδηγοκεντρικό προφίλ του, το οποίο ανέκαθεν αποτελεί το σήμα κατατεθέν κάθε Ford – και τα τελευταία χρόνια χάρη και στις προηγμένες τεχνολογίες νέας γενιάς και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης με τα οποία εφοδιάζεται που, όχι άδικα, δίνουν περισσή έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.
Έτσι λοιπόν, μετά και την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου εν τω συνόλω του, αλλά και την έντονη παρουσία στη γκάμα των «φουλ» υβριδικών εκδόσεων, το Kuga ενδυναμώνεται τώρα έτι περαιτέρω με το φρεσκάρισμα και της Plug-in Hybrid παραλλαγής του, η οποία έρχεται να προτάξει ένα αρκούντως οικολογικό «πακέτο» παντρεύοντας ιδανικά τα καλά δύο διαφορετικών (φαινομενικά) κόσμων. Ήτοι, την ελευθερία κίνησης που παραδοσιακά προσφέρει ένας γνώριμος, αλλά τα μέγιστα εξελιγμένος βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 2,5 λίτρων και την αθόρυβη λειτουργία με μηδενικές εκπομπές ρύπων (και μηδενική κατανάλωση υγρού καυσίμου) που εξασφαλίζει με τη σειρά του ένας ισχυρός τριφασικός και σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που συνεπικουρεί το εγνωσμένης αξίας θερμικό σύνολο της Ford.
Ford Kuga PHEV: Ηλεκτρικά και άλλα
Το επαναφορτιζόμενο σύστημα του Kuga PHEV εξακολουθεί να βασίζεται στον ατμοσφαιρικό και 4κύλινδρο για την περίσταση βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 2,5 λίτρων της Ford, που παραδοσιακά για λόγους αποδοτικότητας λειτουργεί σύμφωνα με τον θερμοδυναμικό κύκλο Άτκινσον. «Στόχος» του δεν είναι η υψηλή ισχύς, αλλά η πολιτισμένη λειτουργία – και πάνω απ’ όλα, η περιορισμένη του δίψα για καύσιμο. Στο πλευρό του στέκεται ένας ηλεκτροκινητήρας, όπως και πριν, ο οποίος αντλεί την απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία του από μια συμπαγή και υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου έχοντας χωρητικότητα 14,4 kWh και βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν ενεργειακή πυκνότητα. Αυτό το «πακέτο» κίνησης και υποστήριξης συνεπικουρείται από ένα αυτόματο κιβώτιο CVT, όπως και στο παρελθόν.
Η διαφορά σε σχέση με το PHEV μοντέλο που πρόσφατα παρέδωσε τη σκυτάλη έγκειται στον διαφορετικό προγραμματισμό της συνδυασμένης λειτουργίας των δύο μονάδων. Και αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό τόσο από την αναβαθμισμένη απόδοση και λειτουργία τους στην πράξη, όσο και από τις επιδόσεις που αμφότεροι προσδίδουν στα χαρτιά. Σε ότι αφορά την δεύτερη παράμετρο, και παρά τα 1.859 κιλά βάρους του νέου Kuga PHEV (με οδηγό), η συνδυαστική ισχύς προσδιορίζεται πλέον στους 243 ίππους, έναντι 225 ίππων που ήταν στο παρελθόν, γεγονός που επηρεάζει θετικά τις πραγματικές επιδόσεις του αυτοκινήτου με τέρμα γκάζι (0-100 χλμ./ώρα: 7,3 δλ.). Αυτό, σε πρώτη φάση, καθώς ακόμα πιο θετικές είναι οι επιπτώσεις των αλλαγών στην οικονομία καυσίμου.
Με την μπαταρία φορτισμένη με επαρκή αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη, αλλά και πέριξ αυτής, αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα για σχεδόν 70 πραγματικά χιλιόμετρα έχοντας προηγουμένως επιλέξει το πρόγραμμα Eco – επιτυγχάνοντας έτσι μια μέση κατανάλωση για κάθε 100 χλμ. της τάξης των 20 σχεδόν kWh, η οποία αντιστοιχεί σε κόστος σε όχι περισσότερα από 4 ευρώ σε περίπτωση που η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου πραγματοποιηθεί αποκλειστικά στο σπίτι (σ.σ.; το μικτό κόστος κάθε kWh είναι υπολογισμένο στα 0,2 ευρώ). Από εκεί και πέρα, με την μπαταρία… νεκρή, η μέση κατανάλωση του Kuga PHEV, στο ίδιο οδηγικό περιβάλλον, δεν θα υπερβεί ποτέ τα 6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης για κάθε 100 χλμ., ή τα 7 λιτ./100 χλμ. στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, με αξιοπρεπή και πάντοτε ασφαλή ρυθμό κίνησης και στις δύο περιπτώσεις. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα 42,7 λίτρα της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ καυσίμου, εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία με άδεια μπαταρία που δύναται να ξεπεράσει τα 700 πραγματικά χιλιόμετρα. Τέλος, σε μικτή διαδρομή, που περιελάμβανε σχεδόν όλα τα είδη δρόμων, και για όσο… άντεξαν τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας, το Kuga PHEV χρειάστηκε στα χέρια μας όχι περισσότερα τα 3 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης – και μάλιστα χωρίς τσιγκουνιές στο γκάζι.
Σε ότι αφορά την φόρτιση, η μπαταρία του Kuga PHEV μπορεί να γεμίσει μέσα σε 3,5 ώρες σε επιτοίχιο φορτιστή ή σε 6 ώρες μέσω μιας απλής οικιακής πρίζας. Από εκεί και πέρα τώρα, οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο επαναφορτιζόμενο από εξωτερική πηγή σύστημα κίνησης του νέου Kuga PHEV -στο οποίο εξακολουθούν να δίνουν το «παρών» τα προγράμματα EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge– είναι άμεσα αντιληπτές και σε επίπεδο αίσθησης, καθώς ο θερμικός κινητήρας παράγει τώρα πολύ χαμηλότερο βουητό στο βαθύ πάτημα του γκαζιού. Γενικά, ο τρόπος λειτουργίας του «2,5άρη» κινητήρα στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας είναι πλέον περισσότερο… ηλεκτρικός, ενισχύοντας έτσι τα επίπεδα άνεσης και «ευζωίας».
Στο δρόμο με το νέο Ford Kuga PHEV
Εδώ, το Ford Kuga PHEV δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με το παρελθόν – καθώς άλλωστε δεν υπήρχε λόγος. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το σφικτό set-up της ανάρτησης της έκδοσης ST-Line X, αλλά και το πάντοτε «πληροφοριακό» τιμόνι με την βαριά αίσθηση έρχονται για μια ακόμα φορά να συνθέσουν το ικανό και αναγκαίο υπόβαθρο προκειμένου ο οδηγός να απολαύσει την οδήγηση – και οι υπόλοιποι επιβάτες άνετες και ασφαλείας μετακινήσεις. Στην πράξη, το Kuga PHEV δεν θα κουράσει στο ταξίδι -τουναντίον μάλιστα- ενώ στην καθημερινότητα το παραπανήσιο βάρος του αμαξώματος δεν γίνεται αισθητό. Σε πιο απαιτητικούς ρυθμούς κίνησης στο επαρχιακό δίκτυο, θα γείρει σε λογικές ποσότητες, με την αρχική υποψία υποστροφής στα γλιστερά ή την υπερβολή του οδηγού (σ.σ.: τετρακίνηση δεν προβλέπεται, σε αντίθεση με τις εκδόσεις Hybrid) να πνίγεται εν τη γενέσει της από τα «καλοκουρδισμένα» ηλεκτρονικά βοηθήματα. Ένας ακόμα άσσος στο οδηγικό… μανίκι του Kuga PHEV είναι και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, γεγονός που έρχεται να (συν)δημιουργήσει το απαραίτητο «ευ ζειν» στο εσωτερικό.
Στα ενδότερα του Ford Kuga PHEV
Με συνολικό μήκος για την έκδοση ST–Line X να φτάνει τα 4.615 χλστ., πλάτος 1.882 χλστ. και ύψος μειωμένο κατά τι στα 1.651 χλστ., το Kuga PHEV τοποθετείται απευθείας στην καρδιά των C-SUV. Το μεγάλο του μεταξόνιο, το οποίο φτάνει τα 2.711 χλστ., εξασφαλίζει απόλυτα επαρκείς χώρους για τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα, αλλά και για τις αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ – που κυμαίνεται ως προς τη χωρητικότητά του από τα 395 έως και τα 553 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος που μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα του οχήματος.
Από εκεί και πέρα, η μεγάλη οθόνη των 13,2 ιντσών του συστήματος πολυμέσων που δεσπόζει ψηλά στο μέσον του ταμπλό είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Με τους φυσικούς διακόπτες να περιορίζονται στους απολύτως απαραίτητους -με εξαίρεση εκείνους στο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι- το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υποστηρίζεται από το σύστημα SYNC 4 της Ford, το οποίο παρέχει διπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με εκείνο της περασμένης γενιάς και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και έλεγχο των βασικών λειτουργιών του οχήματος. Φυσικά, υπάρχει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και δυνατότητα σύνδεσης δύο smartphone με μόντεμ 5G.
Από πλευράς εξοπλισμού και λοιπών καλουδιών ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, τίποτα δεν απουσιάζει. Τα full-LED φώτα είναι παρόντα, όπως και ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, τα τέσσερα drive modes (Normal, Eco, Sport, Slippery), το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η αυτόματη, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών, τα ανατομικά ημιδερμάτινα ηλεκτρικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με πιστοποίηση AGR και λειτουργία μνήμης, το ηχοσύστημα B&Ο με 10 ηχεία, το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, καθώς και τα συστήματα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS), αναγνώρισης οδικών σημάτων, επιτήρησης κόπωσης οδηγού και αυτόματου παρκαρίσματος με εμπρός/πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.
Πέτυχε, δεν έτυχε
Το Ford Kuga στην έκδοση με το «φρεσκαρισμένο», εξίσου αποδοτικό και ακόμα πιο δυνατό σε ονομαστική ισχύ plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης έρχεται να συνθέσει εκ νέου μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στο ολοένα και πιο δημοφιλές εμπορικό πεδίο δράσης των αυτοκινήτων του συγκεκριμένου είδους – που ελέω του (προσωρινού;) φρένου που έχει μπει στην ηλεκτροκίνηση αποκτά τώρα ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση. Με ακόμα πιο ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά όσον αφορά το σύστημα κίνησης, υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας στο προηγμένο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό του, αλλά και με οδηγοκεντρική φιλοσοφία, όπως και ο προκάτοχός του, το νέο Kuga PHEV είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην αρένα των C-SUV. Πολλώ δε μάλλον με δεδομένους τους άσσους που κρύβει στο μανίκι της η plug-in υβριδική εκδοχή του μοντέλου στην αγορά των χρηματοδοτικών μισθώσεων._Χ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας βενζίνης 2,5 λίτρων με φυσική αναπνοή + 1 ηλεκτρικό μοτέρ > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 243 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 14,4 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.615×1.882×1.651 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.711 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.859 κιλά > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 395-553 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 0,9-1,2 λιτ./100 χλμ.(WLTP) > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 20-28 g/km (WLTP) > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 60-69 χλμ. (WLTP) > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 3,0 λιτ./100 χλμ. (με φορτισμένη μπαταρία) > ΤΙΜΗ: Από 51.442 ευρώ (έκδοση δοκιμής ST-Line X)
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος