top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Space Star 1.0

Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, η γκάμα του Mitsubishi Space Star εμπλουτίζεται με μια ακόμα πιο οικονομική έκδοση η οποία φιλοξενεί κάτω από το καπό της έναν 3κύλινδρο κινητήρα με φυσική αναπνοή και χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Μπορεί το Mitsubishi Space Star να μην έχει στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι το πιο δυνατό… όνομα στο διευρυμένο από πλευράς παρουσιών και δυναμικής λόμπι της κατηγορίας Β, μολαταύτα πρόκειται για μια πρόταση «αστικού χαρακτήρα» στην οποία αξίζει να σταθεί κανείς σήμερα. Προσφέροντας ένα έξυπνο packaging, πρωτίστως χάρη στις ιδιαίτερα συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος (3.795×1.665×1.505 χλστ.), το Space Star δεύτερης γενιάς προτάσσει μεταξύ άλλων ένα ανανεωμένο σε σχέση με το παρελθόν εξωτερικό παρουσιαστικό και μια λιτή και απέριττη καμπίνα ικανή να καλύψει δίχως σημαντικούς χωροταξικούς συμβιβασμούς τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων. Πλέον, πέρα από την έκδοση των 1,2 λίτρων που γνωρίσαμε για πρώτη φορά πέρσι το καλοκαίρι, η γκάμα του ιαπωνικού «μωρού» συμπληρώνεται από τον μικρότερο από πλευράς χωρητικότητας αδελφό της ατμοσφαιρικής οικογένειας κινητήρων της Mitsubishi, που με όπλο την δελεαστική τιμή του (9.990 ευρώ) τοποθετείται στην εγχώρια αγορά του είδους με ακόμα περισσότερες αξιώσεις.

Σχεδιαστικά, η ανάγλυφη σχεδίαση του καπό, η φαρδύτερη μάσκα, οι ανασχεδιασμένοι προβολείς αλλά και οι προφυλακτήρες που έχουν στο κάτω μέρος ένα αρκετά φαρδύτερο αεραγωγό, διακοσμημένο με ένα χρωμιωμένο ένθετο, αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα του τυπικά ιαπωνικού παρουσιαστικού του αυτοκινήτου που –παρεμπίπτοντος- ξεχωρίζει για την πολύ καλή αεροδυναμική του (Cd: 0,27). Πίσω, η αισθητική του νέου Space Star δεν εισάγει… καινά δαιμόνια, με τα φωτιστικά σώματα σχήματος C και την μακρύτερη αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας να αποτελούν τα κυρίαρχα γνωρίσματα. Κάτω από τις χαμηλών τόνων σχεδιαστικές επιλογές των Ιαπώνων «κρύβεται» η παγκόσμια πλατφόρμα Global Small της Mitsubishi, η οποία εξασφαλίζει στο Space Star των μόλις 999 κ.εκ. συνολικό βάρος που δεν υπερβαίνει τα 845 μόλις κιλά.

Στο εσωτερικό οι διαφορές που εντοπίζει κανείς σε σχέση με τη μεγαλύτερη έκδοση των 1,2 λίτρων είναι περιορισμένες. Τη θέση του κλιματισμού και των αντίστοιχων ασφαλώς χειριστηρίων του έχει πάρει ένα απλό air condition που τις θερμές μέρες που διανύουμε απεδείχθη αρκούντως αποδοτικό προκειμένου να «φέρει» την καμπίνα στη δέουσα για τις αστικές μετακινήσεις μας θερμοκρασία. Από εκεί και πέρα, η στεφάνη του τιμονιού, που δεν διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση, δεν είναι πλέον δερμάτινο, ενώ διαφορετικές είναι και οι σκουρόχρωμες επενδύσεις των καθισμάτων, με τα εμπρός να αποδεικνύονται άνετα εντός πόλης, αλλά απλώς επαρκή σε πλευρική στήριξη έξω από αυτή. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του Space Star 1.0 παραμένει αδιάφορη αισθητικά, παρά τις προσθήκες piano black και χρωμίου στο ταμπλό. Ωστόσο, δείχνει καλοφτιαγμένη, παρά τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Σε ότι αφορά στους χώρους για τους πίσω, δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. Στα «συν» πρακτικότητας συνυπολογίστε και τις επαρκής από πλευράς ποσότητας θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτήρια. Όσο για το χώρο φόρτωσης, μην περιμένετε θαύματα. Χάρη πάντως στην απουσία του υποδαπέδιου κουτιού αποθήκευσης που είδαμε στην έκδοση των 1,2 λίτρων, το πορτ μπαγκάζ του «1.000αριου» έχει όγκο 235 λίτρα, τιμή που «ανεβαίνει» στα 912 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Από πλευράς εξοπλισμού, η μια και μοναδική έκδοση (Intense) που συνδυάζεται με τον «1.000αρη» κινητήρα διαθέτει τα απαραίτητα. Μεταξύ άλλων, μετωπικούς, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας αερόσακους, Active Stability Control, 4κάναλο ABS, Hill Start Assist, σύστημα Auto Stop & Go, σύστημα υποβοήθησης για οικονομική οδήγηση, σύστημα ελέγχου της πίεσης ελαστικών, air condition, θύρα USB, ηχοσύστημα με cd player, κεντρικό κλείδωμα των θυρών, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ατσάλινους τροχούς 14 ιντσών με διακοσμητικά τάσια σε συνδυασμό με ελαστικά διαστάσεων 165/65.

Η πραγματική, όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή μας, είδηση έγκειται στον 3κύλινδρο κινητήρα των 999 κ.εκ., ο οποίος προέρχεται, χάρη στη μικρότερη πλέον διαδρομή των εμβόλων του, από τον μεγαλύτερο «1.200αρη» της γκάμας. Η απόδοσή του φτάνει τους 71 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 88 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Φυσικά, διαθέτει το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi συνεργαζόμενος για την περίσταση με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Στην πράξη, η λειτουργία του κρίνεται επαρκής για την κάλυψη των καθημερινών μετακινήσεων μέσα στην πόλη. Χαμηλά υπάρχει μεν μια μικρή υστέρηση, όμως από τις 2.000 σ.α.λ. και εξής τα αποθέματα κρίνονται επαρκή προκειμένου να ακολουθήσει κανείς με ρυθμό τη ροή της κίνησης μέσα στην πόλη. Σε ότι αφορά στην ηχητική του, η χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά είναι μεν παρούσα, όχι όμως σε ένταση που να προβληματίζει. Ο πραγματικός ωστόσο άσσος στο μανίκι του είναι οι απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο. Με το air condition να μην σταματά να δουλεύει, μέσα στην πόλη οι μέσες πραγματικές απαιτήσεις του, σύμφωνα με τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ανήλθαν στα 5,3 λίτρα/χλμ. Έξω από αυτή, και με ελαφρύ πόδι, ο οδηγός του «μικρού» Space Star μπορεί εύκολα να προσεγγίσει τιμές κοντά στην εργοστασιακή μέση τιμή των 4,0 λίτρων ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο, το Space Star 1.0 ανταποκρίνεται πλήρως στα καθήκοντα στα οποία έχει εκ προοιμίου ταχθεί. Είναι ευέλικτο, με μικρή διάμετρο στροφής, και τηρουμένων των αναλογιών, άνετο, πάρα τη σφικτότερη, σε σχέση με το παρελθόν, ρύθμιση της ανάρτησης. Το σύστημα διεύθυνσης δεν παρέχει την πληροφόρηση που συναντά κανείς στα «4μετρα» σούπερ μίνι, ωστόσο χάρη στη νέα χαρτογράφηση της μονάδας που ελέγχει την υποβοήθησή του, έχει παρασάγγας καλύτερη αίσθηση από το παρελθόν. Τα φρένα σταματούν άμεσα το ελαφρύ αμάξωμα, το οποίο αν πιεστεί σε δρόμους με στροφές τείνει να ανοίξει την τροχιά με τρόπο όμως που δεν θα τρομάξει τον οδηγό.

Συνολικά, η έκδοση των 999 κ.εκ. του Mitsubishi Space Star είναι μια τίμια και προπάντων οικονομική, από κάθε άποψη, πρόταση στην κατηγορία Β, ένα «εργαλείο πόλης» με πιο απλά λόγια, προτάσσοντας αρετές άμεσα συνδεδεμένες με τη χρηστικότητα και την ευκολία χειρισμών εντός του άστεως._Χ.Α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κυβισμός: 999 κ.εκ. Κύλινδροι: 3 Ισχύς: 71 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Ροπή: 88 Nm/5.000 σ.α.λ. Βάρος: 845 κιλά Διαστάσεις (ΜxΠxΥx): 3.795×1.665×1.505 χλστ. Μεταξόνιο: 2.450 χλστ. Χώρος αποσκευών: 235 λίτρα 0-100 χλμ./ώρα: 13,6 δλ. Τελική ταχύτητα: 172 χλμ./ώρα

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ