Εκτός από τις χάτσμπακ και SUV ηλεκτρικές προτάσεις που μετουσιώνονται στην προϊοντική της ατζέντα στη μορφή των MG4 και ZS EV, η MG διαθέτει στο σχετικό της οπλοστάσιο και το MG5 EV. Που για την περίσταση προσφέρεται με wagon περιτύλιγμα.
Το MG5 EV συνιστά μια σπάνια περίπτωση στο μαγικό χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, όντας ένα από τα ελάχιστα ΕV των ημερών μας που διατίθενται στην αγορά ως αυθύπαρκτο μοντέλο με wagon αμάξωμα. Μπορεί με την πρώτη ματιά να μην εγείρει καινά δαιμόνια με τον εξωτερικό του σχεδιασμό, ωστόσο πρόκειται για μια πρόταση μηδενικών εκπομπών με υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και εξοπλισμό, αξιοπρόσεκτες επιδόσεις και αυτονομία και ευχάριστη οδική συμπεριφορά στην καθημερινότητα, που φιλοδοξεί να προσελκύσει ένα κοινό που αναζητά ένα EV της MG με «εναλλακτικό» τύπο αμαξώματος σε σχέση με τις γνώριμες SUV και χάτσμπακ προτάσεις της.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το MG5 ΕV διαθέτει τώρα μια πιο μοντέρνα και κομψή εμφάνιση, κυρίως στο εμπρός μέρος, ενώ «ισορροπημένη», χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες και υπερβολές, είναι και η εικόνα στο πίσω. Τα φώτα και στα δύο… άκρα είναι LED, ενώ χαρακτηριστική είναι επίσης η στενή μάσκα, η διαμόρφωση του προφυλακτήρα στο τελείωμα του αριστερά και δεξιά, καθώς και η ενσωμάτωση της θύρας φόρτισης όχι στα φτερά, όπως συνηθίζεται, αλλά στο κέντρο του εμπρός μέρους. Από πλευράς μεγέθους τα πράγματα είναι όπως ακριβώς… φαίνονται, με το MG5 EV να έχει μήκος 4,6 μ., πλάτος οριακά μεγαλύτερο των 1,8 μ. και μεταξόνιο 2.679 μ. που αφήνουν σε συνδυασμό ανοιχτές υποσχέσεις για τα χωροταξικά επιτεύγματα του μοντέλου.
MG5 EV: Εκ των έσω
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι σύγχρονη και μοντέρνα, όχι όμως στο βαθμό που θα συναντήσει κανείς στην καμπίνα του MG4. Σε κάθε περίπτωση, η άμεσα αντιληπτή ποιότητα δεν αφήνει περιθώρια για αρνητικά σχόλια, ενώ χαρακτηριστική είναι η παρουσία ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 7 ιντσών εμπρός από τον οδηγό και μιας μεγάλης οθόνης αφής στην κεντρική κοσνόλα με διαγώνιο 10,25 ιντσών που «υπηρετεί» απροβλημάτιστα τις συνδεδεμένες υπηρεσίες MG iSmart Lite της μάρκας.
Το «παρών» δίνει επίσης μια πλούσια εξοπλιστική ατζέντα που περιλαμβάνει ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο EV με οικογενειακές καταβολές. Όπως προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση κινδύνου, προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθησης οδήγησης σε μποτιλιάρισμα και αναγνώρισης οδικών σημάτων, καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με κάμερα οπισθοπορείας, μετωπικούς, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας αερόσακους, air-condition και όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και άνεσεις.
Την ίδια στιγμή, οι χώροι θα ικανοποιήσουν τις καθημερινές και όχι μόνο ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε επιβατών, ενώ ακόμα πιο… πίσω, τα 479 λίτρα –που δυνητικά μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.367 με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων- του πορτ μπαγκάζ θα καλύψουν τις μεταφορικές απαιτήσεις μια οικογένειας ή μιας ολιγομελούς παρέας.
MG5 EV: Με ηλεκτρική καρδιά
Το MG5 EV είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με μεγάλη και μικρή μπαταρία. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο συσσωρευτής ενέργειας με χημεία NMC των 61.1 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 57,4 kWh) συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς, αποδίδοντας ισχύ 115 kW, δηλαδή 156 ίππους, και μέγιστη ροπή 280 Nm. Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρικό κύκλωμα μπορεί να υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC με μέγιστη ισχύ έως 87 kW, κάτι που μεταφράζεται σε χρόνο 40 λεπτών για την αναπλήρωση της μπαταρίας από το 0% στο 80% της μέγιστης χωρητικότητά της. Ο ενσωματωμένος στο όχημα φορτιστής για φόρτιση AC έχει μέγιστη ισχύ 11 kW.
Στην πράξη, τα 7,7 δλ. που απαιτούνται για την επιτάχυνση του MG5 EV των 1.562 κιλών «φωτογραφίζει» απόλυτα την ικανότητα και ταχύτητα του station wagon μοντέλου της MG σε πραγματικές συνθήκες. Aκριβώς όπως συμβαίνει και με την τελική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά την αυτονομία, που πάντοτε αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για κάθε EV, το MG EV έχει να επιδείξει εξίσου ικανοποιητικές περγαμηνές, καθώς σε μικτές συνθήκες και το πρόγραμμα Eco σε εγρήγορση η κάλυψη 370 χλμ. είναι απολύτως εφικτή.
Στο δρόμο, το MG5 EV δεν διεκδικεί σπορτίφ δάφνες. Ωστόσο, το ελαφρύ τιμόνι είναι άμεσο και η κινήσεις του αμαξώματος καλά ελεγχόμενες. Η πλατφόρμα πάνω στην οποία «πατά» μπορεί να μην διαθέτει το επίπεδο φινέτσας που συναντάμε στη νέα αρχιτεκτονική MSP που «στηρίζει» το MG4, ωστόσο εξαλείφει σε ικανοποιητικό βαθμό τις επιπτώσεις από τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς μάλιστα να κουράζει τους επιβάτες. Στο ταξίδι το αυτοκίνητο κινείται απροβλημάτιστα, με τη σταθερότητα να μην επηρεάζεται από την ταχύτητα κίνησης ή την ποιότητα της ασφάλτου, ενώ σε λογικές ποσότητες κυμαίνονται και οι κλίσεις του πλαισίου με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία.
MG5 EV: Στο ταμείο
Το MG5 EV είναι διαθέσιμο, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (βλ. Exclusive) και 7ετή εγγύηση ή 150.000 χλμ. και για την μπαταρία. Η μικρή έκδοση με το συσσωρευτή ενέργειας των 51 kWh τιμολογείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα στα 36.300 ευρώ ενώ αυτή της δοκιμής μας με την μεγαλύτερη, στα 40.800 ευρώ – και οι δύο δεν περιλαμβάνουν το όφελος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1 ηλεκτροκινητήρας > ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι > ΡΟΠΗ: 280 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 61,1 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.600×1.811×1.521 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.659 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 479 λίτρα (1.367 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) > ΒΑΡΟΣ: 1.562 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 15,5 kWh/100 χλμ. > ΜΕΣΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 370 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 87 kW > ΤΙΜΗ: Από 40.800 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ)