Σε μία εποχή στην οποία οι τιμοκατάλογοι έχουν αρχίσει να τρομάζουν, το MG ZS με τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα και τιμή κάτω από το ψυχολογικό -και όχι μόνο- φράγμα των 19.000€ έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους συνιστώντας συγχρόνως μια ενδιαφέρουσα πρόταση σε όλα τα επίπεδα. Αλλά και μια διόλου ευκαταφρόνητη απειλή για τον ανταγωνισμό από Δύση και Ανατολή.
Με την ακρίβεια και στο μαγικό χώρο των τεσσάρων τροχών να είναι πλέον κάτι παραπάνω από αισθητή, η απρόσμενη(;) έλευση στην αγορά ενός B-SUV με μεγάλους χώρους, ευρωπαϊκού επιπέδου ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και τιμή που δεν υπερβαίνει τα 19.000€, είναι βέβαιο πως θα κάνει πολλούς από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές στα λημέρια της εν λόγω κλάσης να χάσουν τον ύπνο τους. Πολλώ δε μάλλον όταν η διαθεσιμότητα του συγκεκριμένου… εισβολέα είναι άμεση, και μάλιστα συνοδεία μιας 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης που υποστηρίζεται ιδανικά από ένα νεοσύστατο, πλην όμως ολοκληρωμένο με το καλημέρα δίκτυο εξυπηρέτησης.
Αυτό είναι -με λίγα λόγια- το ZS της MG, μιας εταιρείας με βαριά φανέλα και παράδοση ενός αιώνα στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι, που πλέον έχει συστηθεί εκ νέου σε παγκόσμιο επίπεδο υπό τη σκέπη του κινεζικού κρατικού γίγαντα της SAIC και τώρα δίνει βροντερό «παρών» και στη χώρα μας υπό τη σκέπη του ομίλου Συγγελίδη.
Το φαίνεσθε του MG ZS 1.5 VT–i
Σχεδιαστικά, όπως και το MG HS που δοκιμάσαμε πρόσφατα στην plug-in υβριδική εκδοχή του, δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι στερείται… ισορροπίας, αλλά και σύγχρονων στοιχείων και πινελιών. Mια μόνο ματιά στη στιβαρή διαμόρφωση του πίσω μέρους και το κομψό παρουσιαστικό στο εμπρός, όπου δεσπόζει η μεγάλη μάσκα και το ευμέγεθες λογότυπο, είναι αρκετή για του λόγου το αληθές.
Από πλευράς μεγέθους, το ZS δείχνει… κάπως μεγάλο για B-SUV, κινούμενο οριακά στις παρυφές τις αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας του είδους, με το μήκος του να υπερβαίνει τα 4,3 μ., το πλάτος τα 1,8 μ. και ύψος τα 1,6 μ. Και τα τρία αυτά μεγέθη, σε συνδυασμό με έναν αρκούντως γενναίο χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος με δυναμική 448 λίτρων, που μπορεί να φτάσει τα 1.166 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, έχουν ευεργετικό αντίκτυπο στην χωροταξική προσφορά της καμπίνας. Εδώ, παρά την απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης του τράκτινου τιμονιού με την χορταστική στεφάνη, ο οδηγός απολαμβάνει μια απροβλημάτιστη και ελαφρώς ψηλωμένη θέση οδήγησης, ενώ την ίδια ώρα οι πίσω δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως ζήτημα… στενότητας με τον αέρα τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι τους.
Ως εδώ, καμία έκπληξη. Σε αντίθεση, αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του Βενιαμίν της γκάμας ZS δεν είναι μόνο οι καθ’ όλα ικανοποιητικές επιδόσεις του στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας, αλλά και η συνολική εικόνα και ποιότητα που εισπράττει κανείς με το καλημέρα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια καμπίνα χωρίς… τσιγκουνιές σε μαλακά πλαστικά, η οποία δείχνει συγχρόνως και καλοφτιαγμένη όσον αφορά την άμεσα αντιληπτή ποιότητα και συναρμογή των επιμέρους στοιχείων που την συνθέτουν. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η αισθητική -που αποδεικνύεται εξίσου προσεγμένη, όπως και οι κατακτήσεις του θαλάμου διαβίωσης στον… ψηφιακό κόσμο. Εν προκειμένω, ήδη από την βασική έκδοση Exclusive των 18.950€ οι ιδιοκτήτες του MG ZS θα έχουν στη διάθεσή τους μια εύχρηστη οθόνη αφής 10,1 ιντσών ψηλά στην κεντρική κονσόλα, συμβατή με Android Auto και Apple Car Play, ενώ στην πλουσιότερη Luxury των 20.550€, όπως αυτή της δοκιμής μας, το «παρών» δίνει επίσης ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με σύγχρονα γραφικά και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Συν καθίσματα με οικολογικό δέρμα, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και αναβαθμισμένο ηχοσύνολο με 6 ηχεία.
Όλα αυτά συνοδεύονται ήδη από την έκδοση Exclusive του MG ZS από ένα πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει όλα τα βασικά καλούδια. Και όχι μόνο, όπως 6 αερόσακους, ESP, ABS, Hill Start Assist, Brake Assist System, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, καθώς και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ανέσεις για τα παράθυρα, τους καθρέπτες και το κλείδωμα των θυρών.
Πίσω από το τιμόνι του MG ZS 1.5 VT–i
Το MG ZS της δοκιμής μας τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό VT-i κινητήρα με 4 κυλίνδρους και χωρητικότητα 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 106 ονομαστικούς ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 141 Nm στις 4,500 σ.α.λ. υποστηριζόμενος από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Στην πράξη, ο κινητήρας δεν διεκδικεί πρωτεία, αφήνοντας «χώρο» στην έκδοση 1.0Τ, η οποία παίρνει κίνηση από έναν 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα με απόδοση 111 ίππων.
Επιστρέφοντας στον 1.500άρη της MG, το σίγουρο είναι ότι δεν σε κερδίζει με την απόδοσή του, όντας τραχύς στη λειτουργία του, απρόθυμος στο ανέβασμα των στροφών και σχετικά λαίμαργος στις απαιτήσεις του σε βενζίνη, καλούμενος να κινήσει τα 1.231 κιλά του αμαξώματος. Αντίθετα, το κιβώτιο, αν και «μακρύ» σε κλιμάκωση, έχει πολύ καλή αίσθηση.
Στο δρόμο και με δεδομένους τους απαραίτητους συμβιβασμούς που πηγάζουν από τον χαρακτήρα του κινητήρα όσον αφορά το ραφινάρισμα και τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα), το MG ZS ξεδιπλώνει ένα ήπιο προφίλ, χωρίς αιχμές. Η ανάρτηση, παρ’ ότι δεν διαθέτει σπορτίφ προσανατολισμό, αποδεικνύεται ισορροπημένη, προσφέροντας την άνεση που προσδοκά κανείς εντός πόλης, σε συνδυασμό με μια «συγκροτημένη» αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο. Από εκεί και πέρα, τα φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, το ίδιο και το τιμόνι, ενώ σε λογικά πλαίσια κυμαίνονται και οι κλίσεις του αμαξώματος όταν οι ευθείες της εθνικής οδού δίνουν τη θέση τους στις στροφές του επαρχιακού δικτύου.
MG ZS 1.5 VT–i: Δεν έτυχε, πέτυχε
Στην ελληνική αγορά το MG ZS με τον ατμοσφαιρικό για την περίσταση κινητήρα των 1,5 λίτρων, έρχεται να βάλει γκολ στον ανταγωνισμό από Δύση και Ανατολή ήδη από τα αποδυτήρια. Όχι μόνο χάρη στην προσιτή τιμή του (σ.σ.: που σημειωτέον κυμαίνεται λίγο πάνω από τα βασικά επίπεδα κόστους των προτάσεων της κατηγορίας Α!), αλλά και με αρωγούς χαρίσματα, όπως η ισορροπημένη συμπεριφορά σε κάθε τερέν, οι μεγάλοι χώροι, ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας και ένα εσωτερικό με ευρωπαϊκή αύρα που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα εκείνο ακριβότερων και μεγαλύτερων προτάσεων._Χ.Α.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – MG ZS 1.5 VT-i
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός 1.5 VT-i > ΙΣΧΥΣ: 106ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 141 Nm/4.500 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.323×1.809×1.620 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 448-1.166 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.231 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λιτ./100 χλμ. > ΤΙΜΗ: 18.950€ (έκδοση Exclusive)
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος