H Mazda ανανέωσε στα σημεία το CX-5 και εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση e-Skyactiv G που παίρνει κίνηση από έναν εξηλεκτρισμένο 4κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων.
Από το 2011, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Mazda CX-5 διάγει έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο εμπορικό βίο ανά τον κόσμο, αποτελώντας το best-selling μοντέλο του κατασκευαστή από τη Χιροσίμα της Ιαπωνίας με περισσότερες από 3 εκατ. πωλήσεις στο ενεργητικό του.
Ακολουθώντας προσεκτικά εξελικτικά βήματα τα χρόνια που ακολούθησαν, το μεσαίου μεγέθους SUV γύρισε την πρώτη του σελίδα το 2017, στη συνέχεια ανανεώθηκε, ενώ σήμερα ενισχύεται για μια ακόμα φορά ενσωματώνοντας μια σειρά αναβαθμίσεων προκειμένου να συνεχίσει το εμπορικό του διάβα και να αντιμετωπίσει με περισσότερα όπλα στη φαρέτρα του τον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Οπτικά, οι αλλαγές σε σχέση με το CX-5 MY2022 είναι εξαιρετικά περιορισμένες και αφορούν κυρίως στην προσθήκη του νέου εξωτερικού χρωματισμού με την ονομασία Rhodium White Premium, που αποτελεί τον έναν από τους 10 διαθέσιμους της «επικαιροποιημένης» γκάμας. Επίσης, το ανανεωμένο CX-5 εισάγει για το 2023 τρία πρόσθετα επίπεδα εξοπλισμού, τα Newground, Homura και Takumi, με το κάθε ένα να αθροίζει ξεχωριστές στιλιστικές πινελιές τόσο εντός όσο και εκτός.
Ωστόσο, η πιο σημαντική παρέμβαση της Mazda στο ανανεωμένο CX-5 (πέρα από την προσθήκη του Mi-Drive μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό προφίλ οδήγησης, που πλέον περιλαμβάνει και την επιλογή Off-Road για τις εκδόσεις με τετρακίνηση) είναι η ενσωμάτωση ενός συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων που ενεργοποιείται κατά τη διαδικασία του coasting, το οποίο συνδυάζεται πλέον με ήπια υβριδικό σύστημα 24V με μίζα/γεννήτρια σε όλους τους κινητήρες βενζίνης e-Skyactiv G, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας παραλλαγής, η οποία τροφοδοτείται από ένα 4κύλινδρο σύνολο με φυσική αναπνοή και χωρητικότητα 2,5 λίτρων.
Παραμένοντας με παροιμιώδη πίστη «μακριά» από λύσεις άμεσα συνδεδεμένες με την υπερτροφοδότηση, ο εν λόγω κινητήρας έχει φυσική αναπνοή, αποδίδει 194 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 263 Nm στις 4.000 σ.α.λ. και συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, που με το καλημέρα αποδεικνύει τις αρετές του με τον τρόπο που λειτουργεί τόσο στη σβέλτη οδήγηση, όσο και καθημερινά εντός των ορίων της πόλης. Από εκεί και πέρα, ο άμεσου ψεκασμού υπερτετράγωνος κινητήρας της Mazda διαθέτει στην πράξη το απαραίτητο «βάθος», όχι όμως και την εκρηκτικότητα που συναντά κανείς στα υπερτροφοδοτούμενα (ως επί το πλείστον) σύνολα του ανταγωνισμού. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στην πράξη δεν απογοητεύουν, αλλά και δεν συναρπάζουν, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 χλμ./ώρα και το τυπικό αλλά πάντοτε ενδεικτικό «0-100» να ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ.
Σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, ο «2,5άρης» κινητήρας της Mazda πετυχαίνει μέσες τιμές που κυμαίνονται πέριξ του ορίου των 10 λίτρων για κάθε 100 χλμ. κίνησης, τιμή που ναι μεν δεν εντυπωσιάζει, ωστόσο αποδεικνύεται ανταγωνιστική με δεδομένο ότι ο «μεγάλος» e-Skyactiv G έχει να κινήσει ένα αμάξωμα σχεδόν 4,6 μ. με βάρος που υπερβαίνει τους 1,6 τόνους.
Στα ενδότερα του Mazda CX-5
Ο οδηγός του CX-5 κάθεται ψηλά και άνετα, παρά το γεγονός ότι η έδρα του καθίσματος αφήνει ακάλυπτα το κάτω μέρος των ποδιών των υψηλόσωμων οδηγών. Από εκεί και πέρα, όλες οι υπόλοιπες ρυθμίσεις συνηγορούν ώστε ο εκάστοτε χειριστής να βρει εύκολα την θέση που του ταιριάζει. Την ίδια στιγμή, ο παραδοσιακά προσεγμένος εσωτερικός διάκοσμος με το σκουρόχρωμο ταμπλό που δεν «φλυαρεί» σε σχεδίαση και την πληθώρα μαλακών υλικών (σ.σ.: τα σκληρότερα είναι «κρυμμένα» στα χαμηλότερα τμήματά του) δημιουργεί πολύ θετικούς συνειρμούς, με τους φυσικούς διακόπτες να έχουν εδώ τον πρώτο λόγο. Συνολικά, η γενικότερη αίσθηση απτής ποιότητας παραμένει και στο νεότερο CX-5 στα γνώριμα υψηλά επίπεδα στα οποία μας έχει συνηθίσει η Mazda τα τελευταία χρόνια.
Από εκεί και πέρα, και με δεδομένη την επάρκεια χώρων στο πίσω κάθισμα για δύο ή και τρεις επιβάτες, η κεντρική οθόνη πληροφοριών εξακολουθεί να βρίσκεται εγκατεστημένη ψηλά, στη μέση του ταμπλό, και να ελέγχεται όχι με την αφή αλλά μέσω χειριστηρίων και διακοπτών που εδράζονται πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Ταυτόχρονα, η συνδεσιμότητα έχει αναβαθμιστεί υποστηρίζοντας τόσο το Apple Car Play όσο και το Android Auto, καθώς και τις πιο πρόσφατες λειτουργίες My Mazda App Connected Services.
Οδηγώντας το Mazda CX-5
Το CX-5 διακρίνεται για το στιβαρό του πάτημα στο δρόμο, στοιχείο που απορρέει τόσο από το άκαμπτο πλαίσιό του όσο κυρίως από το σφικτό set-up της ανάρτησης που σπάνια θα ταλαιπωρήσει τους επιβάτες. Και αυτό, παρά τους 19άρηδες τροχούς με τους οποίους ήταν εξοπλισμένη η έκδοση Homura της δοκιμής μας. Την ίδια στιγμή, το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο γρήγορο από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα SUV σεβαστών διαστάσεων, όπως το CX-5. Η αίσθηση του είναι ικανοποιητική, ενώ συγχρόνως είναι ακριβές, με αρκετά φυσική «δοσολογία» ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κύλισης δύσκολα θα εγείρει ερωτηματικά και μένει μόνο ο σχετικά έντονος θόρυβος του κινητήρα στις υψηλές στροφές λειτουργίας που μετριάζει την πολιτισμένη ατμόσφαιρα που επικρατεί στο ταξίδι στην προσεγμένη καμπίνα. Αν πιεστεί, το CX-5 θα αντιδράσει… πολιτισμένα, με την τετρακίνηση i-Activ AWD στην έκδοση της δοκιμής να αποτελεί μια επιπλέον ασφαλιστική δικλίδα στην υπερβολή ή το λάθος.
Mazda CX-5: Κάνοντας ταμείο
Το ανανεωμένο CX-5 συνεχίζει πάνω στο δρόμο που χάραξαν οι προκάτοχοί του και τώρα, με μικρές επεμβάσεις στα σημεία και εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες της γκάμας του, εξακολουθεί να παραμένει το βασικό διαπραγματευτικό… χαρτί της Mazda στον πάντοτε πολυσυλλεκτική αρένα των μεσαίων SUV. Περνώντας στο ταμείο, εμείς δεν έχουμε παρά να σταθούμε στην τιμή εκκίνησης των 39.563 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση Newground του CX-5 e-Skyactiv G των 2,5 λίτρων καθώς και στα 42.193 ευρώ τα οποία κοστίζει η αντίστοιχη τετρακίνητη – αμφότερες σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο.
Mazda CX-5 e-Skyactiv G 2.5 194 PS AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης, 4κύλινδρος σε σειρά > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.488 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 194 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 263 Nm/4.000 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.575 x 1.845 x 1.680 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 522 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.637-1.653 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 172-171 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 42.193 ευρώ (AWD)