top icon
Δοκιμές

Kia EV3 Long Range GT-Line: Δούρειος ίππος

Το νέο EV3 καλείται να «εκδημοκρατίσει» την ηλεκτροκίνηση για λογαριασμό της Kia σε μία από τις πιο λαοφιλείς κατηγορίες της αγοράς. Και, όπως όλα μαρτυρούν, δείχνει να έχει όλα τα απαραίτητα «όπλα» για να το πραγματοποιήσει με τη δέουσα για την περίσταση επιτυχία.

Όπως και πολλοί άλλοι mainstream κατασκευαστές, έτσι και η Kia πήρε την… κατιούσα όσον αφορά την προσαρμογή των προσφορών της στις επιταγές της νέας τάξης πραγμάτων όπως αυτή διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια, με δεδομένες τις απαιτήσεις που προτάσσει ηλεκτρική κινητικότητα.

Έτσι, μετά τον πρώτο διδάξαντα του είδους, το EV6, το οποίο χτύπησε φλέβα χρυσού το 2021 σε μια ειδική κατηγορία οχημάτων, και το πολύ πιο «ψηλό» και ακόμα πιο μεγάλο EV9, που εξ ορισμού ήρθε να απευθυνθεί σε μια εξίσου μικρή μερίδα αγοραστών, σειρά έχει σήμερα το «μικρό» EV3, ένα αυτοκίνητο που έρχεται να «εκλαϊκεύσει» το ηλεκτρικό δόγμα της Kia, η οποία από τα τέλη του 2026 θα διαθέτει στις τάξεις της ακόμα περισσότερες προτάσεις και 11 στο σύνολο EV, συμπεριλαμβανομένου ενός σπορ σεντάν με την ονομασία «EV4», ενός μεσαίου e-SUV με τα χαρακτηριστικά διακριτικά «EV5», αλλά και ενός σουπερμίνι με τον κωδικό «EV2». Έως τότε, όμως, το νέο EV3, που αισίως αποτέλεσε τον άξιο δευτεραθλητή στον φετινό θεσμό του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, θα αποτελέσει τη βασική αιχμή του εμπορικού δόρατος για την Kia και συνάμα το το άρμα για υψηλότερες πωλήσεις και μερίδια αγοράς στη δύσκολη αρένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γηραιάς Ηπείρου, αλλά και της ελληνικής αγοράς ειδικότερα.

Kia EV3

Τι εστί Kia EV3;

Αναμφίβολα τολμηρό σε αισθητική, με έντονες ακμές να ρέουν στο πλάι, γεωμετρικές επιφάνειες να κυριαρχούν τόσο εμπρός όσο και πίσω, και εξαιρετική για τα δεδομένα του είδους αεροδυναμική απόδοση (Cd: 0,269), το νέο EV3 έχει τον τρόπο να διαφέρει «απέναντι» σε γνώριμους ανταγωνιστές του, όπως τα ευρωπαϊκά VW ID.3, Cupra Born και Renault Megane E-Tech, καθώς και το κινεζικό Atto 3 της BYD, χάρη σε ακόμα μία επιτυχημένη υλοποίηση της σχεδιαστικής γλώσσας Opposites United της Kia, την οποία υπογράφει o Karim Habib. Εν προκειμένω, οι κάθετοι προβολείς βρίσκονται εγκατεστημένοι στα άκρα μιας ιδιαίτερα «καθαρής» επιφάνειας, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους του οχήματος. Ευφυές όσο και χαρισματικό είναι και το πλαϊνό τμήμα του αυτοκινήτου, με τη μακριά, κεκλιμένη και αρκούντως κομψή γραμμή της οροφής να καταλήγει στην πόρτα του χώρου αποσκευών, που παραπέμπει σε χάτσμπακ.

Kia EV3

Αρκούντως φουτουριστική είναι και η εικόνα στο πίσω μέρος, όπου η φωτιστική υπογραφή αντικατοπτρίζει εκείνη στο εμπρός μέρος. Ακόμα πιο επιθετική, χωρίς όμως να διαφοροποιείται επί της ουσίας, είναι η έκδοση GT-Line, όπως αυτή της δοκιμής μας, με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες και τους μεγαλύτερους τροχούς των 19 ιντσών να δίνουν έναν συγκρατημένα σπορτίφ τόνο που κολακεύει οπτικά από κάθε γωνία.

Kia EV3

Από πλευράς αντικειμενικού μεγέθους, το νέο EV3 όχι μόνο δείχνει, αλλά και είναι αρκετά «συμπαγές», με μήκος μόλις 4,31 μ., αλλά αναλογικά με πιο «γενναίο» μεταξόνιο, το οποίο ανέρχεται στα 2,68 μ. – που παρεμπιπτόντως είναι το ίδιο με εκείνο ενός Sportage. Αυτό το χαρακτηριστικό, σε συνδυασμό με τους πολύ μικρούς προβόλους, υπόσχεται τις δέουσες ανέσεις στους τέσσερις έως και πέντε επιβάτες που θα φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του. Βασικοί συμπρωταγωνιστές εδώ, πέραν της χαρακτηριστικής κεντρικής κονσόλας με το συρόμενο άνω μέρος και τον αποθηκευτικό χώρο από κάτω, καθώς και της απόλυτα επαρκούς χωρητικότητας των 460 λίτρων στο πίσω μέρος και των 25 λίτρων στο εμπρός, είναι ο «προχωρημένος» σχεδιασμός, η ψηφιοποίηση και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, ήδη από την έκδοση με την ονομασία «Earth». Κάτι που ασφαλώς είδαμε να συμβαίνει και με τα υπόλοιπα δύο EV της εταιρείας.

Για την περίσταση, τρεις «ενοποιημένες» οθόνες (μία 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, μια δεύτερη 5,3 ιντσών ακριβώς δίπλα της, που προορίζεται για τον έλεγχο του κλιματισμού, και μία τρίτη, επίσης 12,3 ιντσών, για το infotainment και το σύστημα πλοήγησης) κλέβουν την παράσταση, μαζί με τις πραγματικά ατέλειωτες επιλογές εφαρμογών και συστημάτων ADAS, που κυριολεκτικά έρχονται να απογειώσουν τον high-tech χαρακτήρα του Βενιαμίν –προς ώρας- ηλεκτρικού μοντέλου των Κορεατών.

Kia EV3

Συνολικά, η εικόνα στο εσωτερικό είναι αρκετά στοχευμένη και… lounge, όπως σε ένα Ioniq 5, για παράδειγμα, με την άνεση και την ευρυχωρία να έχουν τον πρώτο λόγο. Ο οδηγός κάθεται σωστά, όχι όμως και «επιθετικά», ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Τα εμπρός καθίσματα παρέχουν όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις, ακόμα και οσφυϊκή στήριξη, συν μία πρόσθετη λειτουργία ανάκλισης για εκείνο το οδηγού, για ξεκούραση κατά τη διάρκεια των φορτίσεων.

Kia EV3

Όπως κάθε νέο μοντέλο της Kia, το EV3 ενσωματώνει στο εσωτερικό του μια πλειάδα βιώσιμων υλικών – για παράδειγμα, ανακυκλωμένο ύφασμα υιοθετείται στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET), το οποίο είναι ένα από τα πιο εύκολα ανακυκλώσιμα πλαστικά στον κόσμο, απαντάται σε πολλά επιμέρους τμήματα του εσωτερικού, όπως στα καθίσματα, στην επένδυση της οροφής, στα υποβραχιόνια των θυρών, στα πατάκια του δαπέδου κ.α.

Kia EV3

Από εκεί και πέρα, η εργονομία αποτελεί, μαζί με την ιδιαίτερα προσεγμένη απτή ποιότητα, έναν ακόμα άσο στο μανίκι του EV3, καθώς κάτω από την κύρια οθόνη βρίσκεται μια μικρή… συλλογή απτικών κουμπιών που παρέχουν γρήγορη πρόσβαση στις κύριες λειτουργίες του infotainment, καθώς και μερικά κλασικά μπουτόν για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας της καμπίνας, της ταχύτητας του ανεμιστήρα και της κατανομής του αέρα. Κάπου εκεί βρίσκεται και ένας περιστροφικός διακόπτης για την αύξηση ή τη μείωση της έντασης του ηχοσυστήματος. Επίσης, το σύστημα πολυμέσων -γνωστό και από τα ομογάλακτα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai-, εκτός από μερικές διαφορετικές γραμματοσειρές και γραφικά, διαθέτει εξίσου «καθαρή» απεικόνιση, ανταποκρινόμενο γρήγορα στις εντολές των δακτύλων των εμπρός επιβατών. Την ίδια στιγμή, το μενού λειτουργιών, μαζί με τις σχετικές συντομεύσεις, δε θα προβληματίσουν, ούτε θα μπερδέψουν ακόμα και τους λιγότερο εξοικειωμένους με τέτοιου είδους ηλεκτρονικές «παροχές».

Kia EV3

Ηλεκτρικά και άλλα

Δομημένο τεχνολογικά πάνω σε μια διαφορετική εκδοχή της γνώριμης πλέον πλατφόρμας e-GMP του Hyundai Motor Group, το EV3 υποστηρίζει απρόσκοπτα και στις δύο διαθέσιμες παραλλαγές του ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 400V και προαιρετικά αμφίδρομη φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), παρέχοντας ισχύ σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές έως και 3,6 kW. Από πλευράς εκδόσεων, προσφέρονται δύο επιλογές, οι Standard Range και Long Range, αμφότερες με προαιρετική την αντλία θερμότητας και έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος για πρώτη φορά σε μοντέλο που πατά στη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική κινεί τους εμπρός αντί τους πίσω τροχούς (σ.σ.: ας όψεται η ανάγκη για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών), αποδίδοντας για την περίσταση μέγιστη ροπή 283 Nm και ισχύ 150 kW, δηλαδή 204 ίππους.

Εκεί όπου υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις είναι στην μπαταρία ιόντων λιθίου τέταρτης γενιάς που υπογράφει η LG, με την έκδοση Standard Range να φιλοξενεί χαμηλά στο πάτωμά της έναν συσσωρευτή ενέργειας με χωρητικότητα 58,3 kWh, και τη Long Range, όπως αυτή τη δοκιμής μας, έναν αντίστοιχο με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 81,4 kWh. Η «δική μας» υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC έως και 128 kW και σε παροχή AC έως και 11 kW. Σύμφωνα με την Kia, σε 50άρη φορτιστή DC ή σε 350άρη, η φόρτιση 10%-80% ολοκληρώνεται σε 79 και 31 λεπτά, αντίστοιχα, ενώ σε κοινή οικιακή πρίζα 230V/12A απαιτούνται κάτι περισσότερο από 32 ώρες για την πλήρωση από το 10% στο 100% – σε wallbox των 11 kWh ο σχετικός χρόνος πέφτει σε 7 ώρες και 15 λεπτά.

Kia EV3

Εκεί όπου το «μεγάλο» EV3 υπερέχει έναντι πολλών ανταγωνιστών του είναι στον τομέα της αυτονομίας – που εκ προοιμίου αποτέλεσε και το μεγαλύτερο στοίχημα των δημιουργών του. Μπορεί σε πρώτη «ανάγνωση» τα έως και 605 χλμ. των «εργοστασιακών» μετρήσεων βάσει του προτύπου WLTP να φαντάζουν άπιαστα, εντούτοις στην πράξη τα… πραγματικά 500 χλμ. κάθε άλλο παρά ουτοπία αποτελούν. Και αυτό με αποδείξεις και δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μικτό «περιβάλλον», που περιλάμβανε κίνηση στην πόλη και σε επαρχιακό δίκτυο, με αρκετά μάλιστα χιλιόμετρα και σε εθνική οδό, οι μέσες απαιτήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια με εξωτερικές θερμοκρασίες μεταξύ 10 και 17 βαθμών Κελσίου ήταν μόλις 16,2 kWh/100 χλμ. Και αυτό είναι σίγουρα μια σημαντική κατάκτηση για το μικρότερο μέλος της οικογένειας EV της Kia.

Από εκεί και πέρα, στα «συν» συγκαταλέγονται σίγουρα και οι διαθέσιμες επιλογές που παρέχει το EV3 στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας. Και αυτό χάρη στην παρουσία των αναβαθμισμένων συστημάτων i-Pedal 3.0 και Smart Regenerative 3.0, που ελέγχονται απλά μέσω των δύο paddles σταθερά εγκατεστημένων πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τριάκτινου τιμονιού. Το πρώτο από αυτά προσφέρει τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης (ή και μηδενικά) και προαιρετικά επενεργεί και κατά την όπισθεν, ενώ το δεύτερο εξασφαλίζει στον οδηγό έναν ψηφιακό συνοδηγό που μπορεί να σαρώνει το δρόμο μπροστά και να ανταποκρίνεται ταχύτατα ανάλογα με την κατάσταση, ενσωματώνοντας τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με την αναγεννητική πέδηση. Κάτι που απεδείχθη εν Ελλάδι ιδιαίτερα αποδοτικό και συνάμα… αγχολυτικό κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον.

Kia EV3

Κατ’ αναλογία, αγχολυτικός και δίχως αιχμηρές γωνίες είναι και ο τρόπος απόδοσης της ισχύος του κινητήρα, ενώ ανάλογα είναι τα «μηνύματα» και από τον τρόπο που το νέο EV3 πατά στο δρόμο. Εδώ η επιτάχυνση στο βαθύ πάτημα του γκαζιού δεν κολλά την πλάτη σου στο κάθισμα, ούσα γραμμική ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης. Αυτό άλλωστε αντικατοπτρίζεται και στα 7,9 δλ. που χρειάζεται η έκδοση GT-Line με τη μεγάλη μπαταρία για το τυπικό «0-100». Σε ό,τι αφορά συνολικά τη συμπεριφορά στο δρόμο, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή ηχομόνωση στο ταξίδι ανήκουν σίγουρα στα πολύ δυνατά σημεία του EV3. Όπως και η άνεση που παρέχει, καθώς το νέο B-SUV+ των Κορεατών όχι μόνο κρύβει εντέχνως το βάρος του -που μπορεί να φτάσει, ανάλογα με τον εξοπλισμό και την μπαταρία, έως και τους 1,9 τόνους-, αλλά συγχρόνως προσφέρει στον οδηγό του μια ανάλαφρη αίσθηση στις αλλαγές πορείας στο επαρχιακό δίκτυο.

Kia EV3

Δεν είναι GTi, ούτε και φιλοδοξεί να γίνει, εκδηλώνοντας παντού και πάντα λογικές κλίσεις στις στροφές. Την ίδια στιγμή, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δουλεύουν όταν και όπως ακριβώς πρέπει, ενώ η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, σε συνδυασμό με το set-up ελατηρίων και αμορτισέρ, κρατούν ακλόνητο το αμάξωμα ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα, φιλτράροντας συγχρόνως αποτελεσματικά σχεδόν το σύνολο των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Και αυτό παρά τις 19άρες ζάντες της έκδοσης GT-Line. Τα φρένα την ίδια στιγμή είναι αποτελεσματικά, και μάλιστα χωρίς να «αφήνουν» τη γνώριμη «ηλεκτρική» αίσθηση, ενώ το τιμόνι, παρά την τεχνητή υποβοήθηση, είναι σαφές και αρκούντως γρήγορο, με 2,66 στροφές από άκρη σε άκρη.

Kia EV3

Κερδισμένος στο ταμείο

Το συμπέρασμα -ή πιο σωστά, ο παραπάνω υπέρτιτλος- δεν έχει να κάνει τόσο με την τιμή διάθεσης, η οποία αποδεικνύεται αρκούντως ανταγωνιστική, με δεδομένο και τον πλούσιο εξοπλισμό των εκδόσεων Earth και GT-Line με τη μεγάλη μπαταρία (βλ. 32.990 ευρώ και 35.990 ευρώ σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση και την τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας), όσο πρωτίστως με τη συνολική αυτοκινητική αξία του νεότερου EV της Kia. Χωρίς περιστροφές και «ναι μεν άλλα», το νέο EV3 καταφέρνει να βάλει το πρώτο του… γκολ ήδη από τα αποδυτήρια, προτάσσοντας στην αγορά των «μικρών» ηλεκτρικών οχημάτων ένα πακέτο που προσφέρει, πρώτα και κύρια, κορυφαία αυτονομία, συγκροτημένη συμπεριφορά και επιδόσεις, πλούσιους χώρους, δεδομένου του μεγέθους του, και ένα «μπουκέτο» τεχνολογιών που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει ακόμα και ο πλέον απαιτητικός Και όλα αυτά με ένα περιτύλιγμα εντός και εκτός με ενδιαφέρουσα, αν μη τι άλλο, σχεδίαση. Το μόνο που του μένει επομένως είναι να εξαργυρώσει την υψηλή αυτή αξία του και στην αγορά.

Kia EV3

KIA EV3 LONG RANGE GTLINE
ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι > ΡΟΠΗ: 283 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 81,4 kWh  > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.310 x 1.850 x 1.570 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 460 λίτρα + 25 λίτρα frunk > ΒΑΡΟΣ: 1.810 – 1.930 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16,2 kWh/100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΑYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 500 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ 10-100% (AC): 7 ώρες και 15 λεπτά (max: 11 kW) > ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 31 λεπτά (max: 128 kW) > ΤΙΜΗ: 35.990 ευρώ (έκδοση GT-Line, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και της έξτρα προωθητικής ενέργειας)

Φωτογραφίες; Γιάννης Κουσκούτης

Kia EV3

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Kia EV3
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ