X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Leapmotor C10

Η Leapmotor πραγματοποιεί με την αρωγή της Stellantis το δεύτερο της άλμα από τη μακρινή Κίνα στην Ευρώπη φέρνοντας σήμερα το νέο C10 στην καρδιά των αμιγώς ηλεκτρικών SUV της κατηγορίας D.

Το άκουσμα της λέξης «Leapmotor» είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκαλέσει απορία στους περισσότερους. Το ίδιο ενδεχομένως θα συμβεί και με την ονομασία «C10», η οποία συνοδεύει το μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό D-SUV της ανερχόμενης κινεζικής εταιρείας που πλέον, μαζί με το μικρό και επίσης ηλεκτρικό Τ03 που δοκιμάσαμε πρόσφατα επί ελληνικού εδάφους, αποβαίνει στη γηραιά ήπειρο έχοντας ως σύμμαχο και συνεργάτη ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ευρωπαϊκής -και όχι μόνο- αυτοκινητικής σκακιέρας: την Stellantis.

Ποιά είναι η Leapmotor; Πρόκειται για μια φρέσκια αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ιδρύθηκε στην Hangzhou της Κίνας το 2015. Παρά το νεαρό της ηλικίας της, ήδη αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη κινεζική startup εταιρεία στην κατηγορία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, έχοντας διαθέσει μόνο πέρσι 145.000 οχήματα NEV, ενώ για το 2024 στόχος είναι οι 250.000 μονάδες.

Έχοντας θέσει τον πήχη ψηλά για να κερδίσει το δικό της στοίχημα απέναντι στα μεγάλα ονόματα της κινεζικής αυτοκινητικής σκακιέρας, η Leapmotor έπρεπε να ακολουθήσει μια διαφορετική ρότα εισερχόμενη σε νέα «ύδατα». Και για να το πράξει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, χρησιμοποίησε ως άρμα την Stellantis, η οποία αρχικά επένδυσε σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει το 21% του μετοχικού κεφαλαίου της κινεζικής εταιρείας. Και αυτό δεν ήταν παρά μόνο η αρχή. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, οι δύο εταιρείες έκαναν το επόμενο βήμα δημιουργώντας με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας μια κοινή εταιρεία -την Leapmotor International B.V.- στην οποία η μεν Leapmotor κατέχει το 49% του μετοχικού κεφαλαίου, η δε Stellantis το υπόλοιπο 51%. Ναι, σωστά καταλάβατε: εφόσον τελικά η… προστατευτική Ευρώπη αποφασίσει να επιβάλει τους πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπως το C10 για παράδειγμα, τότε η Stellantis θα τείνει στους συνεταίρους της μία ακόμα χείρα βοηθείας κατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα της Leapmotor στα δικά της εργοστάσια στην γηραιά ήπειρο, αντί να τα εισάγει. Με το αζημίωτο, ασφαλώς. Win-Win.

Τι εστί «Leapmotor C10»;

Δεν χρειάζεται να ψαχτείς και πολύ προκειμένου να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για ένα σεβαστού μεγέθους SUV της κατηγορίας D με μήκος 4,74 μ., που είναι κατά τι μεγαλύτερο σε σχέση με τους προφανείς ανταγωνιστές του – που δεν είναι άλλοι από το Skoda Enyaq, το Peugeot E-3008, το Toyota bZ4X και ενδεχομένως το VW ID.4. Ωστόσο, το ίδιο προφανές είναι ότι στο… ραντάρ των Κινέζων της Leapmotor βρίσκεται ένα άλλο EV: το κατά τι μεγαλύτερο αλλά και ακριβότερο συγχρόνως, Tesla Model Y.

Σχεδιαστικά, το C10 της Leapmotor δεν ακροβατεί, επιλέγοντας συνειδητά μία σχεδίαση που δεν εγείρει πάθη, ούτε και δάφνες για την πρωτοτυπία της. Οι pop-up, αλά Tesla, εξωτερικές χειρολαβές, αλλά και η κάρτα εισόδου στο αυτοκίνητο που πρέπει να προσεγγίσει όχι την κεντρική κολώνα όπως συμβαίνει στο best-seller EV της παγκόσμιας αγοράς, αλλά το πλαστικό κάλυμμα του εξωτερικού καθρέπτη προκειμένου να ανοίξουν οι πόρτες, αποτελούν δύο καλοδεχούμενες high-tech νότες που υποστηρίζουν χωρίς περαιτέρω τυμπανοκρουσίες το λιτό και στιβαρό ντιζάιν της κατασκευής που δεν κρύβει τον όγκο της.

Σε αντίθεση, η διακριτικότητα και οι χαμηλοί εν γένει τόνοι πάνε περίπατο στο εσωτερικό, που στο τέλος της ημέρας έχει βρει τον τρόπο να κλέβει τις εντυπώσεις. Για τους διαθέσιμους χώρους στο πίσω κάθισμα, λίγα μπορεί να πει κανείς, μιας και το μεταξόνιο των 2,825 μ., το επίπεδο πάτωμα και ο σχεδόν… αχανής αέρας από τον σχετικό πάγκο έως και τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων εγγυώνται βασιλικές ανέσεις για τους έως και τρεις επιβάτες τους C10. Δυστυχώς όμως κάτι αντίστοιχο δεν μπορεί να ειπωθεί και για το χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος, καθώς τα 435 διαθέσιμα λίτρα του κρίνονται μάλλον λίγα με δεδομένο το μέγεθος και την κατηγορία στην οποία υπάγεται το κινεζικό EV. Βέβαια, με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αλλά και με το πρόσθετο όφελος των 32 λίτρων του frunk που… προσεχώς θα είναι διαθέσιμο, η εικόνα αλλάζει άρδην, ανεβάζοντας τις μεταφορικές δυνατότητες στο πίσω μέρος στα 1.410 λίτρα.

Από εκεί και πέρα, ο υπόλοιπος εσωτερικός διάκοσμος «μυρίζει» με το καλημέρα Tesla. Αφενός χάρη στην απουσία φυσικών χειριστηρίων (σ.σ.: εξαίρεση αποτελεί τα μπουτόν των αλάρμ που απαντάνται στην πλαφονιέρα, εκείνα που βρίσκονται στα μπράτσα του τιμονιού και φυσικά οι δύο μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι), αφετέρου εξαιτίας της κεντρικής οθόνης των 14,6 ιντσών που κυριολεκτικά δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Το τελευταίο, εξίσου λιτό σε σχεδιασμό, κρύβει επιμελώς του μακρόστενους αεραγωγούς του κλιματισμού και είναι «ντυμένο» με υλικά πολύ καλής ποιότητας, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το συνθετικό δέρμα που περιβάλλει τα εξόχως αναπαυτικά καθίσματα εμπρός και πίσω. Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός της καμπίνας με την στάνταρ γυάλινη οροφή των 2,1 τ.μ. συνεχίζεται και στη κεντρική κονσόλα. Στο επάνω μέρος της υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια πλατιά βάση για την επαγωγική φόρτιση ενός σύγχρονου smartphone. Πιο πίσω, βρίσκεται ένας πρακτικός κλειστός αποθηκευτικός χώρος, ενώ κάτω από όλα αυτά υπάρχει επιπλέον ανοιχτός χώρος για την εναπόθεση μικροαντικειμένων -καθώς και δύο θύρες USB – ο οποίος όμως είναι δύσκολα προσβάσιμος εξαιτίας του μεγάλου πλάτους της κονσόλας.

Όπως γίνεται αντιληπτό, με εξαίρεση τα φλας, την επιλογή «σχέσης» και την λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων, τα πάντα ελέγχονται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής (σ.σ.: υπάρχει και μια δεύτερη, για την παροχή πρόσθετων πληροφοριών, με διαγώνιο 10,25 ίντσες, πίσω από το τιμόνι). Η διεπαφή της θυμίζει -και πάλι- Tesla, προσφέροντας ευκρίνεια, αλλά και ικανοποιητική συνάμα απόκριση. Και όπως συνήθως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις, απαιτεί κάποιο εύλογο χρόνο προκειμένου να… εντοπίσεις που βρίσκεται κάθε λειτουργία.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η Leapmotor δεν άφησε τίποτα στην τύχη του. Ήδη από την βασική έκδοση με την ονομασία Style στο στάνταρ πακέτο του C10 περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι 7 αερόσακοι, η γυάλινη πανοραμική οροφή, ο διζωνικός κλιματισμός, η ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, το ηχοσύστημα με 12 ηχεία, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, οι 18άρες ζάντες αλουμινίου, η κάμερα περιμετρικής θέασης 360 μοιρών, τα όχι λιγότερα από 17 συστήματα ADAS (διαβάστε περισσότερα στη συνέχεια), αλλά και η συνδεδεμένη πλοήγηση. Σε αυτά, η πιο πλούσια έκδοση Design, όπως αυτή της δοκιμής μας, αντικαθιστά τους αλουμινένιους τροχούς των 18 ιντσών του C10 Style με 20άρες ζάντες, αθροίζοντας ταυτόχρονα την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα, τα θερμαινόμενα/αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας και την επένδυση από συνθετικό δέρμα στο σαλόνι.

Και κάπου εδώ φτάνουμε στον πραγματικό άσσο που κρύβει στο μανίκι του το C10 – που δεν είναι άλλος από την τιμή στην οποία το νέο e-SUV της Leapmotor διατίθεται στην ελληνική αγορά μέσω της Italian Motion και 10 επιλεγμένων σημείων του δικτύου της. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση Style, συμπεριλαμβανομένης της τρέχουσας προωθητικής ενέργειας (2.000€) αλλά και του οφέλους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» (9.000€), κοστίζει μόλις 30.900€. Για την πιο πλούσια Design; Προσθέστε απλά μόλις 1.500€.

Η ηλεκτρική καρδιά του Leapmotor C10

Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Cell-to-Chassis που θέλει την μπαταρία να είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο -για περισσότερη ασφάλεια, καλύτερο packaging και υψηλότερη ακαμψία- το C10 αντλεί ενέργεια από έναν συσσωρευτή υψηλής τάσης με χημεία LFP και μικτή χωρητικότητα 69,9 kWh. Αυτή η μπαταρία υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 400V που εξασφαλίζει ισχνές τιμές φόρτισης σε σχέση με τα δεδομένα του ευρωπαϊκού και μη ανταγωνισμού. Και συγκεκριμένα, 84 kW σε παροχή DC και μόλις 6,6 kW μέσω του on-board φορτιστή AC. Αυτό σημαίνει πρακτικά και αντίστοιχες δυνατότητες «αναζωογόνησης» της μπαταρίας, καθώς το γέμισμά της από 30% σε 80% διαρκεί 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή και σχεδόν 12 ώρες σε παροχή AC για το «0-100%».

Από εκεί και πέρα, το C10 προσφέρει μια επιλογή όσο αφορά το σύστημα μετάδοσης, που σίγουρα δεν σε κάνει να σηκώνεσαι στις μύτες των ποδιών σου στο άκουσμα των ονομαστικών προδιαγραφών του, χωρίς όμως αυτό να αποδεικνύεται τροχοπέδη για την σβέλτη και ασφαλή κίνησή του σε όλα τα τερέν. Εν προκειμένω, και για να μην μακρηγορούμε, η Leapmotor έχει επιλέξει έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι εγκατεστημένος πίσω, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 218 ίππων και ροπή 320 Nm.

Στην πράξη, το μεγάλο SUV των 2 σχεδόν τόνων της Leapmotor διαθέτει «ευρωπαϊκό αέρα». Με μερικές εξαιρέσεις. Η πρώτη είναι αυτή που σχετίζεται με την υπερβολικά τεχνητή αίσθηση του τιμονιού, που αποκόβει τον οδηγό από ό,τι διαδραματίζεται στον εμπρός άξονα. Η δεύτερη έχει να κάνει με την λειτουργία ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Όπως, για παράδειγμα, με εκείνη του εξόχως… εκνευριστικού συστήματος απόσπασης προσοχής, που επεμβαίνει σχεδόν ακατάπαυστα, και εντελώς αδικαιολόγητα, εκδίδοντας κάθε τρεις και λίγο ηχητικές ειδοποιήσεις. σε συνδυασμό με ακατάληπτα γραπτά μηνύματα μέσω της κεντρικής οθόνης. Ασυνεπής (sic) απεδείχθη και η λειτουργία του συστήματος Lane Keep Assist, το οποίο, ακόμα και αν το απενεργοποιήσεις, στη συνέχεια επανέρχεται αυτοβούλως στη… ζωή, δίχως προφανή λόγο, ως Emergency Lane Keep Assist.

Από εκεί και πέρα, το C10 προτάσσει ένα συγκροτημένο, δίχως αιχμηρές γωνίες οδηγικό προφίλ. Στη ρύθμιση της ανάρτησής του έχει βάλει χέρι η Stellantis, με αποτέλεσμα να είναι αρκούντως δεμένη – ούτε χαλαρή, ούτε όμως και σφικτή. Η άνεση έχει πάντα τον πρώτο λόγο, ενώ υπό πίεση στις στροφές τα πάντα διαδραματίζονται δίχως… δράματα, με λογικές αλλά αισθητές κλίσεις από το πλαίσιο. Στην υπερβολή, πάντως, τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν αποτελεσματικά, αν και όχι και τόσο άμεσα, ενώ υψηλά παραμένουν τα επίπεδα πρόσφυσης στα «γλιστερά», χάρη και στα ευρωπαϊκής προέλευσης ελαστικά διαστάσεων 245/45 R20 με τα οποία εφοδιάζονταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μου. Τα φρένα, με τη σειρά τους, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων αν και διαθέτουν μια μικρή «νεκρή» αίσθηση στο πρώτο πάτημα του σχετικού πεντάλ.

Ο μονός ηλεκτροκινητήρας, με τη σειρά του, προσφέρει μια απολύτως γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης. Χωρίς υστερίες και με τη δέουσα αναλογικότητα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ – ασφαλώς, η συνολική αίσθηση και απόδοση είναι κατά τι πιο «ζωηρή» στο πρόγραμμα Sport, που συνοδεύει τα συνήθη Eco, Comfort και Custom. Ο χρόνος δε των 7,5 δλ. για το τυπικό «0-100» είναι ικανοποιητικός, σε κάθε περίπτωση. Όπως και οι απαιτήσεις του C10 σε ηλεκτρική ενέργεια. Εν προκειμένω, με δεδομένη την παρουσία ανάκτησης στο άφημα του γκαζιού (και λειτουργίας one-pedal, που ορισμένες φορές επιβάλει την ακινητοποίηση με τα μηχανικά φρένα), καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας, οι μέσες απαιτήσεις ανήλθαν σε 18 kWh για κάθε 100 μικτά χιλιόμετρα. Και αυτή είναι μια επίδοση που δίνει στην πράξη πραγματική αυτονομία της τάξης των 370 περίπου χιλιομέτρων. Το εργοστάσιο, με τη σειρά του, αναφέρει βάσει του ευρωπαϊκού πρωτοτύπου πιστοποίησης μέγιστη αυτονομία 424 χιλιομέτρων, τιμή που κάλλιστα μπορεί να πλησιάσει κανείς με ήπια οδήγηση αστικού κυρίως… περιεχομένου.

Εν ολίγοις

Το C10 της Leapmotor εισέρχεται σε μια ομολογουμένως δύσκολη αρένα, με ολοένα και περισσότερους παίχτες από Δύση και Ανατολή, έχοντας ένα εξαιρετικό ατού στην πολυσχιδή του φαρέτρα του. Αλλά ταυτόχρονα και ένα μείον, τουλάχιστον σε πρώτη ανάγνωση. Το πρώτο δεν είναι άλλο φυσικά από την τιμή του, η οποία υπερέχει κάτι παραπάνω από αισθητά σε σχέση με ό,τι έχει να προσφέρει σήμερα ο αντίστοιχος ανταγωνισμός. Το δεύτερο έχει να κάνει με την καταγωγή και το άγνωστο, έως τώρα, όνομά του στην Ευρώπη. Κάτι για το οποίο φροντίζει ήδη η Stellantis, αν μη τι άλλο σε επίπεδο υποστήριξης και διάθεσης του προϊόντος. Από εκεί και πέρα, παρά τις παιδικές, όπως όλα δείχνουν, ασθένειες -όπως η λειτουργία ηλεκτροκινήτων ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης και οι ασθενικές ταχύτητες φόρτισης- και τον μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας πορτ μπαγκάζ, το C10 προτάσσει πλεονεκτήματα, πέραν της τιμής του, που δεν μπορείς να παραβλέψεις, όπως το εντυπωσιακά ευρύχωρο εσωτερικό, το οποίο διανθίζεται από πλούσιο εξοπλισμό και high-tech στοιχεία, η αξιοπρεπής αυτονομία, αλλά και οι ανταγωνιστικές επιδόσεις του.

Leapmotor C10 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΙΣΧΥΣ: 218 ίπποι > ΡΟΠΗ: 320 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 69,9 kWh (μικτή) > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.739 x 1.680 x 1.900 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.825 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 435-1.410 + 32 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.980 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,5 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 18 kWh/100 χλμ. > ΜΕΣΗ ΑYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 370 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 12 ώρες (max: 6,6 kW) > ΦΟΡΤΙΣΗ 30-80% (DC): 30 λεπτά (max: 84 kW) > ΤΙΜΗ: Από 30.900 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης των 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και της τρέχουσας προωθητικής ενέργειας ύψους 2.000 ευρώ της εταιρείας στην Ελλάδα)

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!