Η αυτοφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Hyundai Tucson έρχεται να αθροίσει στον ήδη ολοκληρωμένο χαρακτήρα του μοντέλου επιπλέον πόντους σε οικονομία καυσίμου και επιδόσεις.
Αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει τη γκάμα του νέου Hyundai Tucson που μόλις την περασμένη εβδομάδα ανεδείχθη ως το «Αυτοκίνητο του 2022» βάσει της σχετικής ψηφοφορίας των 26 δημοσιογράφων-μελών του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», τότε αυτό δεν είναι άλλο από την πολυσυλλεκτικότητά της. Μια κλεφτή ματιά στο σχετικό τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας ή τις επίσημες «μπροσούρες» της μάρκας είναι αρκετή προκειμένου να επιβεβαιώσει του λόγου του αληθές.
Με την παλέτα των εκδόσεων του Κορεατικού SUV να έχει αφετηρία τις βενζινοκίνητες εκδόσεις με τον SmartStream βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων (σ.σ.: όλες με το «βοηθητικό» και 48βολτο για την περίσταση mild-hybrid σύστημα κίνησης και απόδοση 150 ή 180 ίππων), με τετρακίνηση ή χωρίς, αλλά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή το νέο iMT σύστημα μετάδοσης της εταιρείας, το «παρών» δίνουν πετρελαιοκίνητες και αυτόματες για την περίσταση παραλλαγές, επίσης στα 1,6 λίτρα (σ.σ.: με επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς), ενώ στη συνέχεια ο πρώτος λόγος ανήκει στον… εξηλεκτρισμό, με κορυφαία έκδοση την plug-in υβριδική των 265 ίππων.
Λίγο πιο πριν όμως «βροντερή» παρουσία δίνει μία ακόμα υβριδική, που σε αντίθεση με τον top-end εκδοχή του μοντέλου δεν φορτίζεται από εξωτερική πηγή υιοθετώντας ένα αυτοφορτιζόμενο σύστημα με θερμικό κινητήρα 1.598 κ.εκ., μπαταρία υψηλής τάσης, ηλεκτροκινητήρα και συνδυαστική ισχύ 230 ίππων. Ακριβώς όπως συμβαίνει στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που για την περίσταση μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς – και εδώ υπάρχει η επιλογή μιας ακόμα παραλλαγής με τετρακίνηση.
Hyundai Tucson και υβριδικό… σε όλα του
Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που κατά τεκμήριο επιλέγει Full Ηybrid λύσεις σε συνδυασμό με ατμοσφαιρικούς κινητήρες «πολλών» κυβικών εκατοστών, η Hyundai ακολουθεί ένα διαφορετικό δρόμο εγκαθιστώντας κάτω από το εμπρός καπό του δικού της μοντέλου έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη βενζινοκινητήρα. Ο τελευταίος, αποδίδοντας 180 ίππους και ροπή 265 Nm, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική ισχύ 44,2 kW, με το τελικό αποτέλεσμα να «γράφει» συνδυαστική ισχύ 230 ίππων και ροπή που σκαρφαλώνει στα 350 Nm.
Η μικτή αυτή μονάδα κίνησης συνοδεύεται από μια μπαταρία με χωρητικότητα 1,49 kWh και τάση λειτουργίας τα 270V, η οποία βρίσκεται εγκατεστημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και δεν φορτίζεται από εξωτερική πηγή, αλλά από τον θερμικό κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος – και φυσικά μέσω αναγεννητικής πέδησης. Το αποτέλεσμα που προκύπτει στην πράξη εντυπωσιάζει σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και επιδόσεις, χωρίς ωστόσο να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο σε κατανάλωση, καθώς οι μέσες απαιτήσεις σε υγρό καύσιμο κυμαίνονται πέριξ της ένδειξης «8», με μικρές πάντα αυξομειώσεις ανάλογα με το στιλ οδήγησης και τον περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο.
Από εκεί και πέρα, το κινητήριο σύνολο του υβριδικού Tucson, το οποίο συνδυάζεται με shift-by-wire αυτόματο 6άρι κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και paddles στο τιμόνι, ξεδιπλώνει έναν αρκετά «ψυχωμένο» χαρακτήρα, με πολύ μεστές επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα: 8,0 δλ.) και αντίστοιχη απόδοση χαμηλά – ειδικά στο πρόγραμμα Sport – που «εξαφανίζουν» το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος της όλης κατασκευής που «ακουμπά» ή και ξεπερνά το άτυπο φράγμα των 1,6 τόνων, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.
Στους υπόλοιπους τομείς και αυτό το Tucson καταφέρνει να σηκώνει τον πήχη αρκετά ψηλά. Τόσο με το premium σε σχεδιασμό, ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό του (σ.σ.: χαρακτηριστικό εδώ είναι ότι ο χώρος αποσκευών των 616 λίτρων είναι ο μεγαλύτερος σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες εκδοχές), όσο και με τον τρόπο που πατά στην άσφαλτο. Εδώ, το δικό της ρόλο διαδραματίζουν αφενός οι 19άρες ζάντες που συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 235/50, αφετέρου η στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία ρυθμίζει την απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά.
Το υβριδικό και προσθιοκίνητο Tucson είναι διαθέσιμο από την Hyundai στη χώρα μας σε δύο εκδόσεις, τις Premium και Distinctive, που κοστίζουν αντίστοιχα 36.490€ και 38.990€. Η τετρακίνητη παραλλαγή τιμολογείται, στις ίδιες εξοπλιστικές εκδόσεις, στα 38.990€ και 41.490€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ: 4κύλινδρος σε σειρά με turbo > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 εκ. > ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. > ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη > ΙΣΧΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ: 44,2 kW (60 ίπποι) > ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΡΑ: 264 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 230 ίπποι/5.500 σ.αλ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: Ιόντων λιθίου 270V > ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ: 1,49 kWh > KΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο 6 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500×1.865×1.650 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 616 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: Από 1.564 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 194 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*: 5,7 λιτ./100 χλμ. ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,0 λιτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*: 130 γρ./χλμ. (WLTP) ΤΙΜΗ: Από 36.490€ (*Τιμές κατασκευαστή)
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος