X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Hyundai Ioniq 6: Το φαίνεσθαι και το είναι

Στο χρηματιστήριο αξιών των σύγχρνων EV το πραγματικό blue chip είναι η αποδοτικότητά τους και σε αυτήν ακριβώς ποντάρει σήμερα μέσω ενός εναλλακτικού σχεδιασμού το νέο Hyundai Ioniq 6.

Με το Ioniq 5 να έχει κάνει εμφατικά την αρχή στο πλαίσιο μιας καθ’ όλα φιλόδοξης -όσο και επιτυχημένης, όπως απεδείχθη- προσπάθειας που ήρθε να καταδείξει με πειστικό τρόπο τις δυνατότητες των Κορεατών στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων «νέας κοπής», το Ioniq 6 έρχεται σήμερα να πλαισιώσει στην προϊοντική τους ατζέντα τη CUV εκδοχή του πρώτου μοντέλου της Hyundai που βασίστηκε στη νεότευκτη πλατφόρμα Ε-GMP, ποντάροντας κυρίως στο διαφορετικό ντιζάιν. Αλλά πρωτίστως σε αυτό που αποκαλείται με μία λέξη σήμερα «αποδοτικότητα» και αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα που πρέπει να κερδίσει κάθε EV που σέβεται τον εαυτό του.

Υπό το πρίσμα αυτό, και με δεδομένη τη διαφορετική σε σχέση με του «5» εμπορική στόχευση, το Ioniq 6 κουβαλά πάνω του ένα αντισυμβατικό σχεδιαστικό DNA, που έχει τον τρόπο να κλέβει τις ματιές όλων, χωρίς όμως να ξενίζει ή να προκαλεί. Όντας αρκούντως τολμηρό και εξαιρετικά σμιλευμένο από όποια πλευρά και αν το αντικρίσεις, εκ του αποτελέσματος δικαίως χαρακτηρίζεται από τους δημιουργούς του ως «Electrified Streamliner», προτάσσοντας εν τοις πράγμασι έναν αεροδυναμικό συντελεστή Cd που ορίζεται στην κορυφαία στις μέρες μας τιμή 0,219 στις εκδόσεις με τους «μικρούς» τροχούς των 18 ιντσών. Και σίγουρα αυτό είναι ένα επίτευγμα που δεν προέκυψε τυχαία, αλλά ως απόρροια συγκεκριμένων και απόλυτα στοχευμένων επιλογών της ομάδας σχεδιασμού. Όπως είναι, για παράδειγμα, το σχήμα τύπου σταγόνας ολόκληρου του αμαξώματος.

Καθοριστικός εδώ είναι και ο ρόλος μιας πλειάδας «ψαγμένων» λεπτομερειών και λύσεων στο κυρίως σώμα του αυτοκινήτου, οι οποίες ενσωματώθηκαν από την αρχή σε αυτό ύστερα από ατέλειωτες ώρες προσομοιώσεων και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα. Όπως είναι το χαμηλό ρύγχος, οι κοντοί εμπρός πρόβολοι, η διπλή, τύπου ducktail αεροτομή στην ουρά, που θυμίζει κάτι από Porsche 911, οι «κουρτίνες» στους εμπρός τροχούς για τον περιορισμό του διάκενου ανάμεσα στα ελαστικά και τα εμπρός φτερά, οι ενεργές εισαγωγές στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, οι διαχύτες αέρα και οι διαχωριστικές παγίδες και στις δύο πλευρές του πίσω προφυλακτήρα, καθώς και οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών, που αποτελούν προνόμιο των πλουσιότερων από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεων.

Τα… κερασάκια στην τούρτα; Τόσο σε λειτουργικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο, για το Ioniq 6 των 4,855 μ., είναι τα 700(!) στο σύνολο παραμετρικά pixels που κοσμούν το αμάξωμα και δίνουν έναν ιδιαίτερο φωτιστικό τόνο, το επίπεδο και αλουμινένιο -παρακαλώ- λογότυπο «H» του Κορεάτη κατασκευαστή εμπρός και πίσω, αλλά και οι εξωτερικοί καθρέφτες-κάμερες, που διατίθενται όμως σε επιλεγμένες αγορές.

Hyundai Ioniq 6: Εκ των έσω

Στο εσωτερικό το Ioniq 6 ακολουθεί μια εξίσου προχωρημένη προσέγγιση, αν και γνώριμη πλέον από το μικρότερο «5». Ωστόσο, μόλις μπεις μέσα δεν μπορείς παρά να παρατηρήσεις τη βασική πρόκληση στην οποία έπρεπε να απαντήσει η Hyundai. Με μία συστοιχία μπαταριών που εξ ορισμού κλέβει πολύτιμο χώρο κάτω από το δάπεδο και μοιραία μετατοπίζει τον ωφέλιμο «αέρα» για τους επιβάτες προς τα πάνω, σε συνδυασμό με την πρόθεση της εταιρείας να περιοριστεί η οπισθέλκουσα στο ελάχιστο, το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν μια γραμμή οροφής που κατεβαίνει αρκετά προς τα κάτω, δημιουργώντας έτσι μια πιο «κλειστή» αίσθηση στο εσωτερικό σε σχέση με το Ioniq 5.

Αυτό γίνεται αντιληπτό στις πίσω θέσεις, όπου ο αέρας για το κεφάλι είναι πολύ πιθανό να προβληματίσει τους επιβάτες με ύψος πάνω από 1,8 μ. Κάτι που μάλλον θα… πειράξει και εκείνους με ίδιο ύψος στο εμπρός αριστερό κάθισμα, το οποίο είναι εγκατεστημένο κατά τι ψηλότερα απ’ όσο θα έπρεπε. Βέβαια, τόσο το γενναίο μεταξόνιο των 2,95 μ. (50 χλστ. μικρότερο από εκείνο του Ioniq 5), που εξασφαλίζει πραγματικά άφθονο χώρο για τα γόνατα των έως και τριών πίσω επιβατών, όσο και οι πολλαπλές ρυθμίσεις στο τιμόνι και το κάθισμα εμπρός αριστερά, θα καταφέρουν να… σώσουν τελικά την κατάσταση.

Από εκεί και πέρα, η Hyundai προίκισε το εμπλουτισμένο με βιώσιμα υλικά εσωτερικό του Ioniq 6 με ένα σύμπλεγμα οργάνων, στο οποίο ενσωματώνονται με ενιαίο τρόπο ο ψηφιακός πίνακας των 12,3 ιντσών και η ίδιου μεγέθους οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ, όπως και στο «5», ο επιλογέας του κιβωτίου βρίσκεται στο δεξί μέρος της κολόνας του τιμονιού, από το οποίο απουσιάζει το logo της Hyundai, κοσμούμενο αντί αυτού με μια σειρά από φώτα LED, τα οποία ανάβουν σε διαφορετικά χρώματα, για να ειδοποιήσουν τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις.

Από εκεί και πέρα, η διαφορά στην καμπίνα σε σχέση με το «5» είναι η… επανεμφάνιση της κεντρικής κονσόλας, που οριοθετεί εδώ με πιο αυστηρό τρόπο τους δύο εμπρός επιβάτες, διαθέτοντας δύο επίπεδα – πάνω βρίσκονται συγκεντρωμένοι οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, δύο θέσεις για ποτήρια και μία ασύρματη βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου, ενώ ακριβώς από κάτω υπάρχει ένας εύχρηστος και χρήσιμος αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα.

Hyundai Ioniq 6: Ηλεκτρικά και άλλα

Το Ioniq 6 παρουσιάζεται και στην ελληνική αγορά με μια γκάμα εκδόσεων για όλα τα γούστα. Πιο συγκεκριμένα, ως πισωκίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 151 ίππων (111 kW) και «μικρή» μπαταρία 53 kWh, ως extended range, με συσσωρευτή ενέργειας 77,4 kWh και την ίδια μονάδα να παράγει 229 ίππους (168 kW), καθώς και με την κορυφαία της δοκιμής μας, επίσης με μεγάλη μπαταρία και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα εμπρός και ένα πίσω, με συνδυαστική ισχύ 325 ίππων (239 kW) και ροπή 605 Nm. Την ίδια στιγμή, και με δεδομένο το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800V, η μέγιστη ισχύς αναπλήρωσης της μπαταρίας μπορεί να υποστηριχθεί έως και τα 350 kW. Σε αυτό το αρκούντως ιδεατό σενάριο, η πλήρωσή της από το 10% στο 80% ολοκληρώνεται σε μόλις 18 λεπτά, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα σούκο απαιτείται… υπομονή 37 ωρών για μία πλήρη φόρτιση από το μηδέν, σε wallbox AC των 11 kW αναμονή 7 ωρών και 10 λεπτών για το «10%-100%» και, τέλος, διάλειμμα 73 λεπτών για το «10%-80%» σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW.

Στην πράξη, πάντως, αυτό που μεμιάς σε κερδίζει είναι η αυτονομία του Ioniq 6, καθώς με σβέλτους ρυθμούς κίνησης και «ανεπτυγμένη» την ανάκτηση στο μέγιστο, 16 kWh αρκούν για την κάλυψη 100 χλμ. – γεγονός που ανεβάζει με μία πλήρη φόρτιση το εύρος αυτονομίας μεταξύ των 460 με 480 πραγματικών χιλιομέτρων, τιμές που προσεγγίζουν αρκετά τα 519 χιλιόμετρα που επικαλείται το εργοστάσιο και το πρωτόκολλο WLTP για την έκδοση με τους τροχούς των 20 ιντσών, όπως αυτούς του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο συμπεριφοράς, οι 325 ίπποι… φτάνουν και περισσεύουν ώστε τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρθουν σε κάτι περισσότερο από 5 δλ., ενώ χωρίς να κολλά την πλάτη σου στο κάθισμα, η αίσθηση επιτάχυνσης είναι -όπως αναμενόταν- λίαν ικανοποιητική. Όπως και η συμπεριφορά εντός και εκτός πόλης. Συνολικά, το εμφανώς πιο σφιχτό set-up της ανάρτησης σε σχέση με του πιο «οικογενειακού» Ioniq 5 εξασφαλίζει εξαιρετική ακρίβεια και σχεδόν μηδαμινές κλίσεις με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία, χωρίς μάλιστα να επηρεάζονται σημαντικά η άνεση αλλά και η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο.

Στα «συν» συγκαταλέγεται η δυνατότητα παραμετροποίησης των επιμέρους χαρακτηριστικών απόδοσης του αυτοκινήτου τόσο μέσω των προεπιλεγμένων προγραμμάτων Sport, Normal και Eco, όσο και με άρμα το σύστημα EV Performance Tune-up, που δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να επιλέξει τη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης (AWD, Auto AWD και 2WD) και την απόδοσή των δύο μονάδων (Maximum, Normal, Minimum), καθώς και την αίσθηση του τιμονιού (Sport και Normal) και την ευαισθησία του πεντάλ γκαζιού (High, Normal, Low) που επιθυμεί ανά περίσταση – όχι όμως και τη σκληρότητα των αμορτισέρ, τα οποία είναι «παθητικά» και προσαρμόζουν την απόσβεση όχι ηλεκτρονικά, αλλά με βάση τη συχνότητα των ταλαντώσεων.

Εν κατακλείδι

Το Ioniq 6 ανήκει σε μια συνομοταξία ηλεκτρικών οχημάτων που εφεξής θα δούμε να πολλαπλασιάζονται, θυσιάζοντας ένα μέρος της πρακτικότητας που δύνανται να εξασφαλίσουν, προς όφελος της αποδοτικότητας. Η οποία ήταν, είναι και θα είναι για πολύ ακόμα το βασικό ζητούμενο για ένα EV. Υπό αυτό το πρίσμα, επομένως, το νέο Ioniq 6 τα καταφέρνει περίφημα, συνθέτοντας μια πρόταση στον μαγικό κόσμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης που απευθύνεται σε εκείνους για τους οποίους το ντιζάιν δεν είναι απλώς θέμα γούστου, αλλά και ουσίας. Ποιο είναι το οικονομικό αντίτιμο για όλα αυτά; Χωρίς το γνωστό κρατικό μπόνους των 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», για την κορυφαία έκδοση των 325 ίππων υπολογίστε όχι περισσότερο από 58.490 ευρώ για την έκδοση Premium, ή εναλλακτικά 63.790 ευρώ για την πλουσιότερη Distinctive._Χ.Α.

HYUNDAI IONIQ 6 77 kWh 325 PS AWD

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες > ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 100 ίπποι > ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 225 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 325 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 605 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τύπου ΜακΦέρσον με ψαλίδι βάσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77,4 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.855×1.880×1.495 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.950 χλστ. > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 141 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 401 λίτρα (+14,5 λίτρα για τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο) > ΒΑΡΟΣ: 2.020-2.096 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16,1 kWh/100 χλμ. > ΜΕΣΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 460-480 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW > ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 350 kW > ΤΙΜΗ: Από 58.490 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ)

ΥΠΕΡ Επιδόσεις, Ντιζάιν, Αυτονομία
ΚΑΤΑ Χώρος αποσκευών και «αέρας» για το κεφάλι των πίσω επιβατών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!