Η ανανέωση του Citroen C3 περιλαμβάνει και την πετρελαιοκίνητη έκδοση, η οποία εφοδιάζεται με τον γνωστό 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 BlueHDI, που αποδίδει 99 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, εστιάζοντας στις χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
Πριν από λίγο καιρό, η Citroen παρουσίασε την έκδοση Facelift του C3, που διαθέτει μικρές διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με τον άμεσο προκάτοχό του. Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το Citroen C3 1.2 Puretech 110, οι όποιες αλλαγές αφορούν σε λεπτομέρειες, καθώς η προσωπικότητα του γαλλικού hatchback έμεινε αναλλοίωτη. Το πετρελαιοκίνητο αδελφάκι του, Citroen C3 1.5 Blue HDI 100, έρχεται να προσφέρει μια εναλλακτική με ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων, ενσωματώνοντας φυσικά τις πιο πρόσφατες πινελιές ανανέωσης του γαλλικού εργοστασίου.
Αλλαγή σε λεπτομέρειες
Η 3η γενιά του Citroen C3 έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλής στο αγοραστικό κοινό, όπως αποδεικνύουν και οι περισσότερες από 750.000 πωλήσεις που έχει καταγράψει από το 2016 μέχρι σήμερα. Η εξωτερική εμφάνιση που έκανε τη διαφορά σε σύγκριση με τη 2η γενιά, ήταν αναμενόμενο ότι στην περίπτωση του facelift, δε θα είχε μεγάλες διαφορές. Αυτές, εστιάζονται στον σχεδιασμό του εμπρός μέρους, που με επιρροή από το πρωτότυπο CXperience, δίνει την αίσθηση πως το καπό έχει αυξημένο ύψος. Παράλληλα, η τεχνολογία LED είναι παρούσα στα φωτιστικά σώματα, ενώ χαρακτηριστική είναι η προσθήκη χρωμίου. Στο πλάι, τα πλευρικά airbumps, που αποτελούν σήμα-κατατεθέν της νέας γενιάς των μοντέλων Citroen, έχουν ανασχεδιαστεί, τη στιγμή που το ανανεωμένο C3 διαθέτει νέες ζάντες αλουμινίου 15, 16 ή 17 ιντσών. Ακόμη, ανασχεδιασμένοι είναι οι εμπρός προφυλακτήρες και τα τόξα των φτερών, τη στιγμή που στο πίσω μέρος κυριαρχεί η 3D αισθητική στα φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό, η οριζόντια σχεδίαση στο ταμπλό να συνεχίζει να πρωταγωνιστεί, δημιουργώντας επιπλέον χώρο για τα πόδια οδηγού και συνοδηγού. Τα νέα καθίσματα, στο πλαίσιο του Advanced Comfort, πράγματι συμβάλλουν ώστε οδηγός, συνοδηγός και επιβάτες να περάσουν ένα ιδιαίτερα άνετο χρονικό διάστημα εντός του C3. Σε αυτό παίζουν ρόλο η χρήση αφρώδους υλικού, καθώς επίσης και η ποικιλία ρυθμίσεων σε ύψος και μέση, που βοηθούν ώστε ο καθένας να βρει ακριβώς εκείνη που αντιστοιχεί στο σωματότυπό του, χωρίς συμβιβασμούς. Σε επίπεδο πρακτικότητας, το ντουλαπάκι συνοδηγού χωρητικότητας 6,25 λίτρων κάνει τη διαφορά, με τους χώρους υποδοχής μικροαντικειμένων να είναι αρκετοί, αλλά ελαφρώς μικρότεροι σε διαστάσεις. Από πλευράς χώρων, 4 άτομα δε θα κουραστούν κατά την κίνηση εντός ή εκτός πόλης, ενώ και η χωρητικότητα αποσκευών (300 λίτρα που φτάνουν στα 922 αν πέσουν τα καθίσματα) είναι επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η κουλτούρα της εξατομίκευσης
Με το ανανεωμένο Citroen C3, οι Γάλλοι παραμένουν στο δρόμο που χάραξαν μέσω της 3ης γενιάς του μοντέλου. Η εξατομίκευση -απότοκο της στόχευσης σε πιο νεανικό κοινό- παραμένει σε πρώτο πλάνο, είτε αυτό αφορά στην εξωτερική εμφάνιση, είτε στην καμπίνα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, η έκδοση Facelift του γαλλικού supermini διαθέτει 97 συνδυασμούς χρωμάτων αναφορικά με το αμάξωμα (υπάρχει δυνατότητα διχρωμίας), νέα διακοσμητικά σχέδια και δυνατότητα επιλογών στο εσωτερικό, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται οι νέοι χρωματικοί διάκοσμοι Emerald και Techwood. Το Citroen C3 προσφέρεται σε 7 χρώματα αμαξώματος (δύο νέα) και 4 χρωματικά πακέτα, συμπεριλαμβανομένων των πλαισίων στα φώτα ομίχλης και του διακόσμου των airbumps. Σημειώνουμε, πως η οροφή προσφέρεται με 4 χρωματισμούς και 3 επιλογές διακόσμησης, οπότε η παλέτα του Citroen C3 περιλαμβάνει επιλογές για κάθε γούστο.
Τεχνολογικά συστήματα
Επίκεντρο του ελέγχου των τεχνολογικών συστημάτων στο νέο Citroen C3, είναι η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών. Στην πράξη, η χρήση της είναι εύκολη, οπότε οδηγός ή συνοδηγός θα κάνουν με ευκολία, τη διαχείριση που επιθυμούν. Στο πλαίσιο του Citroen Advanced Comfort, η οθόνη προσφέρει έλεγχο σε “πακέτα” συστημάτων που ανάλογα με τη λειτουργία που επιτελούν χωρίζονται σε Connect Assist, Connect Nav και Connect Play. Πέραν των συστημάτων συνδεσιμότητας, το C3 διαθέτει 12 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η ενεργοποίηση ορισμένων από τα οποία γίνεται μέσω της οθόνης. Εξ αυτών, νέο είναι το Front Parking Assist, που λειτουργεί χάρη σε αισθητήρες παρκαρίσματος στο εμπρός μέρος, Επιπλέον, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με Hands-Free Entry & Start, Active Safety Brake, Coffee Break Alert, Driver Attention Alert, Auto High Beam, Κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος, Hill-Start Assist, Lane Departure Warning, Blind Sport Monitoring, Speed Limit Recognition & Recommendation και Cruise Control.
Ο πετρελαιοκινητήρας στην πράξη
Ως εδώ τα πράγματα ήταν λίγο έως πολύ γνωστά, ειδικά για όσους έχουν ήδη διαβάσει τις εντυπώσεις μας από τη βενζινοκίνητη έκδοση του Citroen C3. Η σημαντική διαφορά της έκδοσης που παρουσιάζουμε, έγκειται στην “καρδιά” του γαλλικού supermini, η οποία είναι 4κύλινδρη και πετρελαιοκίνητη. Χωρίς να επιφυλάξουν εκπλήξεις, οι μηχανικοί της Citroen έχουν εφοδιάσει το C3 με το γνωστό, “μικρό” 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρων, που αποδίδει 99 ίππους στις 3.750 στροφές. Η ροπή των 250 Nm από τις μόλις 1.750 στροφές κάνει τη διαφορά, αφού το C3 είναι ζωντανό από πολύ χαμηλές στροφές, γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο κατά την κίνηση εντός πόλης. Η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση, με την ισχύ να βγαίνει ομαλά στο δρόμο, διαμορφώνοντας ένα ευχάριστο πρόσωπο είτε κατά την κίνηση εκτός πόλης, είτε σε εθνική οδό ή περιφερειακό δρόμο με στροφές.
Ο υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας του Citroen C3 1.5 BlueHDI, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Το “κούμπωμα” του λεβιέ είναι ομαλό και παρά τις σχετικά μακριές διαδρομές δε δυσκολεύει τον οδηγό, κάτι που επίσης διαμορφώνει μια θετική αύρα σχετικά με την μετακίνηση εντός αστικού ιστού. Προφανώς, οι 5 σχέσεις και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου καθιστούν τις ρυθμίσεις του κιβωτίου σχετικά μακριές, ωστόσο ο συνδυασμός με τον κινητήρα είναι αρμονικός, ενώ το πετρελαιοκίνητο C3 επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 10,2” και έχει τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.
Από τη συνύπαρξη με το ανανεωμένο Citroen C3, είναι φανερό πως η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση. Σε αυτό βοηθούν οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως το αμάξωμα δεν παίρνει κλίσεις που θα τρομάξουν. Επιπλέον, η δεδομένη ευελιξία (μεταξόνιο 2,54 μέτρα) σε συνδυασμό με την καλή απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω), διαμορφώνουν ένα αξιοπρεπέστατο, ακόμη και σε αυξημένο ρυθμό κίνησης, σύνολο. Αρκούντως άμεσο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ οι όποιες τάσεις υποστροφής αν η ταχύτητα αυξηθεί, θα διορθωθούν χωρίς πρόβλημα με άνοιγμα της τροχιάς κίνησης.
Όλα τα παραπάνω, έχουν γίνει με στόχο τη βέλτιστη απόδοση, που στην εποχή μας σημαίνει με απλά λόγια: μειωμένη κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Στην πράξη και παρά την πίεση που ασκήσαμε στο C3, η ένδειξη κατανάλωσης μετά βίας ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα/100 χλμ.. Μπορεί η μικτή εργοστασιακή κατανάλωση των 3,2 λίτρων/100 χλμ. να επιτυγχάνεται δύσκολα, ωστόσο εύκολα ο οδηγός θα διατηρηθεί σε επίπεδα 4-4,5 λίτρων/100 χλμ. Παράλληλα, η εκπομπή ρύπων περιορίζεται στα 86 γραμμάρια CO2/χλμ., γεγονός που συνεπάγεται μηδενικά τέλη.
Η τιμή του Citroen C3 1.5 Blue HDI 100, ξεκινά από 15.800 ευρώ. Η τιμή της δεύτερης κατά σειρά έκδοσης Feel, που οδηγήσαμε και διέθετε τροχούς διαστάσεων 205/55-R16, είναι 16.400 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 4 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 99 ίπποι/3.750 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 5 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Τύπου Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 205-55/R16 ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.996Χ1.829×1.474 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 300 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,2 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 4,6 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 86 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16.400 ευρώ