top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο MINI Cooper D 5d

Μικρές αλλαγές και αναβαθμίσεις έρχονται να ενισχύσουν έτι περαιτέρω τον πάντοτε διακριτό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που δύσκολα θα το μπερδέψεις με ο,τιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σήμερα. Για την περίσταση, παίρνουμε μία γερή γεύση από την 5θυρη παραλλαγή του, αυτή με την ονομασία Cooper D, η οποία τροφοδοτείται από την «καλή» εκδοχή του 3κύλινδρου 1.500άρη ντίζελ κινητήρα του BMW Group.

Το MINI είναι εδώ και πολλά χρόνια μία αναγνωρισμένη «ποσότητα» στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι και συνάμα μία πρόταση που στις χάτσμπακ (και όχι μόνο) εκδοχές της ξεχωρίζει με το στιλ και τον premium, εν γένει, χαρακτήρα της. Ποιος, λοιπόν, ο λόγος για αλλαγές και διαφοροποιήσεις; Η απάντηση έχει να κάνει με τον πολυσυζητημένο πλέον WLTP, με άλλα λόγια, με το νέο και σαφώς πιο αυστηρό πρότυπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης που τίθεται υποχρεωτικά σε ισχύ για όλους τους κατασκευαστές από την 1η Σεπτεμβρίου στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Ευκαιρίας δοθήσεις όμως, και με δεδομένη τη σημερινή προσαρμογή των βενζινοκίνητων εκδόσεων στις νέες αυτές προδιαγραφές (σ.σ.: οι πετρελαιοκίνητες, όπως αυτή της δοκιμής μας, είναι σύννομες ήδη από την περασμένη άνοιξη), η βρετανική εταιρεία προχώρησε σε μικρές και κατά περίπτωση ουσιαστικές αναβαθμίσεις και προσθήκες στη γκάμα του μοντέλου. Τόσο σε επιμέρους τομείς της σχεδίασης εντός και εκτός, όσο και σε αρκετούς ακόμα που σχετίζονται άμεσα με τον εξοπλισμό, για παράδειγμα, αλλά και τη μετάδοση, με το γνωστό αυτόματο «6άρι» κιβώτιο να παραδίδει τη σκυτάλη στις 3θυρες, 5θυρες και Cabrio εκδόσεις των MINI One, Cooper, Cooper S και Cooper D σ’ ένα 7τάχυτο «διπλόδισκο» σασμάν -εξαιρείται η Cooper SD, που «φορά» το αυτόματο «8άρι» Steptronic.

Οπτικά, οι διαφορές απαιτούν ειδική… εκπαίδευση ώστε να εντοπιστούν στο σύνολό τους, όντας επιλεκτικές αλλά και διακριτικές, συνάμα. Για παράδειγμα, το γνώριμο από το παρελθόν λογότυπο της εταιρείας είναι πλέον πιο μικρό σε μέγεθος, ενώ αναβαθμισμένοι σε αισθητική είναι οι εμπρός προβολείς LED με την προαιρετική λειτουργία Matrix στη μεγάλη σκάλα, τα πίσω φωτιστικά σώματα με το ιδιαίτερο, βρετανικής έμπνευσης (Union Jack) σχεδιαστικό μοτίβο στο εσωτερικό τους τμήμα, η εμπρόσθια μάσκα με το διαφορετικό περίγραμμα, οι νέας αισθητικής ζάντες ελαφρού κράματος, αλλά και οι πρωτοεμφανιζόμενοι εξωτερικοί χρωματισμοί Starlight Blue, Solaris Orange και Emerald Grey, όπως αυτός του «δικού» μας 5θυρου και φουλ εξοπλισμένου Cooper D. 

Στην καμπίνα δε, το μάτι ελκύεται από την έγχρωμη οθόνη των 6,5 ιντσών, που είναι διαθέσιμη από τη βασική ήδη έκδοση, από το ελαφρώς ανασχεδιασμένο τριάκτινο πηδάλιο με τη δερμάτινη και χοντρή στεφάνη, τις διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα, τη νέα θέση, χαμηλά στην κονσόλα, του διακόπτη αεροπορικού τύπου των προγραμμάτων οδήγησης Green, Mid και Sport (έξτρα εξοπλισμός), τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού και, βεβαίως, το νέο σχεδιασμό του κλειδιού εισόδου. Κατά τα λοιπά, ο εσωτερικός διάκοσμος παραμένει ως είχε, με τα μαλακά στην πλειοψηφία τους υλικά που τον συνθέτουν να κερδίζουν, τόσο στην αφή όσο και… ηχητικά, την εμπιστοσύνη όλων των επιβατών. Ακόμα και των πίσω, που σε αριθμό είναι αδύνατο πρακτικά να υπερβαίνουν τους δύο, εξαιτίας του περιορισμένου διαθέσιμου πλάτους. Σε ανάλογα «στενά» χωροταξικά επίπεδα κυμαίνεται και ο χώρος φόρτωσης, ο οποίος είναι σε θέση να φιλοξενήσει αποσκευές με όγκο 278 μόλις λίτρων ή 941 λίτρων με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Κάτω από τα καπό της έκδοσης Cooper D «ζει» ο 3κύλινδρος 1.500άρης ντίζελ κινητήρας της γενιάς TwinPower, με την ισχύ του να παραμένει στους 116 ίππους και τη μέγιστη πίεση ψεκασμού να «ανεβαίνει» πλέον στα 2.200 bar. Στην πράξη, πρόκειται για ένα σύνολο με εξαιρετικά γραμμική απόδοση (σ.σ.: το ότι πρόκειται για ντίζελ κινητήρα θα το αντιληφθεί κανείς μόνο από την τελική ένδειξη του στροφόμετρου και ηχητικά μόνο στο ρελαντί με τα παράθυρα κατεβασμένα) που κολακεύεται ακόμα περισσότερο από το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τον επιλογέα αλά BMW που «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η απουσία paddles πίσω από το τιμόνι δεν αποτελεί σημαντική έλλειψη, καθώς η μη ύπαρξη τους ακόμα και ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού υποκαθίσταται τόσο από τον ταχύ και ομαλό τρόπο διαδοχής των σχέσεων, όσο και από την άμεση ανταπόκρισή του στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Από πλευράς κατανάλωσης, οι απαιτήσεις του όλου πακέτου κυμαίνονται σε ανταγωνιστικά επίπεδα, και συγκεκριμένα στο «οικολογικό» πρόγραμμα Green κοντά στα 5,0 λίτρα στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο και λίγο πάνω από τα 6,0 και 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες στα Mid και Sport, αντίστοιχα.

Στο δρόμο, η καρτίσια αίσθηση του παρελθόντος παραμένει ανόθευτη, με τη σφικτή σε ρύθμιση ανάρτηση, που μες την πόλη ενδεχομένως να κουράσει στο πέρασμα των τροχών πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες, τα 17άρια και «χαμηλά» σε προφίλ ελαστικά, το κοφτερό, αν και ελαφρύ γύρω από την ευθεία, τιμόνι με τις λίγο παραπάνω από 2 στροφές του από άκρη σε άκρη, σε συνδυασμό με τα αποτελεσματικά σε όλες τις περιστάσεις φρένα, να συνθέτουν ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς. Όλες τις ώρες τις μέρας και προπάντων σε όλες τις συνθήκες. Κυρίως όμως σε δρόμους στροφές, αλλά και στο εθνικό δίκτυο, όπου το 5θυρο Cooper D ταξιδεύει υποδειγματικά, με τον θόρυβο κύλισης να είναι περιορισμένος και την απόσβεση της ανάρτησης δίχως μελανά σημεία, ακόμα και στις πολύωρες μετακινήσεις.

Συνολικά και με τιμή εκκίνησης τα 24.700 ευρώ, που μοιραία ανεβαίνει τάχιστα επιλέγοντας ένα, δύο ή και περισσότερα αξεσουάρ από τη μακροσκελή όσο και προαιρετική λίστα των στοιχείων εξατομίκευσης ΜΙΝΙ Yours Customized (σ.σ.: ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε πως η τιμή του δικού μας αυτοκινήτου ανέρχεται στα 43.175 ευρώ!), το ανανεωμένο 5θυρο «χάτς» παραμένει στην έκδοση Cooper D μία στιλάτη, καλοφτιαγμένη και ιδιαίτερη σε χαρακτήρα πρόταση, η οποία, όπως και στο παρελθόν, συνεχίζει… ακάθεκτη να προτάσσει σβελτάδα και οικονομία σ’ ένα «πακέτο» με σπορτίφ ταμπεραμέντο στο δρόμο που δεν στέκεται εμπόδιο στον τομέα της άνεσης και της ευχρηστίας στην καθημερινή οδήγηση._Χ.Α.

MINI Cooper D 5 door: 116 ίπποι, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., τελική ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα, εκπομπή CO2: 104 – 103 γρ./χλμ., τιμή από 24.700 €

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ