X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε την Mercedes A 200 Sedan

Τη διαδικασία της ανανέωσης περνά και η σεντάν εκδοχή της Mercedes A-Class που πλέον ανεβαίνει κλάση και κατηγορία τιμής έχοντας ως σημείο εκκίνησης στη γκάμα των βενζινοκίνητων εκδόσεων την εξηλεκτρισμένη παραλλαγή με τον κωδικό «Α 200».

Η Mercedes A-Class ήταν και παραμένει ακλόνητη μέχρι και σήμερα το μοντέλοσημείο αναφοράς στα ανώτερα από πλευράς κύρους και πολυτελείας κλιμάκια της μικρομεσαίας κατηγορίας. Και, ως γνωστόν, την ομάδα που ξέρει με αποδείξεις να κερδίζει, δεν την αλλάζεις. Απλά, την ενισχύεις και την αναβαθμίζεις προσεκτικά και σε επιλεγμένους πάντα τομείς, προκειμένου να συνεχίσει με το ίδιο τέμπο να πρωταγωνιστεί στα κατά τόπους τερέν.

Αυτό ακριβώς πραγματοποιεί σήμερα και η Mercedes με την πρόσφατα ανανεωμένη γενιά του entrylevel μοντέλου της, το οποίο εξακολουθεί να διατίθεται και σε 4θυρη έκδοση. Όπως αυτή τη δοκιμής μας με τον κωδικό «Α 200» να φιγουράρει στο πίσω μέρος κοσμώντας το μεταλλικό κάλυμμα του τρίτου και καλαίσθητου όγκου του αμαξώματος συνολικού μήκους 4.549 χλστ.

Σχεδιαστικά, η έκδοση Sedan (ή Saloon, αν προτιμάτε) πατά στα γνώριμα χνάρια της προκατόχου της διατηρώντας στο ακέραιο την αθλητική και αεροδυναμικά σμιλευμένη σιλουέτα του παρελθόντος φιλοτεχνημένη πλέον με μια επανασχεδιασμένη για την περίσταση μάσκα, η οποία κοσμείται με το γνωστό αστέρι των Γερμανών και πλαισιώνεται από τους ελαφρώς τροποποιημένους σε μορφή επίπεδους προβολείς, που διατίθενται προαιρετικά και σε παραλλαγή LED.

Από εκεί και πέρα, τον δικό τους τόνο δίνουν ο «φρεσκαρισμένoς» πίσω διαχύτης και τα στάνταρ πίσω φώτα LED, ενώ το σπορ και δυναμικό παρουσιαστικό συμπληρώνεται από μια νέα επιλογή νέων εξωτερικών χρωμάτων και πρόσθετα σχέδια ζαντών σε μεγέθη από 17 έως και 19 ίντσες, όπως οι εικονιζόμενες που φέρουν την υπογραφή της AMG.

O luxury χαρακτήρας αντικατοπτρίζεται και στο εσωτερικό. Παρ’ ότι πρόκειται για το μοντέλο… εισαγωγής στον κόσμο της Mercedes η καμπίνα αποπνέει έναν αέρα ανωτερότητας και σχεδιαστικής φινέτσας που αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε στοιχείο της. Από τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών στην έκδοση της δοκιμής μας, οι οποίες υποστηρίζουν ιδανικά την τελευταία γενιά του γνωστού πολύ-συστήματος MBUX έως το σχήμα των αεροπορικού τύπου αεραγωγών και τη παραμετροποίησης του περιεχομένου των οθονών με τη βοήθεια των προγραμμάτων Classic, Sport και Discreet.

Από εκεί και πέρα, την ποιοτική ατμόσφαιρα έρχονται να επιτείνουν ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις 7 διαφορετικές παραλλαγές χρωμάτων, το ανασχεδιασμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με στάνταρ δέρμα Nappa, αλλά και οι επαρκείς, αν και όχι εντυπωσιακοί χώροι στο πίσω κάθισμα. Πιο… πίσω, η εικόνα παραμένει ως είχε, με τον τρίτο όγκο της 4θυρης Α 200 να παρέχει 405 λίτρα χωρητικότητας.

Mercedes A 200 Sedan: Τεχνικά και άλλα

Η Α 200 είναι αυτή που αποτελεί  πλέον τη βάση στην βενζινοκίνητη οικογένεια Α-Class, καθώς η παλαιότερη Α 160 έχει πάρει οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια ενώ η αμέσως επόμενη, η Α 180, δεν εισάγεται στη χώρα μας. Για την περίσταση, την «200αρα» εκδοχή συνεχίζει να υπηρετεί ο γνωστός 4κύλινδρος και 1.300άρης κινητήρας τούρμπο των Γερμανών ο οποίος συνεπικουρείται πλέον από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια συνεισφέροντας με έξτρα ισχύ 10 kW. Συνολικά, ο ζωηρός και σε απόδοση και απόκριση κινητήρας αποδίδει 163 ίππους και ροπή 270 Nm, συνεργαζόμενος κατ’ αποκλειστικότητα με ένα ομαλό στις αλλαγές και άμεσο σε απόκριση κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 στο σύνολο σχέσεις και χειριστήρια (paddles) για τις αλλαγές πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού με την χορταστική στεφάνη.

Στην πράξη το εν λόγω «πακέτο» δεν θα απογοητεύσει πουθενά. Ούτε σε κατανάλωση, που ακόμα με σβέλτους ρυθμούς δεν υπερβαίνει την ένδειξη «8» για κάθε 100 χιλιόμετρα, ούτε σε επιδόσεις, με τη συνολική αίσθηση να επιβεβαιώνει τα 8,3 δλ. για το «0-100» αλλά και τα 230 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας.

Στο δρόμο, η Α 200 έρχεται να επιβεβαιώσει την ευγενική αλλά και την αθλητική της συνάμα καταγωγή και στην ανανεωμένη της εκδοχή. Η ποιότητα κύλισης ακόμα και με τα «χαμηλά» ελαστικά και τις όμορφες ζάντες των 19 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής μας παραμένει κορυφαία, με την ανάρτηση και το άκαμπτο πλαίσιο να προσφέρουν σταθερότητα στην ευθεία και ιδιαίτερα περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Σε κάθε περίπτωση, τα παραπανήσια εκατοστά μήκους σε σχέση με την hatchback εκδοχή κάθε άλλο παρά τροχοπέδη αποτελούν στην αναζήτηση των ορίων της πρόσφυσης, η οποία «σπάει» μόνο σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες. Ως προς την άνεση, το νόμισμα έχει δύο όψεις, καθώς σε καλό οδόστρωμα τα πάντα… κυλούν πολύ αρμονικά ενώ σε πιο «κακοτράχαλη» άσφαλτο η σπορ σε ρύθμιση ανάρτηση είναι πιθανό να εκφράσει ήπια τη δυσαρέσκεια της, ειδικά σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.

H Mercedes A 200 Sedan στο τέλος της ημέρας

Συνολικά και η 4θυρη A-Class, όπως και η hatchback εκδοχή της, συνεχίζει να τοποθετεί τον πήχη ψηλά καθιστώντας το… πέρασμα πάνω από αυτόν για τον υπόλοιπο ανταγωνισμό μια αρκετά δύσκολη υπόθεση. Πλέον, με ανανεωμένη σχεδίαση, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας ανώτερης κατηγορίας και ένα ακόμα πιο δυνατό και φιλικό στο περιβάλλον κινητήριο σύνολο, η 4θυρη Α-Class είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου της παρά την αναπόφευκτη αύξηση της τιμής της, που πλέον εκκινεί από τα 41.300 ευρώ.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές της ανανεωμένης Mercedes A-Class, εδώ.

Mercedes A 200 Sedan
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 270 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας  > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.549 x 1.796 x 1.446 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.450 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,2 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130-143 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 41.300 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!