X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes A 200

Η νέα Mercedes A-Class είναι και επίσημα μαζί μας. Ανανεωμένη αισθητικά, με περισσότερες τεχνολογίες και ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης για την έκδοση με τον κωδικό «200» που πλέον αποτελεί την αφετηρία της γκάμας στην ελληνική αγορά.

Η Mecedes Α-Class είναι μια γνωστή ποσότητα στο premium σκαλοπάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας. Το ίδιο γνωστή στους περισσότερους είναι και η ιστορία της.

Από το MPV όχημα του μακρινού 1997 και την εκσυγχρονισμένη δεύτερη γενιά επτά χρόνια αργότερα, η Mercedes A-Class γύρισε σελίδα το 2013 ακολουθώντας ένα «χαμηλότερο» σχήμα σε επίπεδο σχεδιασμού που έμελε να αποτελέσει τα χρόνια που ακολούθησαν το εφαλτήριο για την εμπορική και όχι μόνο καταξίωσή της. Το 2018 τη σκυτάλη ήρθε να παραλάβει η νέα και τέταρτη κατά σειρά γενιά που πολύ σοφά διατήρησε την επιτυχημένη hatchback συνταγή της απερχόμενης παγιώνοντας έτσι τη θέση της Α-Class στη βάση της προϊοντικής πυραμίδας των δημιουργών της.

Διαβάστε επίσης: Η νέα Mercedes A-Class… και οι άλλοι

Πλέον, πατώντας σε ακόμα πιο στιβαρά εμπορικά θεμέλια και με επιβεβαιωμένη τη συνέχιση της παρουσίας της για πολλά ακόμα χρόνια ως το πολυτελές μοντέλο «εισαγωγής» στον κόσμο των τετράτροχων δημιουργιών του γερμανικού αστεριού από τη Στουτγάρδη, ήρθε η ώρα για ένα διακριτικό φρεσκάρισμα και μια περαιτέρω «ανωτατοποίηση» σε ότι αφορά τη θέση της στην αγορά. Που για την περίσταση συνοδεύεται με ακόμα περισσότερες δόσεις πολυτέλειας, αλλά και με την τόσο απαραίτητη και μάλλον αναπόφευκτή στις μέρες μας εξηλεκτρισμένη ένεση.

AClass Evo

Μην ψάχνετε για δραματικές αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης. Όπως και στο παρελθόν έτσι και τώρα στην μπροστινή όψη της A-Class… Evolution κυριαρχεί το μακρύ καπό με την έντονη προς τα εμπρός κλίση και τα δύο χαρακτηριστικά εξογκώματα, καθώς και η επανασχεδιασμένη για την περίσταση μάσκα, η οποία κοσμείται με το γνωστό αστέρι των Γερμανών και πλαισιώνεται από τους ελαφρώς τροποποιημένους σε μορφή επίπεδους προβολείς, που διατίθενται προαιρετικά και σε παραλλαγή LED. Από εκεί και πέρα, τον δικό τους τόνο δίνουν ο ανασχεδιασμένος πίσω διαχύτης αέρα και τα στάνταρ πίσω φώτα LED, ενώ το σπορ και δυναμικό παρουσιαστικό συμπληρώνεται ιδανικά από μια νέα επιλογή νέων εξωτερικών χρωμάτων και πρόσθετα σχέδια ζαντών σε μεγέθη από 17 έως και 19 ίντσες.

Η αποκλειστικότητα αντανακλάται και στο εσωτερικό της σύγχρονης A-Class. Εδώ η high-tech αύρα της μικρής Mercedes αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε στοιχείο της καμπίνας της, με αποκορύφωμα ασφαλώς τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, οι οποίες υποστηρίζουν ιδανικά την τελευταία γενιά του γνωστού πολύ-συστήματος MBUX ενώ ταυτόχρονα μπορούν να παραμετροποιηθούν ως προς το περιεχόμενο που ανά πάσα στιγμή προβάλλουν με τη βοήθεια των προγραμμάτων Classic, Sport και Discreet. Από εκεί και πέρα, τη μοναδική luxury ατμόσφαιρα έρχονται να επιτείνουν ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις 7 διαφορετικές παραλλαγές χρωμάτων, οι τρεις χαρακτηριστικοί σε σχεδίαση στρογγυλοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, το ανασχεδιασμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, με στάνταρ δέρμα Nappa, τα νέα comfort καθίσματα, καθώς και η ανασχεδιασμένη και ακόμα πιο εργονομική κεντρική κονσόλα.

Εξίσου υψηλές είναι οι προδιαγραφές της ανανεωμένης A-Class και σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Για παράδειγμα, μια κάμερα οπισθοπορείας και ένα πακέτο θυρών USB είναι στάνταρ, ενώ αναβαθμισμένος είναι και ο εξοπλισμός υποβοήθησης οδήγησης. Εν προκειμένω, ο έλεγχος του συστήματος Lane Keeping Assist είναι πλέον πολύ πιο άνετος χρησιμοποιώντας το Active Steering Control, ενώ η νέα γενιά του Parking Package υποστηρίζει τη διαμήκη στάθμευση και προσφέρει, μεταξύ άλλων, οπτικοποίηση 360 μοιρών για στάθμευση υποβοηθούμενη από κάμερα χρησιμοποιώντας εικόνες 3D.

Εξηλεκτρισμός

Με την έκδοση Α 160 να έχει εξοβελιστεί και την Α 180 να μην εισάγεται στη χώρα μας, η Α 200 είναι αυτή που σηκώνει το βάρος εγκαινιάζοντας τη γκάμα των βενζινοκίνητων εκδόσεων της σειράς. Για την περίσταση, ο γνωστός 4κύλινδρος και 1.300άρης κινητήρας τούρμπο των Γερμανών συνεπικουρείται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια συνεισφέροντας με έξτρα ισχύ 10 kW. Συνολικά, ο κατά τα άλλα ζωηρός και εύηχος κινητήρας αποδίδει 163 ίππους και ροπή 270 Nm, συνεργαζόμενος κατ’ αποκλειστικότητα με ένα εξαιρετικά ομαλό στις αλλαγές και άμεσο σε απόκριση κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 στο σύνολο σχέσεις και χειριστήρια αλλαγές πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού.

Αν μη τι άλλο, το αποτέλεσμα που προκύπτει απ’ όλα αυτά στην πράξη αφήνει θετικές εντυπώσεις σε κάθε διάσταση. Κατ’ αρχήν σε κατανάλωση, που με σβέλτους ρυθμούς δεν υπερβαίνει την ένδειξη «8» για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά και σε επιδόσεις, με τη συνολική αίσθηση να επιβεβαιώνει απόλυτα τον χρόνο των 8,2 δλ. για την ολοκλήρωση του τυπικού «0-100». Καλά είναι τα… μαντάτα και σε τελική ταχύτητα, η οποία εύκολα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα βοηθούμενη όχι μόνο από τη μεστή απόδοση του κινητήρα, αλλά και από την ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμική απόδοση της όλης κατασκευής.

Οδηγικά, η Α 200 επαναεπιβεβαιώνει και στην ανανεωμένη εκδοχή της την ευγενική της καταγωγή. Η ποιότητα κύλισης στην έκδοση της δοκιμής μας που «πατούσε» σε τροχούς των 18 ιντσών παραμένει άριστη στο ταξίδι, με την ανάρτηση να ελέγχει απροβλημάτιστα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος και το στιβαρό και άκαπτο πλαίσιο να στέκεται αρωγός κάθε φορά που θα αποφασίσεις να επιτεθείς με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία. Χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί… ακραία σπορ, το γερμανικό «χάτς» παραμένει ευχάριστο οδηγικά αλλά και ποιοτικό στον τρόπο που διαβάζει την άσφαλτο. Και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που έρχεται να συμπληρώσει το οδηγικό της ποιόν, μαζί με την «γεμάτη» απόδοση των φρένων και την απόλυτα ικανοποιητική αίσθηση του υποβοηθούμενου τιμονιού της που αμφότερα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Εν κατακλείδι

Τοποθετούμενη φύσει και θέσει ακόμα πιο ψηλά στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων, η ανανεωμένη Α 200 έχει τώρα ακόμα περισσότερα εφόδια προκειμένου να συνεχίσει ακάθεκτη να θέτει τα πρότυπα στο συγκεκριμένο είδος οχημάτων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τους τομείς που παραδοσιακά την έκαναν να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της. Με φρεσκαρισμένη αισθητική τόσο εντός όσο και εκτός, ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό για την άνεση και την ασφάλεια τω επιβατών της και ένα «ενδυναμωμένο» κινητήριο σύνολο-αφετηρία με ακόμα πιο οικολογικά χαρακτηριστικά, η «μικρή» Mercedes αποδεικνύει στην 5θυρη παραλλαγή της πως είναι καθ’ όλα έτοιμη να συνεχίσει το εμπορικό της διάβα παρά την αναπόφευκτη αύξηση της τιμής της, που πλέον έχει ως σημείο εκκίνησης το ψυχολογικό και όχι μόνο όριο των 39.990 ευρώ.

MERCEDES A 200 – ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ τούρμπο > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 270 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα Μακφέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας  > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.419 x 1.796 x 1.440 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.440 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 225 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 39.990 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!