Η νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer παραμένει πιστή στο οικογενειακό δόγμα προσφέροντας πρακτικότητα πολύ πιο κοντά στα λημέρια της MPV κατηγορίας και λιγότερο σε εκείνα των crossover μοντέλων.
Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά της Σειράς 2 Active Tourer της BMW πριν από οκτώ χρόνια ήταν το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που είχε κίνηση στους εμπρός τροχούς, τοποθετούμενο ως μια πρακτική και οικογενειακού προσανατολισμού εναλλακτική σε σχέση με την πισωκίνητη την εποχή εκείνη Σειρά 1. Ηταν τότε που «αποσχίστηκαν» τα δίθυρα αμαξώματα για να στριμωχτεί η Σειρά 2 κάτω από την «3άρα». Η γέννηση των X1 και Χ2 έφερε την Active Tourer εκεί που την τοποθετεί και η απόσταση του αμαξώματός της από το οδόστρωμα: στη μέση.
Σειρά 2 Active Tourer: Eπεισόδιο 2
Πάνω στο ίδιο, προσθιοκίνητο δάπεδο FAAR, εξέλιξη του UKL2, το οποίο ήδη χρησιμοποιούν τα ομογάλακτα Mini Countryman και BMW X1 και είναι σχεδιασμένο με την προοπτική τοποθέτησης θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων και όλων των συνδυασμών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, το νέο μοντέλο συναρμολογείται στην Λειψία.
Η πιο εμφανής διαφοροποίηση της νέας Σειράς 2 Active Tourer σε σχέση με την απερχόμενη είναι στο εμπρός μέρος, το οποίο αντλεί ουκ ολίγες επιρροές από την ηλεκτρική iX με το χωνευτό σήμα, το αχνό ανάγλυφο γύρω από τα Adaptive full-LED φανάρια και -φυσικά- τα μεγεθυμένα «νεφρά».
Και εδώ, σημείο αναφοράς και πεδίο έντονων συζητήσεων ανάμεσα σε φίλους τις φίρμας είναι η χαρακτηριστική μάσκα, η οποία, πέρα από την εταιρική ταυτότητα, εξυπηρετεί και αεροδυναμικούς σκοπούς (Cd: 0,26) και καλύπτει μια σειρά από αισθητήρες συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, καθώς και εκείνων που σχετίζονται με τις ημι-αυτόνομες λειτουργίες του οχήματος.
Από το πλάι οι χειρολάβες έρχονται πρόσωπο στις πόρτες, έχουν μεγαλώσει οι γυάλινες επιφάνειες και έχει ελαφρύνει σε όγκο η τρίτη κολώνα με το γνωστό kink να ακολουθείται από το ανάγλυφο του φτερού που καταλήγει σε ανανεωμένα, επίσης λεπτύτερα, φωτιστικά σώματα.
Με το M Pack με το οποίο ήταν εξοπλισμένη η έκδοση της δοκιμής μας, οι δίχρωμες ζάντες των 18 ιντσών «δένουν» με τους επίσης δίχρωμους αεραγωγούς στα άκρα των προφυλακτήρων και δημιουργούν μια σπορτίφ εικόνα, αφαιρώντας οπτικά όγκο. Η απόκρυψη του τελικού της εξάτμισης συμβάλει επίσης σε αυτό, φέρνοντας και συμμετρία κοιτάζοντας από πίσω.
Η νέα Σειρά 2 Active Tourer ακολουθεί και την τάση της εποχής για μεγέθυνση, όντας μακρύτερη, πλατύτερη και πιο ψηλή από την απερχόμενη κατά 32, 24, και 21 χλστ. αντίστοιχα. Ωστόσο, παρά την διεύρυνση των μετατροχίων, το μεταξόνιο παραμένει σταθερό στα 2,67 μ.
Επιπλέον όφελος της… μεγένθυσης του αυτοκινήτου είναι το μεγάλο διαθέσιμο ύψος που συμβάλει αφενός στο να χωρέσει η μπαταρία στο πάτωμα, αφετέρου στο να έχουν ωφέλιμο χώρο οι υψηλόσωμοι επιβάτες, ακόμη και με την ανοιγόμενη Panorama οροφή.
Με τα μάτια του οδηγού
Στο εσωτερικό η εταιρική εικόνα διατηρείται με επιρροές από την ηλεκτρική ναυαρχίδα την iX, καθώς συναντάμε το BMW Live Cockpit Plus με το μεγάλο κυρτό προς τον οδηγό πάνελ που ενσωματώνει τις δύο οθόνες 10,7 και 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων και e-διαδραστικότητας αντίστοιχα (με λειτουργικό σύστημα όγδοης γενιάς iDrive), αλλά και με το «αιωρούμενο» υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας που ενσωματώνει πλέον ελάχιστα κουμπιά και στην έκδοση με τα καθίσματα σε συνθετικό δέρμα και alcantara έχει και αυτό το μπλε stiching του πακέτου Μ που έρχεται με το Portimao Blue της δοκιμής.
Στην BMW 2 Series Active Tourer, όπως και στην νέα BMW X1, η αστική αισθητική τονίζεται από τις επιλογές My Modes, που εμπλουτίζονται Over-the-Air με ψηφιακά έργα που εμφανίζονται στις οθόνες και σε συνδυασμό με τον εσωτερικό φωτισμό, ειδικά το βράδυ, η ατμόσφαιρα που δημιουργείται και από την εξαιρετική ηχομόνωση είναι ιδιαίτερα ξεκούραστη.
Σχεδιαστική λεπτομέρεια με μεγάλη πρακτική αξία: οι καθρέφτες στηρίζονται στις πόρτες και σε συνδυασμό με τα τριγωνικά φινιστρίνια βελτιώνουν τις τυφλές γωνίες.
Χρήσιμο και το διαιρούμενο και αναδιπλούμενο σε 40:20:40 πίσω κάθισμα που μετακινείται και μπρος-πίσω κατά 13 εκ. και αυξάνει τον χώρο αποσκευών που εμφανίζεται μειωμένος λόγω της τοποθέτησης των battery packs στα 415 και μπορεί να φτάσει έως τα 1.455 λτ.
Σε σχέση με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας Σειράς 2 Active Tourer περιλαμβάνει Cruise Control με λειτουργία πέδησης, Lane Departure Warning, Evasion Assistant και προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης. Χρήσιμα για την μετακίνηση στην πόλη τα Parking Assistant που περιλαμβάνει κάμερα και τον Reversing Assistant και προσφέρεται ως στάνταρ.
Οι προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν το BMW Head-Up Display που είναι από τα καλύτερα της αγοράς και, παρόλο που αρχικά ξενίζει με την ύπαρξη αναδυόμενης οθόνης και δεν προβάλει τις ενδείξεις απευθείας στο παρμπρίζ, εντούτοις ρυθμίζεται η φωτεινότητά του καθώς και το ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού παρμένοντας έτσι χρηστικό όλες τις ώρες της ημέρας. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ακόμη τις λειτουργίες Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Active Navigation, προειδοποίηση εξόδου (exit warning), και τα Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder που λειτουργούν μέσω εγγραφής στις σχετικές υπηρεσίες My BMW app.
Πρακτικές λεπτομέρειες με σχεδιαστική και όχι μόνο αξία είναι η όρθια θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού που το συγκρατεί απαλά και μπορεί να ελεγχθεί με μια ματιά, καθώς και το γεγονός ότι ο συνοδηγός μπορεί να χαμηλώσει την ένταση του ηχοσυστήματος χωρίς να τεντωθεί μέχρι την οθόνη.
Εν κινήσει
Η έκδοση 220i της δοκιμής μας κινείται από ένα ήπια υβριδικό σύνολο των 48V, το οποίο συνθέτουν ένας 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας (Β38) με χωρητικότητα 1.499 κ.εκ με απόδοση 156 ίππους/4.700-6.500 σ.α.λ. και ροπή 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ., καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη απόδοση έως και 19 ίππους. H μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 170 ίπποι και η ροπή 280 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο 7άρι και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (σ.σ.: η μοναδική επιλογή σε όλες τις εκδόσεις), λειτουργεί και ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,96 kWh.
Η συγκριμένη μονάδα κινεί ένα αμάξωμα με βάρος 1.595 κιλά εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 221 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,1” και με μέση κατανάλωση 8 λτ./100 χλμ..
Από τα προσεχές καλοκαίρι η νέα Σειρά 2 Active Tourer θα διατίθεται επιπλέον και σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με μπαταρία 16,3 kWh, ηλεκτρική αυτονομία που εκτιμάται στα 80 χλμ. και απόδοση 245 και 326 ίππων – και στις δύο περιπτώσεις το παρών θα δίνει ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης της BMW σε συνδυασμό με έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που θα προσδίδει και χαρακτηριστικά τετρακίνησης.
Το, σε κάθε περίπτωση, ελαφρύ τιμόνι διαβάζει μεν τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα αλλά παράλληλα δεν μεταφέρει κραδασμούς (όχι έντονους τουλάχιστον). Παραμένει πληροφοριακό και δεν βγάζει δυσάρεστες αντιδράσεις ακόμη και αν στην στιγμή πλήρους επιτάχυνσης συναντήσεις ανωμαλίες ή «σπάσει» η πρόσφυση, όσο το επιτρέψουν τα ηλεκτρονικά.
Οι βελτιώσεις που έκανε το εργοστάσιο στην εμπρός και πίσω ανάρτηση δεν εξαφανίζουν την μετατόπιση βάρους ή τις κλίσεις αλλά, εδώ σε συνδυασμό με την Μ ενεργητική ανάρτηση που χαμηλώνει και κατά 1,5 εκ. το ύψος, επιτρέπουν το κεφάτο έως σβέλτο πέρασμα μιας ενδιαφέρουσας διαδρομής.
Η πορεία της Σειράς 2 Active Tourer στην αγορά δείχνει να δικαίωσε την εταιρεία αφού όπως φαίνεται εντόπισε εγκαίρως το κοινό που ενδιαφέρεται να καλύψει διακριτικά αλλά όχι απαρατήρητα τις οικογενειακές ανάγκες μετακίνησης χωρίς να είναι αδιάφορο στο οδηγικό κομμάτι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 156 ίπποι/4.700-6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 19 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 280 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα μονού συνδέσμου >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.386×1.824×1.576 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 415-1.405 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.595 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 221 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 36.450 ευρώ