Ένας μικρός κινητήρας αλλά με ένα αρκετά δυναμικό προφίλ.
Πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ασπαστεί την λύση των μικρών τούρμπο βενζινοκινητήρων, με απώτερο σκοπό την δραστική μείωση του μέσου όρου εκπομπής CO2 μέχρι το 2020.
Ο PureTech του ομίλου PSA χρειάζεται ορισμένες συστάσεις. Στην αρχιτεκτονική του τρικύλινδρου αυτού κινητήρα, συναντάμε ότι τελευταίο έχει να επιδείξει η σύγχρονη τεχνολογία στα υλικά καασκευής, τον άμεσο ψεκασμό και τον υπερσυμπιεστή, ενώ μεγάλη προσοχή δόθηκε στην μείωση των τριβών.
Το αποτέλεσμα είναι η επικράτηση του έναντι όλων των downsized ανταγωνιστών του, σε ότι έχει να κάνει με τις ονομαστικές τιμές ισχύος και ροπής (κάτι που ισχύει, τόσο για τις μικρότερες εκδόσεις που κατά βάση αποδίδουν γύρω στους 100 ίππους, είτε μιλάμε για τις δυνατότερες εκδόσεις που κυμαίνονται γύρω στους 110 με 120 ίππους).
Η επικράτηση αυτή δεν περιλαμβάνει μόνο την ισχύ, αλλά και την ροπή, όπου τα 230 Nm είναι μία τιμή που πλησιάζει πιο πολύ σε μεγαλύτερους κινητήρες, όπως αυτή του 1500αρη Ecoboost της Ford.
Αυτές οι ονομαστικές τιμές μεταφέρονται και στην αίσθηση που εισπράττεις πίσω από το μικροκαμωμένο τιμόνι του 308. Αυτός ο PureTech είναι αρκετά ελαστικός, ενώ ακόμα και όταν έχεις ξεπεράσει τις 4.000 σ.α.λ. νομίζεις ότι η ικμάδα του αρχίζει να κάμπτεται, κάτι που όμως δεν επιβεβαιώνεται στο χρονόμετρο. Οι επιδόσεις του βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων μικρομεσαίων μοντέλων με downsized κινητήρες. Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου του 308, που είναι τόσο μακρύ όσο ενός Nissan Pulsar 1.2 DIG-T. Αυτό δίνει ένα ατού στο ταξίδι με την κατανάλωση να μπορεί να πλησιάσει τα 6 λτ./100 χλμ, ενώ κατά μέσο όρο η τιμή διαμορφώθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Το 1200αρη 308 των 130 ίππων είναι σχετικά «αλμυρό», φθάνοντας στα 20.940 ευρώ, ενώ η έκδοση των 110 ίππων ξεκινάει από τα 18.440 ευρώ (αμφότερες συμπεριλαμβάνουν το όφελος απόσυρσης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το 4ετες πρόγραμμα προσφορών της Peugeot για την άτοκη χρηματοδότηση, την εγγύηση, την οδική βοήθεια και το σέρβις).
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.199 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
130/5.500 |
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) |
230/1.750 |
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Ανάρτηση εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική |
Διάσταση ελαστικών |
205/55-16 |
ΜxΠxΥ (χλστ.) |
4.253 Χ 1.804 Χ 1.457 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.620 |
Χώρος αποσκ. (λτ.) |
420 |
Βάρος (κιλά) |
1.090 |
Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) |
107 |
Τιμή (ευρώ) |
20.940 (με απόσυρση) |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (τιμές 4Τ) |
|
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
9,9 |
0 – 1.000 μ. (δλ.) |
31,5 |
50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) |
4 |
80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) |
6,2 / 8 |
120 – 140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) |
6,6 / 7,8 |
120 – 0 χλμ./ώρα (μ.) |
56,7 |
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.) |
7,5 |