Πόσο Mini μπορεί να είναι ένα Mini που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα, έχει τέσσερις πόρτες και τετρακίνηση; Η διαδικασία εξέλιξης και εμπλουτισμού της οικογένειας ξεκινά με τον πιο ανατρεπτικό τρόπο.
[[PAGEBREAK]]
Οπτικά το σύνολο δείχνει πιο ογκώδες απ’ ό,τι πραγματικά είναι και σε αυτό συμβάλλει το ελαφρώς αυξημένο ύψος (η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 149 χλστ. από τα 130 χλστ. του κλασικού Cooper S), όμως η πραγματικότητα είναι πως το Countryman είναι λίγο πιο κοντό, για παράδειγμα, από ένα Golf, αλλά με μεγαλύτερο μεταξόνιο από εκείνο. Σε συνδυασμό με την καλή εκμετάλλευση του χώρου, μπορούμε να μιλάμε για το πρώτο Mini που φιλοξενεί άνετα τέσσερις επιβάτες, προσφέροντας ικανοποιητικό χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι των πίσω. Μάλιστα, υπάρχουν και αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης του χώρου για τα πόδια ή για τις αποσκευές, καθώς το πίσω κάθισμα (υπάρχει και δυνατότητα παραγγελίας με δύο πίσω ανεξάρτητα καθίσματα) είναι διαιρούμενο σε ποσοστό 60/40, αλλά και συρόμενο, κάθε τμήμα του ανεξάρτητα, με το χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 350 λίτρα με τα καθίσματα στην πίσω θέση, να κερδίζει 100 επιπλέον λίτρα με τα καθίσματα εμπρός και να φτάνει τα 1.170 λίτρα με πεσμένες τις πλάτες. Από εκεί και πέρα, ο ελαφρώς διαφοροποιημένος σχεδιασμός και ο διάκοσμος στο εσωτερικό ακολουθεί την ευχάριστη και στιλάτη φιλοσοφία των 3θυρων εκδόσεων, με κύριο στοιχείο την ενίσχυση της ποιοτικής αίσθησης από τη χρήση αναβαθμισμένων πλαστικών και υλικών σε ταμπλό και διακόπτες.
Ωστόσο, η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου και η ροπή από χαμηλά βοηθούν ώστε να κινηθείς με τη φόρα, εκμεταλλευόμενος και τις δυνατότητες του καλοζυγισμένου πλαισίου. Σημαντικό στοιχείο που μαζί με το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης έχει κληροδοτηθεί από το κλασικό Mini είναι και η εν γένει ρυθμισιμότητα της συμπεριφοράς, με τη συμμετοχή και του πίσω μέρους, κάτι που τελικά προσφέρει και σε επίπεδο ευχαρίστησης. Οι όποιες τάσεις του αμαξώματος ελέγχονται εύκολα, ενώ δε λείπει η δυνατότητα του «σημαδεύω και περνάω», ακόμα και σε συνεχόμενες στροφές, οπότε αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό και από καλοστημένα SUV, όπως το VW Tiguan. Απλώς και εδώ οι ιδιαιτερότητες του Countryman παίζουν το ρόλο τους και μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης να μη δείχνει ιδιαίτερα πιο «ήπια» από εκείνη του 2θυρου Cooper S, όμως η μεγαλύτερη διαδρομή της σε συνδυασμό με το πιο ψηλό κέντρο βάρους και τα επιπλέον κιλά έχουν στερήσει την οξύτητα και την «καρτίσια» αμεσότητα των αντιδράσεων της κλασικής έκδοσης. Στην πίεση, λοιπόν, η τάση για υποστροφή θα προκύψει νωρίτερα, οι κλίσεις στις στροφές θα είναι εντονότερες, υπενθυμίζοντας το αυξημένο ύψος και τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, ενώ ύστερα από έντονη χρήση τα φρένα θα εκδηλώσουν κάποια δυσαρέσκεια και θα μυρίσουν, χωρίς όμως σημαντική αλλαγή στην αίσθηση ή την απόδοσή τους. Την ίδια στιγμή, όμως, η τετρακίνηση παίζει καλά το ρόλο της, προσφέροντας υψηλή πρόσφυση ακόμα και στα γλιστερά κομμάτια κι εξαφανίζοντας εν τη γενέσει του ακόμα και το χαρακτηριστικό σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού στα όρια της πρόσφυσης, σήμα κατατεθέν των δυνατών Mini. Άλλωστε, ουσιαστικά ο ρόλος της τετρακίνησης στο Countryman είναι η παροχή επιπλέον πρόσφυσης σε συνθήκες που θα απαιτηθεί, όπως στη βροχή ή στο χιόνι, και όχι για τη χρήση εκτός δρόμου. Είναι σαφές πως το ψηλωμένο Mini δε φλερτάρει με το χώμα περισσότερο απ’ όσο ένα συμβατικό αυτοκίνητο και η μαρτυρία γι’ αυτό έρχεται τόσο από τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά, με το 45άρι προφίλ, και από το οριακά αυξημένο ύψος, το οποίο υπολείπεται αυτό των SUV αλλά και πολλών crossover, όσο και -κυρίως- από τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανάρτησης, η οποία, αν και είναι ελαφρώς πιο άνετη από του 2θυρου Cooper S, παραμένει αρκετά σκληρή και προσανατολισμένη στις επιδόσεις, αντιδρώντας, μάλιστα, ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Μοντέλο | Mini Cooper S Countryman ALL4 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 184/5.500 |
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.) | 26,5/1.600-5.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,4 |
0-400 μ. (δλ.) | 16,0 |
0-1.000 μ. (δλ.) | 29,8 |
50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) | 4,2 |
80-110 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) | 5,8 |
120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) | 6,2/7,3 |
120-0 χλμ./ώρα (μ.) | 58,9 |