top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS

Τι έχει να προσφέρει η βενζινοκίνητη εκδοχή για το μικρό crossover της Ford;

Τον εκπρόσωπο της Ford στην κατηγορία των supermini crossover τον δοκιμάσαμε επί ελληνικού εδάφους στις αρχές του καλοκαιριού, αν και η πρώτη μας επαφή είχε πραγματοποιηθεί δύο χρόνια πριν στο Τάνις, στο πλαίσιο του θεσμού για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Η καθυστερημένη αυτή άφιξη βρήκε το EcoSport αντιμέτωπο με μια ολοένα και αυξανόμενη λίστα δελφίνων να διεκδικούν μια θέση στην κορυφή των πωλήσεων του συγκεκριμένου segment. Αναμενόμενα, λοιπόν, το EcoSport κλήθηκε στην πρώτη του κιόλας δοκιμή, στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με τους 95 ίππους, να αντιπαραταχθεί απέναντι σε ομοειδείς υπερυψωμένες κατασκευές.

Τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε το βενζινοκίνητο EcoSport στην ισχυρότερη παραλλαγή του EcoBoost των 1.000 κ.εκ. ο οποίος διατίθεται με 125 και 140 ίππους. Προτού διαπιστώσουμε ποιες διαφορές προσδίδει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου ο 1000άρης κινητήρας του, ας θυμηθούμε τι αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Με μήκος ελάχιστα πάνω από τα 4 μ., το μικρό crossover της Ford, το οποίο βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Fiesta, είναι μια από τις πλέον συμπαγείς κατασκευές στην κατηγορία και παρά την επιβλητική του παρουσία στο δρόμο, δεν πρόκειται να προβληματίσει στην καθημερινή κυκλοφορία στην πόλη.

Για το σχεδιασμό του έχει επιληφθεί το σχεδιαστικό κέντρο στη Βραζιλία, με τις επιρροές από το Edge, το μεγάλο SUV της εταιρείας, να είναι εμφανείς. Η κατασκευή του αυτοκινήτου πραγματοποιείται σε Ν.Αμερική και Ινδία, απ’ όπου και εξάγεται προς την Ευρώπη.

Περνώντας στο εσωτερικό η υποδόρια συνάφεια με το Fiesta γίνεται εμφανέστερη, καθώς και τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται τον ίδιο πίνακα οργάνων, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση (και αυτό αποτελεί ένα μεμπτό σημείο του EcoSport) έχουν υιοθετηθεί σκληρά πλαστικά καθώς αυτά ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των βασικών αγορών του αυτοκινήτου, δεν συνάδουν όμως με την τιμή του που κινείται γύρω στις 20.000 ευρώ, τιμή που ομολογουμένως περολαμβάνει πλήρη εξοπλισμό.

Οι εσωτερικοί χώροι ικανοποιούν με το παραπάνω, όμως η άνεση περιορίζεται από το σχεδιασμό των καθισμάτων, καθώς η βάση στους είναι περιορισμένη στις εμπρός θέσεις μη καταφέρνοντας να στηρίξουν ικανοποιητικά τα πόδια των επιβατών, ενώ πίσω είναι σκληρά και με αρκετά όρθια θέση για την πλάτη. Τέλος, ο χώρος αποσκευών, που ανέρχεται στα 355 λίτρα, ικανοποιεί, όμως η πίσω πόρτα στην οποία κανονικά στηρίζεται ο (έξτρα) εφεδρικός τροχός, ανοίγει προς το πλάι, δυσκολεύοντας την πρόσβαση στο πορτ μπαγκάζ.

Στην πράξη τώρα, η βενζινοκίνητη έκδοση του EcoSport, παρά τη μακρύτερη σχέση τελικής μετάδοσης δείχνει σαφώς πιο ζωντανή. Ακόμα και η χαμηλότερη μέγιστη ροπή των 180 Nm (έναντι 215 της ντίζελ) αποδίδεται ήδη από τις 1.400 σ.α.λ. και μέχρι τις 5.000, όταν στον πετρελαιοκινητήρα, το αντίστοιχο φάσμα περιορίζεται μεταξύ 1.750 και 2.750 σ.α.λ. Οι αριθμοί από το πεδίο των μετρήσεων επιβεβαιώνουν αυτή την αίσθηση, αφού τόσο στις ρεπρίζ, όσο και στην επιτάχυνση από στάση, ο EcoBoost παρουσιάζει σαφή υπεροχή. Στο “0-100” το κέρδος αγγίζει τα 3 δλ. (10,5” έναντι 13,3” του 1.5 TDCi). Η διαφορά αυτή γίνεται σαφώς πιο έντονη όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, κάτι λογικό, καθώς με 188 χλμ./ώρα, το βενζινοκίνητο EcoSport διαθέτει κατά 28 χλμ./ώρα υψηλότερη τελική. Έτσι, ακόμα και η κίνηση με ταχύτητες πιο κοντά στα νόμιμα όρια πραγματοποιείται πιο αβίαστα.

Από εκεί και πέρα ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου στο δρόμο παραμένει ίδιος με πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι το οποίο διαθέτει τη σωστή δόση υποβοήθησης. Η ακαμψία του αμαξώματος εκταμιεύεται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, που είναι ασφαλής και προβλέψιμη, αν και με πρώιμη επέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της ευστάθειας. Τέλος, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, ενώ η άνεση κρίνεται ικανοποιητική πέρα από κάποιες ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης.

Αξίζει ακόμα να επισημάνουμε ένα ακόμα ατού της βενζινοκίνητης έκδοσης, η οποία διαθέτει κατά 3 εκ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (19 εκ. έναντι 16 εκ. της ντίζελ).

Στο ταμείο

Με το κέρδος από την επιλογή της βενζινοκίνητης έκδοσης να περιορίζεται κάτω από τα 1000 ευρώ (20.546 για την EcoBoost των 140 ίππων, 21.410 για την TDCi) η επιλογή δεν μπορεί να βασιστεί σε οικονομικά κριτήρια. Με τη μέση κατανάλωση της τελευταίας να ανέρχεται στα 7,5 λίτρα πετρελαίου/100 χλμ., έναντι των 9,1 λίτ./100 χλμ. του EcoBoost θα ανατραπεί σύντομα το όποιο όφελος από την τιμή αγοράς. Είναι τελικά η πιο ευχάριστη λειτουργία του βενζινοκινητήρα που θα δελεάσει τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά και αυτά τα 3 επιπλέον εκατοστά από το έδαφος γι αυτόν που θα αποφασίσει να αξιοποιήσει και εκτός πόλης το υπερυψωμένο της κατασκευής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ