X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Στο κλειστό κλαμπ των premium χάτσμπακ, όπου η γερμανική καταγωγή αποτελεί κατά βάση τον κανόνα, το Audi A3 μας έχει κερδίσει με μερικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά που διαθέτει.

Στο κλειστό κλαμπ των premium χάτσμπακ, όπου η γερμανική καταγωγή αποτελεί κατά βάση τον κανόνα, το Audi A3 μας έχει κερδίσει με μερικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά που διαθέτει, όπως οι TSI βενζινοκινητήρες (προεξάρχοντος του 1.4 των 150 ίππων), τα συστήματα μετάδοσης (είτε μιλάμε για τα DSG κιβώτια, είτε για τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς), την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων κάποιων εκδόσεων και φυσικά την εξαιρετική εικόνα της καμπίνας.

Η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αυτό ισχύει και για την έκδοση με την λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό εάν μιλάμε για τους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους. Την ίδια στιγμή τα χειριστήρια έχουν πολύ καλή αίσθηση, τα φρένα ξεχωρίζουν για την αποτελεσματικότητά τους, ενώ τα σπορ καθίσματα στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα. Αν κάπου λοιπόν το Α3 έδειχνε λίγο πιο αδύναμο, αυτό είχε να κάνει με το βασικό πετρελαιοκινητήρα, που μοιραία έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα εγχώρια δεδομένα. Ο 1.600αρης TDI των 105 ίππων αποτελεί μία ικανοποιητική βάση, αλλά ένα αυτοκίνητο όπως το Α3, για τους λόγους που αναφέραμε στην αρχή, θεωρούμε ότι ήθελε κάτι παραπάνω, τόσο σε απόδοση, όσο και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του.

Ο κινητήρας των 110 ίππων δεν είναι εντελώς νέος ή -αν προτιμάτε- έχει το ίδιο μπλοκ με τον απερχόμενο των 105. Ενώ η ονομαστική ισχύς έχει αυξηθεί κατά 5 ίππους, τα υπόλοιπα εργοστασιακά στοιχεία έχουν παραμείνει ακριβώς τα ίδια, από τη μέγιστη ροπή και τις στροφές στις οποίες αυτή αποδίδεται, ως την κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων και τις σχέσεις των γραναζιών στο σασμάν και στο διαφορικό. Όλα αυτά μας έκαναν να περιμένουμε παρόμοιες επιδόσεις στην ευθεία των μετρήσεών μας, όπως και έγινε, με τον νέο κινητήρα να αποδεικνύεται πρακτικά ισοδύναμος με τον παλιό στις επιταχύνσεις από στάση, αλλά να είναι ταχύτερος σε ό,τι αφορά τις ρεπρίζ με 5η και 6η σχέση (1,4 και 0,7 δλ. καλύτερη επίδοση αντίστοιχα για το 80-120 χλμ./ώρα) και κατάτι οικονομικότερος (κατά 0,2 λτ./100 χλμ.). Εκεί που η βελτίωση είναι είναι σαφής, είναι στον τρόπο λειτουργίας του, τόσο από πλευράς τραχύτητας, όσο και σε επίπεδο παραγόμενου ήχου.

Συνοψίζοντας λοιπόν, θεωρούμε ότι το νέο αυτό «πακέτο» της Audi (διευκρινίζουμε και πάλι ότι αναφερόμαστε στον κινητήρα και όχι στην καρότσα, η οποία είναι εκ των κορυφαίων), μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στα αντίστοιχης ισχύος μοντέλα του ανταγωνισμού, αν και υπάρχουν κάποια δυνατά 1600αρια των 130 ίππων περίπου, που μπορούν να συνδυάσουν ακόμα καλύτερα τα πλεονεκτήματα ενός ντίζελ με καλύτερες επιδόσεις. Στα 25.500 ευρώ (24.070 ευρώ με απόσυρση, με την εγγύηση να έχει αυξηθεί πλέον ςστα 5 χρόνια) που κοστίζει το A3 Sportback 1.6 TDI, η τιμή είναι ακριβώς ίδια με εκείνη της βενζινοκίνητης έκδοσης 1.4 των 150 ίππων. Ο εν λόγω κινητήρας ταιριάζει γάντι στα δυναμικά χαρακτηριστικά του Α3, κάτι που για τα δικά μας δεδομένα έχει και την μεγαλύτερη σημασία._4Τ

 

(+) Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, χώροι, κατανάλωση

(-) Τιμή αγοράς

ΜΟΝΤΕΛΟ Audi A3 Sportback 1.6 TDI

ΚΥΒΙΣΜΟΣ κ.εκ. 1.598

ΙΣΧΥΣ ίπποι/σ.α.λ. 110/3.200-4.000

ΡΟΠΗ χλγμ./σ.α.λ. 25,5/1.500-3.000

0-100 χλμ./ώρα* δλ. 10,6

80-110 χλμ./ώρα* με 4η/5η δλ. 5,7/6,3

120-140 χλμ./ώρα* με 5η/6η δλ. 7,2/9

120-0 χλμ./ώρα* 56,8

ΒΑΡΟΣ κιλά 1.260/1.318

Μ.ΚΑΤ λτ./100 χλμ.* 6,6

CO2 γρ./χλμ. 99

ΤΙΜΗ ευρώ 25.500 (24.070)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!