Στους τεράστιους χώρους αυτού του υβριδικού crossover, έρχονται να προστεθούν μερικά πολύ ενδιαφέροντα εκδρομικά καλούδια, δημιουργώντας ένα απρόσμενα πολυσυλλεκτικό σύνολο.
Η Dacia εφαρμόζει με απόλυτη ακρίβεια τη στρατηγική του σχεδίου Renaulution. Η παρουσίαση του Bigster Concept αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η μάρκα μπαίνει δυναμικά στο segment C ή, για να ακριβολογούμε, ακόμα πιο δυναμικά, γιατί ήδη διαθέτει, εκτός από το Duster, το πολλά υποσχόμενο Jogger.
Δεν είναι μόνο οι άριστες εντυπώσεις που μας άφησε στην πρώτη επαφή επί ελληνικού εδάφους, αλλά και το γεγονός ότι υλοποιεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τις νέες αξίες της μάρκας. Αυτό έγινε προφανές με την αποκάλυψη της νέας εταιρικής ταυτότητας της Dacia, ενώ συνεχίστηκε με την παρουσίαση των αξιών που την ορίζουν. Κάθε μοντέλο Dacia είναι «λιτό αλλά cool», «στιβαρό και εκδρομικό» και «eco-smart: προσιτό οικονομικά και οικολογικό».
Όλα αυτά συνοψίζονται με τον καλύτερο τρόπο στη νέα έκδοση Extreme του Dacia Jοgger Hybrid, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί αυστριακού εδάφους, παράλληλα με την αντίστοιχη έκδοση Extreme του ηλεκτρικού Dacia Spring.
Ένα success story γεννιέται
Περίπου στις αρχές της προηγούμενης χρονιάς ξεκίνησαν οι πωλήσεις του Jogger, ενός μοντέλου που αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στην κατηγορία των 7θέσιων οικογενειακών οχημάτων.
Το μοντέλο έχει ήδη σημειώσει σημαντική εμπορική επιτυχία, όπου μπορεί τα δύο τρίτα των πελατών του Jogger να επιλέγουν την έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) 1.0 ΤCe 100 LPG, ήδη όμως η υβριδική έκδοση έχει καταφέρει να κατακτήσει ένα μερίδιο στο μείγμα των πωλήσεων που φτάνει το 25%.
Αυτό το «success story» έχει εξήγηση, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει τα οφέλη στην κατανάλωση και στους ρύπους που απορρέουν από την υβριδική τεχνολογία, όντας παράλληλα η μοναδική αυτόματη έκδοση στην γκάμα του Jogger.
Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο του Mioveni στη Ρουμανία και εκμεταλλευόμενο την τεχνογνωσία του Groupe Renault, το Jogger είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που ενσωματώνει την υβριδική τεχνολογία, συμβάλλοντας στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της μάρκας.
Στόχος του Jogger Hybrid 140 είναι να προσελκύσει οικογένειες και πελάτες που αναζητούν ένα ευρύχωρο πολυχρηστικό αυτοκίνητο, κατάλληλο τόσο για την πόλη όσο και για τις δραστηριότητες στην ύπαιθρο, οι οποίες αποκτούν νέα υπόσταση με τα καλούδια της νέας έκδοσης Extreme.
H τεχνολογία του Jogger Hybrid
Η υβριδική έκδοση του Jogger δανείζεται την καταξιωμένη τεχνολογία της Renault και, πιο συγκεκριμένα, το σύστημα που συναντάμε στο Renault Clio E–Tech Hybrid. Αυτό το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ. απόδοσης 90 ίππων µε δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Το ισχυρότερο από αυτά αποδίδει 49 ίππους και αποτελεί το κύριο μοτέρ του υβριδικού συστήματος του Jogger, με το μικρότερο να έχει υπό τον έλεγχό του το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα με το κιβώτιο, την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης, ενώ αμφότερα τα ηλεκτρικά μοτέρ συμμετέχουν στην αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας.
Σήμα κατατεθέν των συστημάτων E–Tech του Γάλλου κατασκευαστή είναι το αυτόματο κιβώτιο multi–mode, που διαθέτει 2 σχέσεις για τις περιπτώσεις που το Austral κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και επιπλέον 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα.
Διαθέτει συνολικά δεκαπέντε συνδυασμούς, μέσα από τους οποίους επιλέγει την ιδανική σχέση ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και οδήγησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να καταφύγει στην επιλογή Β, η οποία ενισχύει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας επιβραδύνοντας έως και 7 χλμ./ώρα κατά το ρολάρισμα.
Από την άλλη, σε υψηλό φορτίο λειτουργίας, τίθενται σε λειτουργία και οι τρεις πηγές ισχύος για καλύτερες επιδόσεις και αμεσότερα προσπεράσματα, ενώ σύμφωνα με την Dacia το Jogger Hybrid μπορεί να χρησιμοποιήσει την ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh, για το 80% της κίνησής του σε αστικές συνθήκες και για ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα.
Το αποτέλεσμα είναι μια εργοστασιακή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP), ενώ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι τιμές που είδαμε σε επαρχιακό δίκτυο ήταν της τάξης των 5,5 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο η άνεση που προσφέρει το υβριδικό Jogger είναι αρκετά καλή, χάρη στις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, στην απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος, στο μακρύ μεταξόνιο και στο 60άρι προφίλ των 16άρηδων ελαστικών.
Είναι φανερό ότι έχει δοθεί προτεραιότητα στο άνετο ταξίδι, ενώ τα δυναμικά περιθώρια του υβριδικού συστήματος είναι σαφώς μεγαλύτερα σε σύγκριση με το υγραεριοκίνητο 1.000άρι, ταιριάζοντας γάντι και με τις αυξημένες εκδρομικές βλέψεις (κάτι που συνήθως συνεπάγεται αυξημένες μεταφορικές ανάγκες σε ανθρώπους και αποσκευές). Αυτό αντικατοπτρίζεται στην επίδοση των 9,8 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 167 χλμ./ώρα.
Jogger goes Extreme
Το λανσάρισμα των εκδόσεων Extreme αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Dacia για την αξιοποίηση αναβαθμισμένης εικόνας των μοντέλων της και τη διεύρυνση του πεδίου δράσης των αυτοκινήτων της.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το Jogger, η έκδοση Extreme πηγαίνει την προσέγγιση του «στιβαρού και εκδρομικού» ένα βήμα παραπέρα, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τον τομέα του design, αλλά και σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του πολυμορφικού αυτού crossover.
Εξωτερικά, πέρα από τη νέα μάσκα όπου δεσπόζει το Dacia Link, προσφέρονται το νέο χρώμα αμαξώματος Cedar Green, μαύρη γυαλιστερή κεραία σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, ενώ η χάλκινη απόχρωση Copper Brown ξεχωρίζει σε στοιχεία όπως τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών, τα καπάκια στις πλήμνες των τροχών και το λογότυπο της Dacia στο πορτ μπαγκάζ.
Προσφέρονται επίσης διακοσμητικές λωρίδες και μαρσπιέ με «τοπογραφική» σχεδίαση, καθώς και μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Στο εσωτερικό, πέρα από το λογότυπο «Dacia Link» στα καθίσματα, υπάρχουν πολύ ανθεκτικά πλενόμενα λαστιχένια πατάκια με τοπογραφικό σχέδιο, διακοσμητική λωρίδα σε απόχρωση Copper Brown στα πάνελ των εμπρός θυρών και στο περίγραμμα των αεραγωγών, καθώς και ένας νέος τύπος ταπετσαρίας σε γκρίζα απόχρωση, τεχνολογίας MicroCloud, που καλύπτει τα πάνελ των θυρών και τα καθίσματα.
Η μοναδική παρέμβαση στα τεχνικά χαρακτηριστικά αφορά το σύστημα extended grip, που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Extreme. Μόλις ενεργοποιηθεί μέσω ενός πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα, το σύστημα επιτρέπει στους κινητήριους τροχούς να κινηθούν πιο ελευθέρα, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρά ή σαθρά εδάφη, ρυθμίζοντας κατάλληλα τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας.
Ενισχύοντας τον εκδρομικό χαρακτήρα του Jogger
Ένα πολυχρηστικό crossover σαν το Jogger δε θα μπορούσε να απαρνηθεί τον εκδρομικό του χαρακτήρα, ο οποίος μπορεί τώρα να λάβει νέες διαστάσεις, μέσω στοιχείων όπως το πακέτο sleep και μία νέα τέντα.
Το πακέτο Sleep είναι το πρώτο αξεσουάρ που λανσάρεται ως μέρος της σειράς αξεσουάρ με την ονομασία «InNature» και είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις του Jogger, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί από πελάτες.
Το πακέτο Sleep σας δίνει τη δυνατότητα να μετατρέψετε, σε λίγα μόλις λεπτά, την καμπίνα των επιβατών του Jogger σε ένα σχεδόν διπλό κρεβάτι (περιλαμβάνει ένα στρώμα 190×130 εκ., ενώ αυτή η διάταξη προσφέρει χώρο τουλάχιστον 60 εκ. για τα κεφάλια). Τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς, στην 7θέσια έκδοση του Jogger, πρέπει να αφαιρεθούν πριν από την τοποθέτηση του συγκεκριμένου πακέτου.
Όταν το κάλυμμα του χώρου φόρτωσης βρίσκεται στη θέση του, το πακέτο Sleep δε φαίνεται και το Jogger μοιάζει με κανονικό 5θέσιο μοντέλο. Ο έξυπνος σχεδιασμός της ξύλινης κατασκευής εξασφαλίζει ότι ο χώρος αποσκευών των 220 λίτρων είναι πάντα προσβάσιμος, ανεξάρτητα από το αν το πακέτο είναι τοποθετημένο ή όχι.
Η πόρτα του κουτιού του Sleep Pack μπορεί να ανοίξει προς τα πίσω και να σχηματίσει ένα τραπέζι φαγητού, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να απολαύσετε το δείπνο σας προστατευμένοι κάτω από την ανοιχτή πόρτα του χώρου των αποσκευών.
Στόχος ήταν να κατασκευαστεί ένα αξεσουάρ που να είναι απλό, εύκολα αφαιρούμενο και προσιτό. Τα βασικά μέρη του πακέτου αποτελούνται από ένα διπλό κρεβάτι που μπορεί να τοποθετηθεί σε λιγότερο από δύο λεπτά, ένα ράφι και έναν αποθηκευτικό χώρο.
Το πακέτο μαζί με το στρώμα ζυγίζει λιγότερο από 50 κιλά και το κόστος του βρίσκεται στα 1.490 ευρώ, εφόσον παραγγελθεί σε νέο αυτοκίνητο, ή 1.790 ευρώ όταν παραγγελθεί μεμονωμένα (τιμές Γαλλίας χωρίς ΦΠΑ).
Αυτό το απλό και έξυπνο ξύλινο αξεσουάρ προορίζεται να συμπληρώσει τα αξεσουάρ εξοπλισμού κάμπινγκ, που έχουν ήδη πολλοί χρήστες (όπως ψυγεία, φορητές σόμπες ή ακόμα και αναδιπλούμενες σκηνές οροφής).
Μαζί με το πακέτο Sleep, διατίθενται επίσης κουρτινάκια συσκότισης για όλα τα παράθυρα, που εξασφαλίζουν προστασία και συσκότιση. Επίσης, μια έξυπνη τέντα που μπορεί να προσαρτηθεί στο Jogger όταν η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι ανοιχτή, παρέχοντας επιπλέον χώρο ύπνου.
Εν αναμονή
Παρά το γεγονός ότι έχει περάσει αρκετός καιρός από την παρουσίαση και το υβριδικό Jogger κυκλοφορεί σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει φτάσει ακόμη στη δική μας αγορά.
Οι δυσκολίες στην παραγωγή, αλλά και η εκτιμώμενη τελική τιμή αγοράς (στην Γαλλία η τιμή εκκίνησης βρίσκεται στα 25.000 ευρώ, στην χώρα μας όμως θεωρούμε ότι δύσκολα θα μπορούσε το τελικό κόστος να βρίσκεται κάτω από τα 30.000 ευρώ) είναι οι βασικότεροι λόγοι που καθυστερούν την έλευση αυτού του πολύ ενδιαφέροντος οχήματος.
Σίγουρα λοιπόν, όταν τελικά εισαχθεί το υβριδικό Jogger, θα είναι το ακριβότερο μοντέλο της Dacia, κάτι που ίσως κακοφανεί σε μία μερίδα των αγοραστών, από την άλλη όμως θα μπορέσει να δώσει μία πολύ πρακτική εναλλακτική, απέναντι στις έτσι και αλλιώς λίγες ανταγωνιστικές υβριδικές προτάσεις, όπως η Toyota Corolla Cross, το Kia Niro HEV και το Honda HR–V._ Σ.Τ.
Dacia Jogger Hybrid 140
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/5.600σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 353 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο (4+2) σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.547×1.784×1.691 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.897 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 160-2.085 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.374 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 167 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,8 λτ./100 χλμ. (WLTP) >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 108 γρ./χλμ.