Παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους στο Bordeaux της Γαλλίας το νέο μικρό επαγγελματικό αυτοκίνητο της Citroen, που θα σταδιοδρομήσει στις ευρωπαϊκές αγορές με το όνομα «Nemo».
Το vanette της γαλλικής εταιρείας θα παράγεται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Tofas στη Bursa της Τουρκίας και αποτελεί «συμπαραγωγή» της PSA Peugeot Citroen, της Fiat Group Automobiles και της Τofas.
Το όλο πρόγραμμα κόστισε στην κοινοπραξία 380 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία τα 190 απορροφήθηκαν στην έρευνα και την εξέλιξη. Το εργοστάσιο της Bursa θα κατασκευάζει συνολικά 158.000 μικρά επαγγελματικά αυτοκίνητα της κοινοπραξίας ετησίως, από τα οποία τα 52.000 θα είναι Citroen Nemo.
Το νέο μοντέλο, που θα διανέμεται στις αγορές της γηραιάς ηπείρου από το Φεβρουάριο και στη χώρα μας θα φτάσει το Μάιο του 2008, έρχεται να καλύψει το «κενό» μεταξύ του C2 Enterprise και του Berlingo. Το αυτοκίνητο βασίζεται στο πάτωμα του C3 και διαθέτει μοντέρνα κι ελκυστική εμφάνιση, ενώ προσφέρει πολλές πρακτικές λύσεις στους μικρομεσαίους επαγγελματίες των μεγάλων πόλεων, στους οποίους κυρίως απευθύνεται.
Οι δύο ανισομεγέθεις πίσω πόρτες του βοηθούν πολύ στη διαδικασία της φόρτωσης και της εκφόρτωσης, ενώ ο κύριος αποθηκευτικός χώρος του ανέρχεται σε 2,5 κ.μ., που μπορούν να γίνουν 2,8 κ.μ. με την ανάκλιση του καθίσματος του συνοδηγού.
Στις εκτός της βασικής εκδόσεις του θα προσφέρεται με συρόμενη πλαϊνή πόρτα, ενώ από τις αρχές φθινοπώρου του 2008 θα ξεκινήσει και η διάθεση μιας επιβατικής, πενταθέσιας έκδοσης.
Το Νemo θα κινούν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel, χωρητικότητας 1.4 λίτρων, ισχύος 75 και 70 ίππων αντίστοιχα. Στο δρόμο το αυτοκίνητο επιδεικνύει φιλική συμπεριφορά, με ευχάριστο στην αίσθησή του τιμόνι και ικανοποιητικά φρένα, ενώ ο diesel κινητήρας φαίνεται να είναι εκείνος που του ταιριάζει καλύτερα.
Οι τιμές πώλησής του είναι αρκετά νωρίς για να καθοριστούν, όπως όμως μας είπαν από την εταιρεία θα είναι πολύ ικανοποιητικές και προσιτές για όλους τους μικρούς επαγγελματίες._Σπ. Χατ.
CITROEN NEMO
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρες: 4κύλινδροι σε σειρά βενζίνης/diesel
Κυβισμός: 1.390 κ.εκ. (βενζ.) -1.398 κ.εκ. (diesel)
Ισχύς: 75 ίπποι στις 5.200 (βενζ.) -70 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. (d)
Ροπή: 12 χλγμ. στις 2.600 σ.α.λ. (βενζ.) -16,3 χλγμ. στις 1.750 (d)
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 157 χλμ/ώρα (βενζ.) -152 χλμ/ώρα (diesel)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 15 δλ (βενζ.) -16,9 δλ. (diesel)
Eκπομπές CO2: 164 γρ/χλμ (βενζ.) -119 γρ/χλμ (diesel)
Μέση κατανάλωση: 6,9 λτρ/100 χλμ (βενζ.) -4,5 λτρ/100 χλμ (d)
Μήκος: 3.864 χλστ.
Πλάτος: 1.716 χλστ.
Ύψος: 1.721 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.513 χλστ.
Βάρος: 1.070 κιλά (βενζ.) -1.140 κιλά (diesel)